Ratkaise pulma; insinööreille ja niiden henkisille -> 5 vaihtoehtoa

Aloittaja Pona11, 04.10.11 - klo:10:25

« edellinen - seuraava »

Docw

Kiitos Pona11 tämän aiheen aloittamisesta. Minulla on juurikin samanlainen vaihto mielessä kun volkkarin oma soitin ei miellytä. Itsekin laittaisin mielelläni iipuhelimen kiinni soittimeen, jos ei soittamaan, niin ainakin latautumaan.

Minkäslainen tuo soittimen vaihto-operaatio loppujen lopuksi on? Pitääkö esimerkiksi tuon pioneerin soittimen kanssa ostella jotain asennuskehikkoja tai adaptereita että sen saa sopimaan alkuperäisen 2DIN soittimen paikalle? Entä saako nuo ratissa olevat radion ohjaimet toimimaan uuden soittimen kanssa?

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Docw - 06.10.11 - klo:03:44
Kiitos Pona11 tämän aiheen aloittamisesta. Minulla on juurikin samanlainen vaihto mielessä kun volkkarin oma soitin ei miellytä. Itsekin laittaisin mielelläni iipuhelimen kiinni soittimeen, jos ei soittamaan, niin ainakin latautumaan.

Minkäslainen tuo soittimen vaihto-operaatio loppujen lopuksi on? Pitääkö esimerkiksi tuon pioneerin soittimen kanssa ostella jotain asennuskehikkoja tai adaptereita että sen saa sopimaan alkuperäisen 2DIN soittimen paikalle? Entä saako nuo ratissa olevat radion ohjaimet toimimaan uuden soittimen kanssa?

Tuossa on toisesta viestiketjusta quote palikoista joita itse laitoin. Eli normi 2din soitin tarvii sen asennuskehikon ja mahdolliset CAN-adapterit lisäksi antenni tarvii DIN-fakra-adapteri. Mallikohtaset taitavat olla ihan plugandplay.. Asennus ei hirveesti vaadi aikaa ku vähän miettii ja tutustuu niin menee 20-30min jos sitäkään.

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 02.10.11 - klo:04:00
Itse olen asentanu  2din soittimen omaan passattiin. Se mitä tarvit on CAN-adapteri, siihen sopiva quadlock johtosarja, asennus kaulus ja nuo TT_rexin mainitsema fakra-adapteri. Itse asennus on aika yksin kertainen operaatio. kehys irti (Lähtee vetämällä) soitin pois (4-torx ruuvia) johdot irti. uusi soitin asennus kehykseen johdot ja adapterit kiinni. kehys niillä 4 torxlla kiinni ja kehys paikoilleen. Näin raapastuna!

Tässä pari esimerkkiä:
Connect2 ctsvw002
Piuha rattinapaille (Jos on)
Asennus kehys setti
Antenni adaptri

Tuohon listaan voisi lisätä viel "stalk-piuha", että saa ratin näppäimet toimimaan. Itsellä toimi ilman eri koodailua.

Tuo on hieman väsyneenä kirjotettu, että ei nyt ihan kuvaavin mahdollinen ole.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Pona11 - 04.10.11 - klo:12:33
SD-kortilla en pysty täysin korvaamaan iPhonea, sillä käytän suurimmaksi osaksi Spotifyä, joten musiikit tulevat sieltä.

Jos Spotifyn käyttö on tärkeää, niin kannattaa ehdottomasti varmistaa, tukeeko valitsemasi soitin sitä lainkaan sen iPhone-kaapelin kautta.

Jos soitin käyttää puhelinta piuhan yli massamuistina, ei Spotify toimi. Jos taas soitin käyttää iPhone-piuhaa nimenomaan vain audiosignaalin siirtämiseen kuten vaikka jokin kaiuttimilla varustettu telakka, niin homma toimii.

Pona11

Monissa videoarvosteluissa on näytetty kuinka esim. Pioneer 3300BT toistaa Pandora-nettiradiota, jota streamataan iPhonelta. Tällöin kappaleita voi vaihtaa joko puhelimella tai itse stereoiden kautta. Sama päti Spotifyhyn, kun kävin itse kokeilemassa. Ainakin Pioneer ja Kenwoodin DDX-4028BT toimivat molemmat samalla lailla musiikkia streamatessa.

Niille jotka ovat kiinnostuneita tästä kiikarissani olevasta soittimesta Blaupunkt New York 800:sta, niin siitä löytyy aiemminkin linkittämäni kattava arvostelu Talk Audion sivuilta. Itseäni kiinnosti vielä miten sulavasti ja nopeasti laite toimii, miten helposti kosketusnäyttö ottaa vastaan komentoja ja yleinen laitteen toimivuus. Laitetta ei pääse todennäköisesti kokeilemaan juuri missään päin Suomea (itselläni ei ainakaan ole tiedossa). En myöskään löytänyt mistään videoita laitteesta (yhden Youtubesta, jossa ”kenchanney” yrittää saada rattinappulansa toimimaan puolentoista minuutin ajan).

Siispä otin yhteyttä Talk Audion arvostelijaan ja kyselin/pyytelin/patistin häntä tekemään edes jonkinlaisen videon laitteesta. Niinpä hän vielä tänä iltana lähetteli viestiä, että nyt on pieni videonpätkä valmis. Kyseinen video on tässä. The Blaupunkt New York 800 - all formats tested

Eihän tämäkään video kaikkea laitteesta kerro, mutta näyttää lataavan ja toistavan eri medioita hyvinkin vastaavanlaisesti kuin Pioneer tai muut. Käyttöliittymä on hyvin selkeä ja laite muutenkin aika standardin näköinen (eli ei liian villi neonvalolediblingfläsh-laite). Eli ihan hyvältä näyttää. Varsinkin kun tästä löytyy se USB sekä edestä että takaa, joten iPhoneasennuksesta saa huomattavasti siistimmän, kuin Pioneer 3300BT:llä.

tsiih

OT: Pikkuisen huomauttaisin otsikoinnista, jos joku vaikka joskus etsii tietoa tästä aiheesta ei varmasti osaa avata tätä keskustelua otsikon perusteella ja foorumisoftan haku on aika heikko.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Nipademu

Joko Pona oot laittanut tuon New Yorkin? Itsellä olis sama soitin kiikarissa Octaviaan. Onko pätevä peli?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

dosetti

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 07.10.11 - klo:07:18
OT: Pikkuisen huomauttaisin otsikoinnista, jos joku vaikka joskus etsii tietoa tästä aiheesta ei varmasti osaa avata tätä keskustelua otsikon perusteella ja foorumisoftan haku on aika heikko.

Heh, luulin tämän olevan jotain leikkimielistä ongelmanratkaisua ajankuluksi. Tämähän olikin oikeaa radionasennusta  :o
todellakin harhaanjohtava otsikko.

Late

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy