Webasto

Aloittaja Pastori2, 12.08.11 - klo:07:40

« edellinen - seuraava »

Korhonen

Kapulan ja ohjaimen välinen kommunikaatio ei pelaa.. Oletko yrittänyt ohjelmoida tuon kaken uudelleen tuolle ohjainlaitteelle?

jos kapulana tommonen telestartti, niin tuossapa olisi ohjeita

http://kaha.fi/UserFiles/File/pdf/webasto_Telestart_T80.pdf

edit. http://kaha.fi/category.php?cid=111 tuolta vielä nuo loputkin käyttöohjeet löytyy, mutta näyttäisi että kaikkien kauko-ohjainten ohjelmointi toimii samalla tavalla.
VW Passat 1.9 tdi Sportline -06

mla

Samalla tavalla ohjelmointi tapahtuu tehtaan kaukosäätimelle. Pitää vain löytää se oikea sulake joka ei ole tehtaan versiossa konehuoneessa vaan normaalien sulakkeiden joukossa auton sisällä.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

jlik

Kiitoksia paljon neuvoista. Olin matkoilla ja pääsin vasta tänään kokeilemaan. Oikea sulake (43) löytyi ja Kahan ohjeiden mukaan sain koodattua kaukosäätimen. Mulla tais olla sama ongelma vuosi sitten ja silloin (muun huollon yhteydessä) ongelma korjattiin merkkihuollossa.

t. Jari

kärcherking

Alkusyksystä tuli talouteen hankittua profiilin mukainen passat - 07 Tdi Leonin tilalle. Passatissa oli vielä tt-v vaihtamatta ja ajastintakaan ei ollu laitettu joten pari viikkoa sitten pakkasten kiristettyä yli kymmenen asteeseen webasto meni jumiin. Soitto Laakkoselle Kajaaniin ja webasto vaihtoon. Evo tuli tilalle ja ajastin luonnollisesti. 980 euroa oli lasku joka oli mielestäni kohtuullinen kun töitä asentaja teki seittemisen tuntia ja maahantuoja maksoi osan uudesta webastosta. Ainut mikä ihmetytti oli tämä katkaisija automaatin pois saamiseksi, sen laitoivat suoraan webaston päävirtasulakkeen paikalta johdot kojetauluun ja siihen katkaisija. Katkaisija off asennossa webasto ei lähde ajastimellakaan päälle. Mutta nyt passatti lämpenee hyvin  :)

heikoin

#184
Moi.

3C -08 1.9tdi variant passatti kyseessä. Webasto löytyy tehtaan jäljiltä, mutta minikello asennettu vasta viime talvena.

Ongelmana on, että kun kelloon asettaa ajastimella ajan, niin webasto ei puhalla sisälle ollenkaan ilmaa. Lämmittää vain koneen. Aluksi oli kaikki ikkunat sulana, mutta tänä talvena ei ole enää lämmittänyt kabiinia. Jos kellosta painaa liekin kuvaa, niin webasto puhaltaa lämmintä ilmaa sisälle. Autossa on automaatti-ilmastointi ja webaston automatiikka toiminto päällä.

Mistähän kannattaisi lähteä etsimään vikaa vai onko vika vaan käyttäjässä. Minulla ei ole mitään webaston käyttöohjetta ja ilmeisesti tuo jälkiasennettu minikello toimii erilailla auton kanssa yhteen kuin alkuperäinen tehdasohjaus?


repomies

Osaisiko joku sanoa vähän tarkemmin missä kohtaa sen tehdaswebaston pakoputken pää on, ja mistä kohtaa siihen yltää parhaiten kädellä? Vänkärin puolella joo, mutta tarkemmin.. Tahtoisin tarkastaa toimiiko tuo weba lainkaan.. mitään kelloa tms ohjausta ei ole, eli automagiikan voimin mennään. Webaston lätkä löytyy konepellin alta.

Auton lämpeneminen ei ole mitenkään legendaarisen nopeaa. Lämpeää kyllä sitten kun moottorin lämmöt on nousseet, mihin menee näillä nollakeleilläkin kyllä jonnin verran aikaa.

mla

Lainaus käyttäjältä: heikoin - 01.04.13 - klo:15:41
Ongelmana on, että kun kelloon asettaa ajastimella ajan, niin webasto ei puhalla sisälle ollenkaan ilmaa. Lämmittää vain koneen. Aluksi oli kaikki ikkunat sulana, mutta tänä talvena ei ole enää lämmittänyt kabiinia. Jos kellosta painaa liekin kuvaa, niin webasto puhaltaa lämmintä ilmaa sisälle. Autossa on automaatti-ilmastointi ja webaston automatiikka toiminto päällä.

Mistähän kannattaisi lähteä etsimään vikaa vai onko vika vaan käyttäjässä. Minulla ei ole mitään webaston käyttöohjetta ja ilmeisesti tuo jälkiasennettu minikello toimii erilailla auton kanssa yhteen kuin alkuperäinen tehdasohjaus?

Kuulostaa aika eksoottiselta. Käytä tuo sillä minikellon asentajalla josko saisi selville onko IPCU releessä joku ongelma vai onko asennuksessa joku muu virhe. Toki muutkin valtuutetut asentajat voivat sitä IPCU relettä katsoa, mutta usein ohjaavat sinut merkkiliikkeeseen.
Ajastuksen tulisi toimia aivan samoilla asetuksilla kuin minikellosta liekkiä painamisen. Minikellon ohjeet löydät Kahan sivuilta 1533 ohjeiden alta, jos niitä ei siis asennuksessa sinulle toimitettu.

Lainaus käyttäjältä: repomies - 07.04.13 - klo:08:38
Osaisiko joku sanoa vähän tarkemmin missä kohtaa sen tehdaswebaston pakoputken pää on, ja mistä kohtaa siihen yltää parhaiten kädellä? Vänkärin puolella joo, mutta tarkemmin.. Tahtoisin tarkastaa toimiiko tuo weba lainkaan.. mitään kelloa tms ohjausta ei ole, eli automagiikan voimin mennään. Webaston lätkä löytyy konepellin alta.

Auton lämpeneminen ei ole mitenkään legendaarisen nopeaa. Lämpeää kyllä sitten kun moottorin lämmöt on nousseet, mihin menee näillä nollakeleilläkin kyllä jonnin verran aikaa.

Tuo pakoputken paikka riippuu hieman vuosimallista ja onko sille tehty 'korjauksia'. Eli alunperin tuli ulos saman puolen pyörän ripustuksien välistä missä se puskurissa sijaitsee (useimmin repsikan puolella ja näin 3C:ssäkin on). On semmoinen mehupilliä hieman suurempi metallinen putki.
Myöhemmin 'korjasivat' savutusta siten, että pakoputki voi olla vedetty pidemmälle auton alle - yleensä keskelle. Tällöin Webaston savut eivät tule niin herkästi auton kabiiniin sisäilmanoton kautta.
Testerilläkin tuon näkee nopeasti - VCDS auttajia löytyy ympäri Suomen auttamaan tuossa ongelmassa. Vikakoodi siellä kuitenkin on ja Webasto lukossa. Näillä tehtaan laitteilla kun ei pääse vuotta ilman huoltoa.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

repomies

#187
Lainaus käyttäjältä: mla - 07.04.13 - klo:11:52
Myöhemmin 'korjasivat' savutusta siten, että pakoputki voi olla vedetty pidemmälle auton alle - yleensä keskelle. Tällöin Webaston savut eivät tule niin herkästi auton kabiiniin sisäilmanoton kautta.
Testerilläkin tuon näkee nopeasti - VCDS auttajia löytyy ympäri Suomen auttamaan tuossa ongelmassa. Vikakoodi siellä kuitenkin on ja Webasto lukossa. Näillä tehtaan laitteilla kun ei pääse vuotta ilman huoltoa.

Yritin tuota katsella auton alta mutta enhän minä sieltä mitään löytänyt. Kitkerää hajua kyllä riitti, eli ehkä se kuitenkin pelaa, jotenkin. Tankkailen pro-dieseliä ja ajattelen puhtaita ajatuksia, ehkä se karstoittuu sillä tavalla vähemmän?

Auto on menossa vaihteiston perusasetusten säätöön/adaptointiin joten siinä samallahan ne vikakoodit sitten tulee luettua. Tai siis menee jahka saan ajan, paikallinen putka on jo katsottuna.

Varmaan pitäisi investoida tuohon VCDS:ään, Haynesin jo hommasinkin.

repomies

Lainaus käyttäjältä: mla - 07.04.13 - klo:11:52Vikakoodi siellä kuitenkin on ja Webasto lukossa.

Bingo.

01406 - No Flame
     000 - - - Intermittent

00003 - Control Module
     014 - Defective

Ja lukossa. Täytyy yrittää purkaa VCDS:llä tuota lukitusta, mutta aika heikoltahan tuo Control Module Defective kuulostaa.

repomies

Lainaus käyttäjältä: repomies - 13.04.13 - klo:17:23
Ja lukossa. Täytyy yrittää purkaa VCDS:llä tuota lukitusta, mutta aika heikoltahan tuo Control Module Defective kuulostaa.

Lukituksen poisto onkin tehty nykyään helpoksi VCDS:n kanssa, sieltä vaan drop down valikosta ja save perään. Sitten saa vikakoodit pyyhittyä. Tosin tuo controller malfunction toistuu, ei edes yritä käynnistystä, joten taitaa olla pajalle valmis tämä vehjes. :(

Vankka

Lainaus käyttäjältä: repomies - 13.04.13 - klo:20:36
Lukituksen poisto onkin tehty nykyään helpoksi VCDS:n kanssa, sieltä vaan drop down valikosta ja save perään. Sitten saa vikakoodit pyyhittyä. Tosin tuo controller malfunction toistuu, ei edes yritä käynnistystä, joten taitaa olla pajalle valmis tämä vehjes. :(

Oisko ohjainkortti kypsä?
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

repomies

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 13.04.13 - klo:20:37
Oisko ohjainkortti kypsä?

Melkoisen kypsältä vaikuttaa kyllä tuo Weba. Hmm.. paikallisten webahuoltojen kooklaus osui läheiseen Tampereen Autosähköön, onko kellään kokemuksia?

Janneh

Pian alkaa olla se aika vuodesta kun vaihdetaan ajotietokoneesta Heating --> Ventilation  8) Olen ymmärtänyt että näin myös automaattikäyttö on poissa pelistä (?)

Finnhopper

Itellä simahti pari vuotta sitten ohjainkortti passatin webastosta ja ainakin siihen aikaan oli aika lailla sama raha jotta laitettiinko kokonaan uusi laite vai uusittiinko pelkkä ohjainkortti. Laitoin uuden weban kun hintaero oli tosiaan jotain satasen luokkaa. Nyt tuo on pari talvea pelannut ihan ok. Kop kop. ::)
VW T5 2005 4Motion

Vankka

Lainaus käyttäjältä: repomies - 13.04.13 - klo:20:53
Melkoisen kypsältä vaikuttaa kyllä tuo Weba. Hmm.. paikallisten webahuoltojen kooklaus osui läheiseen Tampereen Autosähköön, onko kellään kokemuksia?

Mitä vikakoodia tuo antaa ennen kuin menee lukkoon?
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

repomies

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 14.04.13 - klo:13:40
Mitä vikakoodia tuo antaa ennen kuin menee lukkoon?

Control module defective tulee nyt suoraan heti kun tuota yrittää startata tai auto-skannata. Vikakoodin kyllä saa lukituksen poiston jälkeen pois, hetkeksi.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: repomies - 14.04.13 - klo:14:18
Control module defective tulee nyt suoraan heti kun tuota yrittää startata tai auto-skannata. Vikakoodin kyllä saa lukituksen poiston jälkeen pois, hetkeksi.

Eli saat tuon no flame ja sit paukkuu lukkoon? Vai antaako enään tuota no flamea? Vähän viittaisi hehkuun? eli palopesä vaihton 250â,¬+tiivisteet+työt. Tai sitten itse ohjainkortti.

Uutta webbasta vaan kiinni. EVO on ulkoisesti saman näköinen kuin TT-v joten menee samoihin kiinikkeisiin. Ohjainkortin mukana taitaa tulla muuten uusi paloilmanpuhallin? Muistelen,että ovat samaa pakettia.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

repomies

Ei tule enää mitään muuta virhettä kuin tuo control module defective. No flame oli muistissa kun ensimmäisen kerran luin koodit, ja sen jälkeen kun sain koodit putsattua pois sieltä on tullut vain tuo control module defective - ja se tulee heti uudelleen kun putsaa vikamuistin.

Putsattu purkuosa-TTV voisi olla yksi vaihtoehto, mutta voihan sekin kyrvähtää milloin vain. Karstaa saisi putsata pois sitten parin vuoden päästä, jos ollaan optimistisia.

repomies

Sattuipa käsiini tuollainen käytetty TT-V poltin. Pitihän se purkaa ja katsoa mitä se on syönyt, kun ketjussa on oikein linkki videoon jossa tuo toimenpide näytetään.

Kyseinen poltin oli selvästi avattu joskus aiemminkin. Sen näkee niistä ruuvintapaisista, joilla suutin on kiinni palotilassa.

Oli kerrassaan hämmentävän paljon karstaa siinä keraamisessa pikku kupissa, jossa hehku seisoo. Varmaan yli 2mm jokapuolella seinissä. Jos nuo noin paljon karstoittuvat niin eipä ihme, mikäli poltin lakkaa toimimasta.

Ko. poltin on vieläpä mallia, jossa on sekä polttoaineen lämmitys että solenoidiventtiili. Tuolla yhdistelmällä luulisi liekin palavan puhtaasti, mutta mitä ilmeisimmin luulo on turha.

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: repomies - 22.04.13 - klo:19:40
Ko. poltin on vieläpä mallia, jossa on sekä polttoaineen lämmitys että solenoidiventtiili. Tuolla yhdistelmällä luulisi liekin palavan puhtaasti, mutta mitä ilmeisimmin luulo on turha.
Ei pala yhtään sen paremmin tai varmemmin. Oma on myös noilla varustettu ja välillä yskii vaikka on putsattu. Lisäksi omaan kaaliin ei mahdu se asia, että vaikka käytössä on solenoidiventtiili, niin liekin sammuessa savua riittää auton ympärillä-->polttoaineensyöttö ei katkea heti (venttiili toimii kuitenkin) liekkö jotain bugia ohjelmistossa.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

repomies

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 22.04.13 - klo:19:57
Ei pala yhtään sen paremmin tai varmemmin. Oma on myös noilla varustettu ja välillä yskii vaikka on putsattu. Lisäksi omaan kaaliin ei mahdu se asia, että vaikka käytössä on solenoidiventtiili, niin liekin sammuessa savua riittää auton ympärillä-->polttoaineensyöttö ei katkea heti (venttiili toimii kuitenkin) liekkö jotain bugia ohjelmistossa.

Oletko testannut sen solenoidin toiminnan? Videolla jantteri painaa kaasuttimenpuhdistussprayta polttoaineputkeen samalla kun renkkaa painonapilla +12V sille solenoidille. Kokeilin omastani, ja solenoidi tuntui toimivan.

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: repomies - 22.04.13 - klo:20:01
Oletko testannut sen solenoidin toiminnan? Videolla jantteri painaa kaasuttimenpuhdistussprayta polttoaineputkeen samalla kun renkkaa painonapilla +12V sille solenoidille. Kokeilin omastani, ja solenoidi tuntui toimivan.
Kyllä putsattu juuri noin ja venttiili pelittää. Mutta liekin sammuessa, savusta päätelle venttiili ei mene heti kiinni.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

repomies

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 22.04.13 - klo:20:27
Kyllä putsattu juuri noin ja venttiili pelittää. Mutta liekin sammuessa, savusta päätelle venttiili ei mene heti kiinni.

Totisesti outo juttu. Tietysti, onhan siinä putkessa tilavuutta kuitenkin sen venttiilin jälkeen vielä. Kenties siinä on se ongelma, kuuman webaston sisällä laajeneva löpö pisaroi hieman suuttimesta yhä korventavan kuumaan polttimeen, missä hehku ei sitä enää välttämättä sytytä.

repomies

#203
Woohoo! Se toimii!

Olin koettanut poistaa monen monituista kertaa webaston lukituksen ja putsannut vikakoodit, mutta vaikka ne vikakoodit lähtikin pois niin se kontrollerin vika tuli heti takaisin kun webastoa yritti laittaa käyntiin joko starttaamalla auton kylmässä tai VCDS basic settingsin kautta.

Kävin sitten läpi ne komponenttikohtaiset testit VCDS:n käyttöliittymässä, ja kaikki pumput raksuttivat nätisti testien aikana, flekti toimi ym ym. Mistä tulin siihen tulokseen että ei se kontrolleri nyt ihan tiltissä voi olla.

Auton dokumentaatio kouraan ja tutkimaan mistä sulakkeet löytyvät. Aux heaterin sulakkeita piti olla vasemmassa sulakerasiassa kojetaulun päässä, vaan eipä ollut - taisivat olla sähkölämmitinelementille, jollaista autossa ei ole. Sitten lisää el manuelin pläräystä ja konehuoneen puolelta löytyi sitten sulake numero F21. Irti ja takas kiinni, jonka jälkeen taas VCDS:n kimppuun.. sormet ristissä basic settingseistä taas heater start ja.. sehän lähti. Annoin käydä 30 minuuttia, jonka aikana se ehti lämmittää kabiinin mukavasti ja mennä puolitehoille.

Toivotaan ettei tuo tilttaa ihan heti uudelleen.

repomies

Olen nyt seuraillut kylminä aamuina tuota Webaston starttia. Kyllähän se savut tussauttaa auton alle ihan ensimmäisenä, mutta heti ensipölläyksen jälkeen tuo sitten palaa mielestäni enempi vähempi puhtaan oloisesti.

Onko tuo "käynnistyskäry" normaalia vai kenties karstan aiheuttama oire?

Vankka

Lainaus käyttäjältä: repomies - 25.04.13 - klo:19:19
Olen nyt seuraillut kylminä aamuina tuota Webaston starttia. Kyllähän se savut tussauttaa auton alle ihan ensimmäisenä, mutta heti ensipölläyksen jälkeen tuo sitten palaa mielestäni enempi vähempi puhtaan oloisesti.

Onko tuo "käynnistyskäry" normaalia vai kenties karstan aiheuttama oire?

Se voi olla kaikkea normaalin ja epänormaalin väliltä :D Tuo TT-V syttyy ja sammuu vähän miten sattuu.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Kapa

Mulla on ainoa diesel, joka ei ole käryttänyt ollut se, jossa polttoaine otettiin noista auton omista letkustoista ( en enää muista, mihin se otto laitettiin). Se käynnistyi hallitiloissakin ilman käryä. Kaikki muut, joihin on tehty virallinen oma letkusto tankkiin ovat taas käryttäneet pirusti. Bensoilla tuo käynti on sitten ollut tosi sivistynyttä kaikilla.

repomies

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 25.04.13 - klo:19:32
Se voi olla kaikkea normaalin ja epänormaalin väliltä :D Tuo TT-V syttyy ja sammuu vähän miten sattuu.

Kai se on uskottava.

Löin aamulla pasuunan tulille, ja koska ajotietokoneen mielipide kelistä antoi ymmärtää webaston yrittävän käynnistystä, säntäsin ottamaan rukousasennon pasuunan eteen. En tiedä, oliko pääni kohden pyhää kaupunkia, mutta ainakin se oli kohti pyhää peltilehmää. Niin tai näin, naapurit taatusti pitävät minua nyt entistäkin kajahtaneempana, jos sattuivat näkemään.

Siinä sitten perse pystyssä tuijotin auton alustaa kohden weban pakoputkea ja kirosin että perkele taasko se paska laukesi. Joku kuitenkin piti ääntä joten pitihän se sormella koettaa sitten lopulta. Melkein poltin näppini, se nimittäin puhalsi nätisti kuumaa pakoputkestaan. Ei pienintäkään savuttamista startissa, en edes tajunnut että se käynnistyi. Että näin.

Tuuripeliä ilmeisesti. En sitten tiedä olisiko siellä VCDS:ssä jotain asetuksia joista olisi iloa. Siellähän on vähän kaikenlaisia säätöjä, mutta niiden käytännön vaikutuksista minulla ei ole tarkempaa havaintoa. Mukavahan se olisi jos asetukset saisi sillä tapaa että tuo starttaisi aina samaan tapaan kuin tänään.

psssst

Terve, pakkasten myötä Webasto-ongelmat taas tapetille...

Auto: Passat 2009 2.0TDI + DSG

Webasto: Ei tehtaan asentama, todennäköisesti maahantuojan tai ssiis jälleen myyjän varustelemana uutena asennettu. En ole tutkinut sen mallia. Telestart T100 - ei sisäohjainta.

Ongelma: Webasto ei käynnisty... Kakessa lukee vain "Lock". En ole vielä tutkinut vcds:llä. Toivottavasti resetointi auttaa - vekotin toimi viikko sitten.

Kysymys: Mihinkähän tuon Telestartin ohjainyksikkö on yleensä asennettu? Tehtaaltahan se kai on takapaksissa verhoilujen takana mutta entäs nämä jälkiasenteiset?
Antenni on taustapeilin edessä ja piuhaa seuraamallahan se löytyisi mutta jospa joku tietäisi.


Taky

Lainaus käyttäjältä: psssst - 16.10.13 - klo:09:03
Kysymys: Mihinkähän tuon Telestartin ohjainyksikkö on yleensä asennettu?

Arvaus on kuskinpuolelle koelautaan, olisiko sulakerasian tykö...

Lainaus käyttäjältä: psssst - 16.10.13 - klo:09:03
Antenni on taustapeilin edessä ja piuhaa seuraamallahan se löytyisi mutta jospa joku tietäisi.

Antennin johto about 1,5 metriä niin ei se ainakaan peräkonttiin yllä.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy