DSG-7 tiptronic-kytkin

Aloittaja mackaiveri, 17.08.11 - klo:20:06

« edellinen - seuraava »

mackaiveri

Terve
En parempaa osastoa löytänyt niin laitoin tänne.
Tietääkö joku, millä DSG vaihteistoa ohjataan kun keppiä siirretään manuaalipuolelle ja käytetään + ja - valintaa.
Tarkoitan mikä johto(tai johdot) ohjaa vaihteistoa.Luulen että tippikytkin antaa jonkun vastusarvon kun valitaan + ja toisen kun valitaan - . Mulla on jopa kytkentäkaava mutta mikään väri ei täsmännyt autossa olevien piuhojen kanssa ???   Jos jollain olisi tähän tietoa, tai kiinnostusta ja mahdollisuus tutkia. Auto on Passat CC 2011 1.8DSG.

jni

Sorry, mutta on pakko kysyä. Oletko virittelemässä DIY-vaihtoläpysköitä vai mistä on kyse?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

tsiih

Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

tsiih

Luulisin että dsg-kutosen keppi on samanlainen ja tässä sen toimintaperiaate (sivulla 49) : http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_308.pdf
Eli Hall-anturit ja väyläsignaalia lootaan.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

mackaiveri

#4
Rattinapit on varusteena ja ei mitään ole vialla ja jos olisi, veisin huoltoon. Siis syy mikä on mun ajatuksena on rakentaa "automaattivaihtaja". Ongelmana on vaihteiston vaihteen vaihtokohta.Välillä vaihteisto kierrättää konetta yli 2000 kierroksen ennen kuin vaihde vaihtuu suurempaan.Tämä on turhan myöhään(mielestäni) kun koneesta lähtee täydet väännöt 1500 kierroksella, ja tonnin pinnassakin vetää mukisematta. Entinen 1.4TSI DGS vaihtoi alempaa vaikka tuossa on nuhasempi alavääntö.

Kiitokset tsiih:lle linkistä , tuossa pdfssä sanotaan että tippi-info otetaan hall-anturein kepin liikkeestä ,prosessori lukee antureita ja juttelee CAN-väylällä vaihteistoon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy