2.0 tdi öljyn kulutus

Aloittaja kaliffi DSG, 19.08.11 - klo:22:17

« edellinen - seuraava »

kaliffi DSG

moro,ostin keväällä -09 2.0tdi dsg occu farmarin ja olen ajanut sillä nyt n.12tkm,tänään viimeksi lisäsin siihen litran öljyä ja aiemmin kesän alussa litran, joten kysynkin,että onko normaalia että 12tkm matkalla menee 2L öljyä mobil ESP 0-40,autolla ajettu 117tkm?

muuli1010

Olen ajellut konsernin tuotteilla vajaat 300 tkm ja edelliset ovat kuluttaneet n 0,3 L / 10 tkm joten 30 tkm huoltovalilla on pitanyt lisata hieman.... Nykyinen CR kone ei ollut kevaaseen mennessa (vuodessa) kuluttanut oikeastaan tipan tippaa enka ole sen jalkeen jaksanut tikkuun katsella, tietty pitais mutta kun toi on liisari niin eipa ole jaksanut, joten omasta nakovinkkelistani katsottuna esittamasi kulutus on suurehko toki tunnen itsekin kavereita joille on sattunut kohdalle tuollainen oljylle perso yksilo, joten ei tuo tavatonta ole.

Rauska

Edelleen konsernituote. 2.0 TFSI, kulutus 0,83 l/1000 km. Tuo sinun autosi kulutus mennee spekseihin :-\
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 19.08.11 - klo:23:55
Edelleen konsernituote. 2.0 TFSI, kulutus 0,83 l/1000 km. Tuo sinun autosi kulutus mennee spekseihin :-\

Ja sama 2.0T konsernituote saa viedä lähes 15 l/30 tkm ja ollaan vielä spekseissä. No hätä. :-(
A4 2.0Tq

pokkus

Oma ex-Golf V (2006 2.0tdi DSG) vei hiukan yli litran öljyä 30tkm huoltovälillä. Noin 12tkm kohdalla huollon jälkeen autossa yleensä syttyi öljynmerkkivalo palamaan ja vajaan litran kun lisäsi, niin sillä pääsi köröttelemään seuraavaat 12tkm. Tuossa vaiheessa kun jäljelle jääneestä litran purkista laittoi loput koneeseen, niin se yleensä riittikin sitten seuraavaan huoltoon asti.

Juhaa

Lainaus käyttäjältä: kaliffi DSG - 19.08.11 - klo:22:17
moro,ostin keväällä -09 2.0tdi dsg occu farmarin ja olen ajanut sillä nyt n.12tkm,tänään viimeksi lisäsin siihen litran öljyä ja aiemmin kesän alussa litran, joten kysynkin,että onko normaalia että 12tkm matkalla menee 2L öljyä mobil ESP 0-40,autolla ajettu 117tkm?

Mulla -07 2.0 TDI manuaali syöny noin 10tkm aikana puolisen litraa. Kannattanee vaihtaa öljymerkkiä ensi vaihdossa.

Emil

Lainaus käyttäjältä: kaliffi DSG - 19.08.11 - klo:22:17

Kuinka paljon öljyillä on ajettu kaikkiaan, eli koska öljyt on viimeksi vaihdettu. Paljon ajettua öljyä moottori polttelee, eli kuluttaa enemmän. Tuoreilla öljyillä kulutus on hiukan pienempää.

Oma tdi:ni pyyteli lisää öljyä, kun oli ajettu 14tkm öljynvaihdon jälkeen. Sitten piti vielä vähän ennen huoltoa lisätä kerran, kun huollatin 30tkm välein.

Mä muistelen, että öljymäärän valon sytyttyä sinne koneeseen menee puoli litraa. Jäin ihmettelemään miten joku saa sinne litrankin menemään. Ã,,lkää vaan ylitäyttäkö, se ei ole hyväksi moottorille.
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

Reissumies

Ohjekirjassa mainitaan "lisää öljyä vain 0,5 litraa kerralla"

Itse olen lisännyt valon syttyessä tuon 0,5 litraa. Valon syttyessä öljyn taso on ollut tikun alarajassa ja 0,5 litran lisäyksen jälkeen ylärajassa. Ylitäytön vaara on siis ilmeinen, jos lisää enemmän kuin tuon suositellun määrän kerralla.

Tämä päti ainakin edelliseen 1.9 TDI Ocuuuni (vm. 2008) ja ohjekirjan mukaan resepti on sama myö tälle 1.6 CR TDI:lle (vm. 2011).
5 * Octavia vm. 2003-2015
Superb Combi 2018 Elegance/2.0 TDI/DSG-7
Superb Combi 2023 1.4 TSI PHEV Style iV BusinessLine DSG Autom.

RSOCUstin

Omalla 1.9tdi:llä ajettu 15tkm huollosta ja saman verran ois viel seuraavaan huoltoon. Öljyä on vähän yli puolen välin merkin. Mielestäni ok, autolla ajettu 112tkm. Edellinen RS vei sen 0,5-1L huoltovälillä, huollot oli 16-24tkm välillä siinä.

Emil

Jonkin verran kaikki moottorit kuluttaa öljyä. Pieni osa öljyä palaa joka toinen kerta kun mäntä menee alas. Palotapahtuma polttaa sylinterin seinämälle jääneen öljyn. TDI:n kokonaisöljytilavuus on pieni moniin muihin dieselkoneisiin verrattuna. Siksi pienikin öljynkulutus näkyy herkemmin mittatikussa. Varsinkin, kun öljytikun ylä- ja alamerkin väli on vain sen puoli litraa. Jossain muussa moottorissa ylä- ja alamerkin väli voi olla vaikkapa 2 litraa. Silloin kulutus ei näy niin herkästi tikussa.

Huolissani olisin siitäkin, jos öljyä ei kuluisi tikun mukaan ollenkaan. Se olisi sen merkki, että öljyn sekaan pääsee, taikka tulee jotain vierasta ainetta. Ehkä polttoainetta. Se ei ole hyväksi öljylle. Eikä sekään, jos öljypohjassa on alimmaisena kerros vettä. Nämä vaihtoehdot on todennäköisempiä niissä tapauksissa, joissa autolla ajetaan vain lyhyttä matkaa.
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

kaliffi DSG

auto on huollettu 30tkm välein,eli 90tkm on ollut huollossa viimeksi ja nyt tulee sit 120tkm huolto,edellisessä autossa volvo v70 d5 ei oljyä tarvinnut lisäillä kun ne vaihdettiin 15tkm välein,saman aion tehdä skodassa eli öljyt vaihtoon 15tkm välein.kun soitin huoltoo,niin sanoivat käyttävän castrol öljyä ja voi kaataa sekaan vaikka mobilia,ei kuulemma haitaa.

Juhaa

Joo käsittääkseni lisättävän öljyn pitää olla laadultaan samaa tai parempaa.

M@tti

Ex Scoutissa meni 1 litra / 30tkm. Varmaan sisäänajo merkitsee jotain pitkällä juoksulla.
Itse olen yrittänyt malttaa ensinmäiset 5 tonttua ja sitten ajetaan seuraten öljyn määrää.
ex - Scout TDI 2008
ex - Passat Highline TDI 2011
Scout TDI 2015

Emil

Tosta on toisenlaisiakin näkemyksiä. Köröttelyllä sylinterinseinämät vaan kiillottuu, ja sen myötä öljynkulutus ja ohivuoto lisääntyy. Sopivasti konetta rasittamalla männänrenkaat ja sylinterinseinämät hioutuvat paremmin toisiinsa sopiviksi.

smee

Tuntui että 30tkm huoltovälillä joutui lisäämään reippaasti öljyä. Määrää en tarkemmin laskenut. Varsinkin 20tkm jälkeen kulutus kasvoi.
Eli jatkossa vaihdan öljyt 15tkm välein.

Edelliseen autoon tuli vaihdettua 10tkm välein, mutta se ei ollutkaan LL-öljy. Jotenkin en luota öljyjen kestävän suomen vaihtelevissa sääoloissa 30tkm huoltoväliä.

Juhaa

Nyt ajanut 6 tkm Motulin litkuilla, ei ollut syönyt juuri yhtään.

ja kone se 2.0 TDI vm 07

anttito

2.0 tdi CR 81kw, CFHA

Uusi auto, ekat 29tkm(ensihuolto), ei tikusta havaittavaa öljynkulutusta. Nyt ajettu 35tkm, ei tikusta havaittavaa öljytason alenemaa ( tosin 6tkm ei ole vielä kerro mitään)

edit: typo

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy