Webasto

Aloittaja Pastori2, 12.08.11 - klo:07:40

« edellinen - seuraava »

o.b.

Keraaminen osa tukkeutuu pätkäajosta. Jonkun verran karstaa löytynee myös palopesästä. Vääntyneen kupin näkee kyllä heti.

Palopesä purkautuu kun kaksi lukitusprikkaa nitkuttelee varovasti pois. Pienet lattakärkiset pihdit on siihen hyvät. Onnistuu myös lattakärkisellä meisselillä. Ole varovainen, että prikat ei lennä hävöksiin ::) Metallin ja keraamisen osan välinen kiilletiiviste on aika haperoa, joten varovasti sen kanssa. Usein hajoaa kahteen osaan.

Kasausvaiheessa prikat pitää hieman suoristaa ja naputella paikalleen varovasti esim 8mm hylsyllä.


Furi

Kiitos,

Pitää sen verran pakittaa, että mahtaako tuo onnistua koko webastoa irroittamatta?

Kokeilin äsken tehdä Output testiä, ja hehkun ohmit nousi 0,90-0,92. Yritti myös startata, kun oli alle 5 astetta lämmintä, mutta ei käynnistynyt.

Nyt ei edes yritä lähteä käyntiin. Vikakoodeja ei ole, livedata näyttää Malfunction tilaa.

o.b.

Ei onnistu purkaa ilman irroitusta.

Sahtari

Eli tuli hommattua tämmönen 2,0tdi bkp ja webastosta olisi kysyttävää ennenkuin vien jonnekkin korjaamolle. Eli ilmeisesti tehaswebasto johon kello asennettu jälkeen. Kun lyö napista päälle niin näyttöön tulee luku 30 ja liekin kuva webasto lähtee päälle ja hurisee semmoisen pari minuuttia ehkä kolmekin ja sen jälkeen sammuu ja kelloon tulee f86 ilmoitus. Sulaketta käytetty irti ei vaikutusta

lassemk

Lainaus käyttäjältä: Sahtari - 09.06.19 - klo:15:30
Eli tuli hommattua tämmönen 2,0tdi bkp ja webastosta olisi kysyttävää ennenkuin vien jonnekkin korjaamolle. Eli ilmeisesti tehaswebasto johon kello asennettu jälkeen. Kun lyö napista päälle niin näyttöön tulee luku 30 ja liekin kuva webasto lähtee päälle ja hurisee semmoisen pari minuuttia ehkä kolmekin ja sen jälkeen sammuu ja kelloon tulee f86 ilmoitus. Sulaketta käytetty irti ei vaikutusta

Vikakoodien lukemisella pääsee hyvin alkuun.

Sahtari

Lainaus käyttäjältä: lassemk - 09.06.19 - klo:19:42
Vikakoodien lukemisella pääsee hyvin alkuun.

Jep,täytynee siis kiikutella johdon päähän auto. Arvelin vaan kysellä herättäisikö kellään tuo f86 vikakoodi kellään ajatuksia. Mutta kiitoksia vastauksesta :)

arttu100

#636
VW Passat 2013 2.0L TDI tehdas Webasto ongelma. Syksyllä ilmoitti ylikuumenemisesta ja lukittui. Piti poistaa lukitus ja vikakoodit. Vaikutti toimivan hyvin, mutta kun nyt ilmat kylmeni niin huomasin ettei Webasto oikeasti lämmitä.

Webasto käynnistyy hienosti. Pöhisee ja puhisee ikään kuin normaalisti, mutta polttoainepumppu ei naksu kuin tosi harvoin ja silloinkin vain ehkä 1min ajan.
Webaston pakoputken päästä kun kokeilee niin alussa käynnistyksen jälkeen puhaltaa lämmintä jonkun aikaa, mutta lopettaa parin minuutin päästä. Silti jää puhaltamaan ilmaa auton sisälle, mutta kylmää. Jos avaa auton paisuntasäiliön korkin niin jonkun ajan kuluttua Webaston käynnistämisen jälkeen sinne tulee ehkä n. 30s ajan ilmakuplia ja vähän tämän jälkeen Webasto menee ikään kuin jälkijäähdytykseen, muttei sammu kokonaan. Jää siis käyntiin ja puhaltaa auton sisälle kylmää ilmaa. Ainakin 10 krt. olen käynnistellyt Webastoa ilman paisuntasäiliön korkkia ja aina sama homma. Jos kuplat vähenee ja autoa käyttää hetken käynnissä niin taas kuplia tulee. Tuo ei varmaankaan ole normaalia? Mistähän tuota vikaa alkaisi selvittämään? Johtuuko koko ongelma ilmasta jäähdytysjärjestelmässä ja sen takia polttoainepumppukaan ei käynnisty vai onko kaksi vikaa? Miten tuon ilman saa pois jäähdytysjärjestelmästä?

arttu100

#637
Lainaus käyttäjältä: arttu100 - 05.10.19 - klo:19:59
VW Passat 2013 2.0L TDI tehdas Webasto ongelma. Syksyllä ilmoitti ylikuumenemisesta ja lukittui. Piti poistaa lukitus ja vikakoodit. Vaikutti toimivan hyvin, mutta kun nyt ilmat kylmeni niin huomasin ettei Webasto oikeasti lämmitä.

Webasto käynnistyy hienosti. Pöhisee ja puhisee ikään kuin normaalisti, mutta polttoainepumppu ei naksu kuin tosi harvoin ja silloinkin vain ehkä 1min ajan.
Webaston pakoputken päästä kun kokeilee niin alussa käynnistyksen jälkeen puhaltaa lämmintä jonkun aikaa, mutta lopettaa parin minuutin päästä. Silti jää puhaltamaan ilmaa auton sisälle, mutta kylmää. Jos avaa auton paisuntasäiliön korkin niin jonkun ajan kuluttua Webaston käynnistämisen jälkeen sinne tulee ehkä n. 30s ajan ilmakuplia ja vähän tämän jälkeen Webasto menee ikään kuin jälkijäähdytykseen, muttei sammu kokonaan. Jää siis käyntiin ja puhaltaa auton sisälle kylmää ilmaa. Ainakin 10 krt. olen käynnistellyt Webastoa ilman paisuntasäiliön korkkia ja aina sama homma. Jos kuplat vähenee ja autoa käyttää hetken käynnissä niin taas kuplia tulee. Tuo ei varmaankaan ole normaalia? Mistähän tuota vikaa alkaisi selvittämään? Johtuuko koko ongelma ilmasta jäähdytysjärjestelmässä ja sen takia polttoainepumppukaan ei käynnisty vai onko kaksi vikaa? Miten tuon ilman saa pois jäähdytysjärjestelmästä? Vikakoodeja ei ole eikä tuuletustila ole jäänyt vaihtamatta lämmitys asentoon.

M_M

Mun veikkaus olisi risa kiertovesipumppu, neste kiehuu ja kuplii siksi. Tuo aiempi vikakoodi ylikuumenemisesta täsmäisi myös siihen.

En tosin osaa selittää, miksei siitä tule vikakoodeja ja miksi lämmitin ei mene uudestaan lukkoon. Tosin lukitus taitaa vaatia kolme ylikuumenemisesta johtuvaa sammumista. Jos webaa on välillä käytetty silloin kun moottori käy, niin silloin vesi kiertää moottorin voimin ja homma toimii, tämä voi ehkäistä lukittumisen.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

arttu100

Johtuisiko myös samasta syystä ettei polttoainepumppu naksuttele?

Cool

VW passat 1,9 tdi 2007 tehdasasennettu Webasto Ei kelloa.
Ei käynnisty vikakoodi 11   Control module  "Defect Lamp OFF
Olisiko jollain tietoa mitä kyseinen vika tarkoittaa. Ei anna kuitata vikaa pois.

M_M

Tehdasasennetusta webastosta pitäisi kyllä oikeilla työkaluilla (VCDS tai obdeleven) irrota joku huomattavasti järkevämpikin vikakoodi. Tuo ei ainakaan mulle sano yhtään mitään.  ???
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Cool

Vikalukuun on käytetty vagcanpro ohjelmaa, joten ei tietoa onko tuo järkevä vikakoodi.

Cool

Kuvankaappaus näytöstä





Jussi67

Moi,

VW Passat 2,0 tdi 2007, tehdaswebasto TT-V 1K0851071AH, kellolla varustettu, merkinnät Zuheizer Diesel, SW 2606, 7.5.2010, joten laite lienee joskus vaihdettu.

Ongelmana se, ettei käynnisty. Pari kertaa olen saanut sen vahingossa syttymään tulille moottorin käynnistymisen yhteydessä, ja on käynytkin sen jälkeen puolisen tuntia, mutta yleensä vain paloilmapuhallin hurisee hetken ja sitten hiljenee. VCDS:n mukaan vika on kiertovesipumpussa, joka on kuitenkin nyt uusittu. Vanhan pumpun liitin oli osittain sulanut, joten jonkinlainen oikosulku lienee tapahtunut. Laitteen saa pois lukitustilasta ja koodin nollattua, mutta se tulee aina uudelleen jokaisen käynnistysyrityksen yhteydessä. Nyt heräsi epäily, että ohjainkortissa voisi olla vikaa.

Halvalla kun sain, tilasin riskillä ulkomailta webaston 1K0815065AH, Zuheizer Diesel, SW 2302, 13.3.2006. Laite näyttäisi olevan liittimiä myöten samanlainen kuin omani. Ilmoituksen mukaan olisi Standheizung, mutta sitä en ole varmistanut. Ajatuksena olisi vaihtaa joko koko laite tai ainakin ohjainkortti.

Kysymys kuuluu: Ovatko ohjainkortit vaihtokelpoisia keskenään, ja pystyykö esim. VCDS:llä ohjelmoimaan esilämmityksen toimivaksi?
VW Passat Sedan Highline 2.0TDI 103kW DSG -12

Jussi67

Ja korjataan vielä "uuden" webaston tyyppi, joka onkin 1K0815065AF. 
VW Passat Sedan Highline 2.0TDI 103kW DSG -12

o.b.

Todennäköisesti kortti käy, mutta ajastin ei ehkä sillä toimi. Lisäkellon käyttö vaatii maksullisen donglen, jolla pystyy ohjelmoimaan kellolle tuen, ei onnistu VCDS:llä. Tuo ohjelmointiprosessi ei ole mulle tuttu ???

Tai saattaa se ajastin toimiakin jos luovuttaja-autossa sellainen on ollut.

Pojan autoon laitettiin Standheizung ja vaihdettiin Climatronicin paneli sellaiseen versioon, joka tukee seisontalämmitintä. Ajastukset hoituu mittariston ajotietokoneen kautta. Pitää tietty olla MFD, eli ajotietokone isolla näytöllä ja näppäimet ratissa. Niin ja tietysti se Climatronic, Climatic ei käy ::)

4Emotion

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 05.03.20 - klo:21:10
Pojan autoon laitettiin Standheizung ja vaihdettiin Climatronicin paneli sellaiseen versioon, joka tukee seisontalämmitintä. Ajastukset hoituu mittariston ajotietokoneen kautta. Pitää tietty olla MFD, eli ajotietokone isolla näytöllä ja näppäimet ratissa. Niin ja tietysti se Climatronic, Climatic ei käy ::)

Moi o.b.

Itselläni myös suunnitelmissa vaihtaa tehdasasenteisen TTV:n tilalle VEVO standheizung -lämmitin.

On vähän epäselvää itselleni, millainen tuo Climatronicin paneli tulee olla VEVOn kanssa... ylinnä on nykyisenlainen paneeli, alla pari muuta versiota, liekö jompi kumpi taikka molemmat käypiä nykyisen tilanne?

Kiitos!

Nykyinen Climatronic-paneeli





Pari erityyppistä, mitä bongasin netin syövereistä:







o.b.

Tuo alempi on oikea versio. Siinä on Webaston käynnistysnappulan lisäksi automaattinen sisäilmakierron ohjaus.

VEVO vaatii kaverikseen DP42 annostelijapumpun. Lisäksi Climatronicin johdotukseen pitää ehkä tehdä pieni muutos, jotta se on sähköissä myös silloin kun virrat ei ole päällä.

Asennuksen yhteydessä muista vetää myös W-bus johto Webastolta auton sisätilaan, jotta saat tarvittaessa kaukosäätimen lisättyä.

Laita vaikka privana VIN, niin katson mikä on autoon sopivan panelin varaosanumero ja tarvittavat muutostyöt sähköissä.

markokd

Mitenkähän iso urakka olisi siirtää jälkiasennus kello ja muut tarvittavat vermeet -06 2.0tdi passatista toiseen samanlaiseen. Molemmissa tehdas Weberi, mutta toisesta puuttuu kello. Tarkoittaako käytännössä koko Weberin vaihtoa?

tapanixxx

Mikä on weberi 😀

Jultsu

Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

tapanixxx


o.b.

Lainaus käyttäjältä: markokd - 02.10.20 - klo:09:43
Mitenkähän iso urakka olisi siirtää jälkiasennus kello ja muut tarvittavat vermeet -06 2.0tdi passatista toiseen samanlaiseen. Molemmissa tehdas Weberi, mutta toisesta puuttuu kello. Tarkoittaako käytännössä koko Weberin vaihtoa?
Tehdasasenteinen lisälämmitin ei tue kelloa. Se vaatii kalliin kertakäyttöisen donglen, jolla softan saa ohjelmoitua tukemaan kelloa.

Eli kannattaa ottaa vanhasta myös se lämmitin tai ainakin se älyosa. Noihin aikoihin lämmittimen malli vaihtui hieman, eli kannattaa tarkistaa, että on varmasti samanlainen. Annostelijapumppu nimittäin vaihtui samalla DP40 â€"> DP41.

markokd


markokd

Termi Weberi ei ota kantaa onko Eberspächer vai Webasto  :D

Jultsu

Löytyyhän näitä seisontalämmittimiä muiltakin valmistajilta, Ardic, Binar jne jne.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

MuPi

#657
Herätellääs vanhaa ketjua.

Osaisikos joku neuvoa 2008 vm. passatin tehdaswebaston vesipumpun irroituksen? Mitä tarvitsee purkaa sitä varten ja mitä työkaluja tarvitsen itse pumpun irroittamiseen. Uuden Pierburgin pumpun tilasin juuri amazonista 70â,¬, kun pyysivät liikkeessä 250â,¬ pumpusta ja siihen tunnin työt kuulemma päälle...

Lisäksi haluaisin webaston automaattisen ajonaikaisen käynnistymisen estettyä. Miten tämän saisi helpoiten/järkevästi tehtyä niin, että muutos olisi myös myöhemmin peruttavissa?

edit: kyseessä siis kellolla varustettu malli, haluan webaston toimimaan vain manuaaliohjauksella joko kellosta tai kaukosäätimestä.

o.b.

Pumpun vaihtaminen onnistuu kun irrottaa oikean sisälokarin etuosan. Tarvitset kaksi letkupuristinta, jottei jäähdytysnesteet karkaa.

Automaattikäynnistyksen saa pois katkomalla CAN väyläpiuhat. Kannattaa valita sellainen paikka, johon pääsee helposti käsiksi. Väyläkaapelit Webastolle saattaa kulkea paisuntasäiliön alla kulkevassa johtonipussa?

MuPi

Tuohan kuulostaa sitten helpohkolta kohteelta, jos ei tarvitse kuin rengas ja lokari irroittaa. Lähteekö se pumppu sieltä vaan vetämällä irti kun on letkut irroittanut vai onko siitä jotain kiinnikkeitä?

Väyläkaapelin katkaisustako ei sitten tule mitään vikakoodeja tai ilmoituksia? Täytyy  selvittää mikä piuha se niistä on. Saisiko tuon hoidettua jotenkin ohjelmallisesti VCDS:llä, ettei tarvitsisi piuhoja katkoa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy