Huolto Virossa?

Aloittaja Sikarisakari, 25.09.11 - klo:12:40

« edellinen - seuraava »

JakeS

Kyllä, mersun huolto on 59,90 silberillä. Selkeästi sen mainitsevat sivuillaankin. Mersun huollattamisesta minulla ei ole kokemusta vuosiin. Ei kuulu käyttöautojeni merkkeihin tällä hetkellä. Vehon tuntiveloitus on n. 100 â,¬ tunnilta. Siihen nähden tuo on helkatin paljon halvempaa. Varaosien hinnoittelusta minulla ei ole varmuutta kuin erikoisempien merkkien osalta joissa ovat ainakin selkeästi halvempia. Suoritin pari viikkoa sitten Porscheni suuren huollon siellä ja tuntiveloitus oli ylim. töiden osalta 48 â,¬/h. Koko huoltotoimenpide oli siellä pakettina niin kuin Suomessakin ja ainakin tonnin säästin mikä on minulle suuri raha. Lisäksi ylimääräisenä työnä vaihdettiin kallistuksenvakaaja edestä ja sen vaihtohinta osa+työ oli likipitäen puolet Suomen marmorin hinnasta.
Oma käsitykseni on tällä hetkellä, että varsinkin Tallinnan korjaamot yrittävät kovasti hankkia suomalaisia asiakkaita ja ovat valmiita siihen panostamaankin. Toki tilanne tulee tasoittumaan vuosien kuluessa. Viron talous on kasvanut vuositolkulla ja me poljetaan paikallaan. Minulla on pari kappaletta myös takuunalaisia autoja joiden huollot kiireisten aikataulujen vuoksi hoidan Suomessa. Hyvää sanottavaa on vähän. Hinnat sikamaisia ja varsinkin takuuseen meneviä asioita ei saada kuntoon eikä tunnut kiinnostusta edes löytyvän.
Toinen hyvä esimerkki on korityöt ja auton maalaus. Verollinen hinta auton ylimaalaukselle laadukkaassa automaalaamossa on luokkaa 1700 â,¬.
http://www.brisko.ee/FIN/index.html
Lisäksi raskasta kalustoa omistavana hankin varaosia ja runkorakenteita (lavat)  mm. Virosta ja jos vaan saisin aikataulut sovitettua niin remontit tehtäisiin myös siellä. 120 â,¬ tunti on täällä veloitus.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

vagauto

En  työskennellä suomalaisessa merkkiliikkeessä. Viro Forss ei käytä alkuperäisiä varaosia vain niinsanottu B varaosia. Lisäksi on vielä mahdollista saada niinsanottu C varaosia, mikä on erittäin huono asia, mutta silti eritäin halpaa. Viron merkkiliikkeestä eivät toimita Suomeen varaosia. Kukaan ei halua lähettää paketteja koska ne voi kadota matkalla Suomeen, syy on Viro Postissa.
Skoda Octavia III 1.2 TSI DSG

vagauto

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 22.06.14 - klo:15:57
Kyllä, mersun huolto on 59,90 silberillä. Selkeästi sen mainitsevat sivuillaankin. Mersun huollattamisesta minulla ei ole kokemusta vuosiin. Ei kuulu käyttöautojeni merkkeihin tällä hetkellä. Vehon tuntiveloitus on n. 100 â,¬ tunnilta. Siihen nähden tuo on helkatin paljon halvempaa. Varaosien hinnoittelusta minulla ei ole varmuutta kuin erikoisempien merkkien osalta joissa ovat ainakin selkeästi halvempia. Suoritin pari viikkoa sitten Porscheni suuren huollon siellä ja tuntiveloitus oli ylim. töiden osalta 48 â,¬/h. Koko huoltotoimenpide oli siellä pakettina niin kuin Suomessakin ja ainakin tonnin säästin mikä on minulle suuri raha. Lisäksi ylimääräisenä työnä vaihdettiin kallistuksenvakaaja edestä ja sen vaihtohinta osa+työ oli likipitäen puolet Suomen marmorin hinnasta.
Oma käsitykseni on tällä hetkellä, että varsinkin Tallinnan korjaamot yrittävät kovasti hankkia suomalaisia asiakkaita ja ovat valmiita siihen panostamaankin. Toki tilanne tulee tasoittumaan vuosien kuluessa. Viron talous on kasvanut vuositolkulla ja me poljetaan paikallaan. Minulla on pari kappaletta myös takuunalaisia autoja joiden huollot kiireisten aikataulujen vuoksi hoidan Suomessa. Hyvää sanottavaa on vähän. Hinnat sikamaisia ja varsinkin takuuseen meneviä asioita ei saada kuntoon eikä tunnut kiinnostusta edes löytyvän.
Toinen hyvä esimerkki on korityöt ja auton maalaus. Verollinen hinta auton ylimaalaukselle laadukkaassa automaalaamossa on luokkaa 1700 â,¬.
http://www.brisko.ee/FIN/index.html
Lisäksi raskasta kalustoa omistavana hankin varaosia ja runkorakenteita (lavat)  mm. Virosta ja jos vaan saisin aikataulut sovitettua niin remontit tehtäisiin myös siellä. 120 â,¬ tunti on täällä veloitus.


Minkäläisia osia asenetti Porscheni, alkuperäisiä? Mistä säästit tonnin (500 eur työstä ja ...)? Se on suuri raha myös minulle.
Skoda Octavia III 1.2 TSI DSG

vagauto

Minun täytyy kysyä takuu ja ajoturvan jutun Suomeen autoliikkeestä, jääkö molemmat jäljellä kun auto huoltetaan Viron valtutettu merkkiliikkeessä. Onko huolto-ohjelmaan ihan sama.
Skoda Octavia III 1.2 TSI DSG

JakeS

Autoon tehtiin suuri huolto (kaikki nesteet)  jonka hinta-arvioksi ilman ylimääräisiä töitä arvioitiin +2000 â,¬. Tarkempaa hinta-arviota en saanut AC:ltä. Lisäksi ilmoitettiin ettei huoltoa saada tehtyä välttämättä yhdessä päivässä ja huoltoaika kuukauden odotuksella. Erikoisemman merkin kirouksia.
Lisätöillä tehty huolto maksoi 1346 â,¬ virossa. Vokkelon varaosiahan nuo... Huoltoajan sain 4 päivän varoitusajalla. Tehdyt työt käytiin hyvin läpi laskusta. Olipa vielä tietoliikennekatkoskin ja lasku taskuun ja maksu kotona verkkopankin kautta.
Päivän kävelin vanhassa kaupungissa ja auton saatuani huollosta kaljakuorman lastaus mistä sain helposti takaisin 64 â,¬ laivamaksut. 
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

JakeS

Lainaus käyttäjältä: vagauto - 22.06.14 - klo:16:22
Minun täytyy kysyä takuu ja ajoturvan jutun Suomeen autoliikkeestä, jääkö molemmat jäljellä kun auto huoltetaan Viron valtutettu merkkiliikkeessä. Onko huolto-ohjelmaan ihan sama.
Tehtaan huolto-ohjelmat ovat Virossa käsittääkseni samat. Mikäli auto on huollettu tehtaan ohjeiden mukaan niin eihän sillä voi olla merkitystä missä maassa sen huollattaa. Suurin osa uusista autoista huolletaan ihan jossakin muualla kuin Suomen merkkiliikkeissä. Täällähän on vähemmän autoja kuin yhdessä euroopan suurkaupungissa.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

hapelton1

OT. Käytännössä vähänkin erikoisempi auto pitää huoltaa aina merkkiliikkeessä. Pienempiin liikkeisiin/ketjuihin  on turha viedä, koska huoltavat kaikkia merkkejä ja tällöin erikoisosaaminen puuttuu helposti. Eräässä ketjun huollossa ilmastoinnin kompuralla oli kolme samaa varaosanumeroa ja auto tuli neljännellä kerralla kuntoon. Olisi tullut huomattavasti halvemmaksi mennällä kerralla marmorille.

Typ2

Lainaus käyttäjältä: vagauto - 22.06.14 - klo:15:21
Mersun huolto Viron (Tallinn) Silberillä (valtuutettu huolto) on tuntiveloituksella 60 eur. Minun kotikaupungissa 78 eur (Laakkonen, valtuutettu huolto). Ei mitään hintasäästö.

Toyota Tammerautossa Tojota-huolto 96 â,¬/h ja Lexus-huolto 108 â,¬/h. Jos Laakkonen tekee 78 â,¬:llä, niin ei hullumpaa.

Laakkonen ei vaan ole missään toimipisteessään Mersun merkkikorjaamo..
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

vagauto

Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 22.06.14 - klo:18:05
Toyota Tammerautossa Tojota-huolto 96 â,¬/h ja Lexus-huolto 108 â,¬/h. Jos Laakkonen tekee 78 â,¬:llä, niin ei hullumpaa.

Laakkonen ei vaan ole missään toimipisteessään Mersun merkkikorjaamo..


Hartikainen, ei Laakkonen, minun virhe.
Skoda Octavia III 1.2 TSI DSG

vagauto

Muistaakseni Virosssa käytetään pakkasnestettä mikä on max -30 C, Suomessa -40 C. Moottoriöljy on samalla tavalla, Virosssa 5w-30 ja Suomessa 5w-40. Onko kenellekään mitään tietoa siitä?
Skoda Octavia III 1.2 TSI DSG

JakeS

Samat öljyt laitettiin 0w-40 kuin Suomessakin. Pakkanesteiden kestävyys (biltemamittarilla) juuri mitattuna n. -37 astetta. Sen luotettavuudesta voi olla montaa mieltä, mutta oletettavasti tarpeeksi glykolia. 
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Hesse

Lainaus käyttäjältä: vagauto - 22.06.14 - klo:20:13
Virosssa 5w-30 ja Suomessa 5w-40
Ainakin minulle on aina Suomen merkkihuollossa laitettu 5W-30 LL-öljyt.

vagauto

Sain tiedot, Skoda ajoturva ja takuu - jos auto huolletaan Virossa merkkiliikkeessä, takuu pysyy, mutta ajoturva katkeaa (ei voi enää laittaa takaisin).
Skoda Octavia III 1.2 TSI DSG

hapelton1

Autovakuutuksen hinausturva kattaa hinauskulut sekä matkustajien kotimatkakuluja. Ajoturva siis täysin turha.

vagauto

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 23.06.14 - klo:13:06
Autovakuutuksen hinausturva kattaa hinauskulut sekä matkustajien kotimatkakuluja. Ajoturva siis täysin turha.


Hei,
mutta Skoda ajoturva on voimassa kaikissa Euroopan Unioniin kuuluvissa maissa sekä ETA-maissa. Onko autovakuutuksen hinausturvassa sama juttu?
Skoda Octavia III 1.2 TSI DSG

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: vagauto - 23.06.14 - klo:13:24

Hei,
mutta Skoda ajoturva on voimassa kaikissa Euroopan Unioniin kuuluvissa maissa sekä ETA-maissa. Onko autovakuutuksen hinausturvassa sama juttu?

ETA-maat ovat mukana, mutta on tiettyjä maita, jotka eivät kuulu mukaan. Näihin maihin en kyllä menisi muutenkaan omalla autolla, joten kohdallani tilanne on merkityksetön. 

JakeS

#136
Lainaus käyttäjältä: vagauto - 23.06.14 - klo:12:52
Sain tiedot, Skoda ajoturva ja takuu - jos auto huolletaan Virossa merkkiliikkeessä, takuu pysyy, mutta ajoturva katkeaa (ei voi enää laittaa takaisin).
Kertakaikkiaan omituinen juttu. Virossa skodaan saa "mobilityn" joka on hyvin samanlainen palvelu kuin Suomen skodan ajoturva. Aivan tarkasti en osaa sanoa kun kielitaito ei riitä etelä-helsingin murteeseen. Voisi kuvitella käänteisesti, että virolaisen skodan "mobility"-turva katkeaa jos autoon tehdään määräaikaishuolto Suomessa. Haiskahtaa vahvasti siltä ettei tuollaiset säännöt kestä tarkempaa tutkiskelua ?
Lisäksi ihmettelen Skodan takuuehtoja Virossa. Ovatko ne paremmat kuin Suomessa ?
2 v täystakuu
4 v/ 120000 km
5 v/ 150000 km

Suomen sivuilla puhutaan vain kahden vuoden täystakuusta. Jotenkin tuntuu siltä, että on turha kuvitella asuvamme jossakin missä asiat on hoidettu/hoidetaan paremmin kuin muualla.

Edit. Saksan sivuilla on myös liikkuvuustakuu. Missään ei mainita että pitäisi huollattaa saksalaisessa merkkiliikkeessä. Suomen sivuillakaan ei ole mainintaa suomalaisesta merkkihuollosta. Voisi kuvitella, että yrittävät suojella omaa likaista pesäänsä liikkeessä josta tuollaiset ajoturvan loppumiseen liittyvät väitteet sait.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

kt

Eikös nämä liikkumis- ja ajoturvat ole merkkihuoltoliikkeiden ryhmittymän omia "vakuustakuitaan" . Eli ei kai suomalainen merkkihuoltamo halua alkaa takaamaan mitään ajoturvaa vaikkapa USA;ssa. Eikös säännöissäkin sanota, että ajoturva on voimassa vain Suomessa.

Toisaalta samantyyppinen ajoturvatakuu voi kuulua jo esim kaskovakuutukseen. Tai jonkun yhdistyksen jäsenyyteen, Autoliitto?. Silloinhan ei tarvitse taas merkkihuollosta välittää. Kannattaa lukea omat vakuutus yms paperit läpi uudelleen.

Ja tietenkin joka maassa maahantuoja voi antaa millaisen Skoda tai VW takuun tahansa, mutta ilmeisesti takuun pitää täyttää jonkunlainen minimitakuu valmistajan puolelta katseltuna. 

Kerran itse yritin karsia 60 tkm huollosta pois toimenpiteitä, jotta se halventuisi. Huoltopäällikkö totesi kuitenkin, että jos tuon vielä poistat, niin ei tule ajoturvaaleimaa enää noin pikkuhuollolla.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

opation

Olen aika pitkään ollut sitä mieltä että en autoani huoltaisi ulkomailla, mutta nyt alkaa oma nuukuus/paikallisten merkkiliikkeiden ahneus -suhde olla siinä pisteessä että kysyin hinnat Tallinnasta ja parista suomalaisesta liikkeestä.

Kyseessä siis Alhambran 60tkm huolto joka ei sinänsä sisällä juuri mitään ihmeellistä. Öljyn ja raittiin ilman suodattimet ja öljyn vaihto, sekä pitkä lista tarkastuksia. Hinta suomessa muutaman euron sisään 380â,¬. Hintaan on saatu sisällytettyä jarrunesteen vaihto (noin 65â,¬), vaikka se ei ihan ajankohtainen olekkaan.

Virossa sama huolto johon on lisätty kuitenkin muutamia lisähommia, jarruneste tässäkin mukana (tuli ihan kunnollinen pdf-tarjous erittelyineen):

60tkm LL-huolto
Öljy Mobil ESP 5W30 507.00
Proppu + tiiviste
Öljynsuodatin
+Polttoaineen suodatin
+Ilman suodatin

Raitisilmasuodatin (aktiivihiili)
Jarrunesteet + vaihto
Jarrujen puhdistus kaiketi koska on laskutettu: "KIIRPUHASTUSVAHEND"

Ja hinta on hieman alle 220â,¬!! ("turhien" ilmanputsarin ja polttoainefiltterin lisähinta on yht 37,80â,¬). Aika kohtuullista mielestäni, suomen työmäärää vastaava hinta siis tarkalleen 181â,¬. Eihän tuo kaikkien mielestä iso ero välttämättä ole, mutta kun siellä puolella on jokatapauksessa tarkoitus käydä niin miksipä ei huollon tekisi samalla. Varsinkaan kun kotimaisessa ei yksikään homma ole kerralla onnistunut kunnolla. Lisää "säästöä" tulee jos keksii jotain lisätöitä samalla teetettävän. Esim. madallussarja on ollut harkinnassa, ja se asennuksineen ja suuntauksineen on yli puolet halvempaa Virossa. Vahaus ehkä...

Onko kenelläkään kokemuksia että annetaanko lahden toisella puolella yhtä paljon valohoitoa, eli tarkistetaanko siellä samalla tavalla kaikki huolto-ohjelman kohteet niinkuin suomessa?

Tuska

Luulempa että nykyään suomessa annetaan autolle enemmän valohoitoa kuin viron puolella.
Oma mielipide vahvistui kun merkkiliikkeessä (takuuseen) vaihtoi etuoven lukon (3bg passat), sisäpuolelta oven tiivisteet oli revitty avatessa paskaksi eikä tietenkään uusia laitettu tilalle -> vedet sisälle. Tosin nuo tiivisteet ovat ihan tyyppivika että vuotavat mutta noista näki selvästi että avatessa oli hajotettu.

Asennutin viron puolella samaiseen autoon vakionopeuden säätimen, suomessa hinta-arvio oli about 400â,¬. Virossa merkkiliikkeessä 200â,¬ ja lisänä vaihto polttoainesuodattimen.

En myöskään usko että pätevyydessä/osaamisessa on mitään eroja, suurin ero on osien hinnassa ja tuntivelotuksessa. Virossa tuntihinta on about 35â,¬/h suomessa reilu 90â,¬/h.
Opel Insignia Sports Tourer Innovation 1,6 -19

ex-vaggineet
Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG -15
Golf Variant Comfortline 1.6 TDI -11
Passat Variant Comfortline 1.9 TDI -06
Passat Variant Trendline 2.0 -03
Golf Variant Comfortline 1.6 -00

sambolo

Mitähän madallusjousten asennus ja kulmien säätö maksais virossa?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

TJI

Lainaus käyttäjältä: opation - 02.10.14 - klo:15:28
Olen aika pitkään ollut sitä mieltä että en autoani huoltaisi ulkomailla, mutta nyt alkaa oma nuukuus/paikallisten merkkiliikkeiden ahneus -suhde olla siinä pisteessä että kysyin hinnat Tallinnasta ja parista suomalaisesta liikkeestä.

Kyseessä siis Alhambran 60tkm huolto joka ei sinänsä sisällä juuri mitään ihmeellistä. Öljyn ja raittiin ilman suodattimet ja öljyn vaihto, sekä pitkä lista tarkastuksia. Hinta suomessa muutaman euron sisään 380â,¬. Hintaan on saatu sisällytettyä jarrunesteen vaihto (noin 65â,¬), vaikka se ei ihan ajankohtainen olekkaan.

Virossa sama huolto johon on lisätty kuitenkin muutamia lisähommia, jarruneste tässäkin mukana (tuli ihan kunnollinen pdf-tarjous erittelyineen):

60tkm LL-huolto
Öljy Mobil ESP 5W30 507.00
Proppu + tiiviste
Öljynsuodatin
+Polttoaineen suodatin
+Ilman suodatin

Raitisilmasuodatin (aktiivihiili)
Jarrunesteet + vaihto
Jarrujen puhdistus kaiketi koska on laskutettu: "KIIRPUHASTUSVAHEND"

Ja hinta on hieman alle 220â,¬!! ("turhien" ilmanputsarin ja polttoainefiltterin lisähinta on yht 37,80â,¬). Aika kohtuullista mielestäni, suomen työmäärää vastaava hinta siis tarkalleen 181â,¬. Eihän tuo kaikkien mielestä iso ero välttämättä ole, mutta kun siellä puolella on jokatapauksessa tarkoitus käydä niin miksipä ei huollon tekisi samalla. Varsinkaan kun kotimaisessa ei yksikään homma ole kerralla onnistunut kunnolla. Lisää "säästöä" tulee jos keksii jotain lisätöitä samalla teetettävän. Esim. madallussarja on ollut harkinnassa, ja se asennuksineen ja suuntauksineen on yli puolet halvempaa Virossa. Vahaus ehkä...

Onko kenelläkään kokemuksia että annetaanko lahden toisella puolella yhtä paljon valohoitoa, eli tarkistetaanko siellä samalla tavalla kaikki huolto-ohjelman kohteet niinkuin suomessa?


Jätä ihmeessä "turhat" ilmansuodatin ja polttoainesuodatin vaihtamatta. Mielestäni naurettavaa itkeä huoltojen hinnoista maasta riippumatta. Tehkää ite huollot ja vaihtakaa alustanne ominkäsin.

hapelton1

Miten onnistuu auton jälleenmyynti, jos autosta löytyy virolainen huoltokirja. Itse kiertäisin kaukaa tällaisen auton oli sitten liikkeessä myynnissä tai ei. Kertoo paljon auton huoltamisesta... Onneksi taitaa tämä koskea näitä perusautoja.

europe

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 02.10.14 - klo:17:57
Miten onnistuu auton jälleenmyynti, jos autosta löytyy virolainen huoltokirja. Itse kiertäisin kaukaa tällaisen auton oli sitten liikkeessä myynnissä tai ei. Kertoo paljon auton huoltamisesta... Onneksi taitaa tämä koskea näitä perusautoja.

Totta, onhan se suomalaisen merkkiliikkeen valohoitoleima paljon pätevämpi kuin virolaisen merkkiliikkeen valohoitoleima, sehän on maksanut monta sataa euroa enemmän.
;D

opation

Lainaus käyttäjältä: TJI - 02.10.14 - klo:17:31

Jätä ihmeessä "turhat" ilmansuodatin ja polttoainesuodatin vaihtamatta. Mielestäni naurettavaa itkeä huoltojen hinnoista maasta riippumatta. Tehkää ite huollot ja vaihtakaa alustanne ominkäsin.


Ihan ei ajatuksesi aukea mutta turhilla suodattimilla tarkoitin sitä että niiden vaihto ei ole ajankohtainen huolto-ohjelman mukaan (90tkm/6 vuotta) eikä niitä täällä tarjottukkaan vaihdettavaksi. Ne nyt vaan tarjottiin mukaan Virossa. Onko se nyt huonompaa huoltamista vaikka se tehdään halvemmalla?

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 02.10.14 - klo:17:57
Miten onnistuu auton jälleenmyynti, jos autosta löytyy virolainen huoltokirja. Itse kiertäisin kaukaa tällaisen auton oli sitten liikkeessä myynnissä tai ei. Kertoo paljon auton huoltamisesta... Onneksi taitaa tämä koskea näitä perusautoja.

En tiedä jälleenmyynnistä, voi vaikuttaakin, mutta ei ole kukaan vaihtaessa kurkannut huoltokirjan sisälle. Kunhan se löytyy. Ja toinen juttu joka vaikuttaa on se että omalla paikkakunnalla VW/Audia huoltaa aika huolimaton porukka, siis myös ne ei-perusautot jos tällä tarkoitettiin Audia. Itse siis kiertäisin samoin perustein kaukaa myös "merkkiliikkeessä" huolletut.

Ja voi hyvin olla etten jaksa lähteä lahden yli remppaamaan autoa, mutta jossain muualla se on tehtävä kuin kotikunnassani.

sambolo

On kyllä ihme avautumista nykyään joka topicissa.. Joo voishan sitä itsekin huoltaa kun ois paikka ja välineet, tai ainakin koittaa opetella. Itse saan kyllä halvalla huollot suomessakin, ihan mielenkiinnosta kyselin.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

opation

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 02.10.14 - klo:22:19
On kyllä ihme avautumista nykyään joka topicissa.. Joo voishan sitä itsekin huoltaa kun ois paikka ja välineet, tai ainakin koittaa opetella. Itse saan kyllä halvalla huollot suomessakin, ihan mielenkiinnosta kyselin.

Ei kannata hermostua jos huollon edustajat hermostuu tällaisen topicin keskusteluista. Saahan sitä huudella, ja toisaalta saahan autonsa laittaa missä haluaa. Tuskin minunkaan talous kaatuu jos täällä huollan. Tämä nyt vaan on vaihtoehto muiden ohessa, ja jos paremmalla palvelulla vielä säästää rahaa, niin jääpähän se tuhlattavaksi hyvällä omalla tunnolla johonkin muualle.

Pari sataa olisi omaan autoon alustan asennus pyörien suuntauksineen rajan toisella puolella. Ei ole mitään hajuakaan että mitä se suomessa voisi maksaa..?

Jultsu

Suuntauksista saa maksaa jo naftin satasen ja asennuksista 2-3h á 80e.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

skodamig

^ opation: Nyt joutuu käydä naapurin Alhambran huoltokirjan lukaisemassa...
Kyllä tähän asti en ole löytänyt noooiiiin pitkiä vaihtovälejä ilman- ja polttoaineen suodattimille.
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

Tuska

Jotkut saattaa säikähtää ulkomaanleimoja huoltokirjassa, mutta itse ainakin kiinnitän huomiota enemmän siihen mitä on tehty ja koska. Jos leima on valtuutetun merkkiliikkeen niin itse kyllä lähden siitä liikenteeseen että kaikki huollot on silloin tehty asianmukaisesti. Samoja mokia ja valohoitoja varmasti tapahtuu niin suomessa kuin muuallakin  :)
Opel Insignia Sports Tourer Innovation 1,6 -19

ex-vaggineet
Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG -15
Golf Variant Comfortline 1.6 TDI -11
Passat Variant Comfortline 1.9 TDI -06
Passat Variant Trendline 2.0 -03
Golf Variant Comfortline 1.6 -00

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy