Passat 3c ruostuminen ja koritakuu

Aloittaja Parru, 02.10.11 - klo:18:18

« edellinen - seuraava »

tapanixxx

#120
Lainaus käyttäjältä: Leroy - 10.07.13 - klo:00:56
Tätä "conspiracy" teoriaa tuolla aiemmin vähän jo maalailin. Eikös ne Saabinkin viimeiset rahahanat sulkeutuneet GM:n puolelta, kun ruottalaiset eivät suostuneet tekemään sitä GM bulkkipaskaa kakkoslaadulla? Volkkarilla on jo tovin ollut sellainen myyntikiima päällä, että ne lähtökohtaiset "laadukkaita autoja kohtuurahalla" hyveet alkaa jäämään taka-alalle...Lohkoja paukutellaan kasaan kiinalaisilla hikipajoilla (tämä tuli ihan telkkarista), sinkityksissä säästellään, joka jumalan sähköosa kilpailutetaan kiinalaisilla halppistoimijoilla,....and it goes on and on.

Tämä kehitys on juuri sitä mitä me kuluttajat olemme tilanneet. Haluamme halpoja tuotteita ja silloin käy niin että valmistus siirtyy yhä enenevässä määrin aasiaan.

VW:llä tullaan tekemään yhä enenevässä määrin komponentteja kiinassa. Olemme täällä euroopassa tottuneet siihen että volkkari on eurooppalainen auto. Kokoonpano tehdään euroopassa mutta muuten alkaa olla pajon kiinaosaa.

Yleisesti VWn laatu on ottanut mielestäni pikkuisen takapakkia.

repomies

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 10.07.13 - klo:12:42
Yleisesti VWn laatu on ottanut mielestäni pikkuisen takapakkia.

Tuosta hymiölistasta puuttuu sellainen hymiö, joka kierii lattialla naurusta itkien, ja päättää kierimisen hakkaamalla nyrkkiä lattiaan. Mutta kuvitelkaa tähän sellainen. ;D

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: repomies - 10.07.13 - klo:15:05
Tuosta hymiölistasta puuttuu sellainen hymiö, joka kierii lattialla naurusta itkien, ja päättää kierimisen hakkaamalla nyrkkiä lattiaan. Mutta kuvitelkaa tähän sellainen. ;D

:)

Yritin olla diplomaattinen ja siksi painotin että omasta mielestäni on laatu laskenut.

Jokainenhan tietysti kehuu omaa merkkiään, tai ainakin miltei jokainen. Itse kuulun siihen marginaaliseen ryhmään että osaan olla kriittinen myös omistamani vw auton laatuun.

repomies

Case repomies, alle 80tkm ja alle 6v vanha Suomi-auto täysillä merkkiliikkeen huoltoleimoilla, kuppaa ovissa sisäpuolella sauman vieressä eli ei missään tapauksessa mikään ulkoinen kivenisku tms. Pelkkä valmistuskämmi siis, siitä ei kahta sanaa.

Tuomio: valmistaja korvaa vain 75%. Pyysin perusteluja, en niitä saanut. Käskin kysyä valmistajalta, pitäähän niillä joku perustelu olla.

MOT? Ã,,lkää ostako volkkaria. Puheet 12-vuoden puhkiruostumattomuustakuusta kannattaa autoa ostaessa unohtaa. Autot eivät kestä kuutta vuotta ruostumatta, eikä valmistajan takuu ole kuin osittainen vastaantulo - jos aina edes sitä.

PREmiere82

Lainaus käyttäjältä: repomies - 15.07.13 - klo:17:09
Case repomies, alle 80tkm ja alle 6v vanha Suomi-auto täysillä merkkiliikkeen huoltoleimoilla, kuppaa ovissa sisäpuolella sauman vieressä eli ei missään tapauksessa mikään ulkoinen kivenisku tms. Pelkkä valmistuskämmi siis, siitä ei kahta sanaa.

Tuomio: valmistaja korvaa vain 75%. Pyysin perusteluja, en niitä saanut. Käskin kysyä valmistajalta, pitäähän niillä joku perustelu olla.

MOT? Ã,,lkää ostako volkkaria. Puheet 12-vuoden puhkiruostumattomuustakuusta kannattaa autoa ostaessa unohtaa. Autot eivät kestä kuutta vuotta ruostumatta, eikä valmistajan takuu ole kuin osittainen vastaantulo - jos aina edes sitä.

Kyl on hienoa omistaa Passatti.
Itellä tehdas korvaa 50%. vm -06 ja ajettu tuplat 160 tkm. Perustelut oli ontuvat, mutta minkäs teet?
Vauriot enemmän näkyvillä, muttei mitään ulkoista jälkeä vauriokohdissa...
Kuis paljon sinulle itelle jää maksettavaa?

repomies

Lainaus käyttäjältä: PREmiere82 - 15.07.13 - klo:17:46
Kyl on hienoa omistaa Passatti.
Itellä tehdas korvaa 50%. vm -06 ja ajettu tuplat 160 tkm. Perustelut oli ontuvat, mutta minkäs teet?
Vauriot enemmän näkyvillä, muttei mitään ulkoista jälkeä vauriokohdissa...
Kuis paljon sinulle itelle jää maksettavaa?

Hinta on hieman vielä auki, koska eivät osanneet sanoa varmaksi, onnistuuko maalaamalla. Asia selviää kuulemma vasta kun tuo ovi raavitaan auki ja vaurion laajuus paljastuu kokonaisuudessaan. Onnistuin löytämään pelkääjän ovesta samasta paikkaa aivan pienen kupan alun, joka varmaan hoituu maalamalla, mutta tuo kuskin ovi on kysymysmerkki, sen verran isompi on tuo alue.

En minä noista konkurssiin mene, ei siinä mitään. Minua kuitenkin pännii se, että mainostetaan puhkiruostumattomuustakuita, ja kuitenkin aivan selvissä tapauksissa joissa kuppa lähtee sisältä saumoista, tuo takuu on parhaimmillaankin vain osittainen.

Auto on sinänsä melko hyvin suojassa, että se seisoo etenkin talvella käytännössä jatkuvasti katon alla niin töissä kuin kotonakin.. että siinä mielessä auton luulisi ruostuvan hieman keskimääräistä hitaammin. Vain kesäisillä reissuilla tuo on pidempiä aikoja alttiina sateelle.

PREmiere82

Lainaus käyttäjältä: repomies - 15.07.13 - klo:18:28
Hinta on hieman vielä auki, koska eivät osanneet sanoa varmaksi, onnistuuko maalaamalla. Asia selviää kuulemma vasta kun tuo ovi raavitaan auki ja vaurion laajuus paljastuu kokonaisuudessaan. Onnistuin löytämään pelkääjän ovesta samasta paikkaa aivan pienen kupan alun, joka varmaan hoituu maalamalla, mutta tuo kuskin ovi on kysymysmerkki, sen verran isompi on tuo alue.

En minä noista konkurssiin mene, ei siinä mitään. Minua kuitenkin pännii se, että mainostetaan puhkiruostumattomuustakuita, ja kuitenkin aivan selvissä tapauksissa joissa kuppa lähtee sisältä saumoista, tuo takuu on parhaimmillaankin vain osittainen.

Auto on sinänsä melko hyvin suojassa, että se seisoo etenkin talvella käytännössä jatkuvasti katon alla niin töissä kuin kotonakin.. että siinä mielessä auton luulisi ruostuvan hieman keskimääräistä hitaammin. Vain kesäisillä reissuilla tuo on pidempiä aikoja alttiina sateelle.

Juuh kyllä oikein pännii kunnolla toi touhu.
Itellä tosiaan 3 ovea, katto ja takaluukku työn alla. Antaa vaan suunta-antavaa hinta-arviota. Käsittämätöntä touhua.
Kyllä ns. ammattilaisten pitäisi nähdä heti, että onko ovi tai luukku vaihtokunnossa, kun jos luvataan korjata maalaamalla ja sitten auton ovia pitää vaihtaa, niin homman hinta tuplaantuu... :) Ja kuluttaja maksaa.

Puhkiruostumattomuustakuu on yksi automaailman suurimmista kusetuksista. :)

Arska F

Lainaus käyttäjältä: repomies - 15.07.13 - klo:17:09
Autot eivät kestä kuutta vuotta ruostumatta

Case Arska:

Golf VI Variant -12, ruostekukkia näkyy jo helman päässä... Ihme ja kumma, maahantuoja(?) korjaa rutisematta :o
Boeing 737
      &
M/S Cinderella

repomies

Lainaus käyttäjältä: Arska F - 16.07.13 - klo:10:15
Case Arska:

Golf VI Variant -12, ruostekukkia näkyy jo helman päässä... Ihme ja kumma, maahantuoja(?) korjaa rutisematta :o

Sulla lienee nätimpi naama tai parempi tissivako. Tai sitten sillä on jotain tekemistä asian kanssa, että noin uudessa autossa on kaikki muutkin takuut vielä voimassa sen puhkiruostumattomuustakuun lisäksi.

Hieman hämmästyttää, miten paljon volkkareita myydään.

Leroy

Lainaus käyttäjältä: Arska F - 16.07.13 - klo:10:15
Case Arska:

Golf VI Variant -12, ruostekukkia näkyy jo helman päässä... Ihme ja kumma, maahantuoja(?) korjaa rutisematta :o

Aika masentavaa. Vaikka tiedossahan on ollut, etteivät nämä muutkaan nykyvolkkarit täysin immuuneja ole olleet korroosion vaikutukselle. Mutta vähän toista vuotta vanha auto ja kuplaa puskee... :-\
Outback

Arska F

Lainaus käyttäjältä: repomies - 16.07.13 - klo:11:13
Sulla lienee nätimpi naama tai parempi tissivako. Tai sitten sillä on jotain tekemistä asian kanssa, että noin uudessa autossa on kaikki muutkin takuut vielä voimassa sen puhkiruostumattomuustakuun lisäksi.

Naamasta en tiedä, tai sitten se on tarpeeks ruma  ;D , toisaalta taas jos se on tissivaosta kiinni, niin työnjohtaja on h***

Maalitakuun piikkiin tuo menee, vähän vaikuttaa sille, että maalin ja pellin väliin on jäänyt jotain psskaa kun väri lähtee laattana irti...
Boeing 737
      &
M/S Cinderella

trench

No niin, itselle uuden auton omistamisen riemu romuttui täysin viikko sitten kun huomasin pihassa noin 4 kuukautta majailleen -08 Passat variantin ihanat kupruilut maalipinnassa. Konepellissä ainakin 8 kpl sellaista tulitikun pään kokoista pahkuraa, maalipinnan alla. Konepellin aukaistuani todellisuus oli karu, kun huomasin että konepellin etureunasta n. 3-4 cm taaksepäin löytyy pari paikkaa mistä sinkkaus näkyy sekä poikittaissuunnassa näiden vieressä on n. 4-5cm pitkästi repsottava maalisuikale. Eikä tässä vielä ollut likikään kaikki.

Vänkärin etuoven takareunassa oven sisäpuolella ruoste on pukannut maalipinnasta läpi 2 kohtaa,kuskin takaovessa n. 15cm kahvasta eteenpäin on maalipinnan alla kuplaa ja kromilistan tyköä samasta ovesta sitä löytyy myös. Kuten myös kuskin etuovesta. Ja vänkärin takaovesta, jossa myös näkyy omituisia jälkiä maalipinnan alta, ihan kuin pohjatyöt olisivat jääneet puolitiehen ennen maalausta.

Takakontin aukaisu aiheuttaa pikaisen syynäämisen jälkeen impulsiivista voimasanojen tuottoa, vasemman puolen saranan ja luukun johtosarjan välistä pilkottaa 3cm pitkä ruosteplötkö.

Valokuvien ottamisen jälkeen auto Pörhölle Raaheen, jossa tuloksena edellä mainittujen kohteiden kuvaus ja toteamus: "Tehtaan virhevastuuhan tässä ei enää ole voimassa, mutta voidaanhan sitä yrittää takuuseen.........". Heidän pikainen diagnoosinsa oli myös että takakontin luukku on joskus maalattu jälkeenpäin. Asia ei sinällään tullut yllätyksenä tässä kohtaa, onhan tuo kyseinen luukku ainoa aukeava "ovi" tässä autossa missä ei maalipinta kuprua mistään...

Jännityksellä jään odottamaan millainen päätös koritakuun osalta tähän saadaan. Jotenkin en osaa olla kovin optimistinen.

Ja tämä vesirokkoon (?) sairastunut yksilö on Passat Variant 2.0TDI -08.

Tony.N

Jos sä ostit auton tuolta pörhöltä raahesta niin onneks olkoon vaan. Sieltä toi omakin pyydys hankittu.
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

trench

Lainaus käyttäjältä: Tony.N - 17.07.13 - klo:14:56
Jos sä ostit auton tuolta pörhöltä raahesta niin onneks olkoon vaan. Sieltä toi omakin pyydys hankittu.

Ei ole pörhöltä hankittu.

PREmiere82

Lainaus käyttäjältä: trench - 17.07.13 - klo:12:21
No niin, itselle uuden auton omistamisen riemu romuttui täysin viikko sitten kun huomasin pihassa noin 4 kuukautta majailleen -08 Passat variantin ihanat kupruilut maalipinnassa. Konepellissä ainakin 8 kpl sellaista tulitikun pään kokoista pahkuraa, maalipinnan alla. Konepellin aukaistuani todellisuus oli karu, kun huomasin että konepellin etureunasta n. 3-4 cm taaksepäin löytyy pari paikkaa mistä sinkkaus näkyy sekä poikittaissuunnassa näiden vieressä on n. 4-5cm pitkästi repsottava maalisuikale. Eikä tässä vielä ollut likikään kaikki.

Vänkärin etuoven takareunassa oven sisäpuolella ruoste on pukannut maalipinnasta läpi 2 kohtaa,kuskin takaovessa n. 15cm kahvasta eteenpäin on maalipinnan alla kuplaa ja kromilistan tyköä samasta ovesta sitä löytyy myös. Kuten myös kuskin etuovesta. Ja vänkärin takaovesta, jossa myös näkyy omituisia jälkiä maalipinnan alta, ihan kuin pohjatyöt olisivat jääneet puolitiehen ennen maalausta.

Takakontin aukaisu aiheuttaa pikaisen syynäämisen jälkeen impulsiivista voimasanojen tuottoa, vasemman puolen saranan ja luukun johtosarjan välistä pilkottaa 3cm pitkä ruosteplötkö.

Valokuvien ottamisen jälkeen auto Pörhölle Raaheen, jossa tuloksena edellä mainittujen kohteiden kuvaus ja toteamus: "Tehtaan virhevastuuhan tässä ei enää ole voimassa, mutta voidaanhan sitä yrittää takuuseen.........". Heidän pikainen diagnoosinsa oli myös että takakontin luukku on joskus maalattu jälkeenpäin. Asia ei sinällään tullut yllätyksenä tässä kohtaa, onhan tuo kyseinen luukku ainoa aukeava "ovi" tässä autossa missä ei maalipinta kuprua mistään...

Jännityksellä jään odottamaan millainen päätös koritakuun osalta tähän saadaan. Jotenkin en osaa olla kovin optimistinen.

Ja tämä vesirokkoon (?) sairastunut yksilö on Passat Variant 2.0TDI -08.

Moro,

Juttusi kuulostaa ihan omaltani, paitsi että mulla on vielä konepelti ok, mutta katossa kuprua.
Sulla on sentään pari  vuotta uudempi, niin voi auttaa asiaan.
Paljonkos sun autolla on ajettu? Mulla on 160 tkm ajettu.
Tehdas tulee 50% kuluissa vastaan, loput pitää maksaa ite ja ei ole tietoa, että kuin paljon edes maksaa.
Selviää vasta, kun aletaan avaamaan noita vauriokohtia... Tän hetkinen hinta-arvio on 2200, ilman minkään osan vaihtoa.

trench

Lainaus käyttäjältä: PREmiere82 - 17.07.13 - klo:20:51
Moro,

Juttusi kuulostaa ihan omaltani, paitsi että mulla on vielä konepelti ok, mutta katossa kuprua.
Sulla on sentään pari  vuotta uudempi, niin voi auttaa asiaan.
Paljonkos sun autolla on ajettu? Mulla on 160 tkm ajettu.
Tehdas tulee 50% kuluissa vastaan, loput pitää maksaa ite ja ei ole tietoa, että kuin paljon edes maksaa.
Selviää vasta, kun aletaan avaamaan noita vauriokohtia... Tän hetkinen hinta-arvio on 2200, ilman minkään osan vaihtoa.
Moro.
190tkm on mittarissa. Toi konepelti on tosiaan ihan täynnä tota röpelöö nyt ku kävin vielä kerran kattomasa. Mulle eräs maalari kaveri heitti puhelimessa arvion et täys ylimaalaus ja hinta jossain 4000e ja yllärit päälle.

repomies

Volkswagen - Das rostige Auto.

Santtu123

Tossa jokusen kuukauden ihmetellyt kuskinoven tiivisteessä oli ruostetta.
No tästä topicista selvis mitä kannattaa kattoa.
Kappas kun  kuskin ja apukuskin ovesta löytyy röpelöä oven sisäpuolelta.
Autolla ajettu n.150000km ja auto vm09.
Onko kellään kokemusta kuinka Lahden Autotalo Laakkonen suhtautuu näihin ?


Sent from my MediaPad 7 Lite using Tapatalk 2


repomies

Lainaus käyttäjältä: Santeri - 19.07.13 - klo:15:50
Onko kellään kokemusta kuinka Lahden Autotalo Laakkonen suhtautuu näihin ?

Käy kysymässä. Autolla ikää 4 vuotta ja puhkiruostumattomuustakuu 12v, virhe selkeästi valmistuksessa eikä ulkoinen niin.. perustelut 100% korvaukselle on kyllä näin kuluttajan näkökulmasta olemassa.

jaris

Lainaus käyttäjältä: repomies - 19.07.13 - klo:15:59
Käy kysymässä. Autolla ikää 4 vuotta ja puhkiruostumattomuustakuu 12v, virhe selkeästi valmistuksessa eikä ulkoinen niin.. perustelut 100% korvaukselle on kyllä näin kuluttajan näkökulmasta olemassa.
Eihän se ole puhkiruostunut , jos ei ole läpireikää ?
CX-5 awd

repomies

Lainaus käyttäjältä: jaris - 19.07.13 - klo:16:39
Eihän se ole puhkiruostunut , jos ei ole läpireikää ?

Meinaatko että kahdeksassa vuodessa ei tule läpi, jos neljässä on maali rikki?

jaris

Lainaus käyttäjältä: repomies - 19.07.13 - klo:16:45
Meinaatko että kahdeksassa vuodessa ei tule läpi, jos neljässä on maali rikki?
Aika näyttää.....
CX-5 awd

Leroy

Ensi viikolla myllytän työkaverin mustan vm 2009 Luxline sedan Passatin. Kattelin autoa jo ennakoiden tarkemmalla silmällä. Väkisinkin vanhasta muistista huomio kiinnittyi takaoven mustan koristelistan toisessa päässä olevaan n. 20 sentin kolikon kokoiseen ruppuun. Ko. oven listan tyvestä kun kokeili listan matkalta, pinta tuntui epätasaiselta. Muissa ovissa ei. Konepellin saumat olivat tuossa ok.
Outback

Santtu123

#143
Eli oman pasuunan etuovet tämän näköiset.



Näytin autoa tänään Lahden Autotalo Laakkosella.
Tarkastivat heti että on tehtaan jäljiltä maalit. Sitten ottivat kuvat.
Lupasivat ilmoittaa takuu hommista Elokuun loppuun mennessä.

Väitti että nämä ovat harvinaisia kuin taas ovien ulkopuoliset "lista" ruostumiset.

Sent from my MediaPad 7 Lite using Tapatalk 2

nuudelii

Itsellä tosiaan oli sellainen tilanne että pelkääjän puoleisessa ovessa maali kupruili listan molemmin puolin. Auto Pörhölle ja kysyin mitä tehdään. Kävi ottamassa kuvat, tarkasti huoltokirjan ja näpytteli muutaman minuutin konetta jonka jälkeen tuomiona oven korjaus. Valmistaja maksaa 75%, loput jää omille harteille. Hinta-arvio noin 150â,¬. Tämä siis tapahtui kesäkuun alussa. Tällä viikolla kävin heittämässä auton korjuuksille ja parin tunnin päästä tuli puhelu että ovi on läpimätä, korjaus ei kannata. Siispä uusi ovi tilalle. Maksettavaa jää 350â,¬. Sinänsä halvalla pääsin mutta kyllä ihmetyttää että -07 autossa jolla ajettu 170tkm on ovi läpimätä. Entisenä autona oli -98 Vectra ja vaikka siinäkin ruosteita riitti niin ei se lähellekään noin huonossa kunnossa ollut. Taitaa olla keväällä pakarat tiukkana kun käy auton läpi ja laskee Passatin uudet ruostekohdat. Varsinkin ku auto seisoo 24/7/365 sään raiskaamana pihassa. Taitaapi olla myös allekirjoittaneelle viimeinen volkkarin tuote..
Volkswagen Passat Variant 2.0TDI -06

skodamig

Taitaa näissä konsernivehkeissä olla eroja..
Itsellä - 99 Ocu ei ruostu, vaikka kynnyskoteloon on muutama mutka tehty kannoilla metsäauto teillä.
Isäukon kolme vuotta nuorempi taas uusii takaluukun.
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

repomies

#146
Lainaus käyttäjältä: Santeri - 23.07.13 - klo:14:18
Väitti että nämä ovat harvinaisia kuin taas ovien ulkopuoliset "lista" ruostumiset.

Saahan sitä väittää, osui ainakin omaan autoon tuo sama saumakuppa. Lämpimästi suosittelen muitakin VAG-konsernin tuotteisiin haksahtaneita tutkimaan autojensa saumat vuosittain..

Vanhemmat autot tuntuvat kestävän paremmin. Karkeasti v. 2005 jälkeen tehdyt onkin sitten ihan täyttä paskaa laadullisesti.

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: nuudelii - 23.07.13 - klo:16:56
Itsellä tosiaan oli sellainen tilanne että pelkääjän puoleisessa ovessa maali kupruili listan molemmin puolin. Auto Pörhölle ja kysyin mitä tehdään. Kävi ottamassa kuvat, tarkasti huoltokirjan ja näpytteli muutaman minuutin konetta jonka jälkeen tuomiona oven korjaus. Valmistaja maksaa 75%, loput jää omille harteille. Hinta-arvio noin 150â,¬. Tämä siis tapahtui kesäkuun alussa. Tällä viikolla kävin heittämässä auton korjuuksille ja parin tunnin päästä tuli puhelu että ovi on läpimätä, korjaus ei kannata. Siispä uusi ovi tilalle. Maksettavaa jää 350â,¬. Sinänsä halvalla pääsin mutta kyllä ihmetyttää että -07 autossa jolla ajettu 170tkm on ovi läpimätä. Entisenä autona oli -98 Vectra ja vaikka siinäkin ruosteita riitti niin ei se lähellekään noin huonossa kunnossa ollut. Taitaa olla keväällä pakarat tiukkana kun käy auton läpi ja laskee Passatin uudet ruostekohdat. Varsinkin ku auto seisoo 24/7/365 sään raiskaamana pihassa. Taitaapi olla myös allekirjoittaneelle viimeinen volkkarin tuote..

Volkkarin sivuilta:

Euroopassa myytävien Volkswagen-henkilöautojen korille myönnetään seuraavat takuut auton ensirekisteröintipäivästä lähtien:

3 vuoden takuu maalausvirheiden varalta
12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu

Korin kestosuojan edellytyksenä on auton huolto-ohjelman mukaiset tarkastukset.


Eikös tuo ovi pitäisi mennä tässä tapauksessa takuuseen, kun kerran sanoivat että on läpimätä. Kannattaa ainakin kysyä tuota asiaa...

ppphp

Noniin täytyy itsekin rustata omat kokemukset tästä mahtavasta jutusta. Ostin käytettynä 2006 Passat Variantin. Autolla ajettu 98000km. Eipä ostovaiheessa tullut tarkemmin katsottua, mutta kun huomasin parin päivän jälkeen pienen ruostejäljen takana niin rupesin tutkimaan. Jokaisessa ovessa kulmissa on pienet ruosteen alut. Kynnyslistan välissä molemmin puolin näkyy ruostetta satunaisissa kohdissa. Pelkääjän puolella takaoven sisäpuolella pientä kuprua. Takaluukun rekisterivalojen ympärystät aivan ruosteessa. Konepellin alla mitkähän mahtaa reiät olla niin ruostetta hieman ympärillä. Kävin paikallisessa JKL:n Autotarvikkeella näyttämässä autoa. Tutkittiin, kuvat otettiin ja meininki oli oikein asiallista kiitokset siitä. Tällä viikolla sain puhelun ja kerrottiin, että maahantuoja olisi valmis tulemaan 50% vastaan. Kuluja tulisi itselle alustavasti 2500-3000e, luultavasti enemmän. Koko takaluukku menisi esim. uusiksi. Tossa ei oo mitään vitun järkeä. Mikä se sellainen takuu on missä kuluttaja itse joutuu maksamaan osansa. Maahantuojalla on kuulemma tärkeät säädökset noiden hommien osalta miten ne tullaan tekemään. Todettiin siinä Autotarvikkeen hepun kanssa, että luultavasti on järkevämpää viedä auto johkin pienemmälle pajalle ja kokeilla sieltä täältä ottaa ruosteet kiinni. Mun mielestä tuo on sellanen haista paska hinta maahajantuojalta että homma jää siihen eikä heidän tarvi lopulta mitään korvata. Aiemmin oli Variant Golf -03 ja siinä ei ollut missään mitään rosoa. Tosiaan vähän vaikuttaa sille, että VW:n saa kohta unohtaa ku homma kusee monella osa-alueella nykyään. Eipä niiltä kestävää bensakonetta löydy ton jälkee niin saa jäädä vikaksi Volkkariksi.

dosetti

Jos joutuisin maksamaan jopa tuhansia uudesta maalauksesta, niin kyselisin maalauksen takuusta hyvin tarkasti. Oma jetta on käynyt jo kahdesti takuumaalauksessa edellisen puolentoista vuoden aikana (jääovi ja rekisterikilven valojen ympärys) ja liikkeessä sanoivat maalanneen joitain volkkareita neljästikin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy