Huolto Virossa?

Aloittaja Sikarisakari, 25.09.11 - klo:12:40

« edellinen - seuraava »

Omitv

VW Touran 2008 tsi dsg, mihin VW:n kanssa purnattu ketjuremppa 147tkm kohdalla (korvasivat puolet). Kannen plaanaus, sekä kaiken maailman hilputtimet mukaan luettuna jäi itselle maksettavaa pari euroa vajaat 2tkâ,¬.
Nyt DSG-laatikon kanssa se perinteinen muulinpotku, mikä on pahentunut ajan kanssa. Hiljalleen kiihdytettynä käyttäytyy hyvin tai jos painaa kaasun pohjaan, mutta keskikaasulla "potkaisee" todella rumasti. VW:lle en edes uskalla ajatella vieväni niiden hinnoittelun tietäen, joten pistin tämän topikin innoittamana tarjouspyyntöä Forssille ja Autohooldukseen.
Samalla pitäisi vaihtaa eteen levyt ja palat, sekä tehdä 150tkm huolto (poislukien long life öljyt, jotka meni uusiksi tuossa konerempassa). Mielenkiinnosta voisi laittaa hintakyselyn vaikka PHA:lle ja Automaxiin, niin saisi vähän vertailukohtaa.
Auto myös ajoittain vaaputtaa, ikään kuin rengaspultit eivät olisi kunnolla kiinni. Osaako joku sanoa mistä voisi johtua? (puslat, kallistuksenvakaaja tms?)

jannekni

Ainakin Passatissa outoa vetelyä aiheutti vetonivelen suojakumin rikkoutuminen ja rasvojen ulostautuminen/korvautuminen hiekalla.

Leb1411

Kyselin viikko sitten Vw Passat CC 2.0 TDI -08 jakopään remonttia viron suunnalta ja hinnat olivat Forss 408â,¬, ja viron kahdella laakkosella 458â,¬ ja 460â,¬. sain Autoasilta 510â,¬ joten suomessa tehdään. laivamatka olisi ollut 76â,¬ meno-paluu ja viinaksia ei tule hirveästi käytettyä niin eipä ollut syytä lähteä merta kauemmaksi kalaan. yksi ISO syy oli että jos siinä rempassa menee joku pieleen niin lähdeppä viemään trailerilla riemukuplaa takaisin korjaukseen.  :o

makelja

Vien Audin taas kerran Forssille Tallinnaan.
Aiempi kokemus niin hyvä että kun sinne ollaan lomalla menossa niin menee siinä kylkiäisenä.
Ihan normi 210tkm huolto eikä mitään kummosempaa ylimääräistä. Jarrupalat ehkä, kun vinkuvat niin pirusti takana.

jtmattila

Uusi vauhtipyörä ja kytkin hiluineen sekä öljynvaihto + jakopään/ajoituksen tarkastus 1100â,¬ Forssilla. Marraskuussa mennään.
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

hcp

tekeekö joku virossa noita tiptronic huuhtelu-öljynvaihtoja?
yritin forssilta kysyä passat 2003 2.5 tdi 4motioniin niin moottori, 4motion kuin tiptronic öljyjä ja sain tälläisen listauksen ja hinnan 650,-
eli tuosta 5litraa atf öljyä voisi päätellä että forss ei tee huuhtelua vaan perinteisen valutuksen.



TÖÖD

Töökood Toiming Selgitus Teostaja Hind Km 0% Tk. Allah.% Kokku Km %

M006 Hooldus filtrite vahetusega, ilma veakoodide lugemiseta. AB 57,50 e 1 5 54,63 e 20

Hooldus sisaldab veermiku kontrolli!

E002 Veakoodide lugemine. AB 16,67 e 1 5 15,83 e 20

E001D Vajadusel diagnost. tööd. 40.-/h AB 33,33 e 1 5 31,67 e 20

Armaturis tuled põlevad

J003DY Käigukasti dünaamiline õlivahetus AB 100,00 e 1 5 95,00 e 20

V001T Torseniõli vahetus

VARUOSAD

MOBIL 3000 5W-40 208L 6,03 e 5,5 5 31,52 e 20

TIHEND>õlikork - TK! 0,40 e 1 5 0,38 e 20

ÕLIKORK SEIBIGA SWAG 0,79 e 1 5 0,75 e 20

ÕLIFILTER>element MANN 14,08 e 1 5 13,38 e 20

ÕHUFILTER 059...MANN 16,96 e 1 5 16,12 e 20

KÃœTUSEFILTER KNECHT 26,67 e 1 5 25,33 e 20

AKTIIVFILTER>salong MANN 14,58 e 1 5 13,86 e 20

ATF KOLLANE 5L SWAG 51,67 e 3 5 147,25 e 20

FILTER K.KAST+TIHEND SWAG* -16 18,72 e 1 5 17,78 e 20

ÕLIVANNI TIHEND OE
CASTROL DIFERENTSIAALÕLI SAF-XO 75W-90 GL5 1L 10,94 e 1 5 10,39 e 20

KIIRPUHASTUSVAHEND

jtmattila

Vauhtipyörä, kytkin hilppeineen, öljynvaihto, nelipyöräsuuntaus, jakopään tarkastus ja ilmastointilaitteen täyttöhuolto 1179â,¬.
Vei auton iltapäivällä ja seuraavana aamupäivänä auto valmis kuten luvattiin.
Soittivat vielä perään koeajon jälkeen että eivät havaineet mitään vikaa kytkimessä/vauhtipyörässä eli olenko varma että ne vaihdetaan...
Vanhat osat sai mukaan.
Liikkeenä Forss Tallinna.

Asioin jatkossakin.
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

jtmattila

Lisäyksenä vanha vauhtipyörä oli aivan kuollut. Ihme kun oli noinkin pieni oireinen...jouset aivan kuolleet ja kitkapinnassa melkoiset värimuutokset. Kytkinlevyssä oli vielä pintaa jäljellä n.8mm mutta melkoisesti oli pölyä urissa. No nyt on uusittu joten ei muuta kuin kovaa ajoa.
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

T5GT

Tekeekö joku virossa noita tiptronic huuhtelu-öljynvaihtoja?

Hõbenool ( http://www.hobenool.eu ) on erikoistunut automaattivaihteistojen korjauksiin ja huoltoihin, he suorittavat öljynvaihdot huuhtelemalla. Tilojen siisteys kestää minkä tahansa vertailun, hinnat ei ole halvimmat mutta työnlaatu sekä ammatti- ja tietotaito automaattilaatikoiden osalta erittäin korkeatasoista.







boitse

Tiguan lämmityslaitteen kennon vaihto: Forssilla työt + kenno + auton pesu 280â,¬, Suomessa tarjoukset ilman pesua 800-1100â,¬ (?!)
Aikataulu Forssilla piti minuutilleen, bonuksena pesty sisämatot ja puhdistettu moottoritila. Jatkossa Tigu laivataan isommissa huolloissa/remonteissa samaan paikkaan.

dale

Lisätään oma kokemus tännekin, vaihdettu isosti osia aiempaan kulkupeliin, olin erittäin tyytyväinen. Auto tosin oli M-B OM642 koneinen 4matic.

topparts.ee   ja sieltä herra Piiriste.

Takuun mentyä käytän heillä isossa huollossa.


E-mies

Pari vuotta sitten octavia 2 jakopään hihna, vesipumppu + muu siihen kuuluva ja 150tkm huolto n. 350â,¬ forssilla. Viime kesänä renkaanvaihto: good year efficent grip performance 205/60R16 alle laitettuna 349â,¬, rehvid.ee. Suositukset molemmille.

jannekni

Onko osat forssilla missä hinnoissa? Kannattaako yrittää edullisempia metsästää ja viedä mukanaan? Passatissa rempan tarpeessa iskarit, jouset ja kytkin vauhtipyörineen.

ko

Passat ecofuelin (2010) 90 000 km huolto. Laitoin Forssille viestiä suomeksi ja viroksi vastasivat:

TÖÖD
M006 Hooldus õhuf iltrite ja süüteküünalde vahetusega. AB 83,33 e 1 5 79,17 e 20
P007 Piduriõli vahetus (teostada kui 2 aasta jooksul ei ole vahetatud) AB 15,00 e 1 5 14,25 e 20

VARUOSAD
CASTROL EDGE FST TITANIUM LL 5W-30 208L 9,92 e 4 5 37,68 e 20
TIHEND>õlikork - TK! 0,40 e 1 5 0,38 e 20
ÕLIKORK SEIBIGA SWAG 1,11 e 1 5 1,06 e 20
ÕLIFILTER 03C...MANN 11,65 e 1 5 11,07 e 20
ÕHUFILTER CLEAN EOS VATIINIGA 8,72 e 1 5 8,28 e 20
SALONGIFILTER/aktiivsüsi SOFIMA 8,79 e 1 5 8,35 e 20
SÜÜTEKÜÜNAL NGK SIZFR6A6D 12,50 e 4 5 47,50 e 20
KIIRPUHASTUSVAHEND 2,75 e 1 5 2,62 e 20
Kliendikaart 5,00 e 1 0 5,00 e 20


Tööd 93,42 e
Varuosad 121,95 e
+KM 43,07 e
Kokku (sis.km) 258,44 e

Kysyin Forsilta samalla webaston asennusta, mutta vastasivat ilmeisesti etteivät tee sellaisia. "Webastot me ei paigalda!". Johtuneekohan siitä, että kyseessä kaasupassat vai siitä, että eivät noita asentele lainkaan.

Laitoin myös merkkiliikkeeseen eli Mollerille saman tarjouspyynnön, mutta eivät ole vastanneet mitään. Tästä on viisi päivää.

ko

Mollerilta olikin tullut juuri vastaus:

1 Määräkäishuolto, mootoriöljyn vaihto 184,51
2 Ilmansuodatin vaihto 38,58
3 Sisäilmansuodatin vaihto 35,23
4 Sytytystulppien vaihto 119,18
5 Jarrunesteen vaihto 44,38
6 Webaston asennus 2 905,34

Arve kokku: 3 327,22 (EUR)
Kõik hinnad sisaldavad käibemaksu
20%

Eli pelkkä määräaikaishuolto ilman webastoa siis 422 â,¬. Taitaa jäädä webasto laittamatta, mutta maksaako 164 â,¬ enemmän merkkihuollosta vai ei, kas siinä pulma.

SlowMotion

Lainaus käyttäjältä: ko - 06.04.17 - klo:10:35
Mollerilta olikin tullut juuri vastaus:

Paljonkohan (vertailun vuoksi) maksaisi Suomessa VW-merkkiliikkeen Economy-huolto?

Bonneville

Edelliseen Passattiin kysyin Forssilta huoltoa niin tarjouksen mukaan käyttivät tarvikeosia.
Ocu 3 -19 1.5TSI DSG

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Bonneville - 06.04.17 - klo:12:36
Edelliseen Passattiin kysyin Forssilta huoltoa niin tarjouksen mukaan käyttivät tarvikeosia.

Niin. Saahan niitä "tarvikeosia" merkkihuollossakin jos osaa semmoisia pyytää. Ihan Suomessakin.

Bonneville

No itselläni on kyllä oletuksena että merkkari käyttää orkkisosia eikä tarvikkeita..
Ocu 3 -19 1.5TSI DSG

Jultsu

Mutta eihän tuo Forss mainosta itseään virallisena vw-huoltoliikkeenä missään.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

ram1

Kerran tarjousta pyydettiin kamun kanssa niin muistelen, että sai valita joko Oe, tai tarvikevaraosilla. Tästä kyllä aikaa etten ihan tarkkaan muista. Tämähän Suomessakin ihan normaalia.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98


Jultsu

En tiedä minne tuon linkin pitäisi mennä, mutta ei googleen ainakaan vaan suoraan forssin sivuille.

Missä kohtaa kyseistä tekstiä

LainaaOlemme tarjonneet VW, AUDI ja Å KODA â€"merkkisten henkilöautojen ja pakettiautojen korjaus- ja huoltopalveluita jo yrityksen toiminnan alkuvuosista lähtien.

Käytössämme on nykyaikaisten vaatimusten mukainen ja parhailla laitteilla kalustettu 18 työpisteen korjaamo sekä kokeneet ja pätevät asentajat. Olemme avanneet myös käsipesulan, jossa teemme ajoneuvojen pesemin lisäksi muitakin ajoneuvon ulkonäköä kohentavia töitä. Korjausta odottavat asiakkaat voivat viettää aikaa meidän kahvilassa, jossa heitä ovat odottamassa tuoreet lehdet, erilaiset alkupalat sekä maksuton kupillinen kahvia tai teetä.

Tarjoamme asiakkaillemme runsaan 20 vuoden työkokemuksen turvin luotettavaa ja asiakasystävällistä palvelua.

näet maininnan että Forss on volkkarin valtuuttama virallinen korjaamo?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

ram1

Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

pomo

Eihän tuossa missään sanota, että merkkihuolto? Erikoistunut vain vag autoihin.

jannekni

Forssilta tarjous Passatin remontista:

- kytkin ja kiinteä vauhtipyörä
- iskarit ja jouset
- pientarvikkeet
- työt, 1.5 päivää

Yhteensä 1650e.

Sinne siis kesälomalla!

snuff

Monilla näyttää olevan Forssista hyviä kokemuksia, mutta oma kokemukseni parin vuoden takaa on erittäin huono.

Pyysin tarjousta kytkimen ja vauhtipyörän vaihtoon -07 Octaviaan, osat oli itse hankittu Valeon täydellinen satsi kovalla vauhtipyörällä. Mainitsin omista osista ja kovasta vauhtipyörästä tarjousta pyytäessäni, ja vastaus oli, että asennus onnistuu ja hintakin oli hyvä (hiukan päälle 200â,¬).

Vein auton sovittuna ajankohtana Forssille ja lähdin kaupungin keskustaan taksilla. Noin 1,5 tunnin päästä Forssilta soitetaan, että mukana tuomani osat eivät sovi autoon. Ihmettelin hiukan, sillä kyseistä satsia on maailmallakin asennettu menestyksekkäästi Octavioihin, ja paketissa olleet osat olivat mittojen perusteella oikeat. Soitin vielä Suomeen Valeota myyvälle taholle, josta varmistettiin osien olevan oikeat ja ne myös käyvät sekä Lukin että Sachsin alkuperäisosien tilalle. Otin yhteyttä Forssiin jossa edelleen tiukasti sanottiin osien olevan väärät. Autossani on Sachsin kytkin, eikä tämä tuomani osa sovi sen tilalle. Kerroin, että Valeon setti sopii kumman tahansa tilalle, ja kysyin että miksi se ei sitten sovi. Vastauksena sain edelleen että se ei vain sovi, tule itse katsomaan jos et usko. Heiltä löytyisi kuulemma heti hyllystä Sachsin sarjaa mietoon 749â,¬ hintaan. Tämän toisen puhelun aikana äänensävy ja asenne Forssin päässä oli jo sen verran tylyä, että sanoin heille että laittavat alkuperäiset osat takaisin, niin haen auton pois.

Laskua maksaessani huomasin että olivat kirjoittaneet siihen, että uutta osaa ei voitu asentaa, koska autossa Sachsin kytkin, ja asiakkaan osa Luk! Voi helvetti sentään, osat olivat Valeon paketissa ja joka kohdassa vielä puhuin Valeosta ja sen sopivuudesta kumman tahansa alkuperäismerkin tilalle, mutta ei näköjään mennyt jakeluun.

Noin viikko Viron vierailun jälkeen tämä Valeon satsi asennettiin paikalleen paikallisessa ei -merkkikorjaamossa, ja pyysin heitä kuvaamaan osien vaihtoprosessin. Autoa noutaessani kysyin, oliko ongelmia, ja vastaukseksi sain "ei minkäänlaisia".

Reklamoin Forssia heidän toiminnastaan ja lähetin heille vielä suomalaisen korjaamon nappaamat kuvat asennuksesta, mutta kuten jo etukäteen arvasin, vastausta ei ikinä kuulunut.

Itselleni jäi Forssista paska maku suuhun koska he joko:

a. olivat totaalisen käsiä
b. halusivat kusettaa poroa yrittämällä myydä 749â,¬ osan jota hän ei tarvitse
c. eivät edes yrittäneet asentaa uutta osaa, koska paketin päällä ei lukenut samaa merkkiä kuin alkuperäisosassa

Koska osa tämänkin palstan jäsenistä on asennuttanut menestyksekkäästi kytkimen ja vauhtipyörän Forssilla, niin itse kallistuisin vaihtoehtoihin b tai c.
Lopputulema on kuitenkin se, että itse en autoani ko. puljuun vie, enkä sitä voi kokemukseni perusteella suositella.


jaakko

Itsellä Forssista pari hyvää kokemusta edellisen auton (Ocu 1.9 tdi -01) kanssa, jakohihnan vaihto + määräaikaishuolto laivalippujenkin jälkeen noin 250 â,¬ edullisemmin kuin paikallisen korjaamon edullisin.

Ensi viikolla allekirjoituksen autoon 120tkm huolto (sis. raitisilmasuodatin ja sytytystulpat) Tallinnan Skoda-liikkeessä, hintaero 125â,¬ menee matkoihin ja ruokailuun mutta "säästöä" saa ostosten muodossa.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

ko

Käytin Passatin Forssilla määräaikaishuollossa (90 000 km), joka kustansi 350 â,¬. Vähän ihmetytti, että olivat laittaneet autoon long life-öljyt vaikka kaasuauton huoltoväli on 15 tkm. Muuten ei valittamista.

Tekivät myös tarjouksen huollossa havaituista puutteista eli kyseessä lienee jarruremontti ja joidenkin tukivarsien vaihto, mikäli osasin oikein tulkita tarjousta. Varaosat 444 â,¬ ja työt 283 â,¬. Tarkempi erittely kuvassa. Suomessa kyseisen homman hinta olisi luultavasti huomattavasti suurempi.





free image hosting

firstvw

En nyt jaksa penkoa vaatimuksia, mutta onko valtamerkeillä sellaista öljyä mikä täyttää kaasumoottorin vaatimukset mutta ei ole LL-öljy? Taitaa olla vain helpointa/halvinta laittaa kaikkiin samaa speksit täyttävää öljyä. Ja eihän se väärin ole.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy