Passat 3c ruostuminen ja koritakuu

Aloittaja Parru, 02.10.11 - klo:18:18

« edellinen - seuraava »

Telehell

Tuli vahattua tänään Pasuuna. Ei olisi pitänyt. Löytyi kymmenkunta tuollaista pikkusormen kynnen kokoista "ruostekukkasta". Että v*tuttaa. Minun ymmärrykseen menee se, että autosta hajoaa vaikka alustasta nivelet vuoden välein, mutta nykyauton ruostuminen ei vaan minun ymmärrykseen mene.

Pitää varmaan aukoa noi ja pistää korjausmaalia päälle, sitten jos hankkis myllytysvehkeet ja koittas saada piilompaan..
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

Teemuco

Tänään tuli itse todettua sama Volkkarin suunnalta. Huomasin jokin aika sitten että maalipinta alkanut kupruilemaan 2008 volkswagen Passatissa. Päätimpä käydä vv-autossa hiukan näyttämässä autoa ja otti herra kuvatkin autosta. Lähetti maahantuojalle viestiä ja päätöskin tuli samana päivänä, että 50% hyvitetään.
Kysyin selitystä, niin kertoivat ettei takuu ole voimassa ja ei todennäköisesti ole valmistusvirhe. Jos he tulevat 50% vastaan, niin eikö ne jo siinä vaiheessa myönnä sen olevan valmistusvirhe? Jos ei olisi, niin ei ne vastaan tulisi yhtään.

Näitä viestejä lukiessani, ihmettelen kovasti miten on mahdollista ettei ole, koska niin monella on maalipinnan kupruilua havaittavissa. Auto ei ole uusi, mutta harvemmin autot lähtee ruostumaan maalipinnan alta. Olen aina luullut että Volkkarit on laatu tuotetta, mut erehdyin.

Oon aina ollut Vag konsernin mies, mutta nyt lähti auto vaihtoon ja ei tule toista Vag konsernin autoa minun talouteeni!

vwmies

#332
Lainaus käyttäjältä: momentti - 06.05.15 - klo:19:46
Meni emännän -10 vuotinen viimeviikolla pajalle laitettavaksi, sanoivat maalaavansa konepellin ja ovet sisäpuolelta uusiksi. Samalla vaihdetaan uudet etuovien saranat, kun vanhat jumittavat ja ovet liikkuu nihkeästi.

Yllätys yllätys, auto piti saada korjaamolta eilen pois, mutta tulikin soitto valmistumisen viivästymisestä.
Auto on niin mätä, että joutuivat tilaamaan uuden konepellin ja kaikki ovet tehtaalta.
Saas näkee minkä näköinen se sitten on, kun etulokarit ja takakyljet on alkuperäisessä maalissa, ovet ja konepelti kiiltelee uutuuttaan.

Täytyypä ilmoittautua iloiseen  :-X maalivikakerhoon. 2013 heinäkuussa kilvitetty B7 autoni kävi juurikin marmorilla 2v. huollossa.
Ei löytynyt syytä etupäästä joustoliikkeessä lähtevästä lonksahduksesta. Muistettiin kyllä kysyä ennen maksamista, olenko tyytyväinen.
Auto oli pesty, ehkä koritarkastusta varten ja leimakin oli lätkäisty. Kotona huomasin kyljissä pieniä mustia pikipilkkuja tms. No eikun toimeen.

Kuskin ovesta löytyi samalla 2 pientä ehkä 3-4mm kuprua. Muualta en ole havainnut. Konepellissä ei ole kiveniskemiä.
Kävin sitten toisessa pisteessä näyttämässä niitä viime viikolla.
Eilen tuli soitto, ovat kuulemma ulkoisesti alkaneet kupruilla eikä maalitakuu tietenkään koske tässä (2v. / 25.000km) kohdin.
Pyysin saada päätöksen kirjallisena, ei kuulemma saa kuin maahantuojalta.
Samalla odotan vastausta netissä jättämääni, klonksetta koskevaan rekkulaani. Klonkswagen kuulostaa ihan arkitodellisuudelta.

Mitä uuden auton takuilla oikein tekee, kun maahantuojan oma huolto ei saa autoa korjattua tai vaihtoehtoisesti ei vaan kiinnosta ?  :( :( :(
Kiveniskemät ovat näillä leveysasteilla ihan tavallisia. Jos 2 vuodessa lähtee sinkki tai maali kuplimaan niin ei ole kyllä hyväksyttävää laatua / normaalia.
Sen kiveniskemän voisi kulkineen mukana tulleella värikynällä sutia helposti piiloon.
Ehdotus maksaa jtn. 850â,¬ itse tehtaan heikon pohjakäsittelyn vuoksi ei kyllä mene jakeluun.
Tämä on 1. autoni ( :o ?) jossa on kyljessä maalikupla, ja varmasti myös viimeinen jos maalitakuulla ei tee mitään.
Yritetään pärjätä.

Sniiki

Kirjottelinki tonne CC:n hiljaiseen osioon jo aiemmin mutta laitetaan nyt oikein kuvat ku on niin hienon näköstä.
Veikkaan että vastaus on joku tuttu a) "Ei tehdä mitään kun ei näy ulospäin" tai b) "Maksat 25% ite eli tekee sulle 500â,¬". Sekin että tosiaan huomautin ajat sitten noista tiivisteiden ongelmasta mutta mitään ei tehty kun se on niin normaalia.

Alkaa olla kyllä hyvä lista näitä korjauskohteita:
1. Ovet ruostuu. Kauhea tappelu eikä aluksi tehty mitään kun "vika ei näy ulospäin" (huomasin siis ruosteet kaiuttimia vaihtaessa ovien sisäpuolella). Muutama kk. ja kupli ulkoa jonka jälkeen korjattiin 0â,¬ omakustantein. Elämä hymyili.
2. Vasemman takaoven kynnyslistasta alkoi maali kupruilla pieneltä alueelta. Ihmetteleivät mutta korjasivat mukisematta.
3. Pyöräkoteloiden taustoista hilseili maalit irti pistehitsauksista ja vähä muualtaki. Eivät tehneet mitään marmorilla. Korjasin ite kun ei näy ulospäin ja suojasin kotelosuojalla.
4. Pohjapalkkien etupäässä yksien muovisuojien kiinnitysreikien ympärykset ruosteessa molemmin puolin. Korjailin itse. VW:n korikorjaamon vastaus tuosta mainitessa oli naurahtaen "joo varmasti löytyy aina lisää (ruostetta) ku vaan etsii".
5. Rengaskaarien pokkauksista alkoi maali hilseillä. Tarkistivat eivätkä oikein sitten kommentoineet saati tehneet mitään. Sama virsi "ei näy vika ulospäin".
6. Yhdestä kaaresta lohkes maalinpala ulkopuolelta. Luvattiin korjata se yks nurkka 25% omakustannusosuudella. En korjauttanu ku eivät suostunu muita nurkkia tekeen samalla.
7. Takaoviaukkojen tiivisteen alla muhii ja hyvin. Vasemman takaoven yhden kumitulpan ympärys kukkii. Ei vielä tuomiota mutta kristallipallosta voi tulevan jo ennustaa.

Nyt ku vwmiehen uus pasuuna vaikuttaa olevan edelleen samaa laatua maalipinnan osalta niin aika heikolta näyttää että tilanne näiden kanssa mitenkään parempaan on menossa. Tarttis farkkua suunnitella. Jotenki semmonen tunne että konserni saattaa vaihtua, elleivät nyt jotenki helvetin juhlallisesti hoida tätä paskaa kuntoon.

Kyselin tossa viime viikolla muutaman saksalaisen kans jutelles että onko nää Passatin ruosteviat tuttua huttua heille. "On kyllä joo" -vastaus tuli siihen sävyyn nauraen että asia oli jotenki itsestäänselvyys.




Foxit

Sniiki, kuvat näyttävät kertovan enemmän kuin tuhat sanaa... Minkä ikäinen tämä sinun CC oikein on?
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Sniiki

#335
On se nyt jo 6-vuotias (2009) / 115tkm eli toki joutaakin prässiin. Ulkoisesti myllytyksen & kestopinnoituksen jälkeen kyllä taas kuin uusi. Harmi ettei ulkonäkö kerro totuutta.
E: ekat ruosteongelmat alkoi jo 3,5 vuotiaana.

Foxit

Juu, selkeätä paalikamaa tai mitäs pienistä jos kori katoaa ympäriltä ;)

Ilmeisesti VAG:lla on korin suojauksissa "lieviä" puutteita vaikka monissa alustan suojauksien riskiarvionneissa loistavatkin. Voisivat ruveta tutkimaan näitä korien suojauksiakin näissä ns. puolueettomissa tutkimuksissa. Mahdetaankohan korin suojausta ja riskirakenteita edes arvioida tai onko se jotenkin mahdotonta toteuttaa...
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

CeeCee3.6

Sniikin pirssiin on näköjään osunut kaikki mahdolliset maalipintaongelmat!? Valkoisessa autossa nämä vielä erottuvat kovin helposti.
Oma CC on käynyt läpi pitkälti saman rumban eli korjattu on molemmat etuovet(listan ympäriltä pykimiset) ja takalokasuojien kaaret. Jälkimmäiset korjattu jo kahteen kertaan..?! Edellisen kerran 2vuotta sitten ja juhannuksen jälkeen toistamiseen. Jälkimmäisen kerran yhteydessä totesivat korikorjaamolla, että joskushan nämä korjaamiset loppuu, mutta pitäisihän näiden 2vuotta kestää... Korjattiin siis takuuna ja sain sijaisautonkin veloituksetta. Yhdestä korjauksesta maksoin aikoinaan 25%.
Nyt auto on taas hyvässä maalissa ja kiiltä kuin se kuuluisa..? Mutta pysyyhän se kun vuosittain maalataan..😃
Auto on 2008 ja kilometrejä takana kohta 120 000.

PS. Ovitiivisteiden alle en ole uskaltanut vilkaista, mutta vesihän sinne jää ellei sitä erikseen "päästä" pois tiivistettä venyttämällä. Lienee ominaisuus tässä mallissa?

CeeCee

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 04.08.15 - klo:10:57
Juu, selkeätä paalikamaa tai mitäs pienistä jos kori katoaa ympäriltä ;)

Ilmeisesti VAG:lla on korin suojauksissa "lieviä" puutteita vaikka monissa alustan suojauksien riskiarvionneissa loistavatkin. Voisivat ruveta tutkimaan näitä korien suojauksiakin näissä ns. puolueettomissa tutkimuksissa. Mahdetaankohan korin suojausta ja riskirakenteita edes arvioida tai onko se jotenkin mahdotonta toteuttaa...

Tekisivät edes kunnon jälkitarkistuksia näille. Passatit tosiaan aina loistavat Audien ohella ruostsuojauksien kärkisijoilla. Molemmilla suuria ongelmia ruosteen kanssa (noh, ainakin A6:lla oli, A4:stä taitaa lähinnä maalit irtoilla). Joku Toyota sitten on mukamas sysipaska. Muistan kun äitimuori osti 1998 uuden avensiksen (liftback) ja huomasi ite sillon typerän takakaarien rakenteen, jossa oli etureunassa kämmenen kokoinen kouru johon paska voi kertyä. Kyseli silloin Toyotalta että miksi moinen ja eikö sille pitäisi tehdä jotain. Ei tehty mitään ja se se paskakasa makaa edelleen kauppakassina talon päädyssä ~260tkm ajettuna eikä ko. kohta ole ruostunut. Sillä on kynnetty kaikki talvet suolateitä, mutta on toki saanut olla katoksen alla suojassa. Silti uskomattoman sitkeä kori. Ainut mistä on maalit enemmän lohkeillut on kuskin ovenkahvan ympäriltä kun paska siellä muvoin ja pellin välissä on kait hieronut pinnan rikki. Sinkki silti toimii eikä se maali kupruile niinku volkkaris.

Sniiki

#339
Lainaus käyttäjältä: CeeCee3.6 - 04.08.15 - klo:11:06
Sniikin pirssiin on näköjään osunut kaikki mahdolliset maalipintaongelmat!? Valkoisessa autossa nämä vielä erottuvat kovin helposti.
Oma CC on käynyt läpi pitkälti saman rumban eli korjattu on molemmat etuovet(listan ympäriltä pykimiset) ja takalokasuojien kaaret. Jälkimmäiset korjattu jo kahteen kertaan..?! Edellisen kerran 2vuotta sitten ja juhannuksen jälkeen toistamiseen. Jälkimmäisen kerran yhteydessä totesivat korikorjaamolla, että joskushan nämä korjaamiset loppuu, mutta pitäisihän näiden 2vuotta kestää... Korjattiin siis takuuna ja sain sijaisautonkin veloituksetta. Yhdestä korjauksesta maksoin aikoinaan 25%.
Nyt auto on taas hyvässä maalissa ja kiiltä kuin se kuuluisa..? Mutta pysyyhän se kun vuosittain maalataan..😃
Auto on 2008 ja kilometrejä takana kohta 120 000.

PS. Ovitiivisteiden alle en ole uskaltanut vilkaista, mutta vesihän sinne jää ellei sitä erikseen "päästä" pois tiivistettä venyttämällä. Lienee ominaisuus tässä mallissa?

CeeCee

Huojentavaa kuulla mutta toki harmittaa puolestasi. Korjaamiset loppuu siinä vaiheessa kun kiinnostus tai pelti loppuu :)
Mulla ei etuovien tiivisteiden alle jää vesi, tai jäis kai se sinne jos se sinne jostain pääsis. Oon koittanu saada selville mistä se tonne takaovien tiivisteiden alle menee muttei siä mitää selkeetä paikkaa ole. Kaiketi vaan tihkuu sieltä täältä. Ne saumakohtien läpät on kaikki kunnossa. Laakkosen korjausten jäljiltä nekin oli miten sattuu ja vedenohjurit ohjas kaiken nimenomaan tiivisteen sisälle.
Koitin nyt sen verta auttaa tilannetta että vääntelin tiivisteen metallirunkoa alareunasta kolmesta kohtaa hieman jolloin sinne jää vedelle poistumisraot. Jos kun menee omatoimikorjaukseksi tuo niin täytyy nyt ainakin vuorata se tiivisteen alunen kotelosuojalla ja katsoa josko sitä voisi jotenki lisätiivistää.

Konepelli ei muutes oo viä ruostunu (no nyt ruostuu ku sanoin). Pestessä huomasin kyllä että sekin pystyy pitämään sangollisen vettä sisällään jos sitä sinne pääsee. Oli pelti sitten kiinni tai auki niin nurkissa ei ole poistoreikää josta vesi pääsisi valumaan. Toki lämmin kone varmaan haihduttaa sen sieltä suht rivakasti.

Unohtu muuten listasta öljypohjan ruostuminen. Harjailin ja maalasin Hammeritella.

CeeCee3.6

Emmekä todellakaan ole yksin tai kaksin tämän ongelman kanssa!
Tuttavapiiriin kuuluu muitakin ruostuvien Volkkareiden omistajia, mutta osa korjauttaa autonsa omaan piikkiin kun tietää konsernin nuivan suhtautumisen takuuasioissa.
Takaovien tiivisteihin vesi minullakin jää. Ei tarvitse kuin kevyesti huuhdella auto, niin johan on tiivisteet vettä täynnä. Mutta kun sen tietää, niin siihen osaa suhtautua..😉
Itse olen alkanut suhtautumaan varsin tyynesti autoni ongelmiin. Enää ei puutu kuin DSG- ongelmat, joten niitä odotellessa.
Muuten olen ollut autoon tyytyväinen, mutta luulenpa sen jäävän viimeiseksi Vaggineeksi..😎
Jospa se vaihtamalla paranisi..?

CeeCee

Sniiki

Juuh, tutulla kans 2009 (vuosimallia 2010) CC:n jossa on ovet, kaaret ja konepelti maalattu uusiksi. Se on mukava yhdessä nauraa ja pyöritellä päätä näille.
Ei ole DSG-lottokuponkia itellä mutta kyllä toisinaan kuulostelen hymyn ja irvistyksen sekainen virne naamalla startissa kuuluvaa rallatusta että koska se ketju antautuu.
Aika samat fiilikset. Harmittaa kyllä kans kun muutoin auto on mieluinen mutta toisaalta ei jaksa enää mieltänsä tämän kans pahoittaa. Voin sitte maalata vaikka ilmaisen mainostekstin kylkeen sen audimiehen tavoin ja antaa loodan ruostua. Jääkööt eukolle sitte vaikka kauppakassiks kunnes pohja putoaa tielle. Tästä mitää enää vaihdossa kuitenkaa sais :)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: CeeCee3.6 - 04.08.15 - klo:11:06

PS. Ovitiivisteiden alle en ole uskaltanut vilkaista, mutta vesihän sinne jää ellei sitä erikseen "päästä" pois tiivistettä venyttämällä. Lienee ominaisuus tässä mallissa?

CeeCee

Sama ominaisuus oli omassakin 2010 CC:ssä, joka on nyt vaihtoautorivistössä.

Omassa yksilössä en kyllä huomannut ruostekukkaa yhtään missään, eli siinä mielessä vähän yllätyn noinkin pahasta tilanteesta Sniikillä. En kyllä repinyt mitään auki, mutta luulisi että kukanreunaa jostain olisi puskenut silmiin vaikkei hirveästi etsikään jos ongelmaa on (toki esim kylkilistojen ympäriltä tiirailin säännöllisesti). Ai niin oma tuli suht uutena alustasuojattua, joten tuollaiset kaaren reunat ei sen takia ainakaan ruostu.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Sniiki

Kaikki noi ruosteet tässä oon huomannu ite ennenku ne on ulos päin näkyny. Tuolta tiivisteen altakaan ei näy mitään kuprua kun se on paikallaan. Vian huomasin sen alta valuvan veden väristä.
Kuten sanottu, auto on ihan täydellisessä kunnossa ulkoisesti. Kehuja satelee miten siisti/uudenveroisen näkönen peli tuo on. En koskaan kurkannu 3C pasuunani sisälokarien taakse koska se oli kans pohjasta ja joka puolelta niin viimisen päälle priima, mutta tiedä sitten oliko se sen paremmassa kunnossa oikeasti.

Joudun talvisin sahata reilusti suolattuja teitä paljon joten ei varmaan auta että se on nimenomaan suolavesi mikä tuola tiivisteen alla muhii. Vähälumisimmissa maissa nää kestää varmaan paljon paremmin.

Sniiki

2010 vm CC:ssä takakaarten reunat on taitettu sisään- & ylöspäin. 2009:ssä ne on vielä semmoset terävät kulmat niinku etukaarissa. Kun tuo maalin pysyvyys sinkissä/pellissä on luokkaa olematon, niin ei siinä hirveästi massaukset varmaan noissa paikoissa auta, ellei massaa sitten ole vedetty ulkopuolelle asti. Siihen reunaan kun yksi naarmu tulee niin se lähtee sieltä työskentelemään joka puolelle. Itellä lähti about koko takakaaren matkalta sieltä sisäpuolelta / "hyllyn yläpinnalta" maalit irti kun sormella (ei kynnellä) ihan kevyesti hiersi reunaa ylöspäin.

Leb1411

nyt on Pasuunaa pesty,vahattu,maalattu ja kaikkea noilta väleiltä. olen vaan niin ihastunut ja rakastunut tuohon ulkonäköön ja -08 olisi vaihtumassa uudempaan niin osaako kukaan täällä kertoa paraneeko tuo korroosi ongelma minkään vuosimallin kohdalla vai onko niínkuin ikuinen ongelma? fundannut tuollaisa uudempi korista -12 vuodesta eteenpäin niin pitäiskö vaan jatkaa viharakkaussuhdetta vai olisiko järkevämpi vaan päästää rakkaus menemään ja etsiä uutta ihastumista toisesta merkistä? :'(

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Leb1411 - 18.01.16 - klo:18:56...vai olisiko järkevämpi vaan päästää rakkaus menemään ja etsiä uutta ihastumista toisesta merkistä? :'(

Olisi. Uudemmasta konsernituotteesta et saa mitään muuta kuin lisää murheita ja rahanmenoa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

vwmies

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 30.07.15 - klo:16:01
Täytyypä ilmoittautua iloiseen  :-X maalivikakerhoon. 2013 heinäkuussa kilvitetty B7 autoni kävi juurikin marmorilla 2v. huollossa.
Ei löytynyt syytä etupäästä joustoliikkeessä lähtevästä lonksahduksesta. Muistettiin kyllä kysyä ennen maksamista, olenko tyytyväinen.
Auto oli pesty, ehkä koritarkastusta varten ja leimakin oli lätkäisty. Kotona huomasin kyljissä pieniä mustia pikipilkkuja tms. No eikun toimeen.

Kuskin ovesta löytyi samalla 2 pientä ehkä 3-4mm kuprua. Muualta en ole havainnut. Konepellissä ei ole kiveniskemiä.
Kävin sitten toisessa pisteessä näyttämässä niitä viime viikolla.
Eilen tuli soitto, ovat kuulemma ulkoisesti alkaneet kupruilla eikä maalitakuu tietenkään koske tässä (2v. / 25.000km) kohdin.
Pyysin saada päätöksen kirjallisena, ei kuulemma saa kuin maahantuojalta.
Samalla odotan vastausta netissä jättämääni, klonksetta koskevaan rekkulaani. Klonkswagen kuulostaa ihan arkitodellisuudelta.

Mitä uuden auton takuilla oikein tekee, kun maahantuojan oma huolto ei saa autoa korjattua tai vaihtoehtoisesti ei vaan kiinnosta ?  :( :( :(
Kiveniskemät ovat näillä leveysasteilla ihan tavallisia. Jos 2 vuodessa lähtee sinkki tai maali kuplimaan niin ei ole kyllä hyväksyttävää laatua / normaalia.
Sen kiveniskemän voisi kulkineen mukana tulleella värikynällä sutia helposti piiloon.
Ehdotus maksaa jtn. 850â,¬ itse tehtaan heikon pohjakäsittelyn vuoksi ei kyllä mene jakeluun.
Tämä on 1. autoni ( :o ?) jossa on kyljessä maalikupla, ja varmasti myös viimeinen jos maalitakuulla ei tee mitään.

Päivitystä asiaan: 18.9. tulleen mailin mukaan korikorjaamon työnjohtaja vastasi pyytäneensä maahantuojalta perusteluja, mutta tähän päivään mennessä ei ole kuulunut vielä mitään....ehkä kädet asiassa pestään vaikenemalla (tai sitten on v. 2015 skandaalin vuoksi kädet täynnä työtä)  :o
Yritetään pärjätä.

matalaut

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 18.01.16 - klo:19:59
Päivitystä asiaan: 18.9. tulleen mailin mukaan korikorjaamon työnjohtaja vastasi pyytäneensä maahantuojalta perusteluja, mutta tähän päivään mennessä ei ole kuulunut vielä mitään....ehkä kädet asiassa pestään vaikenemalla (tai sitten on v. 2015 skandaalin vuoksi kädet täynnä työtä)  :o

Omastani kunnostelin etypään kolahduksia ja natinoita joulun aikaan. Samalla kun auto seisoi epämääräisen ajan tallissa etupää pukkien päällä, niin kiertelin autoa ympärinsä.

Joudun nyt myös ilmoittautumaan tälle maalivikaisten listalle. Autosta nyt löytyy 3-4 alkavaa ruostepistettä, joista yksi nousee kätevästi keskeltä peltiä. Oma ajo on osittain hiekkatietä (3 km / päivä), niin kaaren kiveniskemät ovat arkipäivää. Joo-o...
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Bonneville

-09 Farkku Passat 117tkm:
Konepelti vaihdettu 3v sitten ja nyt uusi pelti on enemmän ruosteessa kuin alkuperäinen :o
Lisäksi repsikanpuolen etuovessa ruostekukkia ja sisäsaumassa kuprua.
Jes mikä peli! :-X
Ocu 3 -19 1.5TSI DSG

Ceessar

Itellä kans 07 farmari passatti ja takakontissa keskellä peltiä on pari alkavaa ruostekuprua ja kilven alla about 3cm x 3cm kokonen läntti josta maalit lähtenyt. Kuskin puolella takalokarin pokkauksen yläpuolella peukalonpään kokeinen kupru, maali ehjä, mutta kupru on tosiaan tullut.
Oon kans miettinyt pitkään että vieläkö sitä menis volkkarille asiasta mutisemaan vai korjauttaisko jäljet ite jossain maalarilla. Taitaa tulla halvemmaks maalauttaa ite jossain, kun suostua volkkarin tarjoamaan mahdollisuuteen jossa 50% hommasta joutuu maksaa itse..

Neanderthaler

#351
Huomasin eilen 08 Passatin pelkääjän puolen oven alaosassa noin 1x1 cm kuprun. On ihan keskellä peltiä eli ei kromilistan lähellä tai oven reunassa. Mitään ulkopuolista rikkoa ei näy eli pinta näyttää ehjältä paljain silmin katsoen. Koritakuu pitäisi siis "periaatteessa" toimia, mutta mulla on meneillään kuluttajariitalautakunnassa case, koska merkkiliike myi auton minulle täydellä huoltohistorialla vaikka myöhemmin selvisi että myynti-ilmoituksessa oli ollut virhe ja huoltohistoria ei pitänytkään tarkemmin selviteltynä paikkaansa.  >:( Myyjäliike on myöntänyt virheen ilmoituksessa mutta korvausmäärästä ei päästy sopuun joten siksi riitautin. Tämä asettaakin nyt sitten tämän ruosteasian mielenkiintoiseen valoon, eli kun lautakunnan kanta huoltoasiaan ei ole vielä tullut ja ruostekuprut tuppaa yleensä jollakin aikajaksolla pahenemaan. Veikkaisin että riitaan tullee ratkaisu aikaisintaan alkukesästä, joten on ilmeisesti pakko aloittaa uusi paini tästä kuprusta. Ajattelin hakea ensin jostakin toisesta liikkeestä asiaan toisen mielipiteen, ennenkuin vien auton tälle myyjälle nähtäväksi. Onko kellään muita hyviä vinkkejä tai suosituksia tarkastukse tekijäksi? Pääkaupunkiseudulta jos löytyisi.....  Virallinen tavarantarkastaja on yksi mahdollisuus, mutta maksanee jo itsessään korjauksen verrran. Autohan kävi muuten vasta 1 kk sitten merkkihuollossa, mutta eivät huomanneet tai huomauttaneet asiasta vaikka uskon että kupru on jo silloin ollut autossa, joten näinköhän siellä mitään koritarkastusta on tehty....

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Neanderthaler - 02.04.16 - klo:15:38
Huomasin eilen 08 Passatin pelkääjän puolen oven alaosassa noin 1x1 cm kuprun. On ihan keskellä peltiä eli ei kromilistan lähellä tai oven reunassa. Mitään ulkopuolista rikkoa ei näy eli pinta näyttää ehjältä paljain silmin katsoen. Koritakuu pitäisi siis "periaatteessa" toimia, mutta mulla on meneillään kuluttajariitalautakunnassa case, koska merkkiliike myi auton minulle täydellä huoltohistorialla vaikka myöhemmin selvisi että myynti-ilmoituksessa oli ollut virhe ja huoltohistoria ei pitänytkään tarkemmin selviteltynä paikkaansa.  >:( Myyjäliike on myöntänyt virheen ilmoituksessa mutta korvausmäärästä ei päästy sopuun joten siksi riitautin. Tämä asettaakin nyt sitten tämän ruosteasian mielenkiintoiseen valoon, eli kun lautakunnan kanta huoltoasiaan ei ole vielä tullut ja ruostekuprut tuppaa yleensä jollakin aikajaksolla pahenemaan. Veikkaisin että riitaan tullee ratkaisu aikaisintaan alkukesästä, joten on ilmeisesti pakko aloittaa uusi paini tästä kuprusta. Ajattelin hakea ensin jostakin toisesta liikkeestä asiaan toisen mielipiteen, ennenkuin vien auton tälle myyjälle nähtäväksi. Onko kellään muita hyviä vinkkejä tai suosituksia tarkastukse tekijäksi? Pääkaupunkiseudulta jos löytyisi.....  Virallinen tavarantarkastaja on yksi mahdollisuus, mutta maksanee jo itsessään korjauksen verrran.

Virallisen tavarantarkastajan lausunto on pätevä, mutta maksaa äkkiä satasia (jotka voi käyttää itse korjauksiinkin).
Marmorista eos saako sieltä lausuntoa vai pelkän hylyn (suomeksi: ulkoapäin alkanut....ei korvata.....etc.).
Yritetään pärjätä.

Neanderthaler

#353
Iskemää ei kyllä näy, joten suora hylky olis täyttä valetta ja kuluttajan k....tusta. Mutta ihan totta turiset, kaikkihan nämä Volkkarin ongelmat on "ulkoapäin syntyneitä" aina jakoketjuja myöten, eli syy on aina kuluttajan  :P

matalaut

Menin pesemään auton ja nyt on taas mieli maassa. Kaveri vihjaisi ettei koritakuu ole voimassa, jos autoa ei ole asianmukaisesti huollettu merkkiliikkeen marmoritiskin kautta. Pitääköhän paikkansa? Ihan aidosti voi v***taa, jos vetoavat tuohon.

Edellinen X-trail oli yli kymmenenvuotias, kun siihen vaihdettiin osia ilmaiseksi takaisinkutsun voimalla. Ainut tuska oli se kun piti itse varata korjausaika.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Heigguli

#355
Ja täällä bingo. Isä osti uutena -06 Passat Variantin... Nyt auto on minulla ja tässä on jo pitkään tota ruosteprobleemaa mietitty, kun tuntuis jokanen pelti olevan kunnon käsittelyn tai jopa vaihdon tarpeessa.. Eilen tuli pestyä ja oikein puunattua vahan kanssa auto.. Surullinen todellisuus löi vasten kasvoja, kun luulin autossa olevan edes yhden hyvän pellin (katto), mutta ei.. Siellä keskellä kattopeltiä kupruaa maali ja yhdestä kohtaa jo lähtenyt pieni palanen, että ruoste loistaa.

Kävin valittamassa liikkeessä, josta auto aikanaan ostettu ja valmistaja vastasi yksinkertaisesti, ettei mitään korvata koska auto on liian vanha ja paljon ajettu (10v/270tkm).. Onhan se paljon, mutta hitto soikoon noin uusi auto ja tuossa kunnossa. Lisäksi tarkastava herra totesi, että kaikista noista löytyy aivan varmasti ilmareikä, josta ruostuminen alkanut.. Itse tarkastellessa tuntuisi kyllä, että monta paikkaa löytyy, joissa tuota ilmareikää ei yksinkertaisesti ole. Muihin se on tullut ajan myötä, kun asialle ei ole tehty mitään.

Laitetaas tuosta vielä vähän kuvia omasta Paskatista..
https://onedrive.live.com/redir?resid=464B1DC101C8C6AA!4001&authkey=!ADjf7kCSz9FYx7U&ithint=folder%2c








multsi

Toi on siinä kunnossa, että olis jo paljon aiemmin pitänyt toimia.

Heigguli

Lainaus käyttäjältä: multsi - 05.04.16 - klo:11:01
Toi on siinä kunnossa, että olis jo paljon aiemmin pitänyt toimia.

Totta puhut. Sillon n. 4 vuotta sitten, kun ne huomattiin.. Toki sen puoleen ymmärrän, ettei valmistaja tule vastaan yhtään. Se ei silti muuta sitä faktaa, että näin surkeaa laatua ei saisi tässä mittakaavassa tehtaalta tulla. Oma vika se on, että se noin pitkälle on päästetty. Täytyy nyt harkita mitä ton kanssa tekee.. Menee sinne 4000-5000â,¬ ja koko auton maalaus jos hyvän haluaa.

multsi

Niin jos autoon ei mitään erityistä tunnesidettä ole, niin joko ajaa itse loppuun tai sitten myy pois. Eiväthän nuo ole kuitenkaan kuin kosmeettisia haittoja, eikä katsastuksessa tule noiden puolesta ongelmia vuosiin. Pohjahan näissä yleensä säilyy hyvänä. Se on siitä ikävää, että mikään ruostesuojauskaan ei olisi tuolta estänyt, sillä vikahan on itse maalauksessa/pohjissa.

Kun auton arvo taitaa olla luokkaa 4-5kâ,¬, en kyllä itse ainakaan lähtisi moista ylimaalausta pohjineen tekemään. Lisäksi kuvissa ainakin osa kohdista näyttää niin pahasti syöpyneiltä, että naskalilla menisi varmaan läpi jos vähän tökkisi. Vaatii siis ainakin runsaasi pohjatöitä, eli hiekkapuhallusta, kittausta ym. jotka nostavat remontin hintaa.

axe

Lainaus käyttäjältä: Heigguli - 05.04.16 - klo:12:44
Totta puhut. Sillon n. 4 vuotta sitten, kun ne huomattiin.. Toki sen puoleen ymmärrän, ettei valmistaja tule vastaan yhtään. Se ei silti muuta sitä faktaa, että näin surkeaa laatua ei saisi tässä mittakaavassa tehtaalta tulla. Oma vika se on, että se noin pitkälle on päästetty. Täytyy nyt harkita mitä ton kanssa tekee.. Menee sinne 4000-5000â,¬ ja koko auton maalaus jos hyvän haluaa.
ihmeen huonoon kuntoon päässyt.Oman saman ikäisen 3c:ni myin pois vuosi sitten n 220tkm ajettuna eikä siinä ollu kuin muistaakseni yksi olemattoman pieni kupru kuskinpuoleisessa takalokarissa enkä mitenkään pedantisti sitä koskaan puunaillut.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy