Suzuki

Aloittaja RTWteam, 18.08.11 - klo:15:09

« edellinen - seuraava »

RTWteam

Tällainen on uusi Suzuki Swift Sport

Uusi Swift Sport on kompaktiluokan urheiluauto, joka on ensimmäinen mallipäivitys Swift Sport -mallistoon. Uusi Swift Sport on entistä aggressiivisemman näköinen. Madallettu kori, suuri maski, 17 tuuman kevytmetallivanteet ja tuplaputket takana antavat viitteitä auton suorituskyvystä.

Sisätiloissa yhdistyvät urheilulliset yksityiskohdat, kuten täysin uusittu mittaristo, punaiset tikkaukset urheilullisissa istuimissa ja teräksiset polkimet. Nämä laadukkaat muutokset vahvistavat Swiftin urheilullista ajokokemusta

Uudet lukemat ovat 100kW (136hv) tehoa ja 160Nm vääntöä, yhdistetyn polttoaineenkulutuksen jäädessä maltilliseen 6,4 litraan sadalla kilometrillä. CO2 -päästöt ovat vain 147 g/km*.

Uudessa Swift Sportissa on otettu myös turvallisuus huomioon, autossa on kevyt ja jäykkä iskuja vaimentava kori. Seitsemän turvatyynyä; etu- ja sivuturvatyynyjen lisäksi autossa on turvaverhot ja kuljettajan polviturvatyyny. Sähköinen ajonvakaudenhallintajärjestelmä (ESP®) viimeistelee viiden tähden turvallisuuden.

Sylinteritilavuus 1 586 cm3
Teho 100 kW / 6 900 k/min
Vääntö 160 Nm / 4 400 k/min


Lähde: autotoday.fi
kuva: http://www.autotoday.fi/modules/utility/files/large/Suzuki_Swift_Sport.jpg

RoccoScientist

Kappas. Edellistä mallia omasta mielestä rasitti se, että siihen ei ollut kuin yksi moottorivaihtoehto täällä Suomessa. Vanha Swift Sport oli ainakin brittien mieleen ja kyllä tämänkin luulisi olevan ihan houkutteleva vaihtoehto pirteätä pikkuautoa etsivälle, vaikka ei ihan esim. Fabia RS:n tai Clio RenaultSportin tontille astukaan.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RTWteam

Autonvalmistaja Suzuki haluaa irtautua kumppanuudestaan Volkswagenin kanssa. Suzuki vaatii Volkswagenia myymään vajaan viidenneksen osuutensa japanilaisyrityksestä. Vastaavasti Suzuki haluaa luopua 1,5 prosentin osuudestaan saksalaisvalmistajan osakkeista.

Välit mutkistuivat, kun Suzuki ilmoitti jatkavansa dieselmoottoreiden hankintaa vanhalta yhteistyökumppaniltaan, italialaiselta Fiatilta. Volkswagen katsoi kauppojen rikkovan yhteistyösopimusta ja vaati Suzukia purkamaan kaupat. Suzuki kiisti syytöksen.

Volkswagen hankki 19,9 prosentin osuuden Suzukista toissa vuonna. Suzuki on ollut tyytymätön yhteistyöhön, koska arvioi Volkswagenin kohtelevan sitä kuin tytäryhtiötä.

Lähde: autotoday.fi

tommyt

Aikoinaan koeajoin edellismallin Swiftin ja olin ihan positiivisesti yllättynyt auton ominaisuuksista. Uudessakin mallissa olen käynyt penkkiä kokeilemassa ja kyllä se vaikutti houkuttelevammalta kuin nuo koealaiset kilpakumppanit. Ainoa miinus tulee ohjauspyörän etäisyyssäädön puutteesta mutta se näyttää puuttuvan SX4 mallistakin. Nuorena sain/jouduin ajelemaan 80-lätkäläisenä Suzukin pickupilla ja niistä ajoista on merkin ajoneuvot petranneet paljon. Siinä autossa ei voinut säätää muuta kuin taustapeiliä ja radiota.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

JeanC

Auto-ohjelma Grip :ssä ajavat Suzuki Kizashia. On kyllä poikkeuksellisen kaunis Suitza  :-*
Nelikko, 180hv bensamylly ja tomaatti, tälläisiä kaunottaria pitäisi saada suomenkin teille.

jf

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 25.01.12 - klo:22:06
Nelikko, 180hv bensamylly ja tomaatti, tälläisiä kaunottaria pitäisi saada suomenkin teille.
Saksasta saa esittelypelejä erittäin edullisesti. Parin kympin pintaan lähtee... Itse ihmettelin, miksei tuota SX4:ää saa nelarina ja tomaattina. Menin sitten tyhmyyksissäni ihmettelemään asiaa junttilan sivustolle ja taas sylettää kekkoslovakiassa asuminen pikkuisen enemmän. Kyllähän sen saa nelari-tomaattina, mutta ei turhaan meillä.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

poloboy

Tuo Kizashi on kieltämättä todella hyvännäköinen, muistuttaa mielestäni jopa jonkin verran Jettaa edestä katsottuna takaovien takareunaan asti. Huvikseni voisin käydä katsomassa millä koneilla noita saa Saksassa. Omistaakohan muuten VW vielä sen 19% Suzukista, Suzukin perhe ei aikoinaan ollut kovin tyytyväinen kun VW osti osuuden yhtiöstä?
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: jf - 28.02.12 - klo:23:34
Saksasta saa esittelypelejä erittäin edullisesti. Parin kympin pintaan lähtee... Itse ihmettelin, miksei tuota SX4:ää saa nelarina ja tomaattina. Menin sitten tyhmyyksissäni ihmettelemään asiaa junttilan sivustolle ja taas sylettää kekkoslovakiassa asuminen pikkuisen enemmän. Kyllähän sen saa nelari-tomaattina, mutta ei turhaan meillä.

Vastasit jo itse tuohon ongelmaan. Miksi veetuuntua kekkoslovakian maahantuojien politiikasta, kun Eurooppa on vapaa auton hakureissulle?

Tulliin joutuu tietysti maksamaan jurpilaisverot, mutta ei niitä karkuun pääse suomalaisesta lasipaltatsista ostaessakaan.. Tietysti se syö enemmän miestä, kun ensin on saanut auton allensa verottomana ja sitten joutuukin vielä maksamaan suojelurahaa jurpilaiselle. Suomalaisesta liikkeestä ostaessa kaikki kuittaantuu kerralla lasipalatsin kassalla.

jf

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 29.02.12 - klo:09:21
Vastasit jo itse tuohon ongelmaan. Miksi veetuuntua kekkoslovakian maahantuojien politiikasta, kun Eurooppa on vapaa auton hakureissulle?
Niin, eihän suurikaan ongelma olisi, jos sen euroopasta saisi, mutta kun pitäisi mennä hakemaan se ison veden takaa ja se taas lisää tuota byrokratiaa ja kuluja ihan liikaa...

Lainaus käyttäjältä: poloboy - 29.02.12 - klo:08:52
Huvikseni voisin käydä katsomassa millä koneilla noita saa Saksassa. Omistaakohan muuten VW vielä sen 19% Suzukista, Suzukin perhe ei aikoinaan ollut kovin tyytyväinen kun VW osti osuuden yhtiöstä?
2.4 bensavapari ei muita. Valitettavasti VW omistaa osan Suzukia, eikä mitään yhteistoimintaa ole saatu aikaiseksi... Eikä tulla saamaankaan. Harmi sinänsä, että tällaisissa sotkuissa suzuki on se häviäjä ja merkin kehitys kärsii, kun ei voida tehdä yhteistyötä muiden merkkien kanssa.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Ishvan

Ostettiin emännälle vuonna 2007 7kk vanha Swift. Mittarissa olis tuolloin muistaakseni 8000km. Emme olleet oikeastaan sen kummemmin katsoneetkaan Suzukin suuntaan mutta mielenkiinto kapistusta kohtaan heräsi koeajon jälkeen. Auto oli mielestäni kokoistaan isompi, joka osa-alueella. Ajettavuus oli minulle suuri positiivinen yllätys, kuten myös tilat. Varustelu oli kunnossa kaikinpuolin ja värinä sattui olemaan vielä tuo makean sininen metalliväri. Koneena 1.3 litranen tehoa sen vajaa 100 hevosvoimaa.  Kaupathan siitä tehtiin. Auto viihtyi meillä reilut 3-vuotta ja 60 000km. Auto on ollut tasan tarkkaan ainoa auto kohdallani, johon ei ole tarvinnut tehdä yhtään takuukorjausta tai mitään muuta, kuin tankata ja täyttää pissapojan säiliö koko sen omistusaikana.

Itselleni jäi varsin suuri luottamus kyseistä merkkiä kohtaa laadukkaana pelinä. Jos nyt olisimme ostamassa kakkosautoa, voisi uusi Swift Sport olla vahva ehdokas. Jokin ihme siinä vetoaa vain itseeni. Saisi emäntä sitten vaikka ajella Volvolla :D
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Newman

^ Tuo Swift Sport näyttää todella sähäkältä peliltä ja menevältä pikkuautolta. Itse en ole sellaista päässyt koeajamaan, mutta ihan se perus-Swift vakuutti joku vuosi sitten omilla avuillaan. Ja itsellänikin on syystä tai toisesta käsitys tahi uskomus siitä, ettei Suzuki tekisi ihan yhtä sutta/sekundaa kuin vaikka VW ja kumppanit. Liekö sitten se japanilaisuus vai mitä lie mutuilua.

Ishvan

Tulipas tuossa tutkittua hieman prosyyriä koskien tuota Sport mallia. Siinähän on varustelukin jo vakiona suhteellisen kohdillaan: Bi-Xenon valot, vakkari, avaimeton sisäänkäynti + käynnistys, sähköisesti koria vasten kääntyvät pelit, soittimen Bluetooth + usb-liitin, automaatti-ilmastointi jne.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Newman

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 04.03.12 - klo:18:17
Tulipas tuossa tutkittua hieman prosyyriä koskien tuota Sport mallia. Siinähän on varustelukin jo vakiona suhteellisen kohdillaan: Bi-Xenon valot, vakkari, avaimeton sisäänkäynti + käynnistys, sähköisesti koria vasten kääntyvät pelit, soittimen Bluetooth jne.
Ihan samaa katsoin äsken uteliaisuudestani. Kaikki vakiona, vain metalliväristä pitää maksaa ekstraa. Aika hyvin kun 22 tontulla saa käytännössä kaikki ja eikös sussulla ole kolmen vuoden täystakuu? Not bad.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Newman - 04.03.12 - klo:18:20
Ihan samaa katsoin äsken uteliaisuudestani. Kaikki vakiona, vain metalliväristä pitää maksaa ekstraa. Aika hyvin kun 22 tontulla saa käytännössä kaikki ja eikös sussulla ole kolmen vuoden täystakuu? Not bad.

Ei ollenkaan kyllä huono. Lisäksi vapari kone. Että mä pidän noista pikkusen enempi kiertävistä pikku koneista :).
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Newman

Vaparikone 100 kW. Manuaali. Paino 1045 kiloa. Alustassa ei mitään liian hienoa/rikki menevää. Kaikki varusteet vakiona. Menevä ulkonäkö. Kolmen vuoden takuu. Aika hyvin 22 000 eurolla. Edellyttäen että ajettavuus jne. olisi kunnossa.

Minua viehättää tuo minimäinen ulkonäkö. Tuo myös mieleen ensimmäisen sukupolven Tojon T-Sport Yariksen. Hyvällä tavalla.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Newman - 04.03.12 - klo:18:31
Vaparikone 100 kW. Manuaali. Paino 1045 kiloa. Alustassa ei mitään liian hienoa/rikki menevää. Kaikki varusteet vakiona. Menevä ulkonäkö. Kolmen vuoden takuu. Aika hyvin 22 000 eurolla. Edellyttäen että ajettavuus jne. olisi kunnossa.

Minua viehättää tuo minimäinen ulkonäkö. Tuo myös mieleen ensimmäisen sukupolven Tojon T-Sport Yariksen. Hyvällä tavalla.

Swift Sport on uusimmassa AutoBildissä 4/12 koeajettu, ja itseasiassa ajo-ominaisuuksiakin kehuttiin yllin kyllin, samoin konetta. 0-100km/h olivat päässeet 8,5s kitkarenkailla. Muutenkin tuota peliä suitsutettiin kovasti tyyliin "tällä hinnalla ei löydy B-kokoluokasta kovempaa menijää", "ajo-ominaisuudet ovat Swiftin vahvuus ja Sportissa ne on viety vielä uudelle tasolle","moottorin herkkyys ja äänet aiheuttavat riippuvuutta". Konehan on 1.6 vapari 136hv/6900 r/min, paino on lehdessä sanottu kylläkin 1115kg. h 21990e.

Miinusta tuli vain tilatoiminnoista (etuistuimissa ei ole paikkamuistia ja takapenkki kaatuu yhdessä osassa).

Otsikko oli "Asiantuntijan löytö". ;)

Pikku sportin etsijälle varmasti kokeilemisen arvoinen peli.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Newman

Sussun sivuston speksien mukaan Suzuki Swift Sport painaisi tosiaan 1045 kg.

1st_tsi

Jos en tarvitsisi takaovia niin tuollainen Swift sport olisi kyllä jo tallissa, valkoisena tietty. Kokemuksesta voin kertoa, että kiertävä vaparikone on todella hauska tuollaisessa pikkuautossa.
Seat Leon 1.2 TSI Copa

pokkus

Tuollainen uusi Swift sport näyttää aika kivalta kapistukselta. Muistelen kun olin ostamassa Mitsu Colttia, niin tuollainen Swiftikin kävi mielessä. Tykkäsin nimittäin se ulkonäöstä todella paljon. Koeajolla en tosin ehtinyt käymään. Suomessa tuo menisi oikein näppäränä kakkosautona (tai miksei ykkösautonakin jos tilaa ei hirveästi tarvitse) ja varusteetkin näyttäisi todellakin olevan hyvin kunnossa.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Newman - 04.03.12 - klo:18:31
Vaparikone 100 kW. Manuaali. Paino 1045 kiloa. Alustassa ei mitään liian hienoa/rikki menevää. Kaikki varusteet vakiona. Menevä ulkonäkö. Kolmen vuoden takuu. Aika hyvin 22 000 eurolla. Edellyttäen että ajettavuus jne. olisi kunnossa.

Eikös se nimenomaan olekin kunnossa?

Jo edellisen mallin Swift oli ajo-ominaisuuksiltaan loistava niin lehdistön kuin omien kokemuksieni perusteella.

Jollakin ulkomaanreissulla autovuokraamossa lyötiin käteen Suitsan avaimet, niin oli hetken sellainen fiilis, etteikö tosiaan ole Poloa tai jotain muuta eurooppalaista kiesiä tarjolla.. Pikku jaappanilainen voitti kyllä puolelleen heti ensimmäisten kilometrien jälkeen, eikä todellakaan ollut merkkiäkään riisikupilla ajamisesta.

Uuden mallisukupolven myötä Swift laitettiin käsittääkseni kokolailla kokonaan uusiksi, vaikka ulkonäkö muuttuikin hämmästyttävän vähän.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 04.03.12 - klo:21:02
Eikös se nimenomaan olekin kunnossa?

Jo edellisen mallin Swift oli ajo-ominaisuuksiltaan loistava niin lehdistön kuin omien kokemuksieni perusteella.
En ole koeajanut tätä uutta. Varmasti on hyvä, mutta onko siinä sittenkin sellainen japanilaisille ominainen tunnoton keskialue, jää vielä nähtäväksi. Ihan pakko joskus käydä kokeilemassa.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 04.03.12 - klo:19:05
Swift Sport on uusimmassa AutoBildissä 4/12 koeajettu, ja itseasiassa ajo-ominaisuuksiakin kehuttiin yllin kyllin, samoin konetta. 0-100km/h olivat päässeet 8,5s kitkarenkailla. Muutenkin tuota peliä suitsutettiin kovasti tyyliin "tällä hinnalla ei löydy B-kokoluokasta kovempaa menijää", "ajo-ominaisuudet ovat Swiftin vahvuus ja Sportissa ne on viety vielä uudelle tasolle","moottorin herkkyys ja äänet aiheuttavat riippuvuutta". Konehan on 1.6 vapari 136hv/6900 r/min, paino on lehdessä sanottu kylläkin 1115kg. h 21990e.



Muistuttaa tuo suorituskyky kovin tuon itselleni referenssiksi tulleen M. Sport Saloon GTI -88 148 HV non-kat autoani, tuota on pakko kyllä käydä jossain välissä tyyppäämässä.

Semmoisiahan noi japsit pukkaa olemaan, täysin takuukorjausvapaita, toki on niilläkin joskus tullut ulos 'maanantai'versioita. :P
Member of a A(udi) & A(prilia) club

RoccoScientist

Suzuki Swift Sport on saanut suitsutusta myös brittein saarilla.

http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/274408/driven_suzuki_swift_sport.html
http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Search-Results/First-drives/Suzuki-Swift-Sport-2011-CAR-review/

En löytänyt pikaisella googletuksella tuoreinta ryhmätestiä, mutta Suzuki Swift Sport voitti senkin. Vastustajina olivat ainakin Fiat 500 Abarth, Mini Cooper One, Renault Twingo Renaultsport ja Ford Fiestan joku tehokkaampi versio. Toiseksi tullut Twingo Renaultsport oli reippaassa ajossa aavistuksen hauskempi ja parempi, mutta saattoi käydä jokapäiväisessä ajossa vähän rasittavaksi. Swift Sport voitti parhaimman kokonaispaketin avulla, vaikka painotus oli nimenomaan vanhojen hot hatchien (esim. Peugeot 205) perinteiden seuraamisessa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Newman - 05.03.12 - klo:10:22
En ole koeajanut tätä uutta. Varmasti on hyvä, mutta onko siinä sittenkin sellainen japanilaisille ominainen tunnoton keskialue, jää vielä nähtäväksi. Ihan pakko joskus käydä kokeilemassa.

Japanilaisissahan tuo tunnoton keskialue on selvä puute/vika, kun mersuissa se taas on ominaisuus mikä on kulkenut sukupolvesta toiseen  ;)
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

toukopouko

Hienon näköinen laite tuollainen Swift Sport  :-*

On kyllä hintalaatusuhde todella kohdallaan noilla varusteilla 22kâ,¬. 100 kertaa mieluummin tuollaisen ostaisin kuin Polon. Tulee myymään varmasti hyvin.

Newman

Ei ollut Suzuki Swift Sport 2012 oikein minun mieleeni. Meluisa, ajoasennosta en saanut hyvää tekemälläkään, suorituskyky ei ollut aivan odottamani veroinen, ja autoa joutui aika lailla aktiivisesti ohjaamaan ihan suoraankin ajettaessa. Osasyy tietenkin 17 tuuman nakeissa, joissa ei ole ilmaa kuin nimeksi.

Penkit sinänsä ok, ulkonäkö menevä (vrt. Polon mopoautomainen habitus) ja sisätilat eivät olleet niin karmeat kuin mitä alunperin pelkäsin. Napakka vaihdelaatikko ja tunnokas kytkin ovat plussaa nekin, kuten myös nopeaksi viritetty ohjaus taajamapyörittelyssä. Alustakin on jämäkkä muttei mitenkään erityisen epämukava, joten kokonaisuutena jäi kuitenkin positiiviset fiilikset.

Särmikäs pikkuauto aika kilpailukykyiseen hintaan. Hyvät varusteet vakiona myös.

Micco

Löytyykös täältä ketään, joka olisi ajellut 90-luvun Suzuki Vitaralla? Tekisi mieli koirankoppi päivittää jossain vaiheessa. Noita Suzuki Vitaroita olisi ykköstonneilla 100-200tkm ajettuna. 4-veto, korkeampi maavara, omaan silmään käyttöön nähden auton näköisiä ja tuota saisi näköjään 2 litraisella V6 moottorillakin...  ;D

Etenkään tuosta 2.0 V6 moottorista ei ole minkään maailman hajua. 139hp ilmeisesti löytyy ja oletettavasti bensaa syö kaiken minkä tankkaa. Käyttötarkoitus olisi lähinnä taajama-ajelua ja metsäteitä koiran kanssa.  :)

Onko kellään kokemusta kestääkö tuollaiset millään muotoa kasassa?
Torsen + haldex + visco

M1kke

Hyvää mainosta Suzukille ja hatun nosto luotettavuudesta jos pitää paikkansa.

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/suzuki-swift-todellisessa-kestotestissa

tsiih

Miksei pitäisi, Sukisuki on erittäin laadukas auto ollut aina.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

jni

Lainaus käyttäjältä: Micco - 09.11.12 - klo:20:00
Löytyykös täältä ketään, joka olisi ajellut 90-luvun Suzuki Vitaralla? Tekisi mieli koirankoppi päivittää jossain vaiheessa. Noita Suzuki Vitaroita olisi ykköstonneilla 100-200tkm ajettuna. 4-veto, korkeampi maavara, omaan silmään käyttöön nähden auton näköisiä ja tuota saisi näköjään 2 litraisella V6 moottorillakin...  ;D

Etenkään tuosta 2.0 V6 moottorista ei ole minkään maailman hajua. 139hp ilmeisesti löytyy ja oletettavasti bensaa syö kaiken minkä tankkaa. Käyttötarkoitus olisi lähinnä taajama-ajelua ja metsäteitä koiran kanssa.  :)

Onko kellään kokemusta kestääkö tuollaiset millään muotoa kasassa?

Isälleni uitettiin 9,5 vuotta sitten Saksasta vm 1993 Vitara viisiovisena 1,6 l bensakoneella. Ajettu silloin 85 000 km. Auto pelasi erinomaisesti ja kahdeksan vuoden käytön jälkeen meni vaihtoon. Isäukko oli tarkka autonpitäjä ja öljytti alustan kerran vuoteen, joten ruostetta ei siihen päässyt kertymään lainkaan ja auto oli muutenkin siisti.

Itse ajoin autolla jonkin veran erilaisissa oliosuhteissa ja se jätti ajattavuudeltaan ja suorituskyvyltään positiivisen kuvan. Isäukko vaihtoi Vitaran uuteen Fabiaan. Ei vikojen vuoksi, vaan siksi että se alkoi olla jo kohtuu iäkäs ja todennäköisyys vioille alkoi olemaan suuri. Hän kuitenikin tarvitsee luotettavan auton, vaikkei kilometrejä hirveästi tulekaan.

Autoon piti normaalihuoltojen lisäksi vaihtaa pakoputki ja jarrut. Tyyppivikana ainakin tuossa 1,6 bensakoneessa on kannen halkeaminen, joka iski isäukonkin kulkineeseen noin 160 000 km kohdalla. Remontti maksoi kaksi tonnia, mutta kannatti. samalla vaihdettiin (toinen kerta, vaihtoväli 80 tkm) myös jakopään hihna. Auton käyttöarvo oli vähintäänkin sama - se on käsittääkseni vieläkin liikenteessä.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy