Webasto

Aloittaja Pastori2, 12.08.11 - klo:07:40

« edellinen - seuraava »

Sniiki

Eikö sen autostartin saanut jotenkin koodattuakin pois päältä? Sitten Climan napista käyntiin jos haluaa lisälämpöä koneen käydessä(?)

Wili68

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 11.12.13 - klo:22:52
Polttoainesuuttimen kautta vois onnistuakkin. Se karstasta "tukkeutuva" osa on niin häviävän pieni suhteessa lämmönvaihtimeen.  Pakoputken rööristä jos suihkii niin palopesään ei välttämättä mene mitään.

En usko että onnistuu kumpaakaan kautta tehokkaasti. Omasta Passatista purin ja putsasin tuon laitteen viikko sitten ja nyt taas toimii. Purkaessa on aikamoinen työ mutta ensi kerralla pitäisi mennä huomattavasti helpommin. Jätin sen yhden pissapojan säiliön yläosan alla olevan ruuvin pois: nyt tuon pitäisi tippua suoraan alas kun ottaa alakautta ruuvit lämmittimen tukiraudoista irti.

VAGkilainen

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 12.12.13 - klo:15:13
Eikö sen autostartin saanut jotenkin koodattuakin pois päältä? Sitten Climan napista käyntiin jos haluaa lisälämpöä koneen käydessä(?)
Tämä kyllä kiinnostaisi, onko niin? niin ja pellaako Skodassa kanssa?
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: VAGkilainen - 13.12.13 - klo:20:36
Tämä kyllä kiinnostaisi, onko niin? niin ja pellaako Skodassa kanssa?
Foorumin käyttäjä 'mauh' ainakin osaa neuvoa tarkalleen VW:n suhteen. Luulisi Skodassa olevan sama mahdollisuus.

osmomn

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 15.12.13 - klo:12:58
Foorumin käyttäjä 'mauh' ainakin osaa neuvoa tarkalleen VW:n suhteen. Luulisi Skodassa olevan sama mahdollisuus.

Bensavehkeistä onnistuu mutta dieselit onkin toinen juttu...

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6986.0

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=14597.msg337863#msg337863

osmomn

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 06.01.12 - klo:16:46
Nonni viikko remontista takana. Olen käyttänyt webastoa ahkerasti eikä ole ollut ongelmia :D Se lähtee päälle hyvin eikä enään savuta.
Tuossa vielä muutama kuva rojektista Nuita on aika vähän kun tuo kamera ei oikein toimi. Kirjoittelin myös tarkemmat ohjeet, pyytäkää jos on tarvista.

Vieläkö raporttia (tarkempi) on saatavilla? Itsellä olis putsausoperaatio edessä. Miten olette kaapineet karstat pois palopesästä?

repomies

Lainaus käyttäjältä: osmomn - 18.12.13 - klo:20:31
Vieläkö raporttia (tarkempi) on saatavilla? Itsellä olis putsausoperaatio edessä. Miten olette kaapineet karstat pois palopesästä?

Eikös tässä ketjussa ole video josta voi katsoa mallia?

Olen putsannut pari noita palopesiä, tuli hommattua varaosaksi käytettyjä jämäosia kun auton weba oli tiltissä. Ihan ruuvimeisselin kärjellä, kaasarinputsausspraylla ja paperilla putsasin..

Yllättävää kyllä tänä "talvena" weba ei ole temppuillut, vaikka ainoa korjaus keväällä oli sulakkeen irroitus ja vcds-resetointi sekä pari 30 minuutin pakkopolttoa vcds:n avulla. Vikakoodia on pukannut alhaisen löpömäärän takia ja can-ohjaimen kadottua näkyvistä, mutta auto on lämmennyt. Käryttäähän tuo toki, mutta se ei niin haittaa.

eerror

Jälkiasennettu Webasto: Kuinka sen pitäisi toimia?
Itselleni asennettiin passat 3c:hen (2.0 TDI, 103 kW) Webasto 5kW EVO, ja epäilen, että se ei toimi aivan kuten pitäisi.

Kuinka korkealle lämpötilan pitäisi nousta, kun lämmitintä on käyttänyt pitkään (yli 30 min) kun ulkona on nollakeli? Itselläni n. 45 min lämmittelyn jälkeen kojetaulun lämpömittari nousee startin jälkeen vain n. 70 asteeseen. 15 min lämmittämisen jälkeen mittari ei vielä hievahdakaan.

Pitäisikö lämmön pysyä yllä kun autolla lähtee ajamaan? Itselläni lämmöt putoavat ensin varsin nopeasti mittarin alarajalle, ja nousevat taas hiljalleen ylös n. 10 minuutin ajon jälkeen 90 asteeseen (käytännössä riippumatta siitä, onko webasto päällä startin jälkeen). Oma arvaus on, että tuo voisi viitata siihen, että webasto ei ole kierrättänyt nestettä moottorissa, vaan lämmintä nestettä on vain pienellä alueella webaston lähistöllä, johon se on johtunut. Moottori sitten viilenee nopeasti kun kylmä neste alkaa kiertää moottorin käydessä..

Lisäksi Webasto alkaa puhaltamaan kajuuttaan kylmää ilmaa heti käynnistyttyään. Eikö tämän pitäisi tapahtua vasta, kun moottorin nesteet on saatu lämpimäksi ja on lämmintä puhallettavaa..?

Vielä tämänkin lisäksi ohjausyksikön (TC3) lämpömittari näyttää ihan mitä sattuu, mutta se on murheista pienin.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: eerror - 19.12.13 - klo:18:22
Jälkiasennettu Webasto: Kuinka sen pitäisi toimia?
Itselleni asennettiin passat 3c:hen (2.0 TDI, 103 kW) Webasto 5kW EVO, ja epäilen, että se ei toimi aivan kuten pitäisi.

Kuinka korkealle lämpötilan pitäisi nousta, kun lämmitintä on käyttänyt pitkään (yli 30 min) kun ulkona on nollakeli? Itselläni n. 45 min lämmittelyn jälkeen kojetaulun lämpömittari nousee startin jälkeen vain n. 70 asteeseen. 15 min lämmittämisen jälkeen mittari ei vielä hievahdakaan.

Pitäisikö lämmön pysyä yllä kun autolla lähtee ajamaan? Itselläni lämmöt putoavat ensin varsin nopeasti mittarin alarajalle, ja nousevat taas hiljalleen ylös n. 10 minuutin ajon jälkeen 90 asteeseen (käytännössä riippumatta siitä, onko webasto päällä startin jälkeen). Oma arvaus on, että tuo voisi viitata siihen, että webasto ei ole kierrättänyt nestettä moottorissa, vaan lämmintä nestettä on vain pienellä alueella webaston lähistöllä, johon se on johtunut. Moottori sitten viilenee nopeasti kun kylmä neste alkaa kiertää moottorin käydessä..

Lisäksi Webasto alkaa puhaltamaan kajuuttaan kylmää ilmaa heti käynnistyttyään. Eikö tämän pitäisi tapahtua vasta, kun moottorin nesteet on saatu lämpimäksi ja on lämmintä puhallettavaa..?

Vielä tämänkin lisäksi ohjausyksikön (TC3) lämpömittari näyttää ihan mitä sattuu, mutta se on murheista pienin.
Climatronic vai manuaali-ilmastointi, autossa DSG vai manuaalilaatikko?

Hyvin pitkälle samoin toimi oma Golf V samalla koneella ja DSG:llä, auton kun starttaa alkaa lämpöä siirtyä laatikkoöljyihin yms, siksi se mittari putoaa. Nykyversiot lämmittimistä käynnistävät sisäpuhalluksen heti, REMUC taitaa olla ohjaimista ainoa jolla pystyy toteuttamaan ns. termostaatin eli sisäpuhallus käynnistyisi vasta kun moottori esim. +40 tai vastaavasti sisälämpötilalla ohjattaisiin eli sisäpuhallus pois kun sisällä +10 vaikka.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

eerror

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 20.12.13 - klo:11:25
Climatronic vai manuaali-ilmastointi, autossa DSG vai manuaalilaatikko?

Hyvin pitkälle samoin toimi oma Golf V samalla koneella ja DSG:llä, auton kun starttaa alkaa lämpöä siirtyä laatikkoöljyihin yms, siksi se mittari putoaa. Nykyversiot lämmittimistä käynnistävät sisäpuhalluksen heti, REMUC taitaa olla ohjaimista ainoa jolla pystyy toteuttamaan ns. termostaatin eli sisäpuhallus käynnistyisi vasta kun moottori esim. +40 tai vastaavasti sisälämpötilalla ohjattaisiin eli sisäpuhallus pois kun sisällä +10 vaikka.


Kiitos tiedoista!
Autossani on tosiaan Climatronic ja DSG.
Hyvä tietää, että varsinaista vikaa ei ole. Olisin kyllä olettanut, että kerrostaloasunnon saunan kiukaan voimalla lämpenisi sekä moottori että sisätilat nopeammin ja perusteellisemmin. Ilmoitettu 5kW:n teho taitaa olla teoreettisempi lukema kuin olin toivonut.
Onpa hölmöä, että uusi versio ei yritäkään säästää akkua kierrättämällä ilmaa sähkösyöpöillä puhaltimilla vain silloin, kun se on tarpeen. Vaatisi ehkä kahden euron komponentit mittaamaan lämpöä ja ohjaamaan relettä tämän perusteella.
Tästä Eberin ja Webaston duopolista olisi jo aika päästä eroon. Kehityssuunta saataisiin vaihteeksi eteenpäin niin laadun kuin ominaisuuksienkin suhteen. Ties vaikka hintakillpailuakin syntyisi.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: eerror - 20.12.13 - klo:20:28
Kiitos tiedoista!
Autossani on tosiaan Climatronic ja DSG.
Hyvä tietää, että varsinaista vikaa ei ole. Olisin kyllä olettanut, että kerrostaloasunnon saunan kiukaan voimalla lämpenisi sekä moottori että sisätilat nopeammin ja perusteellisemmin. Ilmoitettu 5kW:n teho taitaa olla teoreettisempi lukema kuin olin toivonut.
Onpa hölmöä, että uusi versio ei yritäkään säästää akkua kierrättämällä ilmaa sähkösyöpöillä puhaltimilla vain silloin, kun se on tarpeen. Vaatisi ehkä kahden euron komponentit mittaamaan lämpöä ja ohjaamaan relettä tämän perusteella.
Tästä Eberin ja Webaston duopolista olisi jo aika päästä eroon. Kehityssuunta saataisiin vaihteeksi eteenpäin niin laadun kuin ominaisuuksienkin suhteen. Ties vaikka hintakillpailuakin syntyisi.
Ajattelepa paljonko kilowatteja se sisäkenno nappaa, kun läpipuhallettava ilma on +5 astetta ja kennossa vaikkapa +45 vesi, jolloin siis vielä ei VW:n lämpöviisari värähdäkään... :)
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

eerror

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 20.12.13 - klo:23:35
Ajattelepa paljonko kilowatteja se sisäkenno nappaa, kun läpipuhallettava ilma on +5 astetta ja kennossa vaikkapa +45 vesi, jolloin siis vielä ei VW:n lämpöviisari värähdäkään... :)

Epäilemättä kuluttaa paljon. Siksi olisikin kannattanut uhrata ne kahden euron komponentit säätämään puhaltimen käyttöä siten, että saataisiin alkuun moottori lämpimäksi ja vasta sitten alettaisiin puhaltamaan ilmaa kennoston läpi. Nykyiselläänhän 15 minuutin lämmittelyn jälkeen lopputulos on se, että sekä moottori että sisätilat ovat haaleita, ja vain harakat tyytyväisiä.
Pitääpä yrittää muistaa jättää ilmankierto suljetun kierron asentoon, jotta ainakin osa lämmitetystä ilmasta palaisi takaisin. Eikö Climatronissa sekin läppä jää parkkeerauksen ajaksi samaan asentoon, kuin auton sammuttaa..?

psssst

Minulle asennettiin juuri 09:iin tuo Evo. Puhaltaa sisälle vasta viiveellä kun on lämmittänyt vettä tarpeeksi. Sinulla varmaankin ongelma ohjelmoinnissa?

eerror

Lainaus käyttäjältä: psssst - 21.12.13 - klo:09:47
Minulle asennettiin juuri 09:iin tuo Evo. Puhaltaa sisälle vasta viiveellä kun on lämmittänyt vettä tarpeeksi. Sinulla varmaankin ongelma ohjelmoinnissa?

Kiitos tiedosta!
Olen yhteydessä lämmittimen asentaneeseen frimaan ja tarvittaessa itseensä Webastoon, ja yritän selvittää, kuinka laitteen pitäisi toimia, ja missä on vikaa. Ilmoittelen toki muillekin, mitä saan selville.
Mistäköhän muuten johtuu, että Webaston laitteiden tarkempia tietoja tarvittaisiin kaivamaan vähintään Assangen kaltainen kaveri..? Ei nimittäin Google tunnu paljoa auttavan.

henautio

Heps, mulla on -08 Tiguun asennettu weban esilämmitys kaukosäätimellä. Sisäkelloa kaipailis silti aina silloin tällöin ja sais polton päälle ilman kaken patterien tuhlausta. Meneekös semmoinen stantardi kello nyt sitten heittämällä tuohon kylkeen ja missä se liitäntäpiste on?

EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: eerror - 20.12.13 - klo:20:28
Kiitos tiedoista!
Autossani on tosiaan Climatronic ja DSG.
Hyvä tietää, että varsinaista vikaa ei ole. Olisin kyllä olettanut, että kerrostaloasunnon saunan kiukaan voimalla lämpenisi sekä moottori että sisätilat nopeammin ja perusteellisemmin. Ilmoitettu 5kW:n teho taitaa olla teoreettisempi lukema kuin olin toivonut.
Onpa hölmöä, että uusi versio ei yritäkään säästää akkua kierrättämällä ilmaa sähkösyöpöillä puhaltimilla vain silloin, kun se on tarpeen. Vaatisi ehkä kahden euron komponentit mittaamaan lämpöä ja ohjaamaan relettä tämän perusteella.
Tästä Eberin ja Webaston duopolista olisi jo aika päästä eroon. Kehityssuunta saataisiin vaihteeksi eteenpäin niin laadun kuin ominaisuuksienkin suhteen. Ties vaikka hintakillpailuakin syntyisi.
Aikalailla tässä on yritetty halukkaille älyä lisätä tuohon ohjaukseen ja melkolailla onnistuttukkin mutta jotkut vielä haluaa noita kehittymättömämpiä tuotteita asennella/ostella :D

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 23.12.13 - klo:19:42
Aikalailla tässä on yritetty halukkaille älyä lisätä tuohon ohjaukseen ja melkolailla onnistuttukkin mutta jotkut vielä haluaa noita kehittymättömämpiä tuotteita asennella/ostella :D
Saakos Remucin Eber-ohjaukseen tuon termostaattitoiminnon jotenkin (lisättyä vedenlämpötilamittauksen) vai onko vaan Webaston herkku?

EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 24.12.13 - klo:10:17
Saakos Remucin Eber-ohjaukseen tuon termostaattitoiminnon jotenkin (lisättyä vedenlämpötilamittauksen) vai onko vaan Webaston herkku?
Remuc termostaatti-ohjausta käytetään siten että laitetaan OUT1 ulostulo ohjaamaan puhallinta ja OUT1 asetuksiin termostaatin parametrit halutuksi esim 20 astetta. Tämä lähtö voidaan myös viivästää suhteessa Webaston tai OUT2(Eberi) ohjauksen päällemenoon jolla voidaan säätää puhaltimen käynnistysviive halutuksi.

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 25.12.13 - klo:22:29
Remuc termostaatti-ohjausta käytetään siten että laitetaan OUT1 ulostulo ohjaamaan puhallinta ja OUT1 asetuksiin termostaatin parametrit halutuksi esim 20 astetta. Tämä lähtö voidaan myös viivästää suhteessa Webaston tai OUT2(Eberi) ohjauksen päällemenoon jolla voidaan säätää puhaltimen käynnistysviive halutuksi.
Ok eli Eberin normikytkentää tulisi muuttaa niin että Eberin puhallinohjaussignaalin sijaan puhallinta ohjataankin Remucin toisella lähdöllä. Mikä tuo Remucin liittimien pinnin tyyppi on? Toinen lähtö on kytkemättä Eberille tarkoitetussa asennussarjassa.
Tuolla termariohjauskymyksellä tarkoitin lisäksi sitä, että onko Eberin kanssa mahdollista rakentaa veden lämpötilaan perustuvaa ohjausta? Webaston ilmeisesti kertoo lämpötilan Remucilla toisin kuin Eber(?)

eerror

Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 23.12.13 - klo:19:42
Aikalailla tässä on yritetty halukkaille älyä lisätä tuohon ohjaukseen ja melkolailla onnistuttukkin mutta jotkut vielä haluaa noita kehittymättömämpiä tuotteita asennella/ostella :D

En epäile, etteikö tuotteenne olisi hyvä.
Tässä on vain sellainen ikävyys, että jos mihin tahansa laitteeseen kytketään muita kuin valmistajan omia komponentteja, valmistajan on takuuaikana hajoamisen syyksi helppoa väittää ulkoista komponenttia. Toki riippumatta siitä, mikä on todellinen syy. Ja kuten tätäkin palstaa lukemalla käy ilmi, Webaston vikaantumisen todennäköisyys takuuaikanakin on nollaa suurempi.

Vastaavasti otan myös aina esimerkiksi sen operaattorin nettiliittymän, joka omistaa alueen verkon, vaikka se harvoin on edullisin tai paras. Muussa tapauksessa vian sattuessa operaattorit syyttelevät toisiaan, eikä kukaan edes yritä selvittää vian syytä saati korjata sitä. Kokemusta on.

eerror

Lainaus käyttäjältä: eerror - 22.12.13 - klo:22:31
Kiitos tiedosta!
Olen yhteydessä lämmittimen asentaneeseen frimaan ja tarvittaessa itseensä Webastoon, ja yritän selvittää, kuinka laitteen pitäisi toimia, ja missä on vikaa. Ilmoittelen toki muillekin, mitä saan selville.
Mistäköhän muuten johtuu, että Webaston laitteiden tarkempia tietoja tarvittaisiin kaivamaan vähintään Assangen kaltainen kaveri..? Ei nimittäin Google tunnu paljoa auttavan.


Sain varmistuksen sille, että sisäilman puhalluksen pitäisi tosiaan käynnistyä vasta, kun moottori on saatu lämpimäksi.
Lämmittimen asentanut firma ottaa auton Webastoineen tutkittavaksi.

osmomn

Webasto purettu ja putsattu karstasta. Samalla ujutin 4 napaisen kaapelin webastolta kabiiniin ja kytkin can-väylän kulkemaan tätä piuhaa pitkin. Nyt ei automaattikäynnistys häiritse ja vikakoodien lukua varten on katkaisija kabiinin päässä. Oli aikas työläs homma tehdä mutta toimiipahan lämmitin taas.

jarsiv

#262
TT-V on alkanut tekemään (tai on oikeastaan viime vuoden tehnyt tätä) ettei lähde ekalla poltolla käyntiin.

Kelistä riippuen voi toimia hyvinkin tai sitten vastassa on mykkä laite kun menee autolla (no-flame)
Nyt kovemmilla pakkasilla olen Webastoa taas seuraillut ja tuntuu, että se yrittää kerta laakista tulille, eli hehkutus ja polttoaineen lämmitys on todella lyhyt. Tänään aamulla sama juttu, mutta login mukaan hehkutus kesti mukamas 35s, mutta se tuntui siltä, että heti vaan täydet jengat. Toinen poltto sitten jäikin päälle, kun Webasto sai hehkuttaa kauemmin.
(Löyti arkistosta, että ainakin -5C keleillä se on hehkuttanut 80s  :-\ )

Onko ideoita, mitä tuolle tehdä? Putsattu on noin 1½ vuotta sitten ja ennen putsausta alkoi tekemään samaa.

Tässä aamusta logia: https://dl.dropboxusercontent.com/u/15009232/LOG-TT-V.xlsx
(Kuuluuko noiden G18 lämpöjen nousta noin nopeasti?)
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

ConD

Oisko tosta nyt hehkutulppa tiensä päässä ja kaveriksi palopesässä sopivasti karstaa?

Luenko tuota lokia pieleen vai miten, kun mielestäni hehkutus 1. yrityksellä on kestänyt timestampin kohtaan 72 saakka?

Lämpjen nousu webastolla on mielestäni ihan normaalia, että nousevat äkkiä... Sehän on TT-V:n yksi suunnittelun lähtökohdistakin, että on nopeasti täysi hönkä päällä... Sitten kun kiertovesipumppu lähtee mukaan pyörimään, pitäisi lämpöjen nousun tasoittua. Jos pumppu on rikki, nousee lämmöt äkkiä "punarajalle" ja käyttö katkeaa. Tyhjäkäynnillä tuota ei toisaalta tapahdu kun vesi kiertää moottorin vesipumpun ajamana.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

jarsiv

Jep, tarkoitin että ennen polttoainepumpun päällemenoa hehkutti vain 35s. Mutta kokonaishehkutusaika on siis tuo pitempi.

-5'C hehkutti siis 80s ennen polttoainepumppua.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

packiderm

Tarvis apua webaston kanssa. 3c passat -05 tdi(06 malli tietenkin). ilmeisesti TT-V webasto kellolla. Ensimmäinen talvi kyseisellä autolla. Kun pakkaset nousivat n. -15 asteeseen, weba lakkasi toimimasta. Lähtee manuaalisesti päälle siten, että puhaltaa sisälle kylmää. Ei mielestäni lämmitä moottoria ollenkaan, ei tule pakokaasua. Kun käynnistän auton ja ilmastointi on päällä, weba sammuu. Ajon aikana lähtee "päälle" vain jos climatronic on off. aikaisemmin pysyi aina päällä oli clima missä asennossa tahansa. Mikähän auttaisi?

Ja voisko joku kertoa miten sen on tarkoitus toimia ton climatronicin kanssa. Jossain luki että ilmastointi pitää olla tietyssä asennossa, että esim. ajastettu lämmitys lähtee päälle. Mulla ei ainakaan ollut näin sen toimiessa. Ja lämmittääkö tämä edes moottoria, kun luin että on myös pelkkää sisätilaa lämmittäviä? Onko näissä oma akku vai käyttääkö auton akkua?

TurboDI

Jo on merkillisiä värkkejä nämä... Oma ongelmani on, että kellosta värkki ei käynnisty, sytyttää/savuttaa kyllä mutta ei jää päälle. Savun hälvettyä konehuoneesta kuuluu hulinaa pari minuutti. Akku pitäisi olla kondiksessa. Auton käynnissä ollessa toimii mielestäni normaalisti. Vuosi sitten värkki remontti makso 726â,¬, ei enää huvittaisi maksaa.

repomies

Epäuskoisena olen seurannut miten vanha TTV yhä toimii ja toimii. Toki hieman hävettää liikennevaloissa, kun moottorin alapuolelta nousee smogipilvi, mutta hei - se on volkkari. Ei voi mitään! Jonkun näilläkin on ajettava!

Ainoa huolto edellisen tilttauksen jäljiltä (keväällä) oli sulakkeen irroitus, vikakoodien poisto ja pari 30 minuutin polttoa. Jos näillä toimenpiteillä ja pro-dieseliä tankkaamalla pysyy weba toimintakunnossa niin kelpaa minulle. Seitsemäs talvi autolla menossa, alkuperäinen TTV ja talvella enimmäkseen pätkäajoa töihin, kauppaan, jne.

E-mies


Lainaus käyttäjältä: repomies - 20.01.14 - klo:20:52
Epäuskoisena olen seurannut miten vanha TTV yhä toimii ja toimii. Toki hieman hävettää liikennevaloissa, kun moottorin alapuolelta nousee smogipilvi, mutta hei - se on volkkari. Ei voi mitään! Jonkun näilläkin on ajettava!

Ainoa huolto edellisen tilttauksen jäljiltä (keväällä) oli sulakkeen irroitus, vikakoodien poisto ja pari 30 minuutin polttoa. Jos näillä toimenpiteillä ja pro-dieseliä tankkaamalla pysyy weba toimintakunnossa niin kelpaa minulle. Seitsemäs talvi autolla menossa, alkuperäinen TTV ja talvella enimmäkseen pätkäajoa töihin, kauppaan, jne.

Pro Diesel ei tahtonut tulla tankista webastolle viime viikon pakkasilla. -25 ja enemmän näytti olevan liikaa. -35:stä puhumattakaan. Kova sauhu ja sammuu.. Puoli tuntia odotusta lämpimässä tallissa ja toimii täydellisesti. Tästä lähtien vain arcticcia tankkiin, onneksi sitä näyttää taas saavan. 4 vuotta vanha tehdasasenteinen TTV octaviassa.

Jotain saattaa olla vikanakin kun mielestäni ennen on normi talvilöpöllä pärjännyt -30 asti ja vähän ylikin. Olisiko ollut vettä letkuissa.

duuhannes

Tämmösiä vikakoodeja heitti VCDS ja webasto ei puhu mitään.

Mikähän mahtaa olla vikana ja paljonko se maksaa?
Tulisiko halvemmaksi laitattaa lokilämmitin sisähaaraalla?

2008 Passat 2.0 TDI DSG Highline

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy