Webasto

Aloittaja Pastori2, 12.08.11 - klo:07:40

« edellinen - seuraava »

psssst

Kiitti. Siellähän se oli sulakkeiden takana.

VCDS:llä sai "Locked" -bitin ykköseksi aikansa räpläämällä. (aux heater, adaptation, channel 42)
Muutaman kokeilukerran jälkeen palasi aina takaisin nollaksi.

Liekö sattumaa mutta minulla ainakin onnistui kun laitoin T100-kaukosäätimestä Webaston päälle silloin kun bitti oli 1 ennen "Test"-napin klikkaamista...
Samapa se nyt toimii. Poltin 3x30 min putkeen karstoja vähemmäksi.

Jostain syystä tuon T100:n kantama on lyhentynyt noin kymmeneen metriin... Patteria vaihtamalla ei kummentunut.

Taky

Lainaus käyttäjältä: psssst - 18.10.13 - klo:08:50
Jostain syystä tuon T100:n kantama on lyhentynyt noin kymmeneen metriin... Patteria vaihtamalla ei kummentunut.

Jossain oli juttua että patterissa ja patterissa on eroa, laatuparisto niin toimineen paremmin, toki en tiedä mikä sinulla onkaan...

Onko autoon vaihdettu tuulilasia, muistelen että weban antenni olisi olut tuulilasissa kiinni?

Weban antenni kun/jos tarralla kiinni niin irroittaminen näyttää rikkovan sitä varsin tehokkaasti, pinta irtoaa ja sisälmykset saattaa voittua.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

psssst

Joo, patterin pitää nimenomaan olla Lithium-mallia, jotta toimisi oikein. Laadukaskin (= kallis) se oli...

Hyvä pointti tuo antennin vioittuminen! Se on liimattu kiinni kaksipuolisella teipillä. Varmaan joskus irrotettu syystä tai toisesta.
Tutkimaan...

Kiitos jälleen

jaries

Lainaus käyttäjältä: jaries - 03.02.12 - klo:13:31
Meillekkin tuli talvi. Täällä Sodankylässä on ollu pakkaset toista viikkoa -30 asteen kahta puolen. Passatin Webaston ongelma on näissä tehdasasennetuissa se, että tankilta tuleva polttoaineputki on liian ohut. Mittarin laskiessa -25:n alle, niin dieseli ei tule tarpeeksi juoksevasti polttimelle ja Weba alkaa pätkiä. Kun menee ja jysäyttää koneen käyntiin, niin ylimääräisen polttoaineen kiertäessä lämmeneenä tankkiin, noin 5 minuuttin kuluttua Weba lähtee normaalisti päälle. Onko kukaan laittanut paksumpaa p-a putkea tankista Webastolle. Joutuuko tankinpään pumpun vaihtaamaan, vai riittääkkö tuotto paksummalle putkelle. Toisekseen kabiini ei ole tänä talvena lämmenny. Kellosarja ei "keskustele" climatronikin kanssa ja puhallin ei lähde päälle. On testattu toisella kellosarjan releellä ja ei lähtenyt silläkään päälle. Missä voisi vika piillä, kysyy viittävaille epätoivonen.

No niin. Kauan tuota tulikin kärvisteltyä. ICPU- rele oli jumissa. Ei saanu paikallisessa Wepan merkkihuollossa, testerillä releeseen minkäänlaista yhteyttä. Hyllystä uusi ohjelmoitava rele tilalle ja taas toimii. Hintaa tuli 130 â,¬â,¬roa.

psssst

Moro,

Hetkellistä oli ilo toimivan Webaston kanssa.Yleensä ei lähde käyntiin ja jos lähtee, niin järkyttävä savutus...
Laitos käytettävä pois mutta varaosat olisi hyvä hankkia valmiiksi.
Webasto on tod.näk. maahantuojan asentama ja auto 20092.0TDI.
Voiko Weban mallin päätellä tuosta tai alla olevista koodeista?



Address 18: Aux. Heat       Labels: 1K0-815-071.CLB
Control Module Part Number: 5K0 963 271 C
  Component and/or Version: Standheizer     050 2606
           Software Coding: 0001012
            Work Shop Code: WSC 10600 205 84131
                      VCID: 2F672E0CBE9AAE663D9-807A
4 Faults Found:

01412 - Glow-Plug with Flame Monitoring (Q8)
            008 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 22
                    Reset counter: 56
                    Mileage: 106697 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2049.14.00
                    Time: 20:28:24

             Freeze Frame:
                        Start
                    Temperature: 67.0°C
                    Temperature: 75.0°C
                    Voltage: 12.21 V

01406 - No Flame
            000 - - - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 27
                    Reset counter: 56
                    Mileage: 106782 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2049.14.02
                    Time: 08:00:27

Vankka

Lainaus käyttäjältä: psssst - 05.11.13 - klo:18:16
Moro,

Hetkellistä oli ilo toimivan Webaston kanssa.Yleensä ei lähde käyntiin ja jos lähtee, niin järkyttävä savutus...
Laitos käytettävä pois mutta varaosat olisi hyvä hankkia valmiiksi.
Webasto on tod.näk. maahantuojan asentama ja auto 20092.0TDI.
Voiko Weban mallin päätellä tuosta tai alla olevista koodeista?


Jos ja kun se on tehdasasennettu niin se on TT-V ja 5kw. Palopesän putsausta tai vaihtoa tuo kaipailis.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

opation

Kysynpä täälläkin:

Missä noiden tehdaswebastojen kellon/ajastimen äly on? Jos tehtaalla lähtiessä autossa on ollut vain ajon aikainen lämmitin, niin onko mahdollista että climatronicin ohjaimen ts. käyttöpaneelin vaihtamalla voisi olla mahdollista saada webasto päälle napista ja ohjelmoida ajastukset?

Vähän yritin katsoa varaosien koodeja, ja voiko olla niin että climan ohjain ja itse webaston ohjainkin pitäisi vaihtaa? Ja tarviiko sitten sen venttiilin joka ohjaa kuumaa vettä sopivaan paikkaan. Hieman hankalalta kuulostaa.

7N Sharan/Alhambraan tätä suunnittelen, mutta niistä on kovin vähän tietoa. Passatin climatronic näyttää lähes samalta. Periaatteessa saattaisin pärjätä pelkällä kaukosäädöllä, mutta jo sekin taitaa vaatia muutakin kuin telestarttikitin: 7N0963513A

Vankka

Lainaus käyttäjältä: opation - 24.11.13 - klo:10:57
Kysynpä täälläkin:

Missä noiden tehdaswebastojen kellon/ajastimen äly on? Jos tehtaalla lähtiessä autossa on ollut vain ajon aikainen lämmitin, niin onko mahdollista että climatronicin ohjaimen ts. käyttöpaneelin vaihtamalla voisi olla mahdollista saada webasto päälle napista ja ohjelmoida ajastukset?

Vähän yritin katsoa varaosien koodeja, ja voiko olla niin että climan ohjain ja itse webaston ohjainkin pitäisi vaihtaa? Ja tarviiko sitten sen venttiilin joka ohjaa kuumaa vettä sopivaan paikkaan. Hieman hankalalta kuulostaa.

7N Sharan/Alhambraan tätä suunnittelen, mutta niistä on kovin vähän tietoa. Passatin climatronic näyttää lähes samalta. Periaatteessa saattaisin pärjätä pelkällä kaukosäädöllä, mutta jo sekin taitaa vaatia muutakin kuin telestarttikitin: 7N0963513A

Webaston ohjainkortti pitää ainakin vaihtaa. Cilmatronikkiin tulee se liekkinappi mistä saa webbasen päälle.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Gonan

Terve, minula on C3 PASSAT vm 09, jossa tehdasasenteinen Thermo Top V + jälkikäteen asennettu Telestrart T100 htm, mitenkäs tuo lämpöjen nousu moottorissa menee, kun pidän webaria plus asteillakin päällä, niin moottorinlämmöt ei mittarinmukaan näytä nousseet, mutta hytti on kyllä lämmin?

toinen juttu on että kaukosäätimeen ei tule auton sisälämpötilan lukemaa ollenkaan vaan pelkästään viiva asteiden kohdalla??   webasto lähtee kuitenkin päälle HTM toiminnolla eli siinähän se käyttää auton sisälämpötilan anturia hyväkseen , eikö totta, mutta se lukema ei tuu kaukosäätimelle  mistä ettiä vikaa?

psssst

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 06.11.13 - klo:11:08
Jos ja kun se on tehdasasennettu niin se on TT-V ja 5kw. Palopesän putsausta tai vaihtoa tuo kaipailis.

Tehdasasenteinenhan tuo TT-V tosiaan oli. Kyselin hintoja sen korjaukseen tai vaihtamiseen EVO-malliin. Oulun Pörhö oli yllättäen täällä edullisin. Lisäyllätyksenä vielä kertoivat, että maahantuoja kustantaa osan osista joten eipä kannata TT-V:tä korjata hinta-arvion mennessä lähes samoihin. Pääsee automaattikäytöstäkin eroon.

Vaikka vuosien mittaan on ollut ongelmiakin kyseisen talon kanssa, niin viimeaikoina asiat on kyllä loksahdelleet hienosti kohdilleen. Oikea suunta.   

Vankka

Lainaus käyttäjältä: psssst - 27.11.13 - klo:13:21
Tehdasasenteinenhan tuo TT-V tosiaan oli. Kyselin hintoja sen korjaukseen tai vaihtamiseen EVO-malliin. Oulun Pörhö oli yllättäen täällä edullisin. Lisäyllätyksenä vielä kertoivat, että maahantuoja kustantaa osan osista joten eipä kannata TT-V:tä korjata hinta-arvion mennessä lähes samoihin. Pääsee automaattikäytöstäkin eroon.

Vaikka vuosien mittaan on ollut ongelmiakin kyseisen talon kanssa, niin viimeaikoina asiat on kyllä loksahdelleet hienosti kohdilleen. Oikea suunta.

Tuopa oli jännä kuulla tuosta vastaan tulosta.

Nuita TT-V on elvytelty puhdistamalla, mutta se kannattaa tehdä itse. Uus palopesä maksaa 250e. Webasto on kuulemma "kieltäytynyt" noiden takuukorjauksesta, minkä takia varmaan maahantuoja tulee vastaan.  VW lupaa 2vuoden takuun työlle ja osille joten ne sais tehdä omaan piikkiin uudestaan tuon rempan liekkö siinä syy vastaan tuloon.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

enke63

Nyt on putsattu Webasto karstasta . Mallia vain ajonaikana toimiva.Hyvinpä pelittää.
Olen etsinyt löytämättä vastausta,voiko tuohon sulakkeen johtoon laittaa sen on/off napin vai ei?

Olisi mukavata ,jos saisi pois päältä,niin ei koko ajan paukuta sitä päällä,josko tuo vähän kauemmin toimisikkin.
Kuiteskin sen verta vi...mainen joka talvi repiä irti ja puhdistaa.


Vankka

Lainaus käyttäjältä: enke63 - 04.12.13 - klo:11:41
Nyt on putsattu Webasto karstasta . Mallia vain ajonaikana toimiva.Hyvinpä pelittää.
Olen etsinyt löytämättä vastausta,voiko tuohon sulakkeen johtoon laittaa sen on/off napin vai ei?

Olisi mukavata ,jos saisi pois päältä,niin ei koko ajan paukuta sitä päällä,josko tuo vähän kauemmin toimisikkin.
Kuiteskin sen verta vi...mainen joka talvi repiä irti ja puhdistaa.
Ohan ne siihen niitä laittanut. Muistaa van ettei nappauta virtoja pois polton ollessa päällä.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

enke63

Sinällään vain mielenkiintoista,ettei noissa tahdo lämpöä riittä ilman webastoa.

Mulla oli aikanaan Passat -92 TD ja lämpöä piisasi.
Voisi ajatella ,että esikammikone vastaan pumppari tekisi eron,mutta polttoaineen hyötysuhdehan on vasta n.30  prossan luokkaa ,joten ei sekään oikein vakuuttava selitys ole.

Eikait vain olla säädetty kennostoissa ym.ja vika piileekin siellä. Onko pohjoisen markkinat liian pienet,jotta kannattaa ruveta kunnon lämppäriä rakentelemaan?

Jokatapauksessa tuo webasto on liian vikaherkkä ja kallis pidettävä.

Ja vielä sen verran ,että ostin tuon omani tutulta ja hän osti Uuden Passatin ,jossa oli jätetty weba pois ja tilalle ne keraamiset vastukset,mutta sanoi ,että taksikäytössä aivan järkyttävän kylmä on uudempi pasuuna.

Asuu aivan pohjoisessa jossa kylymää piisaa

Janneh

1.9 TDI octavia 66kW -37,5 pakkasta kuusamossa joskus vuodenvaihteessa. Lämpömittari ei edes värähtänyt vaikka oli pahvia keulalla. 10min oli roikassa niin sai kyl käyntiin :) Ei tämmösissä pakkasissa taida webastoakaan saada enää käyntiin.

VAGkilainen

Passatin C3 1,9tdi -09 ja webasto / Ajastin 1533 ei pelitä.
Lykkäs viikko sitten koodin F35,, mitä mahtaa tarkoittaa?
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

VAGkilainen

Lainaus käyttäjältä: VAGkilainen - 07.12.13 - klo:19:44
Passatin C3 1,9tdi -09 ja webasto / Ajastin 1533 ei pelitä.
Lykkäs viikko sitten koodin F35,, mitä mahtaa tarkoittaa?
Olikin F32!!
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 07.12.13 - klo:08:27
1.9 TDI octavia 66kW -37,5 pakkasta kuusamossa joskus vuodenvaihteessa. Lämpömittari ei edes värähtänyt vaikka oli pahvia keulalla. 10min oli roikassa niin sai kyl käyntiin :) Ei tämmösissä pakkasissa taida webastoakaan saada enää käyntiin.
Webaston lämpötilaraja on jossain -50 kieppeillä, joskin diesel-versio saa jo noissa lämmöissä olla omalla tankilla ja bensaa seassa.

Sent from my HTC Rhyme S510b using Tapatalk

Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

E-mies


Lainaus käyttäjältä: Janneh - 07.12.13 - klo:08:27
1.9 TDI octavia 66kW -37,5 pakkasta kuusamossa joskus vuodenvaihteessa. Lämpömittari ei edes värähtänyt vaikka oli pahvia keulalla. 10min oli roikassa niin sai kyl käyntiin :) Ei tämmösissä pakkasissa taida webastoakaan saada enää käyntiin.

Joskus tätä tuli testattua. Sama paikkakunta ja samat kelit: -36 astetta, normaalia talvilaatua tankissa, webasto ei lähde käyntiin. Samat pakkaslukemat ja tankissa arctic laatua niin webasto toimi hyvin.

Siitä lähtien olen pitänyt huolta että joulu-helmikuussa tankissa on aina arctic dieseliä..

psssst

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 27.11.13 - klo:13:29
Tuopa oli jännä kuulla tuosta vastaan tulosta.

Nuita TT-V on elvytelty puhdistamalla, mutta se kannattaa tehdä itse. Uus palopesä maksaa 250e. Webasto on kuulemma "kieltäytynyt" noiden takuukorjauksesta, minkä takia varmaan maahantuoja tulee vastaan.  VW lupaa 2vuoden takuun työlle ja osille joten ne sais tehdä omaan piikkiin uudestaan tuon rempan liekkö siinä syy vastaan tuloon.

No niin. Nyt on EVO5 vaihdettuna TT-V:n tilale - noin 750â,¬ kaikkineen.
Vertailuna:
- TT-V palopesän uusiminen noin 550â,¬
- TT-V palopesän putsaaminen itse 0â,¬

Jospa tuo toimisi... Ainakin takuuta on 2 vuotta.

arimikko

Passat 3c 2.0 tdi DSG BMR-moottorilla, webasto lähtee pyörimään n. 10-15 min:ksi ja sammuu. Käytin auton pajalla, ei vikakoodeja, vain joku ohjelma oli nollautunut ja ajettu sisään. Kokeitaessa pajalla webasto oli toiminut tietokoneen nokassa moitteettomasti tunnin ajan ja myös kaukosäätimellä käynnistettäessä.
Vaan eipä toimi kotona. Missähän vika?

Vankka

Lainaus käyttäjältä: psssst - 08.12.13 - klo:10:36
No niin. Nyt on EVO5 vaihdettuna TT-V:n tilale - noin 750â,¬ kaikkineen.
Vertailuna:
- TT-V palopesän uusiminen noin 550â,¬
- TT-V palopesän putsaaminen itse 0â,¬

Jospa tuo toimisi... Ainakin takuuta on 2 vuotta.

Kyllä tuo tuon palopesän uusimisen voittaa :D Putsaaminen meneekin sitten harrastuksen piikkiin :D
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

psssst

Tämän voisi siirtää Webasto-ketjuun. Tuskin uutta topikkia tarvitsee.

Tyhmä kysymys: millä ohjaat Webastoa? Jos HTM100 (näytöllinen kake), niin sillähän voidaan asettaa toiminta-aika 10 min välein.

http://www.kaha.fi/UserFiles/File/pdf/webasto_Telestart_T100_HTM_ohje.pdf

Jyri

Lainaus käyttäjältä: psssst - 08.12.13 - klo:14:52
Tämän voisi siirtää Webasto-ketjuun. Tuskin uutta topikkia tarvitsee.
Yhdistetty.

arimikko

Lainaus käyttäjältä: psssst - 08.12.13 - klo:14:52
Tämän voisi siirtää Webasto-ketjuun. Tuskin uutta topikkia tarvitsee.

Tyhmä kysymys: millä ohjaat Webastoa? Jos HTM100 (näytöllinen kake), niin sillähän voidaan asettaa toiminta-aika 10 min välein.

http://www.kaha.fi/UserFiles/File/pdf/webasto_Telestart_T100_HTM_ohje.pdf
Webastoa ohjaan telestart kakella, toiminta-aika säädetty 30 min.

osmomn

Onko kukaan putsaillut webaston palopesiä mr muscle-vaahdolla? Sama aine jolla turboja putsaillaan. Pitkällä pillillä voisi päästä tuuttaamaan pakoputkesta palopesän täyteen vaahtoa webaston ollessa autossa kiinni.

enke63

Lainaus käyttäjältä: osmomn - 08.12.13 - klo:22:33
Onko kukaan putsaillut webaston palopesiä mr muscle-vaahdolla? Sama aine jolla turboja putsaillaan. Pitkällä pillillä voisi päästä tuuttaamaan pakoputkesta palopesän täyteen vaahtoa webaston ollessa autossa kiinni.
Aika mielenkiintoinen ajatus ::) Menisi homma hiukan helpommaksi.Joku uranuurtaja kehiin.
Kerkesin omani mekaanisesti puhdistaa,mutta seuraavalla kerralla voisi harkita :) :)

Vankka

Lainaus käyttäjältä: enke63 - 11.12.13 - klo:19:02
Aika mielenkiintoinen ajatus ::) Menisi homma hiukan helpommaksi.Joku uranuurtaja kehiin.
Kerkesin omani mekaanisesti puhdistaa,mutta seuraavalla kerralla voisi harkita :) :)

Polttoainesuuttimen kautta vois onnistuakkin. Se karstasta "tukkeutuva" osa on niin häviävän pieni suhteessa lämmönvaihtimeen.  Pakoputken rööristä jos suihkii niin palopesään ei välttämättä mene mitään.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

osmomn

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 01.02.12 - klo:15:12
Tuolla "Webastolla lämmitys - ohjeita/neuvoja - ongelmia"-topicissa on ollut puhetta tuollaisen "CAN-katkaisimen" asentamisesta. Olen tässä suunnitellut, että suorittaisin itse saman projektin. Olen kaivellut tuota auton kytkiskaaviota ja koittanut paikallistaa webaston can-piuhat.

Liitteenä olevan kytkiksen mukaan nuo webbasen can-piuhat lähtee tuolta Can-boxin liittimestä pinneistä 10 ja 20, eli jos hilpasen nuo johdot poikki ja asennan kytkimen noiden väliin niin homma olisi pueno?

Osaako kukaan kertoa mitä nuo B421 ja B415 hässäkät meinaa?

Lueskelin vähän tätä ketjua. Saitko laitettua kytkimen Can-väylän väliin? Itsellä olisi tämä projekti edessä.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: osmomn - 12.12.13 - klo:13:40
Lueskelin vähän tätä ketjua. Saitko laitettua kytkimen Can-väylän väliin? Itsellä olisi tämä projekti edessä.
Mulla on johdot irti liittimestä. Ei starttaile itsekseen enään.  Rakentelin kyllä tuollsen johtosarjan johon kytkin oli tarkoitus laittaa.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy