AudiA4 (B8) Mittaristonvalot alkoi pätkiin.

Aloittaja rattimies123, 26.09.11 - klo:17:58

« edellinen - seuraava »

rattimies123

Audi A4 (B8) mallissa -08vm. Auto on ollut minulla vasta 2 kk ajan, ja tullut tällainen vika. Eli jonkin aikaa ajaessa mittariston valot alkaa oireileen, kaikki menee pimeeksi ja nollaan., palautuu välillä, mutta sitten taas sama kuvio, välillä pitäen varoitusääniäkin, elikkä sekoilee nyt Audi pahemman kerran.  Tilasin ajan takuuhuoltoon ja saas nähdä mitä löytyy. Onkohan Vag-ryhmän autoissa esiintynyt vastaavia ja mistä yleensä silloin ollut kyse, onko teillä kokemuksia?
Audi Q3 1.4 TSFI -17 // Fiat Bürstner NEXXO T 569 -14
ex.Volvo XC60 AWD D3 Polestar -11// ex. Audi A3  1.4 TSFI SB s-tronic -15
ex.Audi A4 2.0 TDI avant multitronic -12 //  ex. Audi A3 1.4 TSFI CC -08

rob-s

Enpä ole kuullut tai lukenut tällaisesta viasta.

Virheluku saattaisi olla paikallaan.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

rattimies123

No nyt kävin arvioimassa vikaa ja totesivat mittariston olevan paskana, eikä sille voi mitään tehdä ja uusi pitää laittaa. Sanoivat että tällaisia ei ole tullut aiemmin korjattavaksi. NO! uusi mittaristo maksaa 800e ja asennus+ uusi ohjelmointi 300 egeä = eli 1100egeä yhteensä.
Ostamastani autokaupasta(2kk sitten) luvattiin tulla vastaan ja luultavasti hankkivat mittariston vahinkokeskuksesta, joten mulle jää toi 300 maksettavaksi. Saas nyt nähdä ,kuis menee.. ???

tsiih

Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

skriko

Lainaus käyttäjältä: rattimies123 - 07.10.11 - klo:12:08
No nyt kävin arvioimassa vikaa ja totesivat mittariston olevan paskana, eikä sille voi mitään tehdä ja uusi pitää laittaa. Sanoivat että tällaisia ei ole tullut aiemmin korjattavaksi. NO! uusi mittaristo maksaa 800e ja asennus+ uusi ohjelmointi 300 egeä = eli 1100egeä yhteensä.
Ostamastani autokaupasta(2kk sitten) luvattiin tulla vastaan ja luultavasti hankkivat mittariston vahinkokeskuksesta, joten mulle jää toi 300 maksettavaksi. Saas nyt nähdä ,kuis menee.. ???

En tiedä kuinka paljon autollasi on ajettu. Jos ei niin hirveästi niin mittariston kestoikä on enemmän kuin 3 vuotta. Sinuna en maksaisi mitään uusista mittareista ja vetoaisin autoliikkeen virhevastuuseen.

Reneto

Just niinkuin skriko kirjoitti! Tuon pitäisi mennä 100%:sesti myyjäliikkeen piikkiin. 
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Jeenyus

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.10.11 - klo:00:32
En tiedä kuinka paljon autollasi on ajettu. Jos ei niin hirveästi niin mittariston kestoikä on enemmän kuin 3 vuotta. Sinuna en maksaisi mitään uusista mittareista ja vetoaisin autoliikkeen virhevastuuseen.

Voi, kun olisikin noin helppoa! Rikki mikä rikki, toivon ilmanmuuta, että pääset halvalla. Se on paha paikka jos liikekkin sanoo, että ei makseta, kuin esim. puolet eli jaksaako noitakaan riitauttaa?

Uskon rattimies123, että kaikki kääntyy parhain päin...
Audi A4 1.8TFSI

rattimies123

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 08.10.11 - klo:07:32
Just niinkuin skriko kirjoitti! Tuon pitäisi mennä 100%:sesti myyjäliikkeen piikkiin. 

En voi vaatia koko osuutta myyjän piikkiin, koska mitään takuuta ei annettu autokaupassa(autoni yli 3 v vanha ja ajettu 120tkm). Voin vain yrittää "kuluttajasuojan" kautta vaatia myyjän tulevan vastaan, että ottavat osaa kustannuksiin. Yritän sitä että kustantavat mittariston ja minä työn.  Myyjä ilmoitti että yrittävät järkätä autooni käytetyn mittariston jostain, uutteen mittaristoon(800e) eivät suostu. Ja voi olla etteivät hyväksy Vecartonicin palvelujakaan(pitää vielä selvitellä)

Muuten tuo Vecatronics käy nyt mielessä. Huomasin että lupaavat takuun tekemälle työlleen, tulis minulle edullisemmaki kuin käyttää kuluttajasuojaa ja myyjää. Jos Vecatronic saisi korjatuksi mittariston jollain 200 eurolla, sitä ei tarvitsisi ohjelmoida ja km määrätkin säilyisi. 200 olis kohtuullista jos jäi minun osuudeksi:)
Mittariston irroituksen voisi tehdä vaikka itse, vai onko parempi jättää ammattimiehelle(?)

chr

Minulla oli samanlainen ongelma vuoden 2008 Touranissa. Lopuksi pimeni koko mittaristo. Auto oli siinä kohtaa onneksi vain vuoden vanha, ja se koko mittaristo vaihdettiin takuuseen. Hieman kyllä siinä kohtaa hymyilytti, että pelkkien mittarivalojen vuoksi koko aika iso mittaristopaketti vaihdettiin.

tsiih

En usko irroittamisen olevan mikään erikoisempi juttu, näyttää Elsan mukaan hyvin helpolta.
Mietin tuota käytettyä mittaristoa, saavatko muka kilometrit siitä muutettua oikeaksi???

Sitä ajatellen korjaus olisi hyvä kunhan vain on korjattavissa oleva vika. Vekatronicsiin voi soitella ja kysellä, osaavat usein sanoa lonkalta mikä on vika ja onko korjaus mahdollista. Vaikkei onnistuisikaan, tappio jää matkahuollon kuluihin ja auton seisonta-aikaan.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: rattimies123 - 08.10.11 - klo:18:06
Muuten tuo Vecatronics käy nyt mielessä. Huomasin että lupaavat takuun tekemälle työlleen, tulis minulle edullisemmaki kuin käyttää kuluttajasuojaa ja myyjää. Jos Vecatronic saisi korjatuksi mittariston jollain 200 eurolla, sitä ei tarvitsisi ohjelmoida ja km määrätkin säilyisi. 200 olis kohtuullista jos jäi minun osuudeksi:)

Rouvan kuminauhan mittariston korjauksen perusteella, uskallan suositella ko. liikettä 87% suosituksella. Kannattaa kokeilla. Tosin - tuo eur 200 kuullostaa liian kovalta hinnalta. Postituslaatikoista päätellen korjaavat noin 2 miljoonaa mittaristoa päivässä >> mittaristosi korjaminen ei voi kovinkaan kauaa kestää.

ot: mikä B8?
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

rattimies123

Lainaus käyttäjältä: BeeKasi - 08.10.11 - klo:18:38

ot: mikä B8?

A4 2.0 TDI multitronic.  Kyllä toi mittariston korjaus vaikuttaisi kaikkein järkevimmältä vaihtoehdolta.

rattimies123

-08vm Audista siis kyse. Tilasin ajan Vaasaan, samalla tuonne asti ajaa(120km) . Iloinen uutinen että autonmyyjäliike ilmoitti kustantavansa mittariston korjauksen ja heitä tottakai tyydytti 290 euron kustannus tuon 800 sijaan. Ja minä säästän 300 egeä. :D

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: rattimies123 - 08.10.11 - klo:19:39
A4 2.0 TDI multitronic.  Kyllä toi mittariston korjaus vaikuttaisi kaikkein järkevimmältä vaihtoehdolta.

Jep, en sillä kysellyt tarkennuksia malliin, että sillä olisi mittariston kanssa ollut tekemistä. Väri vain muistutti exääni. Ja se olis ollut huolestuttavaa. Muutoinkin kuin mittariston osalta...
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

rattimies123

Tietääkö kukaan onnistuuko autoa käyttää ja ajella, jos siitä ottaa mittariston pois (korjauksen ajaksi ,1 viikko)?

rattimies123

Mittariston sain Vecatronicilta ja toimii  ;D , sehän pääasia!  Miinusta saa Vecatronics siitä, että (luultavasti) kiireessä olivat kasanneet mittariston huolimattomasti, koska lämpömittarin viisari oli sivussa ja puristuksissa aluslevyn alla. Onneksi sain sen ite ruuvaamalla ja kaivamalla vapaaksi. Et sellaista :(

rattimies123

Eilen alkoi vasenpuoleinen xenon pätkiin( sammui ja syttyi) tuli vikailmoitus ja kävin vaihtaan uuden xenonpolttimen (145 euroa). Xenonpolttimet kuulemma Vagin ryhmän uudemmissa sitä 3 versiota, jolloin se mötikkä on kiinteänä. Siksi  kai niin kallis piikki.

Mutta tuosta polttimen vikailmoituksesta alkoi taas mittaristo pätkiin. Soitin Vegatronicsille ja arvelevat mittariston prosessorin olevan sökönä. Aikovat hommata Ruotsista toisen mittariston(ei muuta tehtävissä), omaksi hommaksi tulee sen softaus. Että tälleen ..

rattimies123

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 07.10.11 - klo:23:10
Vois vielä koittaa yhtä oljenkortta www.vekatronics.fi

Nyt on kokemusta kyseisestä puljusta. Eivät saaneet korjattua, eivätkä vastaa jälkilupauksista.  >:(

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy