Työsuhde vai oma?

Aloittaja HAL9000, 25.08.11 - klo:19:58

« edellinen - seuraava »

VAG merkit ja työsuhde tai oma

Audi - oma
50 (23.1%)
Audi - työsuhde
15 (6.9%)
VW - oma
87 (40.3%)
VW - työsuhde
18 (8.3%)
Skoda - oma
57 (26.4%)
Skoda - työsuhde
16 (7.4%)
Seat - oma
10 (4.6%)
Seat - työsuhde
1 (0.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 216

arsik

Jos minä saisin 6000â,¬:a palkkaa kuussa olisi minulla varaa ostaa oma auto.
En edes kyselisi firman kulkupelejä.

Rinkulakeula

Minä saan 8500 kuussa, eikä edes käy mielessä hankkia omaa autoa.
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Skula

Kunnon pissing contest!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Vaginisti

Rinkulakeula

Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

clima

skulan perhana meni muuttamaan viestiään heti lähettämisen jälkeen. Eka oli parempi.  ;)

Skula

Lainaus käyttäjältä: clima - 05.11.11 - klo:16:15
skulan perhana meni muuttamaan viestiään heti lähettämisen jälkeen. Eka oli parempi.  ;)

mä en viitsi aiheuttaa mielipahaa muissa ilmoittamalla palkkatulojani, puhumattakaan että mainitsisin muista tuloista ja "voitoista" yhtikäs mitään.. Ei tarvi kenenkään otsan alkaa punottaa   ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Docw

Lainaus käyttäjältä: skula - 05.11.11 - klo:16:38
mä en viitsi aiheuttaa mielipahaa muissa ilmoittamalla palkkatulojani, puhumattakaan että mainitsisin muista tuloista ja "voitoista" yhtikäs mitään.. Ei tarvi kenenkään otsan alkaa punottaa   ;D

Kyllä täällä pitäisi ehdottomasti rekisteröinnin yhteydessä pisteyttää jokainen jäsen muun muassa seuraavissa kategorioissa:
- Palkkatulot
- Asunnon arvo
- Sijoitusten määrä
- Penkkipunnerruksen maksimitulos
- Petikumppaneiden määrä (kuvineen ja ulkonäkö pisteytettynä)
- auton absoluuttinen järkevyyskerroin, eli hinta suhteutettuna takokontin tilavuuteen ja takajalkatilan määrään kerrottuna yksittäisten varusteiden lukumäärällä
- hirsimökin sijainti etäisyytenä levin eturinteestä
- Isän ja isoisän sotilasarvo
- hankeen virtsalla kirjoitetun yhdyssanan pituus
- jne...

Näistä sitten tehtäisiin virallinen foorumin kovin jätkä/nainen ranking jonka ykköspaikan pitäjä ilmoittaisi jokaisessa topikissa sen virallisen totuuden. Luonnollisesti ykkösen ollessa lomailemassa tämä kunnia lankeaisi foorumin viralliselle perintöprinsessalle  ;D

Pumafi

ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Turbodog

Viimeksi työsuhdeautoa vaihtaessa selvitin myös leasingmaksun suuruuden verotusarvon lisäksi. Muutaman mallin otoksella n. 40teur maksava autoja firman maksama leasingmaksu (3v. soppari) oli jokaisessa tapauksessa n. 35% vapaan autoedun verotusarvoa suurempi. Käytännössä siis 800 eur verotusarvon autolla leasingmaksu oli n. 1,100 eur/kk (en totta puhuen edes muista, mitä tuohon leasingmaksuun oli laskettu mukaan). Koska leasingmaksu on kuitenkin lähempänä sitä todellista kustannusta, joka minulle auton omistamisesta aiheutuisi, järkeilin, että teen hyvän diilin ottamalla työsuhdeauton, kun siihen oli mahdollisuus. Varsinaista työajoa minulle ei juuri tule, eli km-korvauksilla en pääse juhlimaan. Ja meidän firmassa on vapaa autoetu siten, että verotusarvon verran lähtee käteen jäävästä palkasta pois. Toki autoilun kustannuksia voi pienentää monin keinoin, mutta minun kohdallani 300 eur/kk erotuksen kattaminen olisi vaatinut turhan paljon toimenpiteitä, joten helpompi näin...
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Kasis

Omilla mennään ja tullaan.

Monissa työpaikoissa on asetettu myös päästöraja, tuon hintarajan rinnalle.
Voisi kuvitella, että monet jättävät liisarit unholaan ja ostavat oman.

Scirocco & VI Golf Variant

Jamo

Se, mikä itseä on alkanut kiehtoa tuossa käyttöetuvaihtoehdossa (ennen-yt:tä ohjeistetusta merkkivalikoimasta) on mahdollisuus valita täysin epäkelpo yksilö omaan käyttöön. Ts. voin (voisin/olisin voinut?) valita käyttööni auton, jota en missään nimessä järkiperustein hankkisi omaksi. Kaikessa on puolensa ja omat on "ihan OK" vaan eivät tarjoa mitään extraa tai sykähdyttävää tunnelmaa. Näin ollen tämä teoreettinen mahdollisuus valita esim. Megane RS ajokiksi (tosin hillittömin pa-kustannuksin näillä omilla kilometreillä) koukuttaa. Polo GTI - joka on se realistinen vaihtoehto myös sopimuspuolella - sopisi talouden pikkuauton korvikkeeksi myös vallan mainiosti ja tarjoaisi myös paremmat fiilikset vrt. nykykalustoon. Joka tapauksessa nyt tilanne niin epävarma, että nämä ajatukset jäävät ainaisen haihattelun asteelle.
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Jamo - 09.11.11 - klo:16:20
Se, mikä itseä on alkanut kiehtoa tuossa käyttöetuvaihtoehdossa (ennen-yt:tä ohjeistetusta merkkivalikoimasta) on mahdollisuus valita täysin epäkelpo yksilö omaan käyttöön. ...
Vaan entäpä, jos kyllästyisi/tarpeet muuttuisivat leasing-jakson aikana. Oman voi vaihtaa milloin vain. Myöskään kertyvistä ajokilometreistä ei tarvitse huolehtia.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Jamo

Ajatus tukeutuu pitkälti siihen, että tuota profiilikuvan farkkua ei kadoteta, vaan päivitykseen menee juurikin pikkuauto. Rouva on tykästynyt nelivetoon siinä määrin, että tuo Passat on ja pysyy, vaikka päivitys olisikin 6-12 kk sitten ollut taloudellisesti "järkevää". Täten se perheauto, jota todellakin tarvitaan sekä kasvavan perheen että usein toistuvien kuljetustarpeiden takia, säilyy taloudessa. Toisaalta määritellyillä ehdoilla (60 tkm tai 3 vuotta) leasing-kausi on kohdallani n. 20 kk mittainen eli kyllästyminen jaksolla ei aiheuta kovinkaan pitkäaikaista tuskailua. Jep - on hyvä järjestely toteutuessaan, mutta aikamoisen säädön takana. Jos Megane RS toteutuisi - siis täyttä spekulaatiota aiemmassa viestissä mainitut seikat huomioiden - niin saahan siihenkin kaksi lastenistuinta...  ;D Ja Polon tapauksessa valinta osuisi luonnollisesti nelioviseen versioon elämän helpottamiseksi. Autoina 2- ja 4-ovisessa ei kuitenkaan suoranaisia eroja ole.
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

xmasa

Ihan omalla kotterolla ajellaan, en kyllä tosin edes harkitsisi mitään työsuhde kotteroita. Oma se pittää olla  ;)
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

audioman

Olen ajanut työsuhdeautolla vuodesta 1989, enkä ottaisi omaa riesakseni ja riskikseni. Työsuhdeauto sen olla pitää  :D
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy