Kirjoittaja Aihe: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit  (Luettu 92003 kertaa)

Poissa Iceborg

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit
« Vastaus #120 : 09.06.15 - klo:21:58 »
Onhan tuo DQ400e nyt uutena 6-vaihteisena. Mitä olen ymmärtänyt niin perustuu jollain tavalla DQ250/DQ500:n tekniikkaan. Toivottavasti toimiva vempele kun moisella varustettu laitos on tilauksessa :)

Kyseessä siis hybridivaihteisto jossa vääntömaksimi kaiketi 330nm?

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.584
    • Profiili
Vs: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit
« Vastaus #121 : 09.06.15 - klo:22:15 »
Onhan tuo DQ400e nyt uutena 6-vaihteisena. Mitä olen ymmärtänyt niin perustuu jollain tavalla DQ250/DQ500:n tekniikkaan. Toivottavasti toimiva vempele kun moisella varustettu laitos on tilauksessa :)

Kyseessä siis hybridivaihteisto jossa vääntömaksimi kaiketi 330nm?

Mielenkiintoinen vempele tämä hybridivaihteisto. Pitäisiköhän tätä nyt sitten kutsuakin kolmoiskytkinvaihteistoksi. :) Laitteessa näyttää olevan kolmas kytkin poltto- ja sähkömoottorin välissä, perinteiset kaksi sijaitsevat sähkömoottorin ja vaihteiston välissä. Sähkömotti toimii samalla TSI:n starttimoottorina, siinä avustaa tämä kolmas kytkin jonka vääntömomentin kesto on 350 Nm. Kaksoiskytkimen väännön kesto taas on lootan tyyppimerkinnän mukaisesti 400 Nm. Tämän laatikon märät kytkimet ovat BorgWarnerin käsialaa, joten viittaus sukulaisuussuhteeseen alkuperäiseen DQ250-laatikkoon lienee oikeutettu.

Pikaisella googlauksella löysin maininnan myös hybridivaihteistosta tyypiltään DQ200e.
tulossa: Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
nyt: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 vm. 2011, Satin Grey
ex-vag: Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline vm. 2010, Reflex Silver

Poissa AmirN

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit
« Vastaus #122 : 29.06.16 - klo:18:06 »
Ensimmäisen VAG tuotteen ostaneena; Mikähän 7v DSG on 2010 1.6 TDi Octaviassa?
Lappusessa kun lukee vaihteisto: MGN

Poissa tarzi

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.395
  • Das Auto
    • Profiili
Vs: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit
« Vastaus #123 : 29.06.16 - klo:18:45 »
Ensimmäisen VAG tuotteen ostaneena; Mikähän 7v DSG on 2010 1.6 TDi Octaviassa?
Lappusessa kun lukee vaihteisto: MGN


0AM dq200 7 vaihteinen. Valitettavasti
- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport. "dailydrive"

- Audi A6 Avant 2.5 V6 TDi -01 quattro tiptronic "wintermode"

Audi S4 sedan 2.2Tq -92 "summerdrive"

Poissa AmirN

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit
« Vastaus #124 : 29.06.16 - klo:20:43 »

0AM dq200 7 vaihteinen. Valitettavasti

Miksihän tuohon vaihdetaan 60 tonnin välein öljyt? On merkki huollettu täydellisellä huoltokirjalla.

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.584
    • Profiili
Vs: Kaksoiskytkinvaihteistojen (DSG, S tronic) tyypit
« Vastaus #125 : 30.06.16 - klo:11:31 »
Miksihän tuohon vaihdetaan 60 tonnin välein öljyt? On merkki huollettu täydellisellä huoltokirjalla.

Ei siihen vaihdeta. Kerran on voitu vaihtaa, lootaan on kampanja jossa öljyt vaihdetaan toisen tyyppisiin.
tulossa: Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
nyt: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 vm. 2011, Satin Grey
ex-vag: Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline vm. 2010, Reflex Silver

 











Autodoc.FI