Passat 3c ruostuminen ja koritakuu

Aloittaja Parru, 02.10.11 - klo:18:18

« edellinen - seuraava »

PREmiere82

Moro,

Nyt kun tää ruosteenkukkanen on omistuksessa, niin unohdin yhden mielenkiintoisen paikan, mistä ruostetta löytyy.
Molempien puolen etuoven kun avaa, niin siinä pysty tiivisteessä, joka on takaovessa kiinni on ruostetta, koko tiivisteen matkalta. Valuu jostakin, mutta en löydä mistä. Katosta todennäköisesti tai etuovesta jotenkin kiipeä. Tuntuu meinaan olevan se etuoven reunan suojalista liian kovaa matskua ja hankaa sitä kumisuojusta vasten.

Onko kellään muulla vastaavassa paikassa ruostetta valuneena?

Kyl tässä taitaa tää VAG-uskollisuus jäädä lyhyeksi. :) Ostan jonkun patonkiauton, saa vaihtaa lamppua joka kuukausi, mutta ei ainakaan ruostu pystyyn. :)

nuudelii

Lainaus käyttäjältä: PREmiere82 - 28.06.13 - klo:21:03
Moro,

Nyt kun tää ruosteenkukkanen on omistuksessa, niin unohdin yhden mielenkiintoisen paikan, mistä ruostetta löytyy.
Molempien puolen etuoven kun avaa, niin siinä pysty tiivisteessä, joka on takaovessa kiinni on ruostetta, koko tiivisteen matkalta. Valuu jostakin, mutta en löydä mistä. Katosta todennäköisesti tai etuovesta jotenkin kiipeä. Tuntuu meinaan olevan se etuoven reunan suojalista liian kovaa matskua ja hankaa sitä kumisuojusta vasten.

Onko kellään muulla vastaavassa paikassa ruostetta valuneena?

Kyl tässä taitaa tää VAG-uskollisuus jäädä lyhyeksi. :) Ostan jonkun patonkiauton, saa vaihtaa lamppua joka kuukausi, mutta ei ainakaan ruostu pystyyn. :)

Itseasiassa omassani ja veljeni samanikäisessä/samanlaisessa autossa on juuri siinä kohdalla ruostevalumaa. En ole tutkinut tarkemmin että mistä se tulee, mutta ilmeisesti aika yleinen vika. Toisaalta, pelkääjänpuoleisesta ovesta en ole katsonut onko siellä sama vika, mutta kuskin puolella on.
Volkswagen Passat Variant 2.0TDI -06

Leroy

Joo mulla siinäkin sanomista....Se tiivisteeseen tarttunut ruostevärjäymä omien tutkimuksien mukaan tuli siitä oven karmin mustasta metalliviipaleesta, mikä siis taittuu sinne oven sisäpuolellekin.
Outback

repomies

Lainaus käyttäjältä: Leroy - 29.06.13 - klo:02:13
Joo mulla siinäkin sanomista....Se tiivisteeseen tarttunut ruostevärjäymä omien tutkimuksien mukaan tuli siitä oven karmin mustasta metalliviipaleesta, mikä siis taittuu sinne oven sisäpuolellekin.

Piti mennä tuotakin katsomaan, ja lopultakin.. BINGO! Ihan pieniä ruskeita täpliä aivan ylhäällä ja vänkärin puolella myös alhaalla.

Tuo kumitiivistehän on sellainen, ettei se etuoven karmin musta metalli mene sinne tiivisteen sisään lainkaan, missä sitä ruostetta näkyy omassani vähäisiä määriä kun tiivistettä raottaa. Siellä siis ei ole mitään mikä voisi ruostua, paitsi jotenkin mystisesti tiivisteen sisään päätynyttä nastapölyä korkeintaan. miten ihmeessä se sinne pääsisi, sitä en tiedä, mutta muuta en keksi. Nuo oven mustat osat on autossani priimakunnossa, ei mitään merkkejä ruostumisesta.

repomies

Argh, joudun lisäämään omankin pasuunan ruostepommien joukkoon.

Luulin jo ettei autosta löydy mitään kuppaa mistään kun ruskeaa ei ole näkynyt ja pellitkin on päälisin puolin tiptop.. mutta anoppilassa oli turhan paljon luppoaikaa joten jynssäsin ovet puhtaiksi sisäpuoleltakin oikein kunnolla.

Sieltähän sitä kukkakaalipintaa sitten löytyi runsaamminkin, tarkemmin sanottuna kuskin oven sauman vierestä, takaoven puoleinen sisäsauma. Maali on ehjä mutta tosiaan melkoisesti siellä alla jokin muhii. Itse sauma näyttäisi olevan ok mutta heti siitä vierestä sitten kohti auton keulaa on lähtenyt maali kuplimaan.

Paskojahan nämä klonkswagenit ovat, ei siitä pääse mihinkään. Torstaina konttorille hakemaan vikalista, joku siellä alustassa kolajaa sen verran että leimaa ei taatusti tule ensimmäisellä yrityksellä. Noh, johan tässä on mittarissakin melkein 80 tuhatta joten pitäähän sen maalipinnan ja alustan jo toki luovuttaakin, haha. ;D

PREmiere82

Lainaus käyttäjältä: repomies - 30.06.13 - klo:16:37
Argh, joudun lisäämään omankin pasuunan ruostepommien joukkoon.

Luulin jo ettei autosta löydy mitään kuppaa mistään kun ruskeaa ei ole näkynyt ja pellitkin on päälisin puolin tiptop.. mutta anoppilassa oli turhan paljon luppoaikaa joten jynssäsin ovet puhtaiksi sisäpuoleltakin oikein kunnolla.

Sieltähän sitä kukkakaalipintaa sitten löytyi runsaamminkin, tarkemmin sanottuna kuskin oven sauman vierestä, takaoven puoleinen sisäsauma. Maali on ehjä mutta tosiaan melkoisesti siellä alla jokin muhii. Itse sauma näyttäisi olevan ok mutta heti siitä vierestä sitten kohti auton keulaa on lähtenyt maali kuplimaan.

Paskojahan nämä klonkswagenit ovat, ei siitä pääse mihinkään. Torstaina konttorille hakemaan vikalista, joku siellä alustassa kolajaa sen verran että leimaa ei taatusti tule ensimmäisellä yrityksellä. Noh, johan tässä on mittarissakin melkein 80 tuhatta joten pitäähän sen maalipinnan ja alustan jo toki luovuttaakin, haha. ;D

Tähän joukkoon tuntuu tosi hienolta liittyä.

No mulla on mittarissa suhun verrattuna tuplat 163 tkm.
Ite huomasin, kun eilen pesin, että oikeassa etuovessa kromilistan vierestä maalipinta alkaa olemaan puhki ja eteen tulee ruosteista pintaa. Hyviä nämä ovat. Itse olen katsonut vaihtoehtoja tämän tilalle, jos vielä joku suostuu auton ottamaan vaihdossa. :) Maahantuojalta pitäisi saada lisätietoa ensi viikolta, kuin paljon joutuu maksamaan, jos ja kun auto laitetaan kuntoon.

repomies

Pitänee vaihteeksi käydä paikallisella Laakkosella kuulemassa miten siinä ei ole mitään vikaa, tai että se on lähtenyt ruostumaan kiveniskusta jonka olen itse aiheuttanut viskomalla kiviä oven sisäpintaan. Tosin tuntien Laakkosen, jotain vieläkin mielikuvituksellisempaa selitystä saattaa olla luvassa. ;D

Maalitakuu on ummessa, mutta onhan tässä vielä rapiat kuusi vuotta aikaa odotella puhkiruostumista. Ja ruostuuhan se puhki, jos asialle ei mitään tee.

PREmiere82

Onkos kellään kokemuksia uudelleen maalatuista ovista, katosta ja takaluukusta.
Kestääkös uudelleen maalatut paremmin kuin alkuperäiset vai voiko taas odottaa parin vuoden päästä kukkaa maalipintaan?

repomies

Eipä taida maalaukset auttaa ellei varmasti löydy kaikkia kohtia jotka on rikki. Sinkkihän hapettuu mistä sattuu kunhan sillä on galvaaninen yhteys siihen paikkaan joka on paljaana ilman maalipintaa. Toisaalta teräksen ei pitäisi hirveämmin ruostua niin kauan kuin ovessa on sinkkiä jäljellä. Saattaa tuo omakin kuplia vielä vuosikausia ennen kuin sinkit on syöty ja lopullinen tuho alkaa.

Tony.N

Kiva että samaa vaivaa on muillakin pasuunan omistajilla. Tässähän olisi oikein ryhmäkanteen paikka kohta paikallaan? Jos kaikki kivet ja muut taivaan kappaleet osuu oikeisiin niin ens viikolla volkkari lähtee ja tilalle tulee Audi,Skoda tai Subaru.

Noista ruostekorjauksista että se kaikki ruoste ja muu pitäis saada poistettua 100% että korjaus on luotettava,eli jos on saumakitin alla kukkaa niin ovi/luukku vaihtoon siihen ei muu auta.
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

repomies

Ettei Tony menisi ojasta allikkoon tsekkiferrarin tai audin kanssa? Vaggine kuin vaggine, samaa paskaa. Subaru kuulostaa hyvältä.

Tony.N

Lainaus käyttäjältä: repomies - 30.06.13 - klo:19:52
Ettei Tony menisi ojasta allikkoon tsekkiferrarin tai audin kanssa? Vaggine kuin vaggine, samaa paskaa. Subaru kuulostaa hyvältä.

Audi ainakin on havaittu hyväks ja samoin octavia,tietää paikat mitkä tutkia. A6 tai A4 on myös aika varma valinta,ruosteen suhteen korjaavat herkemmin kun vw tai muihin konserni kakkoihin.
Vähän rajottaa autotarjontaa kun vaaditaan neliveto,diesel ja mielellään liukuloota(ei pakko) sekä torsen neliveto kun tuntuu haldex aika surkealta sen jälkeen ;)
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

bender

Yksi ruostumistapaus lisää: 04/2010 rekisteröity Variant ja kukkiva takaluukku. Autolla oli ikää n. 2v 3kk kun huomasin takarekisterikilven valon vieressä maalipinnassa kupruilua. Seurasin tilannetta ja kupru ei tuntunut laajentuvan. Ajattelin odottaa seuraavaan huoltoon. Saisivat siellä katsoa mistä kyse.

Helmikuussa ajotietokone alkoi herjaamaan rikkinäisestä polttimosta. Otin takarekisterivalon polttimon esiin ja sieltä paljastui hapettunut kanta. Sitten huomasin että rekisterivalon aukon reuna oli jo aivan ruosteessa. Soitto myyjäliikkeeseen ja samana päivänä kuvauttamaan. Lupasivat soittaa parin viikon päästä tuloksista. Arvasin ettei soittoa kuulu ja soitin itse sinnepäin. Tuomio oli että takuuseen menee. Aika luukun vaihtoon irtosi reilun puolentoista kuukauden päähän. Kysyin sijaisautoa ja se luvattiinkin ilmaiseksi koska auto oli heiltä ostettu. Kuitissa näkyi sijaisauton kustannusten jako maahantuojan ja myyjäliikkeen välillä 50%/50%.

Auto kävi korjauksessa ja hakiessa kerrottiin että koko luukku vaihdettiin. Ei kuulemma kannata korjata sillä riski ruosteen uusiutumiselle on niin suuri.

Eli homma sujui melko kivuttomasti. Niin ja myyjäliike on VV-auto Airport.

Aiemmin omistamassani Variantissa ilmeni reilu vuosi sitten ovien takareunojen pystysauman kupruilui. Tarkkaan en muista oliko ongelma kaikissa ovissa vai vain osassa. Korjaus meni takuuseen. Auto oli rekisteröity 04/2009.

Neljä VW:tä omistanut 05/2008 jälkeen. Kaksi Golf Variantia ja kaksi Passat Variantia. Kolmessa niistä varmasti ruostumista alle neljän vuoden iässä, yhdessä epäilyttävä kupru takarekisterivalon vieressä. Viimeksi mainittu meni vaihtoon reilun vuoden iässä eikä ehtinyt selviämään oliko kyseessä ruostuminen. Toisen Passatin ostin sen vuoksi että edellisessä ei ollut ruosteongelmia (kuin vasta myöhemmin) ja Golfin ruostumisesta oli omakohtaisia kokemuksia. Seuraava auto ei taida enää olla VAG-konsernista. Pahus kun ovat niin hyviä ajettavia ja vähäruokaisiakin...

repomies

Leroy

OT käryää, mutta Legacyyn olen kyllä toistaiseksi ollut tyytyväinen, vielä jaksaa hampaita naurattaa. Toki tässäkin ensimmäinen tehtävä oli katon uudelleen maalaus. Kiveniskemästä oli jäänyt ruppu tuulilasin etulaitaan... ::) Onneksi kahden edellisen VW -kokemuksen rikastuttamana (Plus, ruostuneet kynnyskotelot, vääntynyt oven laita / ja sitten se 3C...) sain kinuttua tämän jo etukäteen automyyjän kustannettavaksi, ja maalaus tapahtui valitsemassani automaalaamossa. Samalla maalautin konepellin omakustanteisesti kiveniskemien vuoksi.  :D

Siis oikeasti mua ei edes olisi harmittanut maksella jotain kaksoismassa -vauhtiksia, käsijarrun korjauksia, webastoja jne. mutta se ruoste on mulle vaan liikaa...

Edelleen tulee nähtyä tuota ex -BG -farkkua, ja hämmästellä, että kestää 13 -vuotiaana kriittisen silmänkin tarkastelun.

Omat viimeiset tarkastukset tein auton ollessa 8 -vuotias, ja voin sanoa, että jälkeäkään ruosteesta en löytänyt...
Outback

PREmiere82

Lainaus käyttäjältä: Leroy - 01.07.13 - klo:12:39
Siis oikeasti mua ei edes olisi harmittanut maksella jotain kaksoismassa -vauhtiksia, käsijarrun korjauksia, webastoja jne. mutta se ruoste on mulle vaan liikaa...

Samaa mieltä olen sun kanssa, noi muut jotenkin pystyisi maksamaan perustellusti, mutta mulle on toi ruoste kanssa liikaa.
Pitäisi vaan päästä eroon vielä siitä. Vaikka ajaessa kojelaudasta kuuluu nitinää ja natinaa, niin on toi 2,0 tfsi kone sentään kiva ajella, kun tapahtuukin jotain kun painaa kaasua.

jlik

Ei toi pasuuna ole ainut auto, jossa ovet ruostuu. Mulla oli Mondeo 2002-2006 ja siinä ilmeni kaikkien ovien ruostumista ovien sisäpuolella 3 vuoden ikäisenä. Väri oli valkoinen joten oli helppo huomata ruoste. Olin yhteydessä maahantuojaan ja ovet olisi maalattu takuuna mutta panin auton kiertoon ja vaihdoin pasuunaan.

repomies

Lainaus käyttäjältä: jlik - 02.07.13 - klo:23:45
Ei toi pasuuna ole ainut auto, jossa ovet ruostuu. Mulla oli Mondeo 2002-2006 ja siinä ilmeni kaikkien ovien ruostumista ovien sisäpuolella 3 vuoden ikäisenä. Väri oli valkoinen joten oli helppo huomata ruoste. Olin yhteydessä maahantuojaan ja ovet olisi maalattu takuuna mutta panin auton kiertoon ja vaihdoin pasuunaan.

Oletko ollut tyytyväinen vaihtoon? Onko Mondeossa Passattia vastaavia tyyppivikoja, kuten nyt.. vaikkapa pumppusuuttimet, kaksoismassavauhtipyörä, tukkeutuva EGR, hajoava ohjausakselin lukko, hajoavat sähköisen käsijarrun moottorit, alustan puslat jotka kestävät alta satatonnia, täysin luokaton webasto joka karstoittuu ja menee tilttiin, vaihteisto jonka mekatroniikka on kulutusosa, jne?

Vitsivitsi. Hyviähän nämä ovat. Naapuritkin aina katsovat ihaillen että sieltä se seteleitä huvikseen repivä maailman omistaja taas tulee Passatillaan. ;D

osviitan

Lainaus käyttäjältä: PREmiere82 - 01.07.13 - klo:13:16
Samaa mieltä olen sun kanssa, noi muut jotenkin pystyisi maksamaan perustellusti, mutta mulle on toi ruoste kanssa liikaa.
Pitäisi vaan päästä eroon vielä siitä. Vaikka ajaessa kojelaudasta kuuluu nitinää ja natinaa, niin on toi 2,0 tfsi kone sentään kiva ajella, kun tapahtuukin jotain kun painaa kaasua.

AAMEN! Omani jo vaihdettu ruosteen vuoksi (muun muassa) ja itselläni oli myös tuo samainen 2.0TFSI ja se on kyllä erittäin jumalainen kone! Aika mielenkiintoinen fakta, että kun vaihtoi dieseliin, niin kaipaa sitä pohjavääntöä, mikä bensaturbossa oli! ;)
Ja nuhapumppu ei ole tämä dieselikään.
Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

PREmiere82

Lainaus käyttäjältä: PREmiere82 - 26.06.13 - klo:14:47
Soittelivatkin jo tänään. Ja kertoivat iloisia uutisia. Tehdas tulee vastaan 50% osuudella. Siihen se iloisuus jäikin.
Kaikki nämä työt ovien maalaukset, katto, takaluukku (jos ei tarvi vaihtaa, jos tarvitsee niin tulee tonni lisää) maksaa minulle sellaiset 2200 euroa. Ja auto on siellä pari viikkoa, kun on sen verran työmaata kuulemma.

Tarvii ottaa yhteyttä auton 4 kuukautta sitten auton myyneeseen liikkeeseen. Saavat tulla kuluissa vastaan.
Ja todennäköisesti tarvitsee ottaa yhteyttä myös kuluttaja-asiamieheen, kun myyjäliike ei varmasti suostu korvaamaan mitään kuluja.

Raportoidaan taas miten jatkossa käy. Penkiltä putoaminen on lievä ilmaisu, kun kuuli tuon iloisen hinnan projektille. :)

No niin.

Maahantuojalta tuli lopullinen kanta. Tehdas tulee vastaan sillä alkuperäisellä 50% osuudella.

Kysyin puhkiruostomattomuustakuuta, mutta ei kuulemma täytä sitä, koska jos se ruostuu puhki sisältä päin, niin pintaan tulee siinä tapauksessa reikä. .Mutta eikö tämä sitten pistetä ulkoisen vaurion piikkiin, jos on reikä pinnassa?
Nämä minun vauriot ovat siis syntyneet ulkoapäin, listan välistä pääsee epäpuhtauksia sisään
Tarvii huomenna soittaa ja pyytää vielä kirjallisena tämä lausunto, kuulostaa niin mielenkiintoiselta.

Et semmosta.

Leroy

Referoithan sitten tänne niiden kootuista selityksistä parhaat palat.

Jännä kun noita kylkilistoja on lähes jokaisessa VW -tuotteessa, mutta tässä mallissa ovat paskaa keräävää sorttia. Eikö tuo listan ulkoneva muotoilu ole jo suunnittelupöydällä tehdyksi virheeksi tulkittavissa. Tottahan tuollaiset läpireijillä kiinnitetyt listat, tai niiden aluset on herkempiä ruostumaan, mutta ko. autojen ikä huomioiden... :-\

Saisivat maksaa kyllä noista ihan 100% korjauksen.

Eritoten katon ja takaluukun osalta. Ei mahdu vaan päähän miten nuo voidaan puhua käyttäjän vastuulle.

Alkanut jälkeenpäin nyppimään, kun itse en pidempään taistellut noiden maalausten maksajatahosta. Saisivat näyttää sen merkkikorjaamon huoltomiehen joka tarkastaessaan auton koria (huom! huollon yhteydessä) irrottaa kylkilistan ja kurkistaa, mitä se on syönyt. Löytäessään ruostetta ilmoittaa tästä eteenpäin huomatun laatupuutteen korjaamiseksi asiakkaan hyväksi mitä pikimmiten. Viittaan tällä siis good will -korjausten eväämiseen ei -merkkihuoltokirjan perusteella...

Outback

PREmiere82

Lainaus käyttäjältä: Leroy - 04.07.13 - klo:17:31
Referoithan sitten tänne niiden kootuista selityksistä parhaat palat.

Jännä kun noita kylkilistoja on lähes jokaisessa VW -tuotteessa, mutta tässä mallissa ovat paskaa keräävää sorttia. Eikö tuo listan ulkoneva muotoilu ole jo suunnittelupöydällä tehdyksi virheeksi tulkittavissa. Tottahan tuollaiset läpireijillä kiinnitetyt listat, tai niiden aluset on herkempiä ruostumaan, mutta ko. autojen ikä huomioiden... :-\

Saisivat maksaa kyllä noista ihan 100% korjauksen.

Eritoten katon ja takaluukun osalta. Ei mahdu vaan päähän miten nuo voidaan puhua käyttäjän vastuulle.

Alkanut jälkeenpäin nyppimään, kun itse en pidempään taistellut noiden maalausten maksajatahosta. Saisivat näyttää sen merkkikorjaamon huoltomiehen joka tarkastaessaan auton koria (huom! huollon yhteydessä) irrottaa kylkilistan ja kurkistaa, mitä se on syönyt. Löytäessään ruostetta ilmoittaa tästä eteenpäin huomatun laatupuutteen korjaamiseksi asiakkaan hyväksi mitä pikimmiten. Viittaan tällä siis good will -korjausten eväämiseen ei -merkkihuoltokirjan perusteella...

Mielenkiintoisia nämä takuu asiat.
Jollekin tehdas maksanut ovien kuplimisen korjauksen kokonaan, jollekin 70%, mulle tarjoaa 50% ja toisille ei mitään.
Milläs ihmeen arvalla tää ratkaistaan, kuka saa ja kenelle annetaan?
Takaluukussa ja katossa sama juttu. Toisille tarjottu 70% ja toisille 50%.
Pistää vähän ihmetyttämään.

Huomenna voisi soittaa taas maahantuojalle. :)

Tony.N

Kerätään 25-30 mätivän passatin käyttäjää ja tehdään ryhmäkanne?

repomies

Lainaus käyttäjältä: Tony.N - 08.07.13 - klo:22:10
Kerätään 25-30 mätivän passatin käyttäjää ja tehdään ryhmäkanne?

Joo ja DSG:n mekatroniikasta voisi tehdä toisen. :P

Tony.N

Kiinassa sen tais tehdä joku päätös elin?

tapanixxx

Tämä on vain henkilökohtainen mielipiteeni mutta minusta tuntuu vahvasti siltä että autot suunnitellaan yhä enemmän sellaisiksi joiden elinkaari ei ole ainakaan pitenemään päin.

Toki ulkomuodot ja tekniset herkut lisääntyvät mutta varmaan kaikissa piiloonjäävissä kohteissa harrastetaan kulujen minimointia, mikä usein johtaa lyhentyneeseen kestoon.

Mielenkiinnolla seuraan seuraavan passatin tulemista. Volkkari varmasti tulee tekemään siinäkin säästötoimenpiteitä.

dosetti

Merkkikorjaamoilta olen kuullut yhtenä selityksenä volkkareiden maaliongelmiin näitä vesiohenteisia maaleja. Direktiivi kun tuli voimaan niiden käyttämisestä, kerrottiin niiden olevan yhtä hyviä ominaisuuksiltaan kuin entisen kaltaiset maalit. Kuitenkin käytäntö on osoittautunut toiseksi, onko syynä oikeasti maalissa itsessään vai käyttäjissä?

tapanixxx

Voi olla totta tuokin.

Tosin ostin vuonna 1998 bmw merkkisen auton ja silloin myyjä kertoi että maalipinta on vesivärien johdosta vähän pehmeähkö.

Eli kyllä nuo vesivärimaalit ovat olleet käytössä jo aika pitkään....

Leroy

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 08.07.13 - klo:22:53
Tämä on vain henkilökohtainen mielipiteeni mutta minusta tuntuu vahvasti siltä että autot suunnitellaan yhä enemmän sellaisiksi joiden elinkaari ei ole ainakaan pitenemään päin.

Toki ulkomuodot ja tekniset herkut lisääntyvät mutta varmaan kaikissa piiloonjäävissä kohteissa harrastetaan kulujen minimointia, mikä usein johtaa lyhentyneeseen kestoon.

Mielenkiinnolla seuraan seuraavan passatin tulemista. Volkkari varmasti tulee tekemään siinäkin säästötoimenpiteitä.

Tätä "conspiracy" teoriaa tuolla aiemmin vähän jo maalailin. Eikös ne Saabinkin viimeiset rahahanat sulkeutuneet GM:n puolelta, kun ruottalaiset eivät suostuneet tekemään sitä GM bulkkipaskaa kakkoslaadulla? Volkkarilla on jo tovin ollut sellainen myyntikiima päällä, että ne lähtökohtaiset "laadukkaita autoja kohtuurahalla" hyveet alkaa jäämään taka-alalle...Lohkoja paukutellaan kasaan kiinalaisilla hikipajoilla (tämä tuli ihan telkkarista), sinkityksissä säästellään, joka jumalan sähköosa kilpailutetaan kiinalaisilla halppistoimijoilla,....and it goes on and on.

Outback

Tony.N

Kohta tälle merkille käy ooppelit. Ensin tehdään sutta sitten petrataan laadussa ja kestää 15 vuotta että alkaa taas maine parantua.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy