TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

sakal83

Lainaus käyttäjältä: KumiKeijo - 02.01.19 - klo:21:22
Ei oo laatu parantunut VAG-konsernin autoissa. Kannattaa siis pysyä Tojossa.
Suosittelen. Tojolta saat pommivarmasti surkealla ajettavuudellaan varustetun futuristisennäköisen (ruman) hökötyksen.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 03.01.19 - klo:07:03
Suosittelen. Tojolta saat pommivarmasti surkealla ajettavuudellaan varustetun futuristisennäköisen (ruman) hökötyksen.

Toyotan ostamiselle on muutkin perusteet, kuin tunteet. Toisin on vag:lle kaikkien näiden paskojen vehkeiden ja huijauksien jälkeen! Kyllä Suomalaiset on vain idiootteja, mutta kun naapurillakin on Golf, niin minullakin pitää olla...

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/katsastetuimpien-autojen-pitka-tilasto-paljastaa-vuoden-myydyin-auto-on-hylkaysvikaisin-sen-kilpailijat-paljon-vahavikaisempia/1ecd21ff-3ed1-4fd0-a5b9-b242931ad835

"Vuonna 2009 käyttöönotettujen Skoda Octavioiden toissa vuoden hylkäysprosentti oli 7,4 ja Volkswagen Golfien 9,2. Octavian ajokilometrien keskiarvo oli 171 000 ja mediaani 163 000. Golfilla vastaavat luvut olivat 142 000 ja 134 000 kilometriä.

Markkinoilta poistumassa oleva Toyota Avensis esitti näitäkin nätimmät luvut. Vuonna 2009 käyttöönotettujen Avensisten katsastushylkäykset jäivät toissa vuonna 6,0 prosenttiin, vaikka ajokilometrejä oli takana keskiarvolla mitattuna 157 000 ja mediaanilla mitattuna 145 000."
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.01.19 - klo:08:17
Toyotan ostamiselle on muutkin perusteet, kuin tunteet. Toisin on vag:lle kaikkien näiden paskojen vehkeiden ja huijauksien jälkeen! Kyllä Suomalaiset on vain idiootteja, mutta kun naapurillakin on Golf, niin minullakin pitää olla...

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/katsastetuimpien-autojen-pitka-tilasto-paljastaa-vuoden-myydyin-auto-on-hylkaysvikaisin-sen-kilpailijat-paljon-vahavikaisempia/1ecd21ff-3ed1-4fd0-a5b9-b242931ad835

"Vuonna 2009 käyttöönotettujen Skoda Octavioiden toissa vuoden hylkäysprosentti oli 7,4 ja Volkswagen Golfien 9,2. Octavian ajokilometrien keskiarvo oli 171 000 ja mediaani 163 000. Golfilla vastaavat luvut olivat 142 000 ja 134 000 kilometriä.

Markkinoilta poistumassa oleva Toyota Avensis esitti näitäkin nätimmät luvut. Vuonna 2009 käyttöönotettujen Avensisten katsastushylkäykset jäivät toissa vuonna 6,0 prosenttiin, vaikka ajokilometrejä oli takana keskiarvolla mitattuna 157 000 ja mediaanilla mitattuna 145 000."
Tää juttuhan on sama kuin tuolla rengasvänkäilyssä.
Ajatko läpi vuoden paskalla ajettavuudella sillä periaatteella että sun avensis läpäisee katsastuksen 1,4% useammin kuin vaikka tuo octavia.
Vai ajatko mielummin paremmalla ajettavuudella sillä riskillä että katsastuksessa tulee hylsy 1,4% useammin kuin anjoviksella?
Kumpiko tuohon nyt sitten vaikuttaa enempi. Tunteet vai järki?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

tsi1490

Avensiksen valmistus lopetettiin jo viime keväänä, kun vuodelta 2009 peräisin olevan auton myynti oli vuosien myötä hiipunut. Uuden ostajan ei tarvitse siis sitä ainakaan miettiä mistään syystä.

Popo

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 03.01.19 - klo:07:03
Suosittelen. Tojolta saat pommivarmasti surkealla ajettavuudellaan varustetun futuristisennäköisen (ruman) hökötyksen.
Lainaus käyttäjältä: KumiKeijo - 02.01.19 - klo:21:22
Ei oo laatu parantunut VAG-konsernin autoissa. Kannattaa siis pysyä Tojossa.

Ei oo aiempaan kokemusta Volkkareista 70-luvun Kuplakyytien jälkeen (kulutti öljyä se pahnapuhallin...)

Octaviassa ei ongelmia, japanilaisissa (Nissan ja Madza) samalla käytöllä kuitenkin oli jo jotain korjattavaa, tässä ei. Eikä ruostu kuten japsit. Octaviaan päädyin mainioiden käyttöominaisuuksien perusteella eikä kaduta toistaiseksi. Korin pitää olla liftback.

Kerron kyllä, kun jakoketju poksahtaa, öljyä palaa sekä katsastus hylkää ja "vastaantulot" ovat nollassa, voitte olla varmoja. Siihen saakka voin todeta, että "esson baarin" tarinoilla minua on täällä peloteltu monta vuotta, vaikkakin tätä palstaa volkkari-uskonnon pyhätöksi väitetään.

Siltikään ei pysty Tojoa ostamaan, vaikka huonommallakin ajettavuudella pärjäisin. Se fururistinen rumuus varmaankin estää... ;D
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

jaspasA4

Jokainen tyylillään

VAG-"ajettavuudella" on TODELLA korkea hinta...

Jakoketjun vaihto 60-80tkm välein, automaattilaatikko 100tkm välein
ja öljynkulutusremontti n. 150tkm välein....

Das auto koko ajan pajalla, hermot riekaleina ja matti kukkarossa.

multsi

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 03.01.19 - klo:08:31
Tää juttuhan on sama kuin tuolla rengasvänkäilyssä.
Ajatko läpi vuoden paskalla ajettavuudella sillä periaatteella että sun avensis läpäisee katsastuksen 1,4% useammin kuin vaikka tuo octavia.
Vai ajatko mielummin paremmalla ajettavuudella sillä riskillä että katsastuksessa tulee hylsy 1,4% useammin kuin anjoviksella?
Kumpiko tuohon nyt sitten vaikuttaa enempi. Tunteet vai järki?

Mä en vaan ymmärrä tätä vuosikausia kuuluvaa, isoisältä isän kautta pojalle siirtyvää "japsit on paskoja ajaa" vääntämistä.
Mun mielestä kaikki nykyautot kokoluokkansa sisällä ovat aika samanlaisia ajaa. Tämä johtuu jo pelkästään siitä, että kaikkien alustaratkaisut, mitat, rengaskoot ym. ovat erittäin lähellä toisiansa.

Yhtäkään ei mielestäni voi väittää "paskaksi ajaa". Suoraan ne menevät, ovat jämäkkiä, rattia kääntämällä kääntyvät ja tuntuma sormiin on jokseenkin samanlainen.

Voitko yksityiskohtaisesti luetella näitä "paskoja" ominaisuuksia? Ravistelua, vetelyä, tärinää vai mitä? Yksilöimätön "paskoja ajaa" ei kerro oikeastaan mitään.

Se on sitten eria asia jos ruksitaan erikoisalustaa ja sporttipenkkiä sun muuta, mutta kulimallit ovat kyllä aika samanlaisia kaikki, eikä niitä paskaksi voi väittää mielestäni mitään nykyään.

Katsastustilastoja en sinällään pidä kovin merkittävä arvossa, vaikka ne jotain auton yleisestä valmistuslaadusta saattavatkin vihjat. Esimerkiksi Ketjuviat ja dsg-viat eivät näy tuollaisissa ollenkaan.

Daatta

Kyllä japanilaiset, esim. Toyota ja Nissan ovat omanneet aivan eri suunnitelufilosofian kuin VAG tuotteet. Tämä on näkynyt ja tuntunut huonona ajettavuutena, epämääräisinä materiaaleina, puhdittomina moottoreina, osaltaan vanhentuneena tekniikkana. Takavuosia autolehdet kuten Tuulilasi testeissa ihmettelivat esim. Toyotan ajettavuutta "täytyy olla joku syy sille miksi auto on suunniteltu näin". Mutta eihän se haittannut kun kansa osti. Nissan Qashgain nousu myyntilistojen kärkeen yllätti kaikki, autossa kun ei varsinaisesti ollut mitään hyvää.

Sittemmin asiat ovat Toyotan osalta muuttuneet, ensin muotoilu (tästä ollaan montaa mieltä) ja sittemmin myös ajettavuus on laitettu kuntoon tai ainakin se on parantunut. Nissan, no se on edelleen samanlainen.  :D

VAG on määrittänyt Golf-luokan viimeiset neljäkymmentä vuotta eikä asiaan ole lähiaikoina tulossa muutosta. Tarkoittaa että perusmallitkin ovat hyviä ajaa, muiden ominaisuuksiensa lisäksi. Ford Focus pistää hyvin kampoihin, siinä on toinen ajajan auto. VAG on kirittänyt tekniikkaa siitä lähtien kun ilmajäähdytteisistä takamoottoriautoista hypättiin nykyaikaan. Toki välillä on tullut turskaa, mutta niin on muillakin. Toyotalla on paikkansa, mutta VAG-foorumi ei ole paras paikka tulla keulimaan Toyon vähävikaisuudella.

Kai nyt loppukaneettina pitää sanoa, että omalle kohdalle ei ole 15 vuoden VAG-uran aikana osunut yhtään pommia tai edes suurempaa mirhetta. Kaksi viimeistä autoa ovat vielä ketjukoneisia.  8)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Popo

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 03.01.19 - klo:10:59
Kyllä japanilaiset, esim. Toyota ja Nissan ovat omanneet aivan eri suunnitelufilosofian kuin VAG tuotteet. Tämä on näkynyt ja tuntunut huonona ajettavuutena, epämääräisinä materiaaleina, puhdittomina moottoreina, osaltaan vanhentuneena tekniikkana. Takavuosia autolehdet kuten Tuulilasi testeissa ihmettelivat esim. Toyotan ajettavuutta "täytyy olla joku syy sille miksi auto on suunniteltu näin". Mutta eihän se haittannut kun kansa osti. Nissan Qashgain nousu myyntilistojen kärkeen yllätti kaikki, autossa kun ei varsinaisesti ollut mitään hyvää.

Sittemmin asiat ovat Toyotan osalta muuttuneet, ensin muotoilu (tästä ollaan montaa mieltä) ja sittemmin myös ajettavuus on laitettu kuntoon tai ainakin se on parantunut. Nissan, no se on edelleen samanlainen.  :D

Riippumatta japanilaisten suuresta suosiosta  Suomessa ja muuallakin Japanin ulkopuolella jo 70-luvulla, oli niiden suunnittelun lähtökohtana pitkään  Japanin olosuhteet, missä näppärää käsiteltävyyttä äärimmäisen ahtaissa kaupunkiolosuhteissa arvostettiin etusijalle. Myöskään auton korin ajallisella kestävyydellä ei ollut suurta merkitystä, vaikka muuten luotettavuus oli mielessä. Japsi-merkkien valmistuksen kauppapoliittisen  eurooppalaistumisen myötä myös suunnittelu alkoi siirtyä tänne havaituin seurauksin. Korealaiset ovat tässä kyllä näppärämpiä, kun Kia/Hyundai on nopeasti noussut eurooppalaiselle tasolle eurooppalaisella suunnittelulla.

Qashqain menestys on minulle mysteeri. Se ei ollut P11 Primeran jälkeen itselle korimallin perusteella vaihtoehto ja muun perheen mielestä rumakin. P12 Primeran aikana vikatilastoissa alkoi merkintää olla myös edeltäjää enemmän, joten nuo nykyiset katsastusmerkinnät eivät yllätä.[/quote]
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Popo

Lainaus käyttäjältä: jaspasA4 - 03.01.19 - klo:09:53
Jokainen tyylillään

VAG-"ajettavuudella" on TODELLA korkea hinta...

Jakoketjun vaihto 60-80tkm välein, automaattilaatikko 100tkm välein
ja öljynkulutusremontti n. 150tkm välein....

Das auto koko ajan pajalla, hermot riekaleina ja matti kukkarossa.

Ja näin JOKAISESSA VAG-autossa? Tuota uskot tuskin itsekään. Mutta yleistää pitää...  8)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Popo - 03.01.19 - klo:12:58
Ja näin JOKAISESSA VAG-autossa? Tuota uskot tuskin itsekään. Mutta yleistää pitää...  8)

Kun ostaa manuaali diesel:n, niin ne vielä jotenkin toimii...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Popo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.01.19 - klo:13:01
Kun ostaa manuaali diesel:n, niin ne vielä jotenkin toimii...

Mutta nehän on huijaus-vaggineita nuo dieselit. Moraalitonta touhua, kuten  nastarenkailla ajo...  :o

Tosin, kun on jo nastat alla, miksei dieselikin mene samaan moraaliseen konkurssiin...  ;D
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

jabajee

Lainaus käyttäjältä: Popo - 03.01.19 - klo:12:58
Ja näin JOKAISESSA VAG-autossa? Tuota uskot tuskin itsekään. Mutta yleistää pitää...  8)

Ei kaikissa. VAG-autoissa on poikkeuksiakin, joihin ei nuo viat iske.
Muissa autoissa taas on poikkeuksia, joihin saattaa tulla nuokin viat.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Popo - 03.01.19 - klo:13:06
Mutta nehän on huijaus-vaggineita nuo dieselit. Moraalitonta touhua, kuten  nastarenkailla ajo...  :o

Tosin, kun on jo nastat alla, miksei dieselikin mene samaan moraaliseen konkurssiin...  ;D

Sun mielestäkö kaikki on huijausmoottorilla? Kannattaisiko ottaa pää perseestä?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Popo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.01.19 - klo:14:36
Sun mielestäkö kaikki on huijausmoottorilla? Kannattaisiko ottaa pää perseestä?

Ja kaikki nastarenkaiden käyttö perseestä?

Täällä on tapana yleistää, sinun se pitäisi tietää... Jos kaikki TSI:t hajoaa /80tkm, toki myös kaikki Volkkarin dieselit huijaa. Toki.
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Popo - 03.01.19 - klo:15:07
Ja kaikki nastarenkaiden käyttö perseestä?


Miten liittyy mitenkään tähän ketjuun? Hyvä esimerkki miksi täällä saisi olla moderointia!

Joillakin nuo renkaat menee tunteisiin 😂
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

a4b8

Eli bensat ei kestä, automaatit ei kestä, TSI:t ei kestä, VAG:t ei kestä, mutta minun diesel ja manuaali kestää?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

a_jaba

Lainaan tähän itseäni DSG-vaihteistojen viat topicista..

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 11.07.18 - klo:22:31
VAG laitteen kanssa vituttaa aina kun joutuu asioimaan korjaamon kanssa. Toyoyoyon kanssa vituttaa vain jokaisella starttauksella..  8)
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

sakal83

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.01.19 - klo:15:58
Miten liittyy mitenkään tähän ketjuun? Hyvä esimerkki miksi täällä saisi olla moderointia!

Joillakin nuo renkaat menee tunteisiin 😂
Perustaisitko tästä uuden ketjun?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 03.01.19 - klo:17:39
Perustaisitko tästä uuden ketjun?

Sinä kuulut juuri niihin häiriköihin, jotka eivät osaa erottaa keskusteluita ja myynti-ilmoitusta, vaan niihinkin pitää tulla häiriköimään!

Mutta jatka vain koiven nylkyttämistä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

maneesi

Mä voisin rönsyillä tätä hiekkalaatikkoa omalla kokemuksella tsi-mysteeristä.

Itsellä on kakkosautona A3 sportback facelift -10 1.4 tfsi eli tsi-moottorilla.
Mittarissa nyt 295tkm.
Ketju vaihdettu 200tkm kerran
Muuten täysin toimiva ja luotettava ajokki, kiitos unohdetun longlifen.
A4 b8.5 tdiq, A3 8P Sportback 1.4tfsi

KumiKeijo

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 03.01.19 - klo:07:03
Suosittelen. Tojolta saat pommivarmasti surkealla ajettavuudellaan varustetun futuristisennäköisen (ruman) hökötyksen.
Aiempi autoni oli Octavia vm 2011 ja nykyinen Avensis vm 2017. En huomannut ajettavuudessa eroa kuin että Octavian DSG nyki liikkeelle lähtiessä. Mielestäni uusi Camry näyttää tyylikkäältä.

a_jaba

#6262
Lainaus käyttäjältä: KumiKeijo - 03.01.19 - klo:21:34
Aiempi autoni oli Octavia vm 2011 ja nykyinen Avensis vm 2017. En huomannut ajettavuudessa eroa kuin että Octavian DSG nyki liikkeelle lähtiessä. Mielestäni uusi Camry näyttää tyylikkäältä.

Vähän sama kuin osa ei huomaa TV lähetyksessä mitään eroa "normaalilla" kanavalla vs. HD kanavalla, kuva ja ääni tulee molemmista. Tojotakin kulkee aamulla kotoa töihin ja on ainakin lähestulkoon lämmin talvella ja kuuma kesällä. Ei muutakun paksumpaa takkia tai ohuempaa t-paitaa niin pärjää hienosti.

Omasta mielestä japseissa ajettavuus on lähes OK mutta ergonomia on jotain hirveän ja kamalan välillä sekä sisusta (ml. viihdelaitteet) on jotain äkkiä nopeasti tehtyä. Voisi edes vähän miettiä esim. penkinlämmittimen nappuloiden loogista sijoitusta kun 90-luvun escortissakin siinä jo on onnistuttu. Myös 80-luvun Hiacen kello luo säälittävän vaikutelman. Tehdasnavin käytääminenkin lähes mahdotonta kun määränpään syöttämiseen tarvii kahlata seitsemäntoista valikon läpi ja kun kaupungiksi valitsee esim. vantaa niin täytyy vielä arvata kolmen vantaan välillä mistä kyseinen osoite löytyykään ja seuraava osoite vantaalla ei tietenkään navin mukaan kuulu saman vantaan alle vaan on arvattava uudestaa.

Saksalaisissa autoissa edellä mainitut asiat on esimerkillisesti kunnossa. Toiset vaan ei ikinä tule huomaamaan kyseisiä asioita niin antaa heidän hymyssä suin ajaa idän ihmeillä ja katsoa elokuvansa VHS kasetilta.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

tuomas_eronen

Lainaus käyttäjältä: Popo - 03.01.19 - klo:12:39oli niiden suunnittelun lähtökohtana pitkään Japanin olosuhteet, missä näppärää käsiteltävyyttä äärimmäisen ahtaissa kaupunkiolosuhteissa arvostettiin

Ai siitäkö se nelivetohiacen kääntöympyrä on peräisin?


KumiKeijo

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 03.01.19 - klo:21:50
Vähän sama kuin osa ei huomaa TV lähetyksessä mitään eroa "normaalilla" kanavalla vs. HD kanavalla, kuva ja ääni tulee molemmista. Tojotakin kulkee aamulla kotoa töihin ja on ainakin lähestulkoon lämmin talvella ja kuuma kesällä. Ei muutakun paksumpaa takkia tai ohuempaa t-paitaa niin pärjää hienosti.

Omasta mielestä japseissa ajettavuus on lähes OK mutta ergonomia on jotain hirveän ja kamalan välillä sekä sisusta (ml. viihdelaitteet) on jotain äkkiä nopeasti tehtyä. Voisi edes vähän miettiä esim. penkinlämmittimen nappuloiden loogista sijoitusta kun 90-luvun escortissakin siinä jo on onnistuttu. Myös 80-luvun Hiacen kello luo säälittävän vaikutelman. Tehdasnavin käytääminenkin lähes mahdotonta kun määränpään syöttämiseen tarvii kahlata seitsemäntoista valikon läpi ja kun kaupungiksi valitsee esim. vantaa niin täytyy vielä arvata kolmen vantaan välillä mistä kyseinen osoite löytyykään ja seuraava osoite vantaalla ei tietenkään navin mukaan kuulu saman vantaan alle vaan on arvattava uudestaa.

Saksalaisissa autoissa edellä mainitut asiat on esimerkillisesti kunnossa. Toiset vaan ei ikinä tule huomaamaan kyseisiä asioita niin antaa heidän hymyssä suin ajaa idän ihmeillä ja katsoa elokuvansa VHS kasetilta.

Kyllä toi Toyotan navigaattori ihan hyvin toimii ja on helppo käyttää. Penkinlämmittimen kytkimetkin on ihan loogisessa paikassa vaihdekepin vieressä. Mutta jos on tottunut johonkin napin paikkaan eikä voi sen takia vaihtaa merkkiä, se kertoo enemmän ihmistyypistä. Suvaitsemattomuus ja sopeutumattomuus onkin nykyään muodissa.

multsi

Mä hakisin mielummin vertailua vaikka kännyköistä tai tableteista kuin vhs vs. hd; kaikki ne ovat hintaluokkansa sisällä jokseenkin samanlaisia, mutta toki se oma on aina paras.

Ergonomiasta voi sanoa, että kiva kun euro-valmistajat olivat ysärillä enimmäkseen oppineet, missä on nappuloiden loogiset paikat. Sitä ennen esimerkiksi peilin ja ikkunoiden kytkimiä sai etsiä vaikka mistä keskikonsolista, kunnes vihdoin opittiin, että niiden looginen paikka on ovessa. Kaikissa ajamissani japseissa(ja muissakin) penkinlämmittimen kytkimet löytyvät keskikonsolista ja sen kerran kun ne on "löytänyt", ei asiaa  kiinnitä mitää huomiota.

Toki jos on omaa tottunut käyttämään ja on sen kanssa sinut, niin uusi tuntuu vieraalta, mutta parissa päivässä kaikkeen tottuu ja oppii.

ile

Lainaus käyttäjältä: KumiKeijo - 03.01.19 - klo:21:34
Aiempi autoni oli Octavia vm 2011 ja nykyinen Avensis vm 2017. En huomannut ajettavuudessa eroa kuin että Octavian DSG nyki liikkeelle lähtiessä. Mielestäni uusi Camry näyttää tyylikkäältä.

Eli 6v vanhalla, luokkaa pienemmällä konsernin tuotoksella sai jo yhtä hyvän ajettavuuden kuin isommalla ja tuorealla Camryllä. Ok.

Kun aikanaan roska-auto vei etuloksun parkissa olleesta Passatista ja tuo oli pajalla toista viikkoa, sain sijaisautoksi Qashqain. Oli sen 1,5vkoa sellainen fiilis, että kun tällä mällään niin henki lähtee sekunnissa kun sitä 1cm paksua ja ylitehosyettua tunnotonta muovirimpulaa puristi ;)

sakal83

Lainaus käyttäjältä: KumiKeijo - 03.01.19 - klo:21:34
Aiempi autoni oli Octavia vm 2011 ja nykyinen Avensis vm 2017. En huomannut ajettavuudessa eroa kuin että Octavian DSG nyki liikkeelle lähtiessä. Mielestäni uusi Camry näyttää tyylikkäältä.
Se että sinä et sitä eroa huomaa ei yllätä yhtään. Sillä ihmettelen ketkä näitä riisikippoja ostelee kun niillä ei tiedä tippaakaan mihinpäin renkaat osottavat rattia pidellessä. Tästä syystä varmaan ne nastarenkaatkin sinne alle on pakko laittaa.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

jaspasA4

Kyllä se vaan on niin että VAG "laatu" loppui 2005
Tämän jälkeen alkoi paskaa tulla ulos eikä loppua näy

Katsokaas vaikka tämän ketjun otsikkoa

Ne jotka haluaa aitoa ajettavuutta -> kokeilkaa Mersua tai BMW:tä

Daatta

VAG harrastaa halpuuttamista siinä missä muutkin valmistajat. Silti useimmat ongelmat ovat seurausta pyrkimisestä kulutuksen minimointiin.

Enpä menisi BMW:n ajettavuutta enää varauksemattomasti kehumaan. Uudesta 5-sarjalaisesta on häivytetty ohjauksen tunnokkuus kokonaan. Miksi, koska asiakkaat sitä halusivat...

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy