Cadillac

Aloittaja tn62634, 09.09.11 - klo:20:21

« edellinen - seuraava »

tn62634

Täällä voitaisiin keskustella Cadillacista.

Itse tahtoisin 1996 Fleetwood Broughamin näistä "uudemmista". Se on eräänlainen viimeinen mohikaani. Oikeasti iso auto, jossa on runko, takaveto ja iso kasi.



Nyt ilahduttaa se, että Cadillac on taas palannut takavetoon. Se kun kuuluu isoon ja edustavaan autoon.

Pertsa

No, tässä meikäläisen all time feivöriitti. Ajalta jolloin Caddykin oli vielä Caddy...
1959, mustana tai valkoisena, punainen nahkasisusta, Coupe de Ville/Eldorado tai avo .... kävis mulle ;)


Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 09.09.11 - klo:20:21
Täällä voitaisiin keskustella Cadillacista.

Itse tahtoisin 1996 Fleetwood Broughamin näistä "uudemmista". Se on eräänlainen viimeinen mohikaani. Oikeasti iso auto, jossa on runko, takaveto ja iso kasi.

Nyt ilahduttaa se, että Cadillac on taas palannut takavetoon. Se kun kuuluu isoon ja edustavaan autoon.

Kuuluu kyllä myös omiin suosikkeihin tuon korimallin Fleetwood, siinä on viimeisiä jenkkejä, jotka ei paljon anteeksi pyydelleet eikä minkäänlaista euro/japsi-kopiointia ollut havaittavissa...

Tuo korimallihan on vähän pidennetty versio Capricesta ja perusrakenne on niin jenkkiä kuin voi olla. Edellinen ympärivuotinen käyttöauto mulla oli 96 Caprice samaisella 260hv myllyllä, hyvin kiihtyy ja mukavan vääntävä kone kun ottaa huomioon tankkimaisen painon. Yllättävän hyvin noi menee hangessakin kun absit ja lukkoperä.

Cadillacin versio aiheesta on vielä paremmin äänieristetty ja muutenkin laadukkaampi varsinkin sisältä. Tässä kun on nyt taas euroautoillut jonkin aikaa, niin on alkanut himottamaan jospa laivaisi taas jonkun vastaavan auton, kun taalan kurssikin on taas kohdillaan...Eikä noi ole kotimaassaan edes hirveän hintaisia, siistin yksilön löytäminen onkin sitten eri juttu. Harrasteautoksi ottaisin mieluiten, niin pysyy mielenkiinto ja arkiajot sitten normaalilla autolla.

Tuossa kuvaa Capricesta, jonka hölmöyttäni myin...:

mol

Minä en ymmärrä mitään noiden isojen rohjojen päälle mutta tämmöinen Caddy CTS-V kyllä kelpaisi.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Cadillac_CTS-V_1_--_08-25-2009.jpg

tn62634

Hieno Caprice! Tuon valaskorin Impala SS on yksi suosikeistani.

Harva tajuaa millaista on istua pehmeälle sohvalle, kääntää virta-avaimesta 45 astetta ja AC-Delcon startti pyörähtää, 5,7 litrainen LT-1 jyrähtää tulille ja hetken päästä 8-pisteruisku tasaa käynnin, joka kuulostaa samalta kuin maitoa kaataisi lasiin...

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 09.09.11 - klo:21:20
Hieno Caprice! Tuon valaskorin Impala SS on yksi suosikeistani.

Harva tajuaa millaista on istua pehmeälle sohvalle, kääntää virta-avaimesta 45 astetta ja AC-Delcon startti pyörähtää, 5,7 litrainen LT-1 jyrähtää tulille ja hetken päästä 8-pisteruisku tasaa käynnin, joka kuulostaa samalta kuin maitoa kaataisi lasiin...

Kiitti, se on juuri noin! Kone käy kyllä noissa kunnossa ollessaa todella tasaisesti eikä paljon ääntä lähde tyhjäkäynnillä, semmonen mukava kasikoneen putputus.

Ensin tuntuu että tässä ollaan valtamerilaivan kapuna, mutta siihen tottuu ja tuommonen valas pyörähtää yllättävän pienessä tilassa ja kun on kaikki mukavuusvarusteet niin helppo on ajella. Impala SS:ää itekkin himoitsin kun tuota hommasin, mutta hyviä ei enää löydy kohtuuhinnoissa ja verokohtelu suomessa on hanurista jos sattuu olemaan yksikin vastaava auto myynnissä esim. 15ke hintaan niin siitä sitten co2 pohjaiset verot niin alkaa jo lompakossa tuntua...Tuolle Fleetwoodille ei verot välttämättä olis pahat kun niitä on niin vähän suomessa myynnissä.

tn62634

Saahan siinä Fleetwoodissa enemmän autoakin, mutta Impala on kyllä varma klassikko. Toinen on pelkkää luksusta, jonka verhoilussa ei pieni sikarinkäry ja naisten eritteiden tuoksukaan haittaa. Toinen on sitten sitä urheilullisuutta, mitä tuollainen iso lossi voi vaan tarjota.

Asiallisia laitteita. Voi esim. ajaa minkä tahansa auton viereen liikennevaloissa eikä tarvi tuntea alemmuutta. :)

Vaginisti

Kelpaisi näistä uusista ainakin tämä avo-caddy, kesäautoksi...


pokkus

Lainaus käyttäjältä: mol - 09.09.11 - klo:21:18
Minä en ymmärrä mitään noiden isojen rohjojen päälle mutta tämmöinen Caddy CTS-V kyllä kelpaisi.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Cadillac_CTS-V_1_--_08-25-2009.jpg
Ihan hieno peli, mutta hiukan tuosta uupuu tehoa... No ei hätää, sen voi korjata tällä paketilla ;D
http://www.hennesseyperformance.com/cts-v1000-coupe.html

Kyllä tuokin bensarohjo jo noilla tehoilla ja väännöillä varmasti johonkin liikahtaa :D

pokkus

Olisikohan tuossa hyvä alusta seuraavaksi perhekulkineeksi? :) Muksut mahtuu takapenkille ja ja niiden tavarat takakontiin. Isälläkin olisi varmasti tarpeeksi kivaa ratin takana ja vaimo voikin sitten ihastella premiumauton tikkauksia penkeissä :D

2012 Cadillac CTS-V Sport Wagon Start Up, Exhaust, and In Depth Review


pokkus

Uuden Cadillac CTS:n kuvat vuotaneet nettiin ennen ensi viikon virallista julkistusta:





2014 Cadillac CTS Photos Leaked | AutoGuide.com News

Pitäisiköhän laittaa mietintämyssyyn tuollainen ahdettu V6, jos hinta ei karkaa pilviin... :) Jotain hienoa särmikkyyttää nuo Cadillacit kyllä tarjoaa omaan silmään. Etenkin keula on omaan mieleen, perästä en uskalla varmuudella sanoa ennen kuin livenä näkee.

DNF

Tuosta takapuskurin pystypokkauksesta ja takavaloista tuli heti mieleen P12-korimallin Nissan Primera. Ei välttämättä just se mielikuva minkä Cadillacista haluaisi saada. ;D
Kuva

JWM

Miten tuo keulakin muistuttaa vähän näitä uusia Volvoja?

Markku J

On tuossa aika "särmä" muotoilu ja tosiaankin volvomaisia piirteitä keulassa. Massasta poikkeava ja persoonallinen tuo on ja kelpaisi minulle hyvin. Onko tekniikka vielä samaa GM:n sukupolvea, kuin Saab -pohjaisessa oli tuo ahdettu V6 ?

pokkus

Cadillacin tekniikkaan en itse ainakaan ole juuri tarkemmin perehtynyt, joten en osaa siihen ottaa kantaa. Ehkä tuossa keulassa tosiaan on hiukan volvomaisia piirteitä, mutta minusta tuon kyllä erottaa Cadillaciksi vaikka 100 metrin päästä :) Vaimolta yritin kysellä, että mitä hän olisi mieltä tämmöisestä ja ei kovin hyvää vastakaikua saanut. Kuulemma liian jenkki... :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy