Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit

Aloittaja tet, 22.09.11 - klo:18:14

« edellinen - seuraava »

tet

Lainaus käyttäjältä: Arsenal1982 - 17.03.13 - klo:23:49
Tosiaan en tiedä minkälainen kytkin autossa ollut ensin, mutta nyt taskuussa laittaneet kuivakytkimen dsg:n vaihdon yhteydessä. Kuivakytkin kuulemma kestävämpi kuin märkäkytkin. Mene ja tiedä, uskaltaakohan moista autoa ostaa?

Montakos vaihdetta siinä lootassa oli alunperin ja montako nyt vaihdon jälkeen? ???
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Arsenal1982

6 vaihdetta on nyt ja todennäköisesti aikaisemminkin.

brainsurgery

Mä en uskaltaisi ostaa jos myyjän tieto autosta on tuolla tasolla :)

Arsenal1982

Odotetaan papereita siitä dsg vaihdosta niin sittenhän siitä on helppo lukea että mitä on tehty. Tosiaan kun en itse ole mikään auto ekspertti niin pitää kaikki selvittää perinpohjaisesti.

ConD

Menee vähän ristiin kun kahdessa topikissa kysyjä asiaa on jahkannut, mutta näin kirjoittelin aamulla:
LainaaToki tuota kyseistä "sekasikiötä" kannattaa käydä koeajamassa, jos sieltä löytyy 7 pykälää, sillon siellä on se kuiva härveli. Jos ei niin taitaa olla samanlainen laatikko kuin aiemminkin vaihdetulla kytkinpaketilla. Epäilen vaan kovasti, että myyjä ei tiedä yhtään mistä puhuu autoa kaupatessaan.  Joko auton vuosimalli, laatikon malli tai korjattu kytkin taitaa olla myyjällä vähän liian lennokkaana suupielessä.
Eli samaa mieltä brainsurgeryn kanssa... Auto mahtaisi jäädä kauppaan, ellei myyjä tuon enempää tuotteeseen ole perehtynyt. 6-pykäläisiä "kuivia" kun ei ole, kuin myyjällä mielessä. :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

brainsurgery

Paitsi jos siellä on nyt ajossa 6-vaihteinen DSG ilman öljyjä ;)

ConD

No se se olisikin ratkaisu, sitten vielä yhdet kuivat sinne laatikkoon sisälle nii johan se kestää isältä pojalle...

Asiaan jos palataan, niin pyydä/kirjoittele tänne vaihdetun laatikon tyyppikoodi, niin kaivetaan mikä siellä on paikallaan. Myyjistä vaan on semmoinen kokemus etteivät tiedä joskus yhtään mitään myymästään tuotteesta...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

jone


tet

Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

transit

#69
Lainaus käyttäjältä: eGetin - 23.07.12 - klo:03:33
Kävin Tuomiokirkon viereisessä lukiossa vielä viime talvena autolla ja jätin autoa Tuomiokirkon viereen kadunvarsiparkkiin enkä ikinä nähnyt kenenkään jääneen jumiin kadunvarteen... Mahdollisia jumahtamiskohtia olisi ollut monia mutta terveellä järjellä varustettu ihminen ei mokomiin kohtiin autoaan laita. Tai mikäs siinä jos kuvittelee että saa autonsa vielä metrin korkuisen vallin päältä poiskin...

Olin ehkä epätarkka - tarkoitin Johanneksen koulun urheilukentän alapuolista aluetta Postikadun yläpäässä. Kohtahan talvi tulee taas, toivottavasti luntakin.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: jone - 13.04.13 - klo:20:20
S3 8v, mikä S tronic tyyppi?
Lainaus käyttäjältä: tet - 15.04.13 - klo:10:06
DQ200, eli kuiva seiska.

Kyllä siinä märkälevyinen 6-vaihteinen on, sentään 221 kW ja 380 Nm.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

jone

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 15.04.13 - klo:18:03
Kyllä siinä märkälevyinen 6-vaihteinen on, sentään 221 kW ja 380 Nm.
Tuo 6-vaihteinen mainitaan "lehdistötiedotteessa", mutta eikö siinä max vääntömomentti 350nm. Dq 500 märkä 7-vaihteinen kuulostais sopivalta. Löytyykö etkasta apuja?

foxnen

Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Geoman

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 16.04.13 - klo:20:06
Löytyykö teknisiä tietoja D6F NJK.

Kyllä tuo vaihteisto on DQ250, 02E (kuusivaihteinen, märkälevykytkin) ja NJK on laatikon välityksiä kuvaava koodi, joka riippuu automallista ja moottorista. Omassa Golf Plussaa on myös D6F ja välityskoodi MSV

Marjamies

Mulla on Superb 3.6 6V 260 hv ja väännöksi ilmoitetaan 350 Nm -08, topikin alussa on tuon kuuslovisen DSG :n maksimivääntö 350 Nm. Vähän arveluttaa kuinka tämä oma loota kestää, ajettu 72 tkm ilman ongelmia. Olisko jotain selitystä vai olenko ymmärtänyt jotakin väärin.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Marjamies - 17.04.13 - klo:17:25
Mulla on Superb 3.6 6V 260 hv ja väännöksi ilmoitetaan 350 Nm -08, topikin alussa on tuon kuuslovisen DSG :n maksimivääntö 350 Nm. Vähän arveluttaa kuinka tämä oma loota kestää, ajettu 72 tkm ilman ongelmia. Olisko jotain selitystä vai olenko ymmärtänyt jotakin väärin.

Käsittääkseni tuo tarkoittaa sitä, että DSG6:n kanssa moottorin max. vääntö saa olla 350Nm. Ei sitä, että se on vaihteiston max. väännönkesto.

Marjamies

Vastauksesi helpotti ratkaisevasti oloa, kiitos   

tet

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 15.04.13 - klo:18:03
Kyllä siinä märkälevyinen 6-vaihteinen on, sentään 221 kW ja 380 Nm.

Nyt täytyy perua omat puheet, sen verran on erilaista tietoa tarjolla. Jos internetin aina oikeassa olevaan tietoon on uskominen, niin autossa on joko kuiva tai märkä 7-vaihteinen tai sitten märkä 6-vaihteinen. ;D Eli kaikenmoisia speksejä löytyy, riippuu mistä katsoo. En sano enää mitään. :-X
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Devl

Onko uudessa Skoda Octavia RS 2013:ssa myös tuo D6F?

JLa

Mikä S tronic-vaihteistotyyppi on käytössä Audi A4 2.0 TFSI quattro faceliftin yhteydessä?
Myyjä (=tuotepäällikkö) väitti käytössä olevan kuiva 7-vaihteinen, mutta tämä topicin ensimmäisellä sivulla listattuihin vaihtoehtoihin ei sellaista kuulu. Onko kenelläkään viisaammalla forumilaisella parempaa tietoa asiasta?

LainaaTyyppi 0B5 (DL501)
•7 vaihdetta, maksimi vääntömomentti 550 Nm
•märkä kaksoiskytkin
•vaihteiston ja tasauspyörästöjen öljytilavuus 4,3 litraa
•kaksoiskytkimen ja mekatroniikan öljytilavuus 7,5 litraa
•paino n. 142 kg
•nelivetoisille pitkittäismoottorisille autoille
•vain Audin mallistossa

Tyyppi 0BH (DQ500)
•7 vaihdetta, maksimi vääntömomentti 600 Nm
•märkä kaksoiskytkin
•öljymäärä 7 litraa
•mekaaninen öljypumppu, käyttövoima hammaspyörällä kaksoiskytkimen rungosta
•öljynpaine 5-20 bar, säädetään tarpeen mukaan (öljypumpun max. ottoteho 3 kW)
•öljynvaihtoväli 60 000 km
•ei suodattimen vaihtoa; suunniteltu kestämään vaihteiston käyttöiän
•paino n. 110 kg nelivetoisena

VAG!

Lainaus käyttäjältä: JLa - 30.11.13 - klo:12:45
Mikä S tronic-vaihteistotyyppi on käytössä Audi A4 2.0 TFSI quattro faceliftin yhteydessä?
Myyjä (=tuotepäällikkö) väitti käytössä olevan kuiva 7-vaihteinen,

Tää on niin tätä. Aika surkuhupaisaa, että Audin tuotepäälikkö puhuu tuollaista pa***a.

Öljykylpyiset kytkimet siinä on.

tet

#81
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 30.11.13 - klo:12:59
Tää on niin tätä. Aika surkuhupaisaa, että Audin tuotepäälikkö puhuu tuollaista pa***a.

Öljykylpyiset kytkimet siinä on.

Audin A4-esite ei yksilöi laatikon tyyppiä, mutta se on saatavana vain Quattro-malleihin joten se kyllä puhuu DL501-mallin puolesta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

JLa

Lainaus käyttäjältä: tet - 03.12.13 - klo:09:53
Audin A4-esite ei yksilöi laatikon tyyppiä, mutta se on saatavana vain Quattro-malleihin joten se kyllä puhuu DL501-mallin puolesta.

Noin minäkin asian oletan olevan.

Miten DL501-malli sijoittuu kestävyydeltään suhteessa muihin käytössä oleviin kaksoiskytkinvaihteistoihin?

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: tet - 22.09.11 - klo:18:14


Tyyppi 0B5 (DL501)

  • 7 vaihdetta, maksimi vääntömomentti 550 Nm
  • märkä kaksoiskytkin

  • paino n. 142 kg

  • nelivetoisille pitkittäismoottorisille autoille
  • vain Audin mallistossa



On se PAINAVA näin painofriikin mielestä  :P  , tuossahan on n. yksi ylimääräinen heppu kokoajan kyydissä vs. manuaali ?!
Member of a A(udi) & A(prilia) club

vasara

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 06.12.13 - klo:18:36
On se PAINAVA näin painofriikin mielestä  :P  , tuossahan on n. yksi ylimääräinen heppu kokoajan kyydissä vs. manuaali ?!
Tarkoitettu nelivetoisille.. siinä on keskitasauspyörästö samassa mötikässä.

tet

Pieni mielenkiintoinen tiedonmurunen: kuivan 7-vaihteisen (DQ200) mekatroniikkayksikön ohjauselektroniikan (vai liekö koko mekatroniikan?) valmistaja on Continental.

http://mediacenter.conti-online.com/internet/generator/MAM/index,templateId=Folder_2FrenderDefault.jsp.html?method=show&action=/details.do&oid=3377340

Linkin sivulla olevan kuvan hi-res-versiosta näkyy että kyse on DQ200-laatikon ohjausyksiköstä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

tet

^ Ja vielä pressitiedote vuodelta 2010 aiheesta. DQ200:n ohjausyksiköitä Continental valmistaa ainakin Kiinassa, mutta tehdäänkö muualla - se ei tuosta selviä. Myös muista automaattilaatikoiden ohjaimista puhutaan tuossa.

http://www.continental-corporation.com/www/pressportal_com_en/themes/press_releases/3_automotive_group/powertrain/press_releases/pr_2010_06_16_getriebesteuerungen_en.html
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

exlex

Mikäs vaihteistotyyppi on uudessa A3:sessa COD:ssa?

DriveSkoda

Ilmeisesti uusissakin Audeissa, kuten nykyinen A3 & Q3, on 1.4 TFSI -koneen yhteydessä 'vain' 6-vaihteinen DSG. Mahtaako olla siis juuri sama kuin topicin alussa listattu öljyvoideltu 6-vaihteinen versio? Hieman vanhakantaiselta se tuntuu äkkiseltään, kun muissa konsernivehkeissä tapaa olla 7-vaihteinen DSG. Onko kellään tarkempaa faktaa tai haisua, mikä oikein on logiikka tässä?


Skula

Romurautaa ja paalivehkeitä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy