Webasto

Aloittaja Pastori2, 12.08.11 - klo:07:40

« edellinen - seuraava »

hoomax

Mullahan on vikana tuossa No Flame, lämmöt ei nouse tappiin joten ilmeisesti vesipumppu toimii. Lähden viihdyttämään itseäni illlalla ja puran. Miten voi varmistaa että polttoainepumppu toimii, tai että se saa yleensä polttoainetta? Jos hehkutulppa, tai mikä ikinä polttoaaineen sytyttääkään, on rikki  näkyykö se mitenkään?

hoomax

No niin. Nyt on weba irti, näytti olevan Thermo Top V.

Muuta näkyvää vikaa ei ollut kun weban ilmansuodatin on ihan musta. Sopisi tavallaan oireisiin, kun weba starttaa ja vähän savuttaakin mutta sammuu hetken päästä.

Sama starttaako autosta vai vcdsllä, starting tilasta menee malfunction tilaan ja virheenä no flame.

repomies

Webaston apulaitteiden toimintaa voi varmistella esimerkiksi vcds:n avulla. Taikka voi kytkeä wbusin ja käyttää thermotest ohjelmaa. Hehkun voi kokeilla suoraan akun napoihinkin tietysti.

o.b.

Palopesä irti ja sitä purkamaan. ne lukitusprikat saa nitkuteltua irti kunhan saa työnnettyä alle pienen ruuvarin kärjen. Varo, ettet tökkää sormeen  ;D Samoin katso, ettei ne lennä johonkin tallin nurkkaan tmv.

Posliiniosan ja palopesän välissä on tiiviste, joka on yleensä huonossa hapessa, mutta sitä ei saa varaosan. Irroittele siis varovasti ja pistä sivuun turvaan. Posliinissa oleva reikä on todenäköisesti melko ummessa noesta ja juuri se aiheuttaa "no flame" -virheen. Putsaten se aluksi mekaanisesti ja lopulta uuninpesuvaahdolla. Myös teräksisen palopesän sisällä voi olla kuona-kokkareita. Jos se pieni kuppi, johon hehkutulpan pää tulee, on pahasti vääntynyt, voi koko palopesä olla pilalla. Kovin paljon sitä ei kestä oikaista kun se saattaa irrota pistehitsauksestaan. Ehkä jos saisi pillillä kuumennettua hehkuvaksi? 10 mm poranterä sopii oikaisuun.

Kasaus ja eikun kokeilemaan.

Mikey

Mulla olisi postauksessa #513 mainittu poltin myytävänä. Toimii siis muuten paitsi ei aina ajastettuna. Nokea ei mulla ollut Webassa nähtävissä lainkaan.

hoomax

Putsattu ja laitettu paikalleen. Startatessa kylmää savua tulee putkesta mutta ei lähde päälle. Sama vikakoodi. No Flame.

hoomax

Ehkä siitä on mennyt hehku, pitänee vielä purkaa tänään uudelleen. Paikallinen Webastokorjaamo sanoi, että hehkuja ei saa irrallaan vaan pitää ostaa koko poltin. Onko näin, vai myykö joku jossain pelkkiä hehkuja?

o.b.

Ei saa ostettua erikseen. Toimivan hehkun vastusarvo on huoneenlämmössä noin 0,28 ohmia. Jos kokeilet suoraan akusta, älä pidää liian pitkää päällä, ettei pala lopullisesti.

Toimimattomuus voi johtua myös riittämättömästä polttoainemäärästä. Sen testaamiseen tarvitaan Webaston kaapeli + ohjelmisto.

hoomax

#578
Mittari näytti 0.8 ohmia, ja akunnavoista virtaa saaneena lämpesi. Ilmeisesti siis hehku on ehjä. Vai kertooko tuo isompi vastuslukema juuri siitä, että on huono lopulta sytyttämään...

Taisin vaan viimeksi kasatessani katkaista tuon polttoaineensyöttöputken....


Pitänee huomenna tiedustella Jyväskylän Webastokorjaamoilta, että löytyskö tuota syöttöputkihässäkkää erikseen

o.b.

0.8 ohmia on liikaa. Tosin sen mittaaminen on halpismittarilla? melko hankalaa. Näyttikö se 0.00 ohmia kun laitoit mittapäät yhteen?

Mulla on noita syöttöputkihässäköitä ainakin yksi joutilas jos tarvitset. Postituskuluilla lähtee matkaan.

hoomax

#580
o.b:lle kiitokset avusta.

Päädyin kuitenkin tilaamaan uuden polttimen autovaraosakauppa.commista. Jospa nyt ei tarviis vähän aikaan tuota enää purkaa, onhan se kuitenkin sen verran työlästä.
Toisella starttiyrityksellä lähti hienosti käyntiin, ensimmäinen sammuminen sai pienen kirosanamyrskyn aikaiseksi.

Paikallisella Webastodiilerillä tuo sama poltin olisi maksanut 400â,¬, kun tuolla autovaraosakaupalla 264â,¬. Käypäsen osankin selvittivät auton rekkarin ja webaston mallinumeron perusteella.

o.b.

Ettei tuo sammuminen olisi vaan johtunut ylikuumenimisesta? Ei olis eka kerta ??? Webaston ilmaaminen on aika haastellista. Jos autolla ajelee hetken, pitäisi ilmojen poistua itsekseen kun auton oma vesipumppu kierrättää vettä sen kautta.

Mutta toki vikakoodien luku kertoo oliko kyse tuosta ongelmasta.

Ap-

Miten saan helpoiten webaston toimimattomaksi? Auto -08 1.9 tdi. Autossa tehdaswebasto ja jälkiasennettu minikello. Tarkoitus olisi saada webasto kokonaan pois pelistä, eli ei lähde automaattisesti päälle eikä kellosta.

On nyt talven aikana alkanut tuntua siltä, että kun Webastoa käyttää niin jäähdytysneste katoaa. Ja ongelmana on myös samalla ajoittainen lämmityslaitteen lämpimän ilman tuotto. Alkaa taas puhaltaa lämmintä kun ajaa pari kilometriä +4000rpm kierroksilla. Glykoli haisee sisällä kun autoa esilämmittää.

Tällä kokeilulla varmistan asian johtuvan webastosta.

o.b.

Yksi asia on varma, ja se on se, että webasto ei hukkaa jähdytysnestettä. Vuotava letkuklemmari ehkä, mutta ei itse Webasto.

Toki jos pelkällä vedellä täytetty jäähdytysjärjestelmä, saattaa lämmönvaihdin pakkasella haljeta, mutta silloin vuotaa monesta muustakin paikasta.

anttiko80

Taas on se aika vuodesta, kun Webasto ei toimi. Ovaalikellosta, jos laittaa päälle, niin kiertovesipumppu pyörii, muuten ei tapahdu mitään. VCDS:n mukaan siellä lukitus valikossa on arvo 0 ja sen kun vaihtaa arvoon 1 ja save, niin aina tulee arvo 0 uudestaan. 






Eli paloilmapuhallin? Aika huonosti löytyy netistä uutta. Vai piirikortti?
Onko se Evon tai Vevon laitto miten iso prosessi? Tuostakin ilmeisesti pitää olla täsmälleen oikea versio, joka käy volkkareihin (Vevo)? Jos haluan webaston toimimaan pelkästään kellosta, niin käykö silloin pelkkä Evo-malli? Onko kellään myynnissä tai heittää linkkiä käypäseen laitteeseen?
Vai laittaisko letkulämppärin tilalle.


o.b.

Tuo lämmitin on TT-V uudempi malli (16.3.2006->).

VEVO käy heittämällä samoihin liittimiin, mutta siirtopumppu pitää vaihtaa DP42:ksi.

EVO:ssa on eri liittimet ja virtaliittimessäkin on johdot eripäin jos sen jotenkin saa siihen sovitettua. EVO:n kanssa myös DP42. Yleismallin EVO käy myös ja silloin auto ei laita lämmitintä päälle ajon aikana.

anttiko80

Katselin tossa AVK:n tarjontaa, niin pitääkö Vevo olla irroitettu passatista vai käykö vag-konsernin tuote?

Minun webastossa lukee zuheiser, monessa Vevossa standheisung (?), onko tuolla väliä?

o.b.

Sinunkin Webasto on alkujaan Zuheizer, mutta on kellon lisäyksen yhteydessä päivitetty Standheizung:iksi.

Eli kannattaa hankkia Standheizung.

Eroa noissa on se, että Standheizung tulee näkyviin auton mittariston valikkoon (jos on MFD) ja monitoimiratti. Zuheizer toimii ainoastaan lisälämmittimenä ja auto ohjaa sitä, eikä ajastusmahdollisuutta ole.

Killer

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 04.01.18 - klo:12:02
Webaston CAN-väylään 2-piirinen rele, jonka ohjaus sytytysvirralta. Can väylän johtimet C (Common) ja NC (Normally Cloced) kärjille, eli rele on lepotilassa kun autossa ei ole virrat päällä. Kun virrat laitetaan päälle, rele vetää ja väylä väylä katkeaa.

Releen ohjaukseen sisätiloihin kytkin, jolla toiminnon saa tarvittaessa takaisin alkuperäiseksi. Kun tuo rele on aktiivinen, ei webastoa saa ajon aikana Climatronicin näppäimestä. Kaukosäätimestä ehkä? Ja jos on isommat pakkaset tai haluaa auton nopeammin lämpöisäksi niin sen soisi menevän päälle  ;D

Tuohon löytyy ihan valmiita tuoteitakin ettei tarvitse itse rueta piirilevyjä tekemään.
http://www.sahkonumerot.fi/2720938/
http://www.sahkonumerot.fi/2720991/
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

anttiko80

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 29.11.18 - klo:22:57
Sinunkin Webasto on alkujaan Zuheizer, mutta on kellon lisäyksen yhteydessä päivitetty Standheizung:iksi.

Eli kannattaa hankkia Standheizung.

Eroa noissa on se, että Standheizung tulee näkyviin auton mittariston valikkoon (jos on MFD) ja monitoimiratti. Zuheizer toimii ainoastaan lisälämmittimenä ja auto ohjaa sitä, eikä ajastusmahdollisuutta ole.

Onko tietoa tuosta, että voiko Vevo olla irroitettu esim. Octaviasta vai pitääkö olla Passatista? Onko sillä mitään väliä?

o.b.

Samoilla varaosanumeroilla noita on joskus tullut vastaan, eli käy ihan hyvin Skodan lämmitinkin.

lassemk

Lainaus käyttäjältä: Killer - 01.12.18 - klo:08:54
Tuohon löytyy ihan valmiita tuoteitakin ettei tarvitse itse rueta piirilevyjä tekemään.
http://www.sahkonumerot.fi/2720938/
http://www.sahkonumerot.fi/2720991/

En tiedä oikein noiden merkinnöistä yms, onko tiedossa jotain paikkaa mistä voisi suoraan tilata kyseisen releen joka soveltuu edellämainittuun käyttötarkoitukseen?
Tarkoitus tosiaan, että canväylä on kytkettynä kun auto on pois päältä ja sitten kun käyntivirta kytkeytyy canväylä katkeaa.

Killer

Lainaus käyttäjältä: lassemk - 30.12.18 - klo:00:22
En tiedä oikein noiden merkinnöistä yms, onko tiedossa jotain paikkaa mistä voisi suoraan tilata kyseisen releen joka soveltuu edellämainittuun käyttötarkoitukseen?
Tarkoitus tosiaan, että canväylä on kytkettynä kun auto on pois päältä ja sitten kun käyntivirta kytkeytyy canväylä katkeaa.

Noita voit ostaa/tilata keneltä sähköurakoitsijalta ainakin.
Tuossa releessä on 2kpl vaihtokoskettimia eli 2kpl sulkeutuvia ja avautuvia koskettimia eli tuon avautuvilla koskettimilla voit katkaista hi ja lo-can kaapelit jos haluat.
Ja tuolla istukalla on helppo kytkeä kaapelit ruuviliittimillä, jos jätät tuon sisätilojen ulkopuolelle niin laitat johonkin koteloon/rasiaan ettei kosteus pääse tuohon releeseen.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Sakia

Osaako joku neuvoa, missä sijaitsee Webaston polttoainepumppu? Tankin luota ilmeisesti mutta tarkempi paikka auttaisi. 

Autona Passat -06 Variant, TT-V Webastolla (alkuperäinen lämmitin, ohjelmoitu taukolämmittimeksi ja lisätty 1533 kello.

Epäilen että pa-linja tukossa jostakin kohtaa, testerin mukaan pitäisi kaiken toimia mutta liekkiä ei synny.

repomies

Tankin kyljessä etupuolella. Siis auton keulan puoleinen sivu tankista.

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Sakia - 10.01.19 - klo:13:24
Epäilen että pa-linja tukossa jostakin kohtaa, testerin mukaan pitäisi kaiken toimia mutta liekkiä ei synny.
Epäilen suuresti, että olisi tukossa, ellei sitten ole jotenkin kolaroitu ja putki lutussa/mutkalla. Pumppu ilmeisesti naputtaa oikeaan tahtiin ???

Tehdasasenteisessa polttoainelinja näkyy moottoritilassa. Paisuntasäiliön lähistöllä (musta?) ohut muoviputki. Sen jos raaskii katkaista putkileikkurilla (saksimallinen), voi tutkia, toimiiko pumppu oikein. Putki on helppo lopuksi korjata lyhyellä pätkällä sopivaa alipaineletkua.

Sopivasti nokeentunut palopesä tai vika hehkussa/liekkivahdissa olis mun veikkaus ongelmaan. Pumppuvikojakin on, mutta silloin ne ei yleensä edes naputa.

repomies

o.b. on mielestäni oikeassa. Jos pumppu naputtaa normaalilla äänellä, niin testerillä voi toki katsoa tuleeko oikea millilitramäärä perille.. mutta todennäköisesti tulee.

FreeZ

Nyt parina aamuna vastassa ollut kylmä auto jossa sisäpuhallin pyörii normaalisti. Välillä taas toimii täysin normaalisti. OBD11 ei tarjoa tähän liittyviä koodeja, joten vähän mystistä. Onko ideoita? Akun jännite Webaston käydessä 11.8v.


Tehdas Weba ja REMUC.

EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: FreeZ - 12.01.19 - klo:16:33
Nyt parina aamuna vastassa ollut kylmä auto jossa sisäpuhallin pyörii normaalisti. Välillä taas toimii täysin normaalisti. OBD11 ei tarjoa tähän liittyviä koodeja, joten vähän mystistä. Onko ideoita? Akun jännite Webaston käydessä 11.8v.


Tehdas Weba ja REMUC.
Laita laitteen tunnuskoodi remuc@remuc.fi osoitteeseen, niin katsotaan nähdäänkö sieltä mitään.

o.b.

Lainaus käyttäjältä: FreeZ - 12.01.19 - klo:16:33
Tehdas Weba ja REMUC.
Onko tehdasweba lisäakulla vai ei? Jos on, voisi akun latausta/vaihtoa kokeilla. Itse laitoin just AGM akun kun sen pitäisi ottaa latausta 4x paremmin kuin normi-akku. Maksoi tosin 2,5x normi-akun verran, mutta ei me olla köyhiä vaikka huonot vaatteet onkin ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy