Kirjoittaja Aihe: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit  (Luettu 98035 kertaa)

Poissa Iceborg

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit
« Vastaus #120 : 09.06.15 - klo:21:58 »
Onhan tuo DQ400e nyt uutena 6-vaihteisena. Mitä olen ymmärtänyt niin perustuu jollain tavalla DQ250/DQ500:n tekniikkaan. Toivottavasti toimiva vempele kun moisella varustettu laitos on tilauksessa :)

Kyseessä siis hybridivaihteisto jossa vääntömaksimi kaiketi 330nm?

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.665
    • Profiili
Vs: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit
« Vastaus #121 : 09.06.15 - klo:22:15 »
Onhan tuo DQ400e nyt uutena 6-vaihteisena. Mitä olen ymmärtänyt niin perustuu jollain tavalla DQ250/DQ500:n tekniikkaan. Toivottavasti toimiva vempele kun moisella varustettu laitos on tilauksessa :)

Kyseessä siis hybridivaihteisto jossa vääntömaksimi kaiketi 330nm?

Mielenkiintoinen vempele tämä hybridivaihteisto. Pitäisiköhän tätä nyt sitten kutsuakin kolmoiskytkinvaihteistoksi. :) Laitteessa näyttää olevan kolmas kytkin poltto- ja sähkömoottorin välissä, perinteiset kaksi sijaitsevat sähkömoottorin ja vaihteiston välissä. Sähkömotti toimii samalla TSI:n starttimoottorina, siinä avustaa tämä kolmas kytkin jonka vääntömomentin kesto on 350 Nm. Kaksoiskytkimen väännön kesto taas on lootan tyyppimerkinnän mukaisesti 400 Nm. Tämän laatikon märät kytkimet ovat BorgWarnerin käsialaa, joten viittaus sukulaisuussuhteeseen alkuperäiseen DQ250-laatikkoon lienee oikeutettu.

Pikaisella googlauksella löysin maininnan myös hybridivaihteistosta tyypiltään DQ200e.
tulossa: Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
nyt: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 vm. 2011, Satin Grey
ex-vag: Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline vm. 2010, Reflex Silver

Poissa AmirN

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit
« Vastaus #122 : 29.06.16 - klo:18:06 »
Ensimmäisen VAG tuotteen ostaneena; Mikähän 7v DSG on 2010 1.6 TDi Octaviassa?
Lappusessa kun lukee vaihteisto: MGN

Poissa tarzi

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.395
  • Das Auto
    • Profiili
Vs: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit
« Vastaus #123 : 29.06.16 - klo:18:45 »
Ensimmäisen VAG tuotteen ostaneena; Mikähän 7v DSG on 2010 1.6 TDi Octaviassa?
Lappusessa kun lukee vaihteisto: MGN


0AM dq200 7 vaihteinen. Valitettavasti
- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport. "dailydrive"

- Audi A6 Avant 2.5 V6 TDi -01 quattro tiptronic "wintermode"

Audi S4 sedan 2.2Tq -92 "summerdrive"

Poissa AmirN

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit
« Vastaus #124 : 29.06.16 - klo:20:43 »

0AM dq200 7 vaihteinen. Valitettavasti

Miksihän tuohon vaihdetaan 60 tonnin välein öljyt? On merkki huollettu täydellisellä huoltokirjalla.

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.665
    • Profiili
Vs: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit
« Vastaus #125 : 30.06.16 - klo:11:31 »
Miksihän tuohon vaihdetaan 60 tonnin välein öljyt? On merkki huollettu täydellisellä huoltokirjalla.

Ei siihen vaihdeta. Kerran on voitu vaihtaa, lootaan on kampanja jossa öljyt vaihdetaan toisen tyyppisiin.
tulossa: Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
nyt: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 vm. 2011, Satin Grey
ex-vag: Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline vm. 2010, Reflex Silver

Poissa BobSmith

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 784
  • Bob has left this platform
    • Profiili
Vs: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit
« Vastaus #126 : 13.02.17 - klo:12:42 »
Ilta-Sanomat uutisoi uuden sukupolven 1.5TSI-moottorista Golfin mallimuutoksen yhteydessä.

Kirjoituksessa huitaistaan myös lyhyesti DSG-laatikon muutoksesta. Mitähän se tarkoittaa???

"Moottoriuudistuksen myötä myös Golfin vaihteistovalikoimassa tapahtuu muutoksia, sillä merkin uudelleenkehitetty 7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto korvaa vähitellen 6-vaihteisen DSG-automaattivaihteiston."

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.665
    • Profiili
Vs: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit
« Vastaus #127 : 13.02.17 - klo:12:49 »
Tuonne toiseen ketjuun jo vastasin, mutta laitetaan nyt tännekin kun osuu vielä paremmin aiheeseen.

Veikkaisin että tarkoittaa tuota uusinta märkäkytkimistä 7-vaihteista, tyyppi DQ381, joka löytyy esim. Atecan isoimpien dieselkoneiden perästä (sekä kaksi- että nelivetoisten). En ole ehtinyt etsiskelemään tarkempia tietoja, mutta muistelisin jonkin dokun joskus nähneeni josta jäi se käsitys että on "pienempi ja sirompi" kuin aiemmat märät 7-vaihteiset. Eli hyvin looginen korvaaja vanhalle 6-vaihteiselle joka lienee... onko tuo nyt jo 12-vuotias?
tulossa: Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
nyt: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 vm. 2011, Satin Grey
ex-vag: Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline vm. 2010, Reflex Silver

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.665
    • Profiili
Vs: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit
« Vastaus #128 : 13.02.17 - klo:15:50 »
Tuoretta (?) tietoa DSG-malleista löytyy esim. tältä ranskankieliseltä sivustolta: http://docteur-dsg.com/content/10-modeles-de-boites-dsg. Sieltä Google-kääntäjällä englanniksi käännettynä (sen kuukkeli jotenkuten osaa) antaa seuraavanlaisen kuvauksen tyypille DQ380:

Lainaus
The DQ380 appeared in 2014. It is a brand new box intended to replace the DQ200 and DQ250 initially on the motor vehicles 2L TSI and TDI of the platform MQB.
This version is intended for vehicles with transverse engines and front-wheel drive 2-wheel drive or 4-wheel drive. Technically the DQ380 is close to the DQ250 because it is cooled by an oil sump system which also submits the clutches. This new box is produced by a Chinese subcontractor of the VAG group. The first vehicles to benefit are initially intended for the Chinese market.

Torque limits of the DQ380:

Due to the torque limiter of the original program, the maximum torque for an original DQ380 is generally 380Nm depending on the vehicle.
Technically the gearbox and clutch are sized to accept up to 420Nm.


Sitten taas saksankielinen Wikipedia mainitsee näin (taas kuukkelilla tutummalle kielelle käännettynä):

Lainaus
6-speed DSG (wet clutch) since 2003, available for engines up to 380 Nm (initially as DQ250, later as DQ380, from 2017 as 7-speed DQ381)


Eli tuo antaisi ymmärtää, että DQ380 on kuusivaihteinen jatkokehitelmä DQ250-mallille, ja DQ381 olisi siitä tehty 7-vaihteinen versio. Ranskankielinen sivusto yllä taas väittää DQ380-mallia jo 7-vaihteiseksi.
tulossa: Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
nyt: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 vm. 2011, Satin Grey
ex-vag: Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline vm. 2010, Reflex Silver

Poissa jtn58

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 80
  • Golf VII Variant TSI 103 kW
    • Profiili
Vs: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit
« Vastaus #129 : 11.03.17 - klo:13:08 »
Mm. Moottori.fi ja Teknavi.fi puhuvat 1,5 TSI:n yhteydessä uusitusta DSG -vaihteistosta. Kyselin lisätietoa asiasta maahantuojalta ja sain tällainen vastauksen.

Kiitos yhteydenotostanne ja mielenkiinnosta uutta Volkswagen Golfia kohtaan. Uuden 1.5TSI moottorin yhteydessä tullaan käyttämään 6-vaihteista manuaalivaihteistoa ja 7-vaihteista DSG-automaattivaihteistoa. Kyse ei ole DQ381 vaihteistosta, se tulee 2.0TDI, GTD 2,0 TDI, R ja GTI yhteydessä.

Mukavaa talven jatkoa!

Ystävällisin terveisin,
VV-Auto Group Oy, asiakaspalvelu

Poissa jtn58

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 80
  • Golf VII Variant TSI 103 kW
    • Profiili
Vs: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit
« Vastaus #130 : 13.03.17 - klo:17:19 »
Mm. Moottori.fi ja Teknavi.fi puhuvat 1,5 TSI:n yhteydessä uusitusta DSG -vaihteistosta. Kyselin lisätietoa asiasta maahantuojalta ja sain tällainen vastauksen.

Kiitos yhteydenotostanne ja mielenkiinnosta uutta Volkswagen Golfia kohtaan. Uuden 1.5TSI moottorin yhteydessä tullaan käyttämään 6-vaihteista manuaalivaihteistoa ja 7-vaihteista DSG-automaattivaihteistoa. Kyse ei ole DQ381 vaihteistosta, se tulee 2.0TDI, GTD 2,0 TDI, R ja GTI yhteydessä.

Mukavaa talven jatkoa!

Ystävällisin terveisin,
VV-Auto Group Oy, asiakaspalvelu


Ja vielä lisäinfoa

Tämä on viesti VV-Auto Groupin palautejärjestelmästä. Jos vastaat tähän viestiin, ole hyvä ja säilytä otsikko ennallaan.

Hei,

Kiitos viestistänne. Kyseessä on uusin versio 7-vaihteisesta kuivakytkimellä olevasta DQ200 tyyppikoodin vaihteistosta.

Ystävällisin terveisin,
VV-Auto Group Oy, asiakaspalvelu

Poissa vikingarna

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit
« Vastaus #131 : 17.04.17 - klo:21:15 »
Ainakin omaan 0AM lootaan saa öljyt sisään päältä päin itsekin. Joko spesiaali liittimellä varustetulla letkulla varsinaisesta täyttäaukosta. Merkkiliike ei jostain syystä tuota alkanut myymään :-) Tai sitten ilmapropusta ihan vaan pehmeällä letkulla ja "tippapullolla" pikkuhiljaa valuttamalla. Ei siinä kovin kauaa edes mene. Muutamana pienenä eränä jotta ilma pääsee välillä pois. Öljythän tulee alakautta pois niinkun moottoristakin propun kautta.
Akun + hilut ympäriltä toki joutuu tähän projektiin irrottamaan.

Poissa JKK

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 82
    • Profiili
Vs: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit
« Vastaus #132 : 27.04.17 - klo:21:53 »
Mikähän DSG-laatikko on uusimman korimallin, vuoden 2015 Passat 2,0TDi:ssä (150hp-versio)? Tuollainen on liipasimella että saattaisin ostaa pois. Mahtaako tässä olla DQ250 6-vaihteinen?

Vaihtoehtona on samanlainen 1,6TDi 120hp, jossa lienee DQ200. Ja oliko näin että tämä on se huonompi vaihtoehto?

Mutta onko tuo 6-vaihteinen toiminnaltaan kuinka vanhanaikaisen tuntuinen verrattuna 7-vaihteiseen?
- Honda Accord Tourer 2,2 CTDi vm.2010
- VW Golf 1,2TSi gen7

 









Autodoc.FI