HS: Väheksytystä Skodasta tuli myyntimenestys

Aloittaja Classix, 25.08.11 - klo:07:54

« edellinen - seuraava »

autofanaatikko

Miksi sitten muutamat jotka kehuvat Skodaa tai sanovat että lähipiirissä on vain hyviä kokemuksia Skodista eivät itse aja Skodalla?
Tässäkin ketjussa se asia on tullut julki useamman näppäimistöltä että Skoda on hyvä ja on hyviä kokemuksia yms. mutta tallista ei löydy nyt Skodaa tai ei ole löytynyt pitkään aikaan.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 27.08.11 - klo:21:46
Miksi sitten muutamat jotka kehuvat Skodaa tai sanovat että lähipiirissä on vain hyviä kokemuksia Skodista eivät itse aja Skodalla?
Tässäkin ketjussa se asia on tullut julki useamman näppäimistöltä että Skoda on hyvä ja on hyviä kokemuksia yms. mutta tallista ei löydy nyt Skodaa tai ei ole löytynyt pitkään aikaan.

Kapea ja tylsä mallisto?

Brezneviläinen ulkonäkö (varsinkin Octavia FL:ssä)?

Sosiaalinen paine?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 27.08.11 - klo:21:41
Lama on edessä, sillä Skoda hinnoittelee itsensä pihalle.

Miten niin? Esim. Octavia alkaen alle 20kâ,¬, joka ei kyllä ole mitenkään paha hinta ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

makkis

Moni, esimerkiksi minä, voi olla ollut tyytyväinen Skodaan mutta haluaa kokeilla myös muita merkkejä.

Kapa

Hinnat alkaen? Niinhän ne kaikilla. Katsoppa Fabian hinnoittelua? Ja katso sitten kilpailijoita? Miksi sitten muualla euroopassa Fabia on se myydyin malli?

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: makkis - 27.08.11 - klo:22:00
Moni, esimerkiksi minä, voi olla ollut tyytyväinen Skodaan mutta haluaa kokeilla myös muita merkkejä.

Näimpä. Osa on jäänyt varmaan vaan vähäksi aikaa vieraisiin ja jotkut on olleet jo kauemmin vieraissa kohteen välillä vaihtuessa tai sitten se on ollut jo pitkää sama.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Flat - 27.08.11 - klo:21:28

Palatakseni otsikoon, niin onhan tuo menestystarina aikamoinen. Onkohan musta vastaavia edes olemassa ?

Ei ihan vastaavaa tule mieleen, erikoiseksi tämän tekee tuo brandin heikkous lähtötilanteessa.

Korealaisilla on ollut kohtalaista nousua huonoista lähtökohdista, ja voihan läpimurto tulla vieläkin, mutta sitä ennen niiden olisi alettava pärjäämään testeissä.

80-luvulla Opel oli asemassa, jossa se voitti testejä testin perään kuten Skoda nyt. Kauppakin kävi, mutta lähtökohdat oli paremmat kuin Skodalla. Sittemminhän Opel tunnetusti tyri homman.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

tn62634

Itse en ainakaan saanut mitään iloa istumalla pesisräpylän taa. Etuveto, itähenkinen tyyli ja halpisauton asema eivät myöskään olleet vahvistamassa sitä ilon tunnetta. Ihan erilaisen tunteen olen saanut esim. siitä, kun esim. 5,7 litraa amerikkalaista valurautaa on räjähtänyt tulille tai vaikkapa maailman parhaan automerkin tunnus on kimmellyt konepellin etureunassa aamulla autoon istuessa. Ymmärrän hyvin esim. Makkiksen Alfa-Romeon ylistyksen, koska se tuo sitä tunnetta autoiluun. Siinä ajetaan legendaarisella merkillä, jolla on voitettu F1 mestaruus.

Autossa pitää olla jotain, ei Michael Knight tai Burt Reynold sajele Skoodalla vaan Pontiac Firebird Trans Amilla. :)

makkis

Esmes tämä Alfa on itselleni haaveiltu kokeilu, johon ei paljoa rahaa pala jos yleisten käsitysten mukainen paska olisi. Halusin sen vaan kokea, muotoilua olen aina ihaillut ja ajettavuutta on ylistetty. Nyt se on vähän aikaa koettu, ajettavuus on upea ja itseasiassa tähän saakka toiminut teknisestikin kuin junan vessa joskin otanta on lyhyt ja vain kesäajalta.

Firmalle pitäisi ostaa pakumainen henkilöauto, jolla viitsii ajaa pidemmänkin etapin, joka saisi olla mutoilulultaan raikas ja jolla pitää silloin tällöin pystyä neljänkin aikuisen siirtymään paikasta a paikkaan b. Lisäksi sen pitää olla sellainen, ettei ketään vituta ajaa sillä. Tavaraakin pitää joskus mahtua kyytiin. Bonuksena, se on työkalu eli teknisesti sen ptää toimia kuin junan vessa. Skoda ja muiden kokemusteni perusteella valinta on Roomster.

Kapa

tn62634, jos itse ajat kurjalla vanhalla Mersulla, niin aika radikaaleja ovat nuo mielipiteesi uudemmista autoista, vaikka ovatkin ns. itä-autoja.

MjK

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 27.08.11 - klo:22:38
tn62634, jos itse ajat kurjalla vanhalla Mersulla, niin aika radikaaleja ovat nuo mielipiteesi uudemmista autoista, vaikka ovatkin ns. itä-autoja.
+++++++

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 27.08.11 - klo:22:38

No, jos nyt verrataan kurjaa ja vanhaa nelivuotiasta Mersuani vaikka tuliterään TDI-Octaviaan, en keksi mitä se tarjoaisi minulle enemmän paitsi tavaratilaa ja sitä brezneviläistä tyyliä. Lisäksi en mielestäni ole kaiketi edes verrannut tässä vanhaa mersunromuani uusiin moderneihin autoihin vaan puhunut ainoastaan automerkeistä ihan yleisellä tasolla.

fourvalve

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 27.08.11 - klo:22:14
Itse en ainakaan saanut mitään iloa istumalla pesisräpylän taa.

Illalla heitin lenkin aidolla skodalla ja iloa oli koko rahan edestä ;D
Takaveto, tietenkin!
BMW z4 3.0i roadster

MjK

Anteeksi, mutta oli pakko laittaa:

Taivaan bensa-asemalla,

Kolme miestä kuolee samana päivänä ja joutuvat yhtä aikaa Pyhän Pietarin luo tuomittaviksi.

Pietari kysyy ensimmäiseltä mieheltä:
- Oletko koskaan pettänyt vaimoasi?
- Ei, en koskaan, mies vastaa.
Pietari antaa miehelle ison mersun ja päästää hänet ajelemaan ympäri taivasta.

Sitten Pietari kysyy saman kysymyksen toiselta mieheltä, mies vastaa:
- No onhan tuota tullut pari kertaa kännissä petettyä.
Mies saa Fordin ja pääsee ajelemaan.

Kolmas mies vastaa:
- Joo, olen pettänyt ainakin 10 kertaa.
Mies saa Ladan ja lähtee ajelemaan.

Pari päivää myöhemmin miehet kohtaavat bensa-asemalla. Kaksi muuta ihmettelevät miksi mersun saanut mies näyttää niin surkealta. He tiedustelevat eikä mersu toimikkaan?
- No eihän mersussa vikaa ole, mutta vaimo tuli eilen potkulaudalla vastaan.

POSSU

"Onhan vanha lipattu taksi aina parempi kuin uusi"  

MjK

Kuullut joskus tälläisen: Kun jätetään aakkosista pois kolme ensimmäistä kirjainta niin sitten alkaa olla vasta oikeita Mersuja ;)

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: POSSU - 27.08.11 - klo:22:50
"Onhan vanha lipattu taksi aina parempi kuin uusi"  

Noita mersumiehenjuttuja lueskelleena hänen pointtinsa lienee se että vanhassa mersussa saa enempi fiilistä, laatua, tomivuutta ja tasokkuutta kuin mitä hänestä saa vastaavasti uudessa skodassa. Eli hänestä käytetty mersu antaa käytetylle rahamäärälle paremman vastineen kuin mitä uusi Skoda pystyy tarjoamaan.

Mersut on loistavia autoja mutta missään ei liene kiveenhakattu se seikka että mersu on maailman paras auto. Mersutehtaan seinässä niin voi lukea.

Micco

Tässä muistojen valtatiellä meinaa silmäkulma oikein kostua, kun lukee tätä topicia. Täällä on alettu päästä vanhaan kunnon UltimateVW tunnelmaan.  ;D

Löytyisiköhän netistä joku jäätelöfoorumi, jossa carte dor (tai joku, ei mitn hajua) miehet innostuvat aina illan kähmässä yhtä kärkkäästi kivittämään Valion tai Ingmanin perusjäätelöiden ystäviä. Nämä taas kaivavat makutestejä, ja muistuttavat litrahinnasta... 
Torsen + haldex + visco

autofanaatikko

Funke on kuitenkin kova jätkä ja tehnyt miehen työn kun merkki on näin menestyksekäs täällä suomessa. Kova putiikki on kyllä koko Helkama-auto.

Kapa

tn62634, sanot puhuvasi yleisellä tasolla, mutta omia mielipiteitä nuo näyttävät olevan. Neljä vuotta vanha Mersu on jo historiaa, ainakin kun tätä kehitystä katsoo.

MjK

En minäkään väitä että Mersu olisi huono auto. Perhepiirissä on uutta ceetä, eetä, vitoo. Hienoja autoja ajaa mutta hinnat: C noin 50000e, E noin 65000e Ja Vito noin 40000e. Ne on aika isoja summia laittaa autoon. Laitetaan sitten vaikka Ocuun 35000e , Superbiin 45000e ja haetaan serkku Vag Transportteri 35000e. Elikkä 3 autossa säästää 25000 euroa kun itsetunto kestää itäautot ja yhen serkun.

Ja tunnetusti Skodassa on hyvä jälleenmyynti arvo.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 27.08.11 - klo:23:00
Noita mersumiehenjuttuja lueskelleena hänen pointtinsa lienee se että vanhassa mersussa saa enempi fiilistä, laatua, tomivuutta ja tasokkuutta kuin mitä hänestä saa vastaavasti uudessa skodassa. Eli hänestä käytetty mersu antaa käytetylle rahamäärälle paremman vastineen kuin mitä uusi Skoda pystyy tarjoamaan.

Näin juuri. Samoin uusi Mersu tarjoaa enemmän kuin uusi Skoda, vaikka sitäkään eivät skodistit varmastikaan myönnä. Makuasioitahan autotkin ovat ja on itsestään selvyys, että saan haukut päälleni tulemalla kukkoilemaan tänne Mersun puolesta, mutta se hieman yllättää, että täälläkin porukka alkaa mennä henkilökohtaiselle tasolle haukkumalla suoranaisesti esim. omaa autoani. Se ei minua hetkauta henkisesti mitenkään, koska ihmisten varallisuus ja autoon haluttu rahamäärän käyttö ovat erilaisia eri ihmisillä. Jos jollain on vaikka vuotta nuorempi Skoda kuin oma mersuni tai ihka uusi niin hienoa hänen puolestaan! Itse ostan Summalla X mielummin jonkun toisen merkkisen auton kuin Skodan. Esim. mielummin käytetty Audi quattro kuin uusi Skoda 4x4.

makkis

Kyllähän käytetty Mersu antaa enemmän kuin uusi Skoda, siis sitä premiumia. Skoda ei anna sitä uutenakaan. Asian tajuaa vasta, kun on mersun tai pemen vuosia omistanut ja samalla aukeaa myös silmät Audin olevan pirkkakamaa.

Kysymys on pitemminkin siitä, mitä kukakin hakee?

Kapa

Vai henkilökohtaiselle tasolle ollaan menty, kun sinun vanhaa Meseä ollaan arvosteltu!  Aattele ite, miten henkilökohtaista tuo on? Ja ollanko edes arvosteltu? Toisaalta voi myös kysyä, että mitä tekemistä sinulla on tällä keskustelupalstalla Mersujesi kanssa?

MjK

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 27.08.11 - klo:23:22
Näin juuri. Samoin uusi Mersu tarjoaa enemmän kuin uusi Skoda, vaikka sitäkään eivät skodistit varmastikaan myönnä. Makuasioitahan autotkin ovat ja on itsestään selvyys, että saan haukut päälleni tulemalla kukkoilemaan tänne Mersun puolesta, mutta se hieman yllättää, että täälläkin porukka alkaa mennä henkilökohtaiselle tasolle haukkumalla suoranaisesti esim. omaa autoani.
"Itse en ainakaan saanut mitään iloa istumalla pesisräpylän taa. Etuveto, itähenkinen tyyli ja halpisauton asema eivät myöskään olleet vahvistamassa sitä ilon tunnetta."    Mutta se siittä, annetaan olla :)

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: MJK - 27.08.11 - klo:23:20
En minäkään väitä että Mersu olisi huono auto. Perhepiirissä on uutta ceetä, eetä, vitoo. Hienoja autoja ajaa mutta hinnat: C noin 50000e, E noin 65000e Ja Vito noin 40000e. Ne on aika isoja summia laittaa autoon. Laitetaan sitten vaikka Ocuun 35000e , Superbiin 45000e ja haetaan serkku Vag Transportteri 35000e. Elikkä 3 autossa säästää 25000 euroa kun itsetunto kestää itäautot ja yhen serkun.

Ja tunnetusti Skodassa on hyvä jälleenmyynti arvo.

Mútta vitsi pilleekin siinä saako sillä rahalla oikeasti niin paljon paremman, tyylikkäämän, vahvemman, viattomamman tai laadukkaamman auton kuin mitä on se halvempi vaihtoehto. Sehän se tämänkin sivun keskusteluissa on usein se veden jakaja. Toiset kirjoittaa että saa ja toiset että ei saa. Loput ei sitten kommentoi mitään. Yleensä ne jotka kommentoi että ei saa on niitä jotka ajaa sillä halvemmalla. Mersun jälleenmyyntiarvo on kyllä tosi hyvä joskaan ei Skodan huipputasoa.

tn62634

Jossain Octaviassa tosiaan on hyvä jälleenmyyntiarvo tiettyyn rajaan asti, muttei loputtomiin. Tietyn kilometrimäärän jälkeen nekin taitavat olla lähinnä ongelmajätettä.

skriko

Isällä oli joskus muutama Audi, itse en ole koskaan kyseiseen merkkiin tuntenut mitään mielenkiintoa. Yhdessä Audissa oli ainakin jousien ja iskunvaimentimien tilalla kakkosneloset ja peltien alta löytyi kasa käytettyjä vaatteita. Yhdellä Audilla isä ajoi 100 000  km eikä vaihtanut koskaan öljyjä, lisäsi vaan. Mutta autothan olivat ennen paljon parempia.

Mikso

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 27.08.11 - klo:23:38
Jossain Octaviassa tosiaan on hyvä jälleenmyyntiarvo tiettyyn rajaan asti, muttei loputtomiin. Tietyn kilometrimäärän jälkeen nekin taitavat olla lähinnä ongelmajätettä.

Ongelmajätteeksihän ne kaikki autot menee tietyn kilometrimäärän jälkeen :)

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Mikso - 27.08.11 - klo:23:41
Ongelmajätteeksihän ne kaikki autot menee tietyn kilometrimäärän jälkeen :)

Totta. Raja vaan vaihtelee. :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy