Yleinen CC jutustelu..

Aloittaja skula, 14.12.09 - klo:13:44

« edellinen - seuraava »

skula

Tarinoidaan nyt sen verran että viime sunnuntaina taas Järvenpään Prisman parkkihallissa illalla 20-21 olin sulattelemassa ja kuivaamassa CC:tä, ja paikalle hurahti pari vuotias V70 D5. Ja kuski välittömästi tuli luokseni ihmettelemään CC:tä, oli kuulemma harkinnut sitä seuraavaksi autoksi Volvon seuraajaksi. Epäili vain auton melutasoa, oli normi passatin kyydissä ollut usein, ja se ei ihan vakuuttanut.. Sanoinkin että CC on hiljaisempi kuin normi passatti, mutta kuinka paljon, se kannattaa itse käydä tutkimassa..

Jälleen kerran, CC, kiinnittää huomiota ja herättää rohkaisuja kanssa-autoilijoissa tulla juttelemaan..

Siinä ylipäätään turistiin CC:stä varmaan puolituntia ennen kuin piti poistua paikalta..

Markku J

Valkoista CC:tä ihastelin samaisessa paikassa lauantaina. Oli puhtaanvalkoisena varsin vaikuttava ja likaisesta, harmaasta automassasta erottuva auto. Ei ollut kuitenkaan Skulan auto, muistaakseni rekkarista päätellen, vaikka samoilla kulmilla olikin.

skula

Helpoiten autoni tunnistaa RS4 vanteista ja tottakai UVW tarrasta takalasissa :)

Järvenpäässä pyörii (tietääkseni se on VV Center vantaan entinen 1.8TSI(man) esittelyauto, jolla itsekin hain ensituntuman CC:hen) yksi toinen valkoinen CC, siinä on 5-puolaiset aluvanteet talvinakkeina, olisko olleet Sima vanteet.

Kerran oli jopa hivenen hauskahko tilanne, Järvenpäässä eräässä liikenneympyrässä samaanaikaan pyörähti kaksi valkoista CC:tä ja yksi valkoinen uusi Scirocco taidettiin tulla vielä kaikki eri suunnista, ja poistuttiin eri suuntin.. Hymyillytti  :D

Tunsin Sciroccon kanssa sellaista autojen välistä "veljesrakkautta"  ::)

Markku J

OK. Se oli tuo Sima (tai Cyma) -vanteinen auto, jota katselin Järvenpäässä. Ei taida olla palstalaisia ?

Panze

CC@Work :)

[ylläpito on poistanut liitteen]

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Panze - 16.02.10 - klo:11:44
CC@Work :)

Ei paha, sopusuhtainen pari :D. Suht samanlainen kärri on mullakin. Pitääkin napata sitten kesällä kuva missä siinä on vielä rupinen soutuvene päällä.
BTW, näkeekö kärrin takakulmia peruutettaessa vai vasta sitten kun on liian myöhäistä eli kärri on poikittain?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

skula

Vielä kun qsla ilmoittautuu kärrynsä kanssa kuviin niin jo on upia foto  ;D

edit:ohos tallensin viestin liian nopiaan..

Piti vaan vielä kirjoittamani että myyjä kehuskeli tiedolla että kohta pääsee tilaamaan CC:täkin TDI+4Motion+DSG yhdistelmällä. Ilmeisesti maaliskuussa..

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Skula - 16.02.10 - klo:17:37

Piti vaan vielä kirjoittamani että myyjä kehuskeli tiedolla että kohta pääsee tilaamaan CC:täkin TDI+4Motion+DSG yhdistelmällä. Ilmeisesti maaliskuussa.

Katselin huvikseni Saksan sivuilta yhdistettyjä kulutuslukemia: 125kW 5.6 + DSG 0.5 + 4Motion 0.3 -> 6.4l/100. Mielenkiintoista, että 6 vaihteinen DSG lisää kulutusta jopa enemmän kuin 4-veto!

Tuleekohan tänne myös mopo 103kW TDI+4Motion manuaalilaatikolla?
Sen yhdistetty kulutus on 6.0l/100.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Markku J

Tuo DSG:n kulutuslisä on kyllä kumma juttu. Tietääkö kukaan, mihin se voi teknisesti perustua ? Kiinteä välitys on päällä koko ajan, ja pitäisi olla optimoidummin oikea vaihde päällä. Ohjelma tuntuu myöskin olevan erittäin talouspainotteinen.

skula

Erkka

Rivissä ei yhtään Candy-valkoista CC:tä! Outoa...
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

skula

^

Joo mä en ehtinyt paikalle.

qsla

Koskas me pidetään kokoontumisajot:P? 

Niin ja en tiedä uskaltaako ottaa itse kuvaa kun cc:llä hinaan tuota "nato"kärryä :D
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

skula

Lainaus käyttäjältä: qsla - 17.02.10 - klo:16:18
Koskas me pidetään kokoontumisajot:P? 

Niin ja en tiedä uskaltaako ottaa itse kuvaa kun cc:llä hinaan tuota "nato"kärryä :D

Aikaa ja paikaa vaan paklaamaan ja mä oon siellä ;)

qsla

Pitäisikö odottaa kesärengas kelejä  :D?  saisi interlagosit alle ja Skulakin sagittat... Kovasti polttelis itselläkin sagittat mielessä
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

skula

En tiedä vielä ihan varmasti mitkä vanteet auton alla on kun kesärengassesonki iskee tosissaan. Vaihtoehtoja on kuitenkin todella vähän, niin tarvike kuin orkkis-sektorillakin.. CC on vähän pirunlainen auto, kun minusta siihen ei sovi ihan mikä tahansa vanne, niinkuin tavallisimpiin merkkeihin, CC muotoilu sanelee vanteen muotoja tiukasti.. Mä taidan vaan olla kranttu..

Tänään ajelin astrallapastralla töihin ja onnekseni CC:n perässä, sama väritys mielestäni kuin qslan autossa, on se varsin magee pimeällä ja takaapäin erityisesti..

Panze

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 16.02.10 - klo:16:29
Ei paha, sopusuhtainen pari :D. Suht samanlainen kärri on mullakin. Pitääkin napata sitten kesällä kuva missä siinä on vielä rupinen soutuvene päällä.
BTW, näkeekö kärrin takakulmia peruutettaessa vai vasta sitten kun on liian myöhäistä eli kärri on poikittain?

Kiitos kiitos, on tosiaan (melkein) sävysävyyn :)

Kyllä tuolla kohtuullisesti peruutteleekin, en ole vielä onnistunut saamaan linkkuun... eli tämän hehkutuksen jälkeen luultavasti tänään napsahtaa :D

qsla

Skula. Juu tuo Silverleaf tai Whitegold on minustakin pimeässä upea.. siksi sen perään kuolasinkin alusta lähtien.. Kirkkaalla auringonpaisteella näyttää kuin harjakiillotetulta teräkseltä  8) Tai niin ainakin minun silmääni.. 

Nyt on cc talvinokosilla jälleen tallissa ja alla on kokeiltavana Q5...  pientä quatrokivaa dsg-7:llä höystettynä..

Pitäisi laittaa jälleen parit kerrokset vahaa cc:n päälle.. *sairaanloista auton hoivaamista*
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

skula

Jaahas, saan kuin saankin tänään ajella omalla CC:llä vähän  ;D

On se herkkua kaiken maailman Astrojen, Focusten, Transporterien ja Mondeoiden jälkeen!

Reppana on nyt vaan maannut 4 päivää lumessa, kun vaimo on sitä varaillut menoihinsa, mutta ei oo kuitenkaan käyttäny.. Sellaisen 4cm jää kerros on auton päällä  :-[ Täytyy antaa pari tuntia lohkoa ja sisäistä lämmitystä..

Vähän kuitenkin aina hirvittää kun kauan seisoo pakkasissa...

edit:tulis jo noi 19" Interlagosit, mallaisin niitä ASAP!  ;D

qsla

Skula  Pitää ostaa sulta kohta sagittat pois nurkista jos interlagosit tulossa=) Onhan nuo interlagosit upeat vanteet cc:n alle..   itse ruvennut haluamaan isompia talvivanteita..
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

skula

Jommat kummat tulee myyntiin... Jossain vaiheessa..

Sain tuossa UPS:lta meliä että paketit on noudettu, ja ovat pikkuhilljaa matkalla "kotiin"  :D

Ihmettelen vain kun on painoksi merkattu 16,50kg / kpl... Aika kevyet vanteet + renkaat..

Kiviharju

Vai alkoi Skulaa vanha suola janottamaan vanteiden kanssa ;D

Itse en ole vielä kokeillut Interlagoseja alle, olen päättänyt malttaa odottaa kevääseen ;)
Audi A4 Allroad quattro -17

RoccoScientist

Toivottavasti Turbodog ei ole päätynyt penkan perukoille uutukaisellaan, kun ei ole ensituntemuksia päässyt kertomaan. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 24.02.10 - klo:17:53
Toivottavasti Turbodog ei ole päätynyt penkan perukoille uutukaisellaan, kun ei ole ensituntemuksia päässyt kertomaan. ;)
Heh, ihan ojien välissä on toistaiseksi pysytty! Vapaa-aika viime päivinä on mennyt luonnollisesti ratin takana  ;D

Kirjoitin alustavia fiiliksiä tuonne Väliaikaraporttien puolelle. Yhteenvetona auto on juuri niin loistava kuin koeajoilta muistinkin!
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

skula

CC sai LED valaistusta rekisterikilvelle, ja vähän paljon maahankin  8)

Ensin ennen asennusta perusvaloilla

Sitten vasemmalla puolella LED valo

Sitten molemmat LED valot asennettuna

Kuvat ovat vähän heikkolaatuisia mutta asian niistä näkee...

Kiviharju

Onhan tuossa vähän eroa alkuperäiseen :)
Näkee ainakin peruutella, kun tehoa  on varmaan enemmän kuin vakio pakkivalossa, tosin suunta vähän mättää ;)
Audi A4 Allroad quattro -17

skula

Joo noi kuvat vähän valehtelee, kuvassa ne näyttää turhan kirkkailta. Onneksi totuus on vähän eri.. Mutta se on totta että peruutuskamerassa huomaa kirkkauden selvästi, se ei ole huono asia  ::)

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Skula - 01.03.10 - klo:22:22
Joo noi kuvat vähän valehtelee, kuvassa ne näyttää turhan kirkkailta. Onneksi totuus on vähän eri.. Mutta se on totta että peruutuskamerassa huomaa kirkkauden selvästi, se ei ole huono asia  ::)

Itsekin olin sanomassa, että ehkä jopa liiankin kirkkaat, mutta kuva varmasti vääristää. Pieni juttu, mutta näyttää paljon paremmilta kuin vakiot. Vähän sama kuin valkoisissa vilkuissa keltaisten polttimoiden tilalle kromipinnoitetut.

Mistä/millaiset ledit hommasit?

Pertsa

Mahtaako olla hypercolor.de:stä tilatut ledit? Itselläkin on ne ja kyllä ne melkein peruutusvaloista käyvät ;) aika tehokkaat siis on.

skula

En paljoa jaksanut hintavertailua tehdä.. Katsoin vain jotta LED valot ja jotta ne ovat varmasti Plug&Play tuotteet, ja varmistin myös etteivät ne aiheuta vikakoodeja järjestelmässä  :)

Tilattu eBay:stä.. myyjänä oem.thing, Taiwanista noi tuli aikanaan..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy