viimetalvena laitoin audiin lämmityslaitteen kennon letkuun tt-thermo letkulämmittimen jossa on pumppu, 1000w teholla. näyttää vielä löytyvän: www.tuontitekniikka.comtuntui toimivan ja puolentunnin lämmitys on alle -10 asteessa riittävä, tunti kovemmilla. hinta ei paha jossain 130e viimetalvena.auto vaihtui BMW 525d:ksi ja meinaan siihen tilata tuon saman, siinä ainakin tuo säteilylämmittimen lämmitysteho on lähinnä hengen tuote ja uskon asia.
En nyt ihan varma onko tämä oikean otsikon alla, mutta onko kellään kokemuksia Suomalaisesta innovaatiosta nimeltä Polar Energiavahti ?
Ei kokemusta, mutta ajatuksia.Pätkii samalla myös sitten kabiinin lämmitintä?Miksi auton pitäisi olla aina lämmin?Mitä varsinainen lämmityselementti tykkää toistuvista virran pätkimisestä?
Bensa autolla ei olekkaan väliä onko aina lämmin kun lämpenee heti. Itsellä tulee paljon ajoa ja pätkäajoa ja ketuttaa kun jo näilä keleillä dieselmotti on hetkessä kylmä ja löpöä kuluu niin perkeleesti. Olen tässä just miettiny tolpan ajastimen jumittamista. Tuskin tekee hirveän pahaa autolle, joissain ne on muutenkin koko ajan päällä. Ei tutuilla ainakaan mitään hajonnut.
Olen tässä just miettiny tolpan ajastimen jumittamista. Tuskin tekee hirveän pahaa autolle, joissain ne on muutenkin koko ajan päällä. Ei tutuilla ainakaan mitään hajonnut.
Nyt on Octavia 08 1.9TDI koneessa ollut Tthermo 500w lämmitin kiinni lokakuun lopusta asti. Päällä tuo on ollut kotona aamusin noin 1,5-4h kelistä riippuen, lämmittää moottorin yllättävän hyvin tehoonsa nähden ja kun alkuperäinen öljypohjaa lämmittävä sätelylämmitin on kiinni lämpiää kone joka paikasta, tarkempia lämpötila mittauksia en ole tehnyt, mutta 20 - 40°C välille kone lämpiää.Sähkökytkentä tehtiin kytkemällä lämmittimen kytkenrasiaan suoraan kiinni Defan johto, jos oli pätkäisty naaraspää pois, näin välttyi pistorasia virityksiltä konepellin alla.
Mihin se mahtui sinne? Itselläni oli tarkoitus laittaa passattiin tuo Tthermon 1kw versio, tilasinkin sen, mutta jouduin lähettämään takaisin kun ei sitä yksinkertaisesti saanut mitenkään järkevästi mahtumaan sinne.
Mää tulin mutuilemaan..Onks niissä jotain ECO- tai AC off-nappia?ECOllahan ei ainakaan normaalisti lähde päälle.