Webasto

Aloittaja Pastori2, 12.08.11 - klo:07:40

« edellinen - seuraava »

tapanixxx

Ctek latureiden ongelma on ollut että niiden latausalgoritmit eivät tahdo ladata akkua täyteen pakkasessa.

Ctekin uusi laturi polar pitäisi korjata tämä tilanne. Tässä on algoritmejä muutettu kylmässä
Latauksen osalta. Huoneenlämmössä ctekit toimivat hyvin.

Ctekin veroinen automaattilaturi accumate käyttää elvytystoiminnossa 16v ja saattaa boost toiminnolla hetkellisesti käyttää 22 volttia. Tällaista laturia ei kannata käyttää siten että akku on autossa kiinni. Hajoaa auton elektroniikka tällaisesta jännitepiikistä, tai ainakin elinikä lyhenee huomattavasti.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 29.01.14 - klo:14:09
Ctek latureiden ongelma on ollut että niiden latausalgoritmit eivät tahdo ladata akkua täyteen pakkasessa.

Ctekin uusi laturi polar pitäisi korjata tämä tilanne. Tässä on algoritmejä muutettu kylmässä
Latauksen osalta. Huoneenlämmössä ctekit toimivat hyvin.

Ctekin veroinen automaattilaturi accumate käyttää elvytystoiminnossa 16v ja saattaa boost toiminnolla hetkellisesti käyttää 22 volttia. Tällaista laturia ei kannata käyttää siten että akku on autossa kiinni. Hajoaa auton elektroniikka tällaisesta jännitepiikistä, tai ainakin elinikä lyhenee huomattavasti.
MXS 5.0 ja 10 on myös varustettu tuolla lämpötilakompensoinnilla, Polarissa on tosiaan vielä 0.4V korkeampi kylmälatausjännite eli 15.1V asti ihan lataustilassakin.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Jasso

Hep,
Piti nyt kirjautua tänne kyselemään missä mahtaa olla webastossa vika. Eli käytössä pasuuna -09 2.0tdi. Vissiin alkujaan Laakkosen asentama webasto (Näkyi jossain auton tiedoissa että oston yhteydessä otettu)
Kaikki alkoi siitä että eilen tuo webaston kauko-ohjain vilkutti nopeasti punaista valoa, eli ei tunnistanut sitä vastapuolta. Sulake kikalle liitin sen sitten takaisin siihen ja nyt ei lähde itse webasto päälle. Joskus säkällä alottaa tuulettimien pyörittämisen
mutta jos ei tee sitä niin se webasto logolla oleva rele nakuttaa vimmatusti.
Jokohan tuo webasto kerkes tuossa ajassa mennä rikki?

Jasso

Lainaus käyttäjältä: Jasso - 03.02.14 - klo:11:14
Hep,
Piti nyt kirjautua tänne kyselemään missä mahtaa olla webastossa vika. Eli käytössä pasuuna -09 2.0tdi. Vissiin alkujaan Laakkosen asentama webasto (Näkyi jossain auton tiedoissa että oston yhteydessä otettu)
Kaikki alkoi siitä että eilen tuo webaston kauko-ohjain vilkutti nopeasti punaista valoa, eli ei tunnistanut sitä vastapuolta. Sulake kikalle liitin sen sitten takaisin siihen ja nyt ei lähde itse webasto päälle. Joskus säkällä alottaa tuulettimien pyörittämisen
mutta jos ei tee sitä niin se webasto logolla oleva rele nakuttaa vimmatusti.
Jokohan tuo webasto kerkes tuossa ajassa mennä rikki?

Jep, olikin vikakoodi "joku" päällä. Over temperature tai vastaava. Sillä läks taas pelaamaan.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Jasso - 04.02.14 - klo:11:28
Jep, olikin vikakoodi "joku" päällä. Over temperature tai vastaava. Sillä läks taas pelaamaan.
Webaston vesipumppu rikki / menossa / käytön puutetta. Vesi ei kierrä, ja menee ylilämmöille..
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

jarsiv

Webasto yskii siihen malliin, että kai se pitää taas putsata. Ei ole väylässä kiinni, joten 15-45min polttoja suorittanut.

Ongelma on, että varsinkin 0-(-2) 'C keleillä röpöttää ja eka poltto ei jää päälle. Toista yrittää pintakierroksilla tulille, mutta liekki ei pysy päällä. Kaippa sieltä alkaa hehku/liekkisilmä olemaan muutenkin lopussa.

Onko joku vaihtanut Passattiin EVO-mallia? Kuinka paljon johdotuksia nykyisiä johtojen liittimiä saa käytettyä hyväksi? Vai meneekö kaikki uusiksi.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 06.02.14 - klo:11:13
Webasto yskii siihen malliin, että kai se pitää taas putsata. Ei ole väylässä kiinni, joten 15-45min polttoja suorittanut.

Ongelma on, että varsinkin 0-(-2) 'C keleillä röpöttää ja eka poltto ei jää päälle. Toista yrittää pintakierroksilla tulille, mutta liekki ei pysy päällä. Kaippa sieltä alkaa hehku/liekkisilmä olemaan muutenkin lopussa.

Onko joku vaihtanut Passattiin EVO-mallia? Kuinka paljon johdotuksia nykyisiä johtojen liittimiä saa käytettyä hyväksi? Vai meneekö kaikki uusiksi.
Oma tankki webastolle konttiin, ja bensaa sinne dieselin/polttoöljyn sekaan, syttyy ongelmitta huonommallakin hehkulla kelissä kuin kelissä. Olettaen siis että sinulla on dieselauto / lämmitin.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

VAGkilainen

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 06.02.14 - klo:14:14
Oma tankki webastolle konttiin, ja bensaa sinne dieselin/polttoöljyn sekaan, syttyy ongelmitta huonommallakin hehkulla kelissä kuin kelissä. Olettaen siis että sinulla on dieselauto / lämmitin.
Voi helvata! Vai että omaa tankkia ja polttoainesekoituksia pitäis alkaa tekemään (en mitenkään mollaa Enhancerin kommenttia vaan näitä laitteita)! 15v. sitten Webat pelanneet paljon paremmin mutta sitten tullut tarve voittojen maksimointiin ja laadun pudotukseen siksi että saadaan myös varaosakauppaa aikaiseksi.
Nykytietämyksellä ja tekniikalla saataisiin niin webastot kuin autot kestämään helposti 500tkm jos vaan haluttaisiin.

Omasta autosta (alle 150tkm) vaihdettu nyt weba + weban vesipumppu, vaimon autosta (alle 140tkm) weban vesipumppu ja tänään tuli tuomio että weban polttoainepumppu vaihdettava, tiputtaa dieseliä ja korjaamaan ei pysty. Aikaisemmissa autoissa ollut vaan sähkölämmittimiä (lohko/sisätila) jotka pelanneet aina hyvin. Nyt puoli vuotta ollut nämä pirssit ja rahaa palaa tasaisesti n. kk välein jotta lämpöö syntyis. Uskomattomia härpäkkeitä :( >:(
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 06.02.14 - klo:14:14
Oma tankki webastolle konttiin, ja bensaa sinne dieselin/polttoöljyn sekaan, syttyy ongelmitta huonommallakin hehkulla kelissä kuin kelissä. Olettaen siis että sinulla on dieselauto / lämmitin.
Ei aivan mielellään koktailitankkia tavaratilassa pitäisi :)
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Waldmar

Webasto tt-v korjattu eli vaihdettu uuteen. Ihanat 904 euroa!
Eli kohta on varmaan shortsi kelit ja webastoa ei tarvii.
St1 Voutila oli huoltona. Ei ollenkaan huono palvelu!

firstvw

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 06.02.14 - klo:11:13
Webasto yskii siihen malliin, että kai se pitää taas putsata. Ei ole väylässä kiinni, joten 15-45min polttoja suorittanut.

Ongelma on, että varsinkin 0-(-2) 'C keleillä röpöttää ja eka poltto ei jää päälle. Toista yrittää pintakierroksilla tulille, mutta liekki ei pysy päällä. Kaippa sieltä alkaa hehku/liekkisilmä olemaan muutenkin lopussa.

Juuri tuollaisiin oireisiin loppui webaston toiminta viimeviikolla. Eilen sitten otin urakaksi. Löydös oli tuollaisen pienen sokeripalan kokoinen karstanööli. Karstojen putsaus ja takas tulille. Webaston kanssa meni aikaa about 30min, mutta ennenkuin sen sai pöydälle ja auton takas nippuun, niin 4h siihen tais mennä. Edellisen putsauksen jälkeen toimi reilun 2v. Nyt taas syttyy niin ettei talliinkaan tullu käryä kun testilämmityksen tein

VCDS:n mukaan käynnistyksiä on takana ~3500 ja ainetta on palanut melki 400 litraa. Toihan tarkottas että keskim. poltto on ollut ~1dl ja 0.5l/h kulutuksella 12 minuuttia. Tuntuu epäilyttävältä

Mä olen kanssa polttanu sitä ihan surutta koska webasto kuitenkin lähtee päälle, eli koko talven on ollut pitkiä polttoja. En tosin tiedä kuinka herkästi se lähtee päälle kesken ajon. Polttokerrat kyllä on sitä luokkaa että aika herkällä taitaa olla

jarsiv

Joo, putsasin kans Webaston kolmisen viikkoa sitten. Palopesä oli karstoittunut vuodessa sen verran, että putsauksen jälkeen toimii taas hienosti.

firstvw, onko tuosta keraamista kuvaa? Paljon sulla on palopuhaltimen nopeus täydellä teholla ja paljon on co2-säätöarvo? Itsellä 156 ja palopuhallin pyörii 81% -nopeudella.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

SeppoN

En malta olla lainaamatta itseäni eräästä toisesta ketjusta:

Lainaus käyttäjältä: SeppoN - 15.02.14 - klo:12:47
Minä laittaisin sekä säteilylämmittimen että pumpulla varustetun letkulämmittimen. Lisäksi vielä matkustamoon sähkölämmittimen. Eberit sun muut maailmanlopun vehkeet jättäisin muiden murheeksi.

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: SeppoN - 06.03.14 - klo:23:34
En malta olla lainaamatta itseäni eräästä toisesta ketjusta:
Jos tykkää johtojen kanssa temppuilla, niin mikäs siinä. Ja jos roikkaan saa virtaakin, muuallakin kuin kotona/töissä.
Itse ainakin haluan, että seuraavassakin autossa on polttoainekäyttöinen parkkilämmitin.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

E-mies


Lainaus käyttäjältä: SeppoN - 06.03.14 - klo:23:34
En malta olla lainaamatta itseäni eräästä toisesta ketjusta:

Näistä tulee kyllä helposti käsitys että ovat maailmanlopun vehkeitä. Jos raportoisi tänne jokaisen onnistuneen webaston käynnistyksen niin ei tulisi niin yksipuolinen kuva ;)

Webasto, erityisesti kaukosäätimen kanssa, on omasta mielestä aivan päällikkö kapistus. Tietenkin jos autolla ajetaan aina tolpan nokasta toiselle, toimii paistinpannu-sisälämppäriyhdistelmä hyvin. Omaan tehdasasenteiseen 4 vuotta vanhaan olen tyytyväinen, muistaa vaan varmuuden vuoksi tankata arctic dieseliä joulu-helmikuun ajan.

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 05.03.14 - klo:17:31
Joo, putsasin kans Webaston kolmisen viikkoa sitten. Palopesä oli karstoittunut vuodessa sen verran, että putsauksen jälkeen toimii taas hienosti.

firstvw, onko tuosta keraamista kuvaa? Paljon sulla on palopuhaltimen nopeus täydellä teholla ja paljon on co2-säätöarvo? Itsellä 156 ja palopuhallin pyörii 81% -nopeudella.
Jos sinne karstaa kertyy, niin seokset eivät ole kohdallaan. Veneessäni 13v käytön jälkeen höyrystimen käyttötunnit tulivat täyteen, sisukalut olivat aivan puhtaat. Heitin uudet kalut sisään, mutten saanut CO2 mittaria, joten ajoin entisillä säädöillä. Vajaan kesän jälkeen karstoittui pahasti.

Webasto on lähes idioottivarma peli, kun CO2 säätö on kohdallaan. Ainoa mikä ei kestä on akku, 3v-4v pidempää ikää ei kannata odottaa.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

firstvw

Olen antanut itseni ymmärtää asian siten että tämän tehdasasenteisen webaston ongelmia on kaksi:
a) automaattinen käynnistys ja se ettei sitä voi estää. Aina ulkolämmön ollessa alle +4C webasto starttaa ja silloin startteja tulee paljon enemmän kuin jossain veneessä. Jokainen startti nokee

b) laite on suunniteltu niin että maximi tehon on käytössä todella nopeasti, jonka tuloksena syttyminen on epäpuhdas.

Edellisessä autossa oli kanssa webasto (kellolla) ja sen käynnistyminen vei useamman minuutin. Se toimi moitteetta sen 6v mitä mulla oli.

Tourano

Aamulla oli pitkästä aikaa kunnon pakkanen. Webastolla oli kuitenkin jo alkanut kesäloma... :-\

Kesti lähes päivälleen 6 vuotta käyttöä ilman mitään korjauksia.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

loota II

Taas vepasto tehettää.
Ei montaa kuukautta toiminu(jollaki lailla)
Nyt useasti tartatessa kellolta vilahtaa joku f.numeroja ei kerkiä näkemään-ei jää näytölle luettavaksi.
Ja jalkatilassa on joku rele, mitä kaikkea se ohjaa, pitää melko"rallatusta" välillä.

Wili68

Lainaus käyttäjältä: loota II - 15.04.14 - klo:15:01
Taas vepasto tehettää.
Ei montaa kuukautta toiminu(jollaki lailla)
Nyt useasti tartatessa kellolta vilahtaa joku f.numeroja ei kerkiä näkemään-ei jää näytölle luettavaksi.
Ja jalkatilassa on joku rele, mitä kaikkea se ohjaa, pitää melko"rallatusta" välillä.

Kojelaudassa oleva rele ohjaa puhallinta. Tuntuu olevan kulutustavaraa, omassa kesti melkein kaksi vuotta...

loota II

Lainaus käyttäjältä: Wili68 - 15.04.14 - klo:21:31
Kojelaudassa oleva rele ohjaa puhallinta. Tuntuu olevan kulutustavaraa, omassa kesti melkein kaksi vuotta...

Voiko tuo rele antaa nuita käynti häröjä tuohon vebastoon?
Aina tartatessa pukka oikei helvetilliset savut, lähtee käyntiin tai ei.

Wili68

Lainaus käyttäjältä: loota II - 22.04.14 - klo:21:25
Voiko tuo rele antaa nuita käynti häröjä tuohon vebastoon?
Aina tartatessa pukka oikei helvetilliset savut, lähtee käyntiin tai ei.

Tuskin koska tuo IPCU-rele vain ohjaa sisäpuhallusta. Oma weba toimi releen sökähtämisestä huolimatta mutta ei lämmittänyt sisätiloja. Ja kun mulla oli jälkiasenteinen tuo kello-ohjaus ei myöskään antanut vikakoodeja.

anttiko80

Tuossa kokeilin webastoa, niin pukkas aina vikakoodin F07. Onko tuo nyt lukossa vai joku pumppu mennyt? Onnistuuko lukituksen poisto omin käsin vai pitääkö lähteä Laakkoselle?

nurmin24

#323
Täällä näyttäisi olevan paljon tietoa Passatin Webastoon liittyen, joten rohkenen kysäistä jos syksyyn mennessä laittaisi kuntoon:

Auto on -07 Passat 1.9Tdi Luxline. Oletan että Webasto ns. alkuperäisasennettu Laakkosella -> ovaali kello ilman "Webasto" -tekstiä.

Webasto toimii kellolla ja liekkinapilla niin, että moottori lämpiää mutta hytti ei. Kellon läheltä kuuluu nopea releen naputus jonkun aikaa. Climatronic ei käynnisty ollenkaan. Kun autossa on virrat päällä Climatronic toimii normaalisti. Onko Climatronicin säädöillä vaikutusta käytökseen?

Kylmänä käynnistäessä kun lämpötila on alle +5 Webaston kelloon syttyy valo ja sammuu hetken kuluttua. Onko tämä normaalia? Koneen lämmöt kuitenkin nousee melko nopeasti pakkasellakin joten Webasto lämmittää.

Onko J364 moduli Webaston ohjauskortti vai onko näissä välissä vielä joku ohjainlaite? Mitenkäs se IPCU -rele, löytyykö sellanen silti, vaikka toi on Can -väylässä?


Vcds:

01207 - Control Module for Auxiliary Heater (J364)
                   004 - No Signal/Communication - Intermittent
                      Freeze Frame:
                               Fault Status: 00100100
                               Fault Priority: 2
                               Fault Frequency: 8



Paljon kysymyksiä tietämättömällä.
Kiitos vastaajille!

Wili68

Jälkiasaenteisen kellon yhteydessä on tuo IPCU koska alkuperäinen weba toimii vain ajonaikaisena. Ja koska IPCU ohjaa puhallinta can-väylästä ohi ei releen toimimattomuus anna mitään vikakoodia. Itsellä oireili juuri samalla lailla: puhallin ei lämmittänyt sisätiloja ja kojelaudasta kuului muutaman sekunnin ajan nopea naputus kun weban käynnisti. Rele löytyy kun avaat kuskin puolelta sulakerasian kannen ja katsot sulakerasian päältä kellolle tulevaa johtonippua. Siinä on erillisessä kannassa matala sinikantinen rele. Noita löytyy webastoja huoltavista liikkeistä ja maksaa noin 80â,¬. Ton releen varmaan joku viisas neuvoo miten se testataan, omat taidot ei riitä.

Oma passat siis -08 eli vastaava kuin sinulla.

loota II

Lainaus käyttäjältä: loota II - 15.04.14 - klo:15:01
Taas vepasto tehettää.
Ei montaa kuukautta toiminu(jollaki lailla)
Nyt useasti tartatessa kellolta vilahtaa joku f.numeroja ei kerkiä näkemään-ei jää näytölle luettavaksi.
Ja jalkatilassa on joku rele, mitä kaikkea se ohjaa, pitää melko"rallatusta" välillä.

no nii.
pörhötakuuseen vielä meni ja laittovat uuen laitteen kokonaan viikko sitten.
ei tuumattu muutako "näitä on vaihettu useampia,tuo tänne"
joku adapteri kellolle ja se rele meni omista.
tuntus nyt pelittävän ihan eri tavalla.
..vieläkö sais sen pois tuosta känväylästä..

lassez

Yrittäny tässä tästä ketjusta saada selkoa mutta varmuutta en ole asiasta saanut.

Elikkä ostin tollasen -05 3C Passatin, jossa webasto mutta ei esilämmitettävä. Webasto on ilmeisesti TT-V vaikka mistään en mitään kylttiä/merkintää löytänyt enkä viitsinyt webastoon asti purkaa.
Tavoitteena olisi siis tehdä passatista esilämmittävä kellolla(tai jopa kaukosäätimellä) ja mitä olen ymmärtänyt siihen on jälkiasenteisena useampiakin vaihtoehtoja? Mikähän mahtaa nykyään olla halvin/järkevin laite tilata? Työkalut kyllä pysyy kädessä mutta saksa ei taivu päässä sitten mitenkään, että pystyisi jotain noilta sivuilta ymmärtämään...

max_leijona

Lainaus käyttäjältä: lassez - 13.08.14 - klo:21:07
Yrittäny tässä tästä ketjusta saada selkoa mutta varmuutta en ole asiasta saanut.

Elikkä ostin tollasen -05 3C Passatin, jossa webasto mutta ei esilämmitettävä. Webasto on ilmeisesti TT-V vaikka mistään en mitään kylttiä/merkintää löytänyt enkä viitsinyt webastoon asti purkaa.
Tavoitteena olisi siis tehdä passatista esilämmittävä kellolla(tai jopa kaukosäätimellä) ja mitä olen ymmärtänyt siihen on jälkiasenteisena useampiakin vaihtoehtoja? Mikähän mahtaa nykyään olla halvin/järkevin laite tilata? Työkalut kyllä pysyy kädessä mutta saksa ei taivu päässä sitten mitenkään, että pystyisi jotain noilta sivuilta ymmärtämään...

ootko löytänyt tähän vastausta?  itsekkin meinannut tuohon 06 pasuunaan kellon laittaa mutta ei tahdo löytyä infoa

niksa

Muistista kaivettuna:

Tarvitset käytännössä C-kitin, http://www.autotarvike.fi/webasto-c-kit-taydennyssarja.html
Siinä tulee uusi softa webastoon, ja kiertovesipumppu, kaiketi.

Ajastukseen ja ohjaukseen tarvitset sitten lisäksi joko Webaston tuotteita (kello/kauko), tai esim Remucin.

Noilla pitäisi mennä. Tietokonetta tarvitaan Webaston koodaukseen.


martti

Missä mahtaa olla vika? Webasto kun on päällä,niin sisäpuhallus pätkii. Hanskalokeron suunnalta kuuluu releen naksaus aina kun puhallin taas käynnistyy. Muuten toimii puhallin normaalisti,ainostaa webaston kanssa auton ollessa sammuksissa pätkii. Onkohan vika releessä,vai onko jossain kosketushäiriö? Mistähän kautta releeseen pääsee käsiksi?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy