TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

CeeCee3.6

Lainaus käyttäjältä: tet - 22.02.16 - klo:11:49
Minusta on päivänselvää, että jos joudun itse maksamaan vaikkapa 50% korjauksesta, niin se 50% tarkoittaa puolet siitä hinnasta, jonka korjaus merkkiliikkeelle maksaa. Ei siis puolet hinnaston mukaisista osista ja töistä, vaan puolet todellisista kustannuksista. Yhtä päivänselvää on, että merkkiliike ainakin yrittää esittää korvausosuutta ohjehinnoista. Tähän ei mielestäni tule missään nimessä mukisematta suostua, itse ainakin asian selvittäisin perin pohjin. Jos sovitaan joku prosentuaalinen maksuosuus asiakkaan pussista, niin ei se voi sisältää liikkeen voittomarginaalia, koska kyse on myydyssä tuotteessa olevasta virheestä jonka korjaaminen lähtökohtaisesti kuuluu lain mukaan myyjälle.
Noinhan sitä voisi äkkiseltään tulkita, mutta totuus lienee toisenlainen? Itse kun sain aluksi 5600â,¬:n laskun käteeni, niin tuntui varsin hyvältä tuo 50%:n vastaantulo. Nyttemmin VW on saanut niin paljon kuraa niskaansa erilaisten skandaalien muodossa, joten voisi ainakin olettaa, että asiakaspalvelussa tai -kohtelussa olisi tapahtunut muutosta parempaan?
Omassa tapauksessani hinnoittelu tapahtui puhtaasti listahintojen mukaan ja mm. töistä laskutettiin 1900â,¬. Ihanan kallista...

luakkone

Lainaus käyttäjältä: luakkone - 29.01.16 - klo:21:41
Moottori numero 2 kesti melkein yhtä kauan kuin ensimmäinenkin. Tasainen laatu siis...
Pollet lähti laitumelle ja tyhjäkäynti oli epätasaista. Moottorin merkkivalo mittaristossa ja OBD-portista koodi P000A. Hinurin lavalla Laakkoselle jossa diagnoosina turbon ilmankiertoon liittyvän venttiilin jumiutuminen sekä vähemmän yllättäen nokkaketju. Kahden moottorin yhteenlaskettu kilometrimäärä on, laskutavasta riippuen, joko neljäs- tai viidesosa yleisesti hyväksytystä Km-määrästä jonka moottorin voidaan arvioivan kestävän ilman tarvetta suuremmalle remontille.

http://www.enginetechnologyinternational.com/news.php?NewsID=13482

Quality counts!

Moottori nro 2:lle tehtiin jakoketjuhuolto, venttiilin vaihto  ja normihuolto. Normihuolto maksettiin mutta muuta ei. Huollon jälkeisenä päivänä syttyi moottorin vikavalo ja ECU:saa P2015. Takaisin pajalle ja testailua, kaikki kunnossa. Eilen, liki kuukausi huollosta (jolloin tehtiin jakoketjuhuolto), syttyi taas vikavalo ja koodi P2015 sekä P0301 yhdistettynä epätasaiseen käyntiin -> Auto on korjaamon pihassa odottamassa työn alle ottamista.

P2015 on tämä http://shopdap.com/intake-manifold-failure-on-2-0t-tsi-p2015/ ja P0301 todennäköisimmin sytytystulppaan integroitu puola. Nuohan on samaa laatua nokkaketjun kanssa..

luakkone

Autoon vaihdettiin joku venttiili ja on taas kunnossa. Ei paljoa enää kiinnosta mikä venttiili sillä auto meni vaihdossa toiseen automerkkiin joka ei kuulu Volkswagen Grouppiin. Loppui ravaaminen Laakkosen marmoritiskillä.

Lerva

Nyt on toimenpiteitä suoritettu.
Jakoketjuviaksi siis paljastui.Kuulemma oli hypännyt yli testissä.Ketju uusittu tarvikkeineen tpi xxxxxxx/xx mukaan.Lisäksi vesipumppu mennyt uusiksi ja ahtimen kiertoilmaventtiili.

Joitain suurimpia hintoja 50% vastaantulolla:
Työ - Magneettiventtiili irr+kiin:43â,¬
Osa - Venttiili cut-off: 72â,¬
Työ - jakoketju tarkastettuna: 106â,¬
Työ - jakoketju uusittuna: 407â,¬
Työ - GFS ohjattu toiminto: 27â,¬
Osa - Korjaussarja: 145â,¬
Osa - Öljyputki: 37â,¬
Osa - vesipumppu 111â,¬

Yhteensä noin 3 sivua osia.
Kokonaislasku itselle reilu 1200â,¬.Ei tämä nyt kyllä oikealta tunnu...
Tarkistin vielä auton huoltohistorian.3/4 huolloista tehty merkkiliikkeessä.



Lainaus käyttäjältä: Lerva - 21.02.16 - klo:22:17
Pitääpä itsekin liittyä tähän ketjuun.
Käytössä siis vm.07 TSI moottorilla varustettu Golf joka on 125kW mallia.Ajettu ongelmitta vajava 140000km.
Merkkiliike suosittelee testiä tuolle jakoketjulle.Kojetaulu ei ilmoita mitään hälyjä vielä mistään.Testi on ilmeisesti jokin momenttitesti?Ketjun pettäessä rikkoo paikkoja?Paljonko tällainen ketjunvaihto-operaatio tulee kustantamaan?Arvio oli jossain 2400â,¬ tietämillä.
Auto viety huoltoon moottorista kuuluvan oudon äänen johdosta.Ã,,äni paikallistettiin turboon.Mutta ottivat puheeksi myös tuon jakoketjun.


tarzi

Toihan on ihan hyvä vastaantulo noinkin vanhalle autolle.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Lerva - 04.03.16 - klo:20:27
Nyt on toimenpiteitä suoritettu.
Jakoketjuviaksi siis paljastui.Kuulemma oli hypännyt yli testissä.Ketju uusittu tarvikkeineen tpi xxxxxxx/xx mukaan.Lisäksi vesipumppu mennyt uusiksi ja ahtimen kiertoilmaventtiili.

Joitain suurimpia hintoja 50% vastaantulolla:
Työ - Magneettiventtiili irr+kiin:43â,¬
Osa - Venttiili cut-off: 72â,¬
Työ - jakoketju tarkastettuna: 106â,¬
Työ - jakoketju uusittuna: 407â,¬
Työ - GFS ohjattu toiminto: 27â,¬
Osa - Korjaussarja: 145â,¬
Osa - Öljyputki: 37â,¬
Osa - vesipumppu 111â,¬

Yhteensä noin 3 sivua osia.
Kokonaislasku itselle reilu 1200â,¬.Ei tämä nyt kyllä oikealta tunnu...
Tarkistin vielä auton huoltohistorian.3/4 huolloista tehty merkkiliikkeessä.

Tiedä tuosta mutta omassa jakoketjun vaihto ja takaoven lukon vaihto vaikeimman kautta kustansi 1200â,¬ jotka onneksi meni myyjäliikkeen piikkiin, maksoin vain öljyn, suodattimen ja jarrunesteiden vaihdon yhteensä jotain 149â,¬ eli kohtuullista?  8)

Daatta

LainaaYhteensä noin 3 sivua osia.
Kokonaislasku itselle reilu 1200â,¬.Ei tämä nyt kyllä oikealta tunnu...
Tarkistin vielä auton huoltohistorian.3/4 huolloista tehty merkkiliikkeessä.

Varsin asiallinen vastaantulo lähes kymmenen vuotta vanhalle autolle, jossa on melkein täydellinen huoltokirja. Ei TSI-koneissakaan sentään ikuinen takuu ole... Kolme sivua osia ja ainostaan 1200â,¬. Yritäpä samaa esim. Bemarilla. ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

kt

Lainaus käyttäjältä: Lerva - 04.03.16 - klo:20:27
Nyt on toimenpiteitä suoritettu.
Jakoketjuviaksi siis paljastui.Kuulemma oli hypännyt yli testissä.Ketju uusittu tarvikkeineen tpi xxxxxxx/xx mukaan.Lisäksi vesipumppu mennyt uusiksi ja ahtimen kiertoilmaventtiili.

Joitain suurimpia hintoja 50% vastaantulolla:
Työ - Magneettiventtiili irr+kiin:43â,¬
Osa - Venttiili cut-off: 72â,¬
Työ - jakoketju tarkastettuna: 106â,¬
Työ - jakoketju uusittuna: 407â,¬
Työ - GFS ohjattu toiminto: 27â,¬
Osa - Korjaussarja: 145â,¬
Osa - Öljyputki: 37â,¬
Osa - vesipumppu 111â,¬

Yhteensä noin 3 sivua osia.
Kokonaislasku itselle reilu 1200â,¬.Ei tämä nyt kyllä oikealta tunnu...
Tarkistin vielä auton huoltohistorian.3/4 huolloista tehty merkkiliikkeessä.

Tuossa kiinnittää huomio siihen, että ensin jakoketju tarkistetaan ja sitten uusitaan. Jos joku joutuu vastaavaan tilanteeseen, niin kannattaa sopia, että jakoketjua ei tarkasteta lainkaan, vaan se uusitaan "heti". Säästyy tuo 106 euroa.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

multsi

Kyllä se varmaan pitää tarkastaa ennen uusimista...

En mä usko, että on mitään vastaantuloa jos menet tilaamaan ketjunvaihdon ketjulle, jota ei ole todettu venyneeksi.

Lerva

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 07.03.16 - klo:00:18
Varsin asiallinen vastaantulo lähes kymmenen vuotta vanhalle autolle, jossa on melkein täydellinen huoltokirja. Ei TSI-koneissakaan sentään ikuinen takuu ole... Kolme sivua osia ja ainostaan 1200â,¬. Yritäpä samaa esim. Bemarilla. ;D

Otan asian esille, koska suuremman kilometrimäärän autoihin koko remontti on tehty maahantuojan piikkiin.Tästä hyviä esimerkkejä myös tässä keskusteluketjussa.Ja kuka on puhunut mistään ikuisesta takuusta???Tuolle jakoketjulle EI ole mitään vaihtoväliä.Ainoa asia mitä asiakas voi huolehtia on huollot ajallaan.

Myös kuluttajavirasto on asian linjannut päätöksissään:
Esimerkkitapaus:"Jakopään ketjulle ei ollut ilmoitettu vaihtoväliä. Näin ollen kuluttajalla oli perusteltu syy olettaa, että ketju kestäisi pitempään kuin vajaat 7 vuotta ja 144 000 kilometriä. Vaikka vaurion syy ei selvinnyt, mikään ei viitannut vaurioitumisen johtuneen kuluttajan toimenpiteestä tai laiminlyönnistä."
Ja tämä mantra toistuu jokaisessa päätöksessä.

Daatta

Jos olet ratkaisuun pettynyt, niin asia ei varmasti parane foorumin kautta. Kuluttajavalituslautakuntaan vaan yhteyttä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: multsi - 07.03.16 - klo:10:27
Kyllä se varmaan pitää tarkastaa ennen uusimista...
Se on varmaan vähän kuin lääkäriasemalla. Piti poistaa pieni luomi. Terveyskeskuslääkäri tutki ja sanoi, että pitäähän se poistaa. Sain ensin palvelusetelin vain luomen poistoon. Lääkäriasema alkoi nikottelemaan, että pitäisi olla erikseen palveluseteli myös edeltävään lääkärintutkimukseen. Sama kirurgi sitten samalta istumalta teki esiselvityksen ja poisti sitten luomen. Otti maksun kahteen kertaan.

Lerva

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 07.03.16 - klo:10:46
Jos olet ratkaisuun pettynyt, niin asia ei varmasti parane foorumin kautta. Kuluttajavalituslautakuntaan vaan yhteyttä.

Olenko vaatinut parannusta asiaan täältä foorumilta?Missä kohtaa?
Kerron vain tilanteeni,jos jotain muita vastaavassa tilanteessa olevaa kiinnostaa.Sitähän tämä on.Jakoketjuongelmia,korjauskustannuksia jne.
Ja todellakin lähtee asiamiehen käsittelyyn.

jrosti

Tervehdys uutena jäsenenä,

Nyt sitten emännän Octaviasta -11 1.2 TSI 116tkm tuli moottorin virheilmoitukset. Auto hinurilla huoltoon ja syyksi paljastui jakoketjun venyminen. Huotoliike oli yhdeydessä maahantuojaan joka lupasi osat ilmaiseksi, mutta työstä pitäisi maksaa 70%.

Mites muilla? Itsestäni tämä ei ole hyväksyttävä tarjous vaan kyllä pitäisi mennä kokonaan maahantuojan piikkiin. Autossa siis täydellinen huoltohistoria ja huollot suoritettu merkkiliikkeissä.


Hjalmar

Uusi jäsen tässä minäkin.

Missä vaiheessa rupesivat valmistamaan 1,4 TSI-koneita parannetulla  jakoketjulla? Itselläni Skoda Octavia vm. -11, ajettu 83000 km. Alkanut tässä vaan huolestuttaa nämä stoorit hajonneista moottoreista...

transit

huonona tinkijänä vaihdatin ketjun ennen kuin se venyi tarvittavaan määrään, tstissä todettiin 25° - 28° oikeuttaa takuuvaihtoon (?) - en tosin marmorilla, teetin samalla vähän muutakin mutta ketju oli siinä 750,  olen olut todella tyytyväinen kolopallooni (-09 DSG)

kramer

#5446
Lainaus käyttäjältä: jrosti - 08.03.16 - klo:18:37
Tervehdys uutena jäsenenä,

Nyt sitten emännän Octaviasta -11 1.2 TSI 116tkm tuli moottorin virheilmoitukset. Auto hinurilla huoltoon ja syyksi paljastui jakoketjun venyminen. Huotoliike oli yhdeydessä maahantuojaan joka lupasi osat ilmaiseksi, mutta työstä pitäisi maksaa 70%.

Mites muilla? Itsestäni tämä ei ole hyväksyttävä tarjous vaan kyllä pitäisi mennä kokonaan maahantuojan piikkiin. Autossa siis täydellinen huoltohistoria ja huollot suoritettu merkkiliikkeissä.

Omaan 1.4tsi -11 mallin passattiin 130tkm ei tarvinu maksaa senttiäkään korjauksesta. En tiiä skodan touhuista, mutta samaa konserniahan se on.
Ettei vaan merkkihuolto yritä rahastaa asiakasta ku käsittääkseni eivät saa samaa tuntikorvausta maahantuojalta? On näissä jutuissa niin paljon erikoisuuksia, että välillä tuntuu olevan tuuripeliä...onko korjaamolla kuinka töitä tai muuten vaan viikosta kiinni?
Jokatapauksessa auto on mielestäni suht uusi, vähäiset kilsat ja täys merkkiliikkeen huoltokirja (tärkein painoarvo) niin kuluitta pitäis korjata.

Popo

Lainaus käyttäjältä: jrosti - 08.03.16 - klo:18:37
Tervehdys uutena jäsenenä,

Nyt sitten emännän Octaviasta -11 1.2 TSI 116tkm tuli moottorin virheilmoitukset. Auto hinurilla huoltoon ja syyksi paljastui jakoketjun venyminen. Huotoliike oli yhdeydessä maahantuojaan joka lupasi osat ilmaiseksi, mutta työstä pitäisi maksaa 70%.

Mites muilla? Itsestäni tämä ei ole hyväksyttävä tarjous vaan kyllä pitäisi mennä kokonaan maahantuojan piikkiin. Autossa siis täydellinen huoltohistoria ja huollot suoritettu merkkiliikkeissä.

Työn osuus ketjurempassa on huomattava, joten huonolta kuulostaa. Tässä ketjussa aiemmin tulostettujenkin tapausten perusteella. 116 tkm ei ole "ikuisen" ketjun käyttöikä, mutta vaikka lähtökohdaksi ottaisi usein tarjolla olevan 200 tkm:n eliniän, huoltoliikkeen tarjous ei ole mairittelevaa vastaantuloa virhetilanteessa. Toisaalta nykyisin käyttämäni Skoda-huollon työnjohtaja on maininnut, että Helkama on korvannut vakavampia vaurioita aiheuttaneet ketjuviat huolletuille autoille 100%. Ja korkeasta työn osuudesta johtuen moottorin vaihdolla. Tiedä sitten, mikä olisi vastaus, jos todellinen tilanne sattuisi kohdalle. Ainakin työn korkea hinta pitänee paikkansa...  :-\

Jos tällainen nihkeä korvauslinja  yli 100 tkm ajetulle ja hyvinkin huolletulle autolle on realiteetti edelleen, pitänee ottaa harkintaan, josko siirryn "halpuutettuun" huoltokäytäntöön ja alan katselemaan uutta kulkupeliä hyvissä ajoin ennen 100 tkm täyttymistä. Tai viedään sitten korvausasia "lautakuntaan" ja katsotaan loppuun saakka.

1.2 TSIn normi ketjurempan hinta oli vuonna 2014 Vehosta saamani tiedon mukaan 800 - 900 â,¬. Ko. työnjohtajan näkemyksen mukaan ei "näillä nykyisillä  moottoreilla" ajeta yli 200 tkm ilman jotain remonttia, mutta sitä ennen huoltokuluja onkin sitten vähemmän, kuin "vanhoja hyviä moottoreita" kaipailevat muistavat... ;)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

vwmies

#5448
Lainaus käyttäjältä: kramer - 09.03.16 - klo:11:31
Omaan 1.4tsi -11 mallin passattiin 130tkm ei tarvinu maksaa senttiäkään korjauksesta. En tiiä skodan touhuista, mutta samaa konserniahan se on.
Ettei vaan merkkihuolto yritä rahastaa asiakasta ku käsittääkseni eivät saa samaa tuntikorvausta maahantuojalta? On näissä jutuissa niin paljon erikoisuuksia, että välillä tuntuu olevan tuuripeliä...onko korjaamolla kuinka töitä tai muuten vaan viikosta kiinni?
Jokatapauksessa auto on mielestäni suht uusi, vähäiset kilsat ja täys merkkiliikkeen huoltokirja (tärkein painoarvo) niin kuluitta pitäis korjata.

.. ja mikä tärkeintä, huollot eivät saa mennä pitkäksi koska siihen tullaan sitten vetoamaan:o

Merkeillä on eri maahantuoja, VV-Auto on suuren Keskon Oyj:n ja Helkama-Auto (perheyritys) ollut vuosikymmeniä Skodan maahantuoja.

Tässä vielä vanha juttu Helkaman tavasta hoitaa jakopääasia: http://skoda-octavia.fi/index.html     :-X

OT: uusimmista bensapadoista hihnalla ei puolituttu marmorin työnjohtaja osannut kertoa mitään huonoa [2016, toistaiseksi].
      Muista kuin vain bensalla ja diiselillä kulkevista vaggineista juttua kyllä olisi, mutta ei kuulu tähän topicciin...

Yritetään pärjätä.

Popo

[OT: uusimmista bensapadoista hihnalla ei puolituttu marmorin työnjohtaja osannut kertoa mitään huonoa [2016, toistaiseksi].
      Muista kuin vain bensalla ja diiselillä kulkevista vaggineista juttua kyllä olisi, mutta ei kuulu tähän topicciin...]

Minulle taas marmorin työnjohtaja totesi, että hänen mielestään Volkkari siirtyi hihnaan tekniikan osalta turhaan, koska parannetuista ketjuista ei enää reklamaatioita ole tullut. Että oli imago-syitä muuttaa tilalle "parempi" rakenne...  ::)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Lerva

Lainaus käyttäjältä: Popo - 09.03.16 - klo:12:51
1.2 TSIn normi ketjurempan hinta oli vuonna 2014 Vehosta saamani tiedon mukaan 800 - 900 â,¬. Ko. työnjohtajan näkemyksen mukaan ei "näillä nykyisillä  moottoreilla" ajeta yli 200 tkm ilman jotain remonttia, mutta sitä ennen huoltokuluja onkin sitten vähemmän, kuin "vanhoja hyviä moottoreita" kaipailevat muistavat... ;)

Tähän olisi kiva tarttua.Mitä eroa 1.2TSI ja 1.4TSI ketjunvaihdoissa?Jos Veholla maksaa tosiaan 800-900â,¬, niin miksi Espoon Volkkari Center velottaa minulta ketjunvaihdosta 2400â,¬???Kysynpä vain.

Popo

Lainaus käyttäjältä: Lerva - 09.03.16 - klo:13:35
Tähän olisi kiva tarttua.Mitä eroa 1.2TSI ja 1.4TSI ketjunvaihdoissa?Jos Veholla maksaa tosiaan 800-900â,¬, niin miksi Espoon Volkkari Center velottaa minulta ketjunvaihdosta 2400â,¬???Kysynpä vain.

Saamani tieto käsitti muistini mukaan vain "ketjun ja kilkkeiden" vaihdon töineen. Sinullahan listalla on pituutta ilmeiseseti enemmän. Ketju-TSI 1.2 on yksinkertaisempi kasiventtiilikone.

Kustannusarvio on tietysti vain toiveajattelua tilanteesta, jossa muuta remppaa ei tarvita. Toisaalta vastaa aika hyvin tältä palstalta löytyviä tietoja 30% "omavastuusta", eli n. 250 â,¬:n laskusta asiakkaalle, kun kyseessä oli n. 4 vuotias ja 50- 60 tkm ajettu auto.
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Lerva

Siis minullehan todellakin tehtiin vain tuo "ketjun ja kilkkeiden vaihto".Mikään ei ollut mennyt vielä rikki.Ketju vaihdettiin koska hyppäsi momenttitestissä.Remontin yhteydessä vaihdettiin vain lisäksi vesipumppu ja ahtimen kiertoilmaventtiili.
Listaan oli eritelty joka ikinen pultti,tiiviste,aluslevy ja holkki mitä projektissa vaihdettiin.Tämä oli syy siihen miksi lista oli kolmatta sivua pitkä.Jos tuosta vähentää sen magnettiiventtiilin ja vesipumpun pois,jää projektille siltikin hintaa 2100â,¬.Ja tämä hinta on VAIN jakoketjun vaihdolle!

kramer

Lainaus käyttäjältä: Lerva - 09.03.16 - klo:14:48
Siis minullehan todellakin tehtiin vain tuo "ketjun ja kilkkeiden vaihto".Mikään ei ollut mennyt vielä rikki.Ketju vaihdettiin koska hyppäsi momenttitestissä.Remontin yhteydessä vaihdettiin vain lisäksi vesipumppu ja ahtimen kiertoilmaventtiili.
Listaan oli eritelty joka ikinen pultti,tiiviste,aluslevy ja holkki mitä projektissa vaihdettiin.Tämä oli syy siihen miksi lista oli kolmatta sivua pitkä.Jos tuosta vähentää sen magnettiiventtiilin ja vesipumpun pois,jää projektille siltikin hintaa 2100â,¬.Ja tämä hinta on VAIN jakoketjun vaihdolle!

Kyllä täytyy sanoa, että jo on projektilla hintaa. Itsellä tehtiin tosiaan homma onneks ilmaseksi, mutta silti jos aattelee äkkiseltään kun hommassa meni n.8 tuntia ja ei kait tuommoset osat pitäis paljoa maksaa.

kramer

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 09.03.16 - klo:13:01
.. ja mikä tärkeintä, huollot eivät saa mennä pitkäksi koska siihen tullaan sitten vetoamaan:o

Merkeillä on eri maahantuoja, VV-Auto on suuren Keskon Oyj:n ja Helkama-Auto (perheyritys) ollut vuosikymmeniä Skodan maahantuoja.

Tässä vielä vanha juttu Helkaman tavasta hoitaa jakopääasia: http://skoda-octavia.fi/index.html     :-X

OT: uusimmista bensapadoista hihnalla ei puolituttu marmorin työnjohtaja osannut kertoa mitään huonoa [2016, toistaiseksi].
      Muista kuin vain bensalla ja diiselillä kulkevista vaggineista juttua kyllä olisi, mutta ei kuulu tähän topicciin...

Joo näyttää olevan heikompi vääntää helkama-auton kanssa ja välillä tuntuu tuo laakkosen touhuki olevan mielenkiintoista kun näillä foorumeilla pyörii.

jrosti

Lainaus käyttäjältä: jrosti - 08.03.16 - klo:18:37
Tervehdys uutena jäsenenä,

Nyt sitten emännän Octaviasta -11 1.2 TSI 116tkm tuli moottorin virheilmoitukset. Auto hinurilla huoltoon ja syyksi paljastui jakoketjun venyminen. Huotoliike oli yhdeydessä maahantuojaan joka lupasi osat ilmaiseksi, mutta työstä pitäisi maksaa 70%.

Mites muilla? Itsestäni tämä ei ole hyväksyttävä tarjous vaan kyllä pitäisi mennä kokonaan maahantuojan piikkiin. Autossa siis täydellinen huoltohistoria ja huollot suoritettu merkkiliikkeissä.

Nyt sitten päivitystä tilanteeseen sen verran että ketju ja kilkkeet vaihdettu huollossa. Lopputulos -> Skoda ei suostu inahtamaankaan. Eli oisko päässy hyppäämään ja moottorista mennyt enemmänkin rikki. Ei vielä osattu liikeessä sanoa. Samalla jätimme reklamaation 70% osuudesta työn kustannuksista, josta liike sanoi olevansa yhteydessä maahantuojaan.

Kyllähän tämä alkaa jonkin verran ketuttaa kun yrittää yhdellä autolla sompailla kaksi ihmistä töihin eri aikoihin eri paikkakunnille. Mutta ensi viikolla taas päivitystä, kun tiedetään lisää.

JAK

Kävin eilen korjaamolla ja katselin Octaviaa jossa oli kone irti ja kaksi mekaanikkoa kimpussa. Mäntäremontti, vei öljyä 2,6 litraa 1000km. Omistaja sai kuulema jonkun osan korjauksesta itse maksaa. En tiedä yhtään paljonko oli ajettu, mutta kysyin työnjohtajalta eikös tuo ole tyyppivika? Sanoi olevan.

hanu

Täälläkin meni jakoketju uusiksi Passat Variant 11/-11 otettu käyttöön. Autolla oli ajettu 53tkm, kun sähköisessä jakoketjun tsekkauksessa kone ilmoitti pari sekunttia koneen käynnistämisen jälkeen, että ketju venynyt yli toleranssin.

Koko kustannus meni tehtaan piikkiin, mutta hiukka paska fiilis jäi siitä, että huoltoneuvoja selvästi yritti saada osan kustannuksista minun maksettavaksi. Eli huoltoneuvoja ohimennen tokaisi, että katsotaan sitten jossain vaiheessa tätä kustannusten jakoa. Ilmoitin, etten aio osallistua kustannuksiin millään lailla, koska selvä valmistusvika  ja vielä hyvin kaikkien tiedossa. Auto on huollettu pilkulleen ja vielä ns. väliöljynvaihdotkin teetetty marmorilla. Huoltoneuvoja alkoi peruuttelemaan ja tuumasi, että niin hyvin on huolletu, ettei usko minulle kustannuksia tulevan. Pyysin soittamaan sen jälkeen, kun on yhteydessä tehtaalle ja ainoastaan siinä tapauksessa jos minulle on kustannuksia tulossa. Tässä vaiheessa huoltoneuvoja sanoi, että on itse asiassa ollut jo tehtaaseen yhteydessä ja vastaantulo on 100%, mitä vit... eli oli jo varmistanut 100% vastaantulon, mutta silti alkoi puhumaan kustannusten jaosta, ei näin.

Summa summarum, ketju ja kilkkeet nyt vaihdettu. Eiköhän tuo taas toiset 50tkm kestä, toivottavasti.

nackerton

Haha ;D Yrittikö huoltoneuvoja repiä vähän lisää voita leivän päälle laskuttamalla sekä tehdasta 100 % että asiakasta jollain tonnilla? Meni kyllä puhumaan liikaa..

hanu

No tätä mietin itsekkin. Olis vaan ollut hiljaa ja kertonut heti, että tehtaan piikkiin menee.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy