VW Transporter -98 CarSport GL V.I.P

Aloittaja Edviina, 21.09.11 - klo:11:38

« edellinen - seuraava »

Edviina

Eli tuli hankittua otskon mukainen menopeli. Tarkoituksena oli saada kakkosautoksi sellainen auto johon mahtuisi meidän perheen lisäksi joku muukin kyytiin. Eli meillä on yksi lapsi turvaistuimessa ja vuodenvaihteenjälkeen toinen tulee turvakaukaloon. Suorbiin kun ei oikein enää sitten noiden lisäksi takapenkille mahdu muita. Autoon ei haluttu upottaa kauheasti rahaa niin asetettiin budjetti noin 5000 euron paikkeille.

Käytiin koeajamassa ja katsomassa Ford Galaxya ja todettiin sen olevan aivan onneton. 7 penkillä ei jyytiin saa mitään matkatavaroita ja takimmaisilla penkeillä nyt ei oo ihan matkustusmukavuus hyuipussaan muutenkaan. Rellun Espaceen tykästyttiin kovasti ja sellainen oltaisiin ostettu mutta soitto paiaklliseen rellun huoltoon käänsi päämme. Huoltopäälikkö sanoi et "älä ny helvetissä tuollaista paskaa osta". Autoon ei kuulemma saa varaosia ja jos saa niin odotusaika on 3kk->

Aloin mammalle puhumaan et otettaan pikkubussi (entisenä taksinkuljettajana kun niistä olis kokemustakin). Kovasti pisti hanttiin ku se on niin iso. Nyt jos ajaa satunnaisesti volkkarilla niin on edelleenkin kuulemma sellainen fiilis et ajais 50 paikkaista ExpressBussia  ::) naiset...

Noh eli, auto on CarSportin rakentama bussi jolla on ajettu 550tkm (itseäni toi lukema kyl hieman hirvittää), autossa on tosin lähestäydellinen huoltokirja. Moottorina on kovaakin kovempi rata-ajoon tarkoitettu 2,4D  :) Autoon on nyttemmin vaihdettu taakse tummat ledmalliset takavalot, asennettu parkkitutka (vaimon vaatimuksesta), keulalle on istutettu lisäpitkät ja sumarit ja vaihdettu haljenneet etu-umpiot tuuninkimallisiin.

Seuraavaksi olisi tarkoituksena muutoskatsastaa auto verolliseksi matkailuautoksi jolloin saataisiin noita veroja hieman pienemmiksi.

jugih

cool! tee-neloset on kyllä patarautaa, eli kyllä noilla miljuunan ajaa, kun muistaa konetta vaihtaa 0.5M kilometrin jälkeen. ja kunhan ei ole automaatti.

ainoa on että T-U-H-O-A tuo aurinkolippa  ;D
[EDIT] ..ja kattokaiteet, karjarauta ja astinlaudat
Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

Edviina

NÖÖÖYYYY....

Karjarauta on juurikin saanut lisävalot eli ei ole enää laiton karjarauta vaan laillinen lisävaloteline  ;D

Kattokaiteet ja aurinkolippa jotenkin vaan vetosivat minuuntässä autossa   8) ja sen aurinkolipan olen todennut erittäin toimivaksi ja hyväksi!

Jukki

Miksi kone pitäisi vaihtaa? Ainakin 2,5 Tdi kestää huollettuna liki maailman tappiin.
Yleensä vaan nuo koneet paskotaan sillä, kun ei raaskita tehdä jakopäätä ajoissa kun se on niin kauhian kallis...

Mulla on ainakin ihan orkkis pata vielä nokalla. Sillä on ajettu vasta rontti 1100000 km ja lisää tulee koko ajan.

Eikä me mitään aurinkolippoja ruveta tuhoomaan ;D

Edviina

Ainakin mä oon kokenu ton aurinkolipan hyödylliseksi, aurinkoisella kelillä. Päänvaivaa hieman nyt kyl aiheuttaa toi muutoskatsastus, et miten sais fiksusti sen sängyn siihen tehtyä. Ellei inssi kelpuuta levyä penkkien päälle niin joputuu siirtää penkkejä niin hemmetin typerään järjestykseen.

Jukki

Mulla on ihan penkeistä tehdyllä "sängyllä" katsastettu matkailuautoksi.
Riippuu katsarista että minkä hyväksyy sängyksi.
Levy pitäisi olla jollain tavalla saranoitu tms. kiinteästi autoon kiinnitetty, eli ei kelpaa irtonaisena.

Jukki

Ja jos joutuu siirtelemään penkkejä, niin se ei tarkoita että ne pitäisi jättää pysyvästi siihen järjestykseen.
Kunhan niistä vaan saa tarvittaessa nukkumapaikan.

Edviina

Ongelmalähinnä siinä että toisella penkkirivillä on 1 koululaispenkki ja 1 tavallinen. Jos meinaa saada aukottoman sängyn niin pitäisi 2 riville laittaa 3 tavallista istuinta vierekkäin. eli joutuu siirtämään penkkien kiinnitysalustoja ku eivät perhana ole kiskoilla  :-\

ja sit ku se 1 hengen penkki ei täytä sitä 60cm vaadittavaa leveyttä, eli joutuu olemaan täysi rivitys 2 rivillä.

Jukki

Jaa niin sulla on ilmeisesti ne pyöreäjalkaiset penkit?
Sitten meneekin jo hieman hankalammaksi.

Mulla on tosiaan nuo poikittaiskiskot, ja kaksi koululaispenkkiä eturivissä. Kakkosriviin kun laittaa takaa keskimmäisen yksittäispenkin, niin silloin vissiin saadaan tehtyä ns. sänky ;D...

Edviina

Lainaus käyttäjältä: Jukki - 23.09.11 - klo:21:42
Jaa niin sulla on ilmeisesti ne pyöreäjalkaiset penkit?
Sitten meneekin jo hieman hankalammaksi.

Mulla on tosiaan nuo poikittaiskiskot, ja kaksi koululaispenkkiä eturivissä. Kakkosriviin kun laittaa takaa keskimmäisen yksittäispenkin, niin silloin vissiin saadaan tehtyä ns. sänky ;D...

Joo juurikin ne pyörät kiinnikkeet. Paitsi talarivi on kiskoilla kun penkit kääntyvät seinälle. Muutenkin jännää kun oli viimeksi katsastettu "normi" penkityksellä (siis edellisen omistajan mukaan) niin olo 10 hengelle penkit  ::) et eipä ne inssit kovinkaan niihin kiinnittäny huomiota

Edviina

Tänään sitten Volkkari muuttui henkilöautosta matkailuautoksi, tuloksena verojen pudotus x määrä vuodessa ja vakuutusten helpeneminen 110euroa/vuosi.

Jukki

Oikein.
Ylimääräisiä veroja on turha maksaa...

juupeli

Lainaus käyttäjältä: Edviina - 07.10.11 - klo:20:33
Tänään sitten Volkkari muuttui henkilöautosta matkailuautoksi, tuloksena verojen pudotus x määrä vuodessa ja vakuutusten helpeneminen 110euroa/vuosi.

Jep  ;D  Jokos olet päättänyt kummalla autollasi tulet Palokan tapaamiseen...

wtf

Miten matkailuautoksi muuttaminen pienentää veroa? Eikös kokonaismassa pysy samana jonka perusteella tuon ikäisiä nykyään verotetaan.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Edviina

Lainaus käyttäjältä: wtf - 08.10.11 - klo:09:35
Miten matkailuautoksi muuttaminen pienentää veroa? Eikös kokonaismassa pysy samana jonka perusteella tuon ikäisiä nykyään verotetaan.

Mä en oo ihan hirveesti perillä noissa veroasioissa. Jotain veroa tuo muutos pudottaa, sillä henkilöautoksi rekisteröitynä tuon ajoneuvon verot ovat n.930 euroa/vuosi. Nyt muutosten jälkeen verojen pitäis olla 250-350 euroa/vuosi (tai tuollaisiin lukemiin ovat muut suunnilleen päässeet).

Lainaus käyttäjältä: juupeli - 08.10.11 - klo:01:18
Jep  ;D  Jokos olet päättänyt kummalla autollasi tulet Palokan tapaamiseen...

Enpä ole vielä, katsotaan sitten lähempänä  :)
     En ole siis koskaan ollut VAG fanaatikko, nyt vain sattuu olemaan sellainen tilanne että on 2 VAG ajoneuvoa pihassa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy