Dieseliin 20 sentin hinnan korotus

Aloittaja Riisseli, 22.08.11 - klo:20:41

« edellinen - seuraava »

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Late - 09.01.12 - klo:16:36
Itse ainakin havainnut, että enemmän käytettyjä Dieseli malleja myynnissä ja vähän ajettuja viellä.

Totta, mutta se lienee seurausta viime vuosien diesel-buumista. Parhaimmillaan dieseleiden markkinaosuus on ollut yli 50 %:a, joten siitä seuraa väistämättä myös vaihtoautovalikoimien dieselöityminen.

jni

Lauantaina kävin viimeksi tankilla. Dieselin litrahinta oli 1,38 â,¬. Oli vielä eilen ainakin sama hinta.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

wtf

LainaaTäällä päin näyttäisi dieselin ja 95E10 polttoaineen hinta olevan sama. Nykyään pitää aika paljon ajaa, että kannattaa tuo dieseli-auto. Näkyy jo nimittäin vaihtoauto kaupassa.

Kyllä se ei kannata ajaa näillä  hinnoilla bensa-autollakaan.
Itse ajelen edelleen mielummin dieselillä. On se vaan niin kiva päästellä 5-6 litran kulutuksella.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

skodamig

1,54 - 1,62 â,¬ tämän vuoden puolella.. ???
Ja ajoa tulee n. 50 tkm vuoteen; siitä laskutoimitus = jotta kuluttajat maksaa tahi mie olen konkassa.
Kiitos valtio  >:(
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

Totuuden Torvi

Lainaus käyttäjältä: jni - 09.01.12 - klo:20:21
Lauantaina kävin viimeksi tankilla. Dieselin litrahinta oli 1,38 â,¬. Oli vielä eilen ainakin sama hinta.

Missä noin edullista dieseliä tarjotaan? Polttoaine.Net tarjoaa halvimmaksi 1,459e/l.
(halvin bensa 1,519)

Karvis

Rovaniemellä karvan vajaa 1.60 diesel litra ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

jni

Lainaus käyttäjältä: Totuuden Torvi - 09.01.12 - klo:20:29
Missä noin edullista dieseliä tarjotaan? Polttoaine.Net tarjoaa halvimmaksi 1,459e/l.
(halvin bensa 1,519)

Etelä-Savon ja Kymenlaakson rajamailla olevassa St-1:ssä.
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

tsiih

Lainaus käyttäjältä: wtf - 09.01.12 - klo:20:27
Itse ajelen edelleen mielummin dieselillä. On se vaan niin kiva päästellä 5-6 litran kulutuksella.
Niin on  ;)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

wtf

LainaaNiin on

Et kai yritä vihjailla että tsiih menisi tuolla keskikulutuksella.  ;D
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

tsiih

tsiih ei mene mutta golfini menee, allekirjoitustani kun klikkaa niin näkee tarkemmin  ;D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

jni

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 09.01.12 - klo:21:06
tsiih ei mene mutta golfini menee, allekirjoitustani kun klikkaa niin näkee tarkemmin  ;D

Kuusi litraa päivässä, viikossa vai kuukaudessa?  ;D
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

skriko

Kyllä se ei kannata ajaa näillä  hinnoilla bensa-autollakaan.

Sama kulutus sitten sulla dieselissä, kuin minulla bensa-autossa ( scirocco 118 kw manuaali ).

Totuuden Torvi

Lainaus käyttäjältä: skriko - 09.01.12 - klo:21:13
Sama kulutus sitten sulla dieselissä, kuin minulla bensa-autossa ( scirocco 118 kw manuaali ).

Kohta varmaan kuullaan selvitys siitä miten se ei ole mahdollista, tai tuossa dieselissä on taas sitä vääntöä.

PS:anteeksi en voinut itselleni mitään

tsiih

Lainaus käyttäjältä: jni - 09.01.12 - klo:21:11
Kuusi litraa päivässä, viikossa vai kuukaudessa?  ;D
Jaa kummalla  ;)

jni

2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Urlaub

Sulla on sama kulutus kuin mulla, mutta ajan bensalla.

Vuotuiset ajoneuvoverotkin ovat 45 euroa, siis koko vuodelta. Sulla taitaa olla kymmenen kertaa enemmän..

eGetin

Kyllä se on kivempaa päästä alle viiden joka kerta ;D (Lukuunottamatta tuota viimeisintä mikä meni tasan 5l/100km rikkinäisen turbon takia.)

teholopa

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 09.01.12 - klo:22:16
Sulla on sama kulutus kuin mulla, mutta ajan bensalla

Kulutusten vertailu eri autoilla ja eritoten eri kuskeilla on ihan yhtä tyhjän kanssa. Lukemat saa vaikka kuinka kauniiksi jos haluaa viilata. Omalla autolla saan työmatka-ajossa lukemat välille 4,5 - 7 litraa satkulle riippuen miten kiire on. Mikä tossa nyt on sitten se "keskikulutus" niin jokainen päätelköön ite.

Dieselveron summalla saa noin 200 litraa gasoo ja litran kulutuserolla se on tasan 20tkm jälkeen

Oli miten oli niin tällaiselle köyhälle autoilijalle on kait sama kummalla ajaa, maksaa jokatapauksessa helvetisti...

Ainiin ja tätä kai ei sais sanoo ääneen, mutta eiköhän tuon bensan hinta nouse kohta vuorostaan taas jonkun kymmenen centtiä...

VAG!

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 09.01.12 - klo:23:16
Kyllä se on kivempaa päästä alle viiden joka kerta ;D

Kyllä se on kivempaa päästä alle viidentoista joka kerta ;D

Vankka

Minulla Passatin (3C 1.9TDI Sedan sport) ~30 000km keskikulutus ollut ~5.7l/100km Iisalmesta Ouluun ajaessa sain ajotietokeen näyttää hetkeksi 3.9l/100km ja tämä oli matkan loppu päässä.
Seuraavia korotuksia odotellessa.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

teholopa

Lainaus käyttäjältä: Totuuden Torvi - 09.01.12 - klo:21:15
Kohta varmaan kuullaan selvitys siitä miten se ei ole mahdollista, tai tuossa dieselissä on taas sitä vääntöä.

PS:anteeksi en voinut itselleni mitään

Heh, mua vois kiinnostaa selvitys miten 118kw sciroccolla pääsee tollaisiin lukemiin vaikka vuositasolla... Ymmärtäisin että tollanen auto olis kuitenkin tehty ajettavaksi  :)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: teholopa - 10.01.12 - klo:00:15
Heh, mua vois kiinnostaa selvitys miten 118kw sciroccolla pääsee tollaisiin lukemiin vaikka vuositasolla... Ymmärtäisin että tollanen auto olis kuitenkin tehty ajettavaksi  :)

Helposti, jos iso osa ajoista on matka-ajoa. Ocu samantehoisella 1.8 koneella menee täydellä kuormallakin alle kuuteen litraan ilman vakavaa yrittämistäkin ja reippaammalla ajollakaan ei paljon päälle kuuden mene, kaupunkipyörityshän näitä sitten rokottaa reilummin kuin dieseleitä. Edellinen tankki meni pätkäpyörittelyssä tässä kaupungilla, 7,6L/100km.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: teholopa - 09.01.12 - klo:23:58
Oli miten oli niin tällaiselle köyhälle autoilijalle on kait sama kummalla ajaa, maksaa jokatapauksessa helvetisti...

Eikö meidän köyhien kannattaisi pitää huolta polttoainekuluistamme? Mitäs se rikkaita liikuttaa jokin gason tai löpön hinta?

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 10.01.12 - klo:12:41
Eikö meidän köyhien kannattaisi pitää huolta polttoainekuluistamme? Mitäs se rikkaita liikuttaa jokin gason tai löpön hinta?
Niinpä. Siispä avoimin mielin ideoimaan muita tapoja liikkua, minimoimaan ajojen määriä ja keventämään kaasujalkaa. Köyhällä kun ei ole varaa uuteen eco-autoon, niin ajellaan sitten halvemmalla, ei-niin-ecolla. Ja kyllä se sitä rikastakin kirpasee kun siitä 150.000e kulkineesta lähtee se -40%...-50% kolmen ekan vuoden aikana eikä leasing-yhtiökään todellakaan sitä omasta pussistaan maksa. Tuon arvomenetyksen rinnalla se pa-kulu on jo aika mitätön menoerä vaikka kuinka polkisi, varsinkin jos tuo on minimikulutuksinen eco-peli 8)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

VAG!

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 10.01.12 - klo:13:03
Tuon arvomenetyksen rinnalla se pa-kulu on jo aika mitätön menoerä vaikka kuinka polkisi,

Tätä minäkin olen monesti miettinyt, kun poijjaat miettii Premiumien tehdastilauksien kohdalla jotain litran kulutuseroja eri mallien välillä. Ja saattavat ottaa jopa sen litran vähemmän kuluttavan, vaikka oikeasti mieli tekisi sitä toista. Mitä se ylimääräinen litra bensaa kustantaa kuukausitasolla? Jos ajaa vaikka 2000km kuukaudessa, niin se maksaa 30 euroa. Onko tämä merkittävä summa vastaavassa ajassa tapahtuvaan arvonmenetykseen nähden? Jos nyt karkeasti ajatellaan, että auton arvo puolittuu neljässä vuodessa, niin 60 kiloeuron auton arvo putoaa 625 euroa kuukaudessa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 10.01.12 - klo:13:15
Tätä minäkin olen monesti miettinyt, kun poijjaat miettii Premiumien tehdastilauksien kohdalla jotain litran kulutuseroja eri mallien välillä. Ja saattavat ottaa jopa sen litran vähemmän kuluttavan, vaikka oikeasti mieli tekisi sitä toista. Mitä se ylimääräinen litra bensaa kustantaa kuukausitasolla? Jos ajaa vaikka 2000km kuukaudessa, niin se maksaa 30 euroa. Onko tämä merkittävä summa vastaavassa ajassa tapahtuvaan arvonmenetykseen nähden? Jos nyt karkeasti ajatellaan, että auton arvo puolittuu neljässä vuodessa, niin 60 kiloeuron auton arvo putoaa 625 euroa kuukaudessa.

Monikaan ei ymmärrä pääasiaa. Jos se premium auton ostaja ei miettisi sitä muutaman litran bensankulutuseroa ei hänellä varmaankaan olisi varaa ostaa sitä premium autoa. Yleensä ihmiset joilla on varaa ostaa kallista ovat säästeliäitä ja katsovat tarkkaan mihin rahat menee. Lottovoittajat ja ilmaista rahaa saavat ovat sitten asia erikseen.

Newman

Lainaus käyttäjältä: skriko - 10.01.12 - klo:18:03
Monikaan ei ymmärrä pääasiaa. Jos se premium auton ostaja ei miettisi sitä muutaman litran bensankulutuseroa ei hänellä varmaankaan olisi varaa ostaa sitä premium autoa. Yleensä ihmiset joilla on varaa ostaa kallista ovat säästeliäitä ja katsovat tarkkaan mihin rahat menee. Lottovoittajat ja ilmaista rahaa saavat ovat sitten asia erikseen.
Ja jos sitä unelmiensa autoa pitää jo viisikin vuotta, kyllähän litran tai puolentoista ero kulutuksessa rupeaa jo tuntumaan, ainakin tavallisella palkansaajalla.

Ihan yhtä lailla voi ajatella, että ilmalämpöpumppu säästää omakotitalon lämmityksessä vasta puolentoista tai kahden vuoden kuluttua. Mutta jos pumpun sittenkin ostaa nyt, säästäminen "voikin alkaa" saman tien, koska ne siihen menneet rahat olisi kuitenkin käyttänyt johonkin muuhun kuin sähkön ostoon.

VAG!

Monikaan ei ymmärrä pääasiaa.

Lainaus käyttäjältä: Newman - 10.01.12 - klo:18:09
Ja jos sitä unelmiensa autoa pitää jo viisikin vuotta, kyllähän litran tai puolentoista ero kulutuksessa rupeaa jo tuntumaan, ainakin tavallisella palkansaajalla.

Tässä menee nyt puurot ja vellit sekaisin. Ajan sitä takaa, että moni ei ota juuri sitä unelmiensa autoa, kun se maksaisi 30 euroa kuussa enemmän. Silti he ovat valmiita maksamaan esimerkiksi 625 euroa kuukaudessa siitä ilosta, että saavat ajaa melkein unelmiensa autolla.

Ton-1

Yleensä ihmiset joilla on varaa ostaa kallista ovat säästeliäitä ja katsovat tarkkaan mihin rahat menee.

En voi sanoa että tämäkään olisi väärä aatos, äärimmäisesti ajateltaisiin että ostetaan ehkäpä liian kallis vähän kuluttava auto ...... enempi olisin Kukkasen mietteen kannalla, jos on läväyttää kuuskytdonaa autoon niin ei pitäisi sitten kyllä olla joka päivä päällimmäisenä ajatuksena 'kuinka monta litraa bensaa tämä kuluttaa liikaa satasella?'.

Tässä välillä itsekin kyrsäilen tuon bensankulutuksen kanssa mutta on tuo q:n tuoma lisäarvo sen verran iso ja hieno että en ihan helpolla hukkaa tätä vekotinta. Ja kait se on speksinä myös seuraavassa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Newman

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 10.01.12 - klo:18:16
Tässä menee nyt puurot ja vellit sekaisin. Ajan sitä takaa, että moni ei ota juuri sitä unelmiensa autoa, kun se maksaisi 30 euroa kuussa enemmän. Silti he ovat valmiita maksamaan esimerkiksi 625 euroa kuukaudessa siitä ilosta, että saavat ajaa melkein unelmiensa autolla.
Onkos tässä laskelmassasi mukana myös selvästi "säästömallia" korkeampi hankintahinta ja vuotuinen ajoneuvovero? Jos sitten jäisi kiinni vain 30 eurosta, tosiaan kannattaisi harkita uudemman kerran. Siis sillä edellytyksellä, että saisi sitten sen todellisen unelmiensa auton.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy