Webasto

Aloittaja Pastori2, 12.08.11 - klo:07:40

« edellinen - seuraava »

ConD

Lainaus käyttäjältä: skiman - 24.09.12 - klo:11:48
Kaksi lisäkysymystä tähän. Millainen homma tuo kytkimen asentaminen can-väylään on vs. kellosetti. ja mitä nämä noin maksavat?
Kytkin can-väylään käytännössä asentuu katkaisemalla johdot webastolle, joiden väliin kytkin laitetaan. On ns. "idioottikytkin" eli sitä käytetään vain auton ollessa paikallaan ja pois päältä. Estää käynnistymistiedon etenemisen webastolle auton ohjainlaitteelta, mutta jättää myös herjan väyläohjainlaitteelle että webastoon ei saada yhteyttä. Kaksipiippuinen juttu siis... Hinta itsetehtynä parista eurosta pariinsataan jos saa teetätettyä jossakin.

Lisäsarjan asennus sitten vaatii enemmän harrastuneisuutta tai täytettä lompakosta, sillä sen hinta on parista sadasta itsetehtynä noin 600-700e teetätettynä tehtaan värkein. Itsellä on Touranissa itseasennettu lisäsarja (http://www.zuheizer-upgrade.de/), jonka kokonaiskustannukset on n. 210e kellolaitteen kanssa. Tämän jälkeen voi webaston koodata pois ohjainlaitteesta ja irroittaa nuo CAN-piuhat ja käyttää webaa vain kellolaitteesta, ainakin näin teoriassa.

Kummallakin tavalla on ilmeisesti pyrkimys saada katkokäyttö webastolta pätkäajossa ja näillä lauhemmilla keleillä pois. 0...+5 kelillä webasto lämmittää vedet moottorin käydessä 5-15minuutissa siihen pisteeseen että webasto pätkäisee pois päältä, ja tuohan ei palopesän karstoittumisen takia ole oikeen hyvä juttu.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

mla

Lainaus käyttäjältä: skiman - 24.09.12 - klo:10:46
Millä lokiikalla passat 3c webasto käynnistyy, kun kyseessä on siis ajonaikainen webasto, ilman kelloa.
Voiko webastoa ottaa pois päältä esim. sulakkeen poistamalla, sillä seuraavat 2kk se on vielä ihan turha kapistus ja täten voisi vältää turhia käynnistymisiä.



Pitäisi sitä sentään kerran kuussa käyttää eli tuolla myös aiheutat sen, ettei toimi kun kylmillä keleillä pitäisi. Pitkä tauko saa pumput jumiin yms.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

pela

Lainaus käyttäjältä: mla - 25.09.12 - klo:13:23
Pitäisi sitä sentään kerran kuussa käyttää eli tuolla myös aiheutat sen, ettei toimi kun kylmillä keleillä pitäisi. Pitkä tauko saa pumput jumiin yms.

Yleensä ensimmäisellä kerralla värkkää pitkän käyttämättömyyden jälkeen mutta toimii sen jälkeen kuitenkin kunhan pakkanen pysyy kohtuuksissa. Ja toisen talven jälkeen kevätpuolella palopesän on joutunut karstoittumisen vuoksi vaihtamaan. Näin on menneet viimevuodet näiden tehdaswebojen kanssa...

Janneh

Itse ajattelin siirtyä ainakin talviajaksi tuohon nesteen pro dieselin käyttöön juurikin tuon vähäisemmän karstoittumisen takia.. Saas nähdä onko webastokäytössä eroa.

skiman

Voikohan sitä käynnistys rajaa (oletettavasti +4) säätää alemmas.
joku -5 - (-10) vois olla sopiva, silloin webastolle alkaa jo olemaan tarvetta.


Taky

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 25.09.12 - klo:14:57
Saas nähdä onko webastokäytössä eroa.

Neste Pro siis, muutamia kertoja on tullut jo starttailtua Webasto Prolla eikä mitään ongelmaa ole ollut.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Janneh

Olen käyttänyt webastoa jo nyt +6 aamuina. Suurimmat hyödyt tuosta neste proosta ajattelin olevan tuo webaston karstoittumisen väheneminen mikä on ollut ongelma näissä dieselweboissa.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 26.09.12 - klo:08:58
Suurimmat hyödyt tuosta neste proosta ajattelin olevan tuo webaston karstoittumisen väheneminen mikä on ollut ongelma näissä dieselweboissa.

Se on merkittävä asia, 1. Webasto meni takuuseen 23 kk ikäisenä, toivottavasti Pro jatkaa toimintaikää/varmuutta.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

ropellihattu

Olen joskus kuullut/lukenut, että tehdasasenteinen webasto osaa lähtiessään lämmittämään säätää puhalluksen lasille ja lämmön täysille? Ja jälkiasenteinen ei osaa tätä tehdä.

Asennutin käytettynä ostamaani autoon Webaston ja kysyin tätä asentajalta. Ei ollut moisesta kuullutkaan.

Miten on asian laita? Nythän joudun illalla kotiin tullessani laittamaan lasipuhalluksen päälle ja lämmöt täysille.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Taky

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 02.10.12 - klo:11:41
Nythän joudun illalla kotiin tullessani laittamaan lasipuhalluksen päälle ja lämmöt täysille.

Sama juttu - manuaali ilmastointi kun on.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

heiluhannat

Meillä Golfissa jälkiasennettu Webasto ja kabiinin lämpö on tosiaan kiinni siitä, missä asennossa ilmastointi (aut) oli autoa sammutettaessa eli talvella jos vaan muistetaan, niin puhallus lasille ja lämpö täysille. Toimii kauko-ohjaimella, siitä plussaa.

Edellinen auto oli Focus, jossa tehdaseberi, joka lämmitti kabiinia täysillä oli ilmastointi (aut) ollut missä asennossa tahansa autoa sammutettaessa. Koska siis oli kiinni CAN-väylässä, niin osasi kääntää ainakin lämmöt täysille. Kun auton starttasi, ilmastointi oli samoilla säädillä kun sammutettaessa. Tässä vehkeessä ei ollut kauko-ohjausta eikä edes kelloa, vaan jos sen halusi päälle (joko heti tai ajastuksella), niin piti laittaa virrat päälle, jotta ajotietokone heräsi ja sitä kautta laittaa eberi päälle. Siitä iso miinus.

Nyt kun on kokemusta molemmista, niin parempi on kauko-ohjauksella varustettu, vaikka kabiini joskus onkin kylmänä. Itse kun ei aina tiedä, mihin aikaan aamulla on lähdössä, niin Focuksessa ei voinut ajastaa ennalta joten herättyä piti ensimmäiseksi rämpiä pihalle laittamaan eberi päälle, ei hyvä. Kysyin maahantuojan tiskiltä kauko-ohjainta, ei kuulemma ollut saatavilla. Nykyään sentään Fordinkin tehdaslämppäreihin taitaa tulee kauko-ohjain mukana, olisivatkohan saaneet vähän palautetta.

Sande

Mihin hintaan olette saaneet jälkiasenteisen kauko-ohjauksen asennettuna?
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

ropellihattu

Tarkoitatko koko roskaa kaukosäädöllä vai kaukosäätöä tehdaslämppäriin?
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Sande

Tarkoitan että paljonko mahtaa maksaa jälkiasenteiseen Webastoon kaukosäädin asennettuna?
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Max3

Joo, ei tuo ihan halpaa huvia ole, maksoin jälkiasennetun webaston kaukosta 450 euroa kaikkiaan (asennus+tarvikkeet+k-ohjain). Nyt on kello ja kauko-ohjain.
Octavia 1.4 tsi combi 2017 black
ex Octavia: combi 2012, hb 2011

KeiZZi

Juu huomenna saa passatti lohjalla webaston kylkeen kellon.
Kallista lystiä on ku 600â,¬ tais olla liksa töineen päivineen.
Autossa oli siis tehdas asenteinen webasto.
Kuulin että niissä tehdas asenteisissa webastoissa ja jälkiasennetuissa kelloissa on ollut jotai häikkää keskenään ei tahdo aina lähtee jylläämään kovemmilla pakkasilla?
Kellään kokemuksia?
Minkä aikaa yleensä pidätte webastoa hurisemassa pakkasilla?
VW Passat 3C Variant 1.9TDI vm2008

Vankka

Lainaus käyttäjältä: KeiZZi - 08.10.12 - klo:00:02
Juu huomenna saa passatti lohjalla webaston kylkeen kellon.
Kallista lystiä on ku 600â,¬ tais olla liksa töineen päivineen.
Autossa oli siis tehdas asenteinen webasto.
Kuulin että niissä tehdas asenteisissa webastoissa ja jälkiasennetuissa kelloissa on ollut jotai häikkää keskenään ei tahdo aina lähtee jylläämään kovemmilla pakkasilla?
Kellään kokemuksia?
Minkä aikaa yleensä pidätte webastoa hurisemassa pakkasilla?

Kyllä tuo minun reuhka lähti supsuttaan 30 pakkasella. Tuosta on palopesä jo kertaalleen putsattu :D Itse olen käyttänyt 15min-30min yleensä vartin.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Pastori2

Mun pasuunassa tehdas webasto jälkeenpäin lisätty kello niin on aivan sama missä asennossa on on puhallus ni se ei muutu. aina samalla tavalla puhaltaa.

perusmies

Ostin tuon profiilinmukaisen pelin vuosi sitten. Viime talvena se Webasto (kellosarjalla) toimi pitkään kuten pitikin, mutta sitten lopputalvella se ei tahtonut lähteä aina käyntiin ja puski dieselin katkua. Vikakoodi oli "no flame". Korjaamot epäilevät että palopesä pitäisi vaihtaa ja hinta-arvio sille kaikkineen olisi 500-700â,¬.

Jos tuon kunnostaa, niin tuskin se romu kuitenkaan kauaa toimii (pessimisti ei pety) ja se automaattilämmitys viimeistään karstaa laitteen taas pilalle. Sähköä autolle saisi sekä kotona että töissä, joten lohkolämmitin sisätilalämppärillä olisi ok, mutta eihän tuohon BXE-koneeseen saa Defan ja Calixin mukaan kuin säteilylämmittimiä, eikä sellainen kikkare öljypohjan kyljessä paljon herätä luottamusta. Maksaisihan sekin, mutta olisi luultavasti luotettavampi kuin tuo auton mukana tullut Webasto.

Tuon nykyisen Webaston korjauttamisen sijaan enemmän houkuttelisi ostaa uusi laite (eberi Saksasta kaukosäädöllä) ja asennuttaa se tuon romun tilalle. Toisessa autossa on v. 2005 asennettu eberi kaukosäädöllä, eikä sen kanssa ole ollut mitään ongelmia. Ei se tosin ole ollut 100% käytöllä, koska autossa on lohkolämmitinkin. Vuonna 2005 5kW eberi kaukosäädöllä maksoi Saksasta tilattuna kaikkineen alle 800â,¬. Nyt näyttää vastaava setti olevan vajaan tonnin. Webasto kellolla näyttää irtoavan 900 eurolla ja kaukosäädöllä menee päälle tonnin. Onko kenelläkään kokemusta tuon Thermo Top V:n vaihtamisesta TT C-lämppäriin? Jos tuohon uuden lämppärin laittaisi niin pitäisi kyllä ajaakin sillä sitten useampi vuosi...

Ei oikein tiedä mitä tuolle tekisi. No, sainpahan purkaa sydäntäni. Kiitos.

ConD

Lainaus käyttäjältä: perusmies - 16.10.12 - klo:20:49
Onko kenelläkään kokemusta tuon Thermo Top V:n vaihtamisesta TT C-lämppäriin? Jos tuohon uuden lämppärin laittaisi niin pitäisi kyllä ajaakin sillä sitten useampi vuosi...

Ei oikein tiedä mitä tuolle tekisi. No, sainpahan purkaa sydäntäni. Kiitos.
Naapurifoorumilta napattua:
LainaaLaite ja asennus, vai pelkkä asennus?

Edit: Meillä EVO päivitys kustantaa seuraavasti.

Ventur pois. Uusi Evo, polttoaine- ja vesipumppu. Uusi autosta riippumaton johtosarja.
- Thermo Top Evo 4kw 1050â,¬
- Thermo Top Evo 5kw 1250â,¬
- Ajastin kello 100â,¬ (jos autossa on jo webaston lisäsarja niin kelloa/kaukosäädintä ei tarvitse ostaa)
- Automaatti ilmastointiin tarvitaan ohjelmoitava IPCU-rele 80â,¬

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=883069&highlight=#883069

Ota tuohon käyttäjään "jad" yhteyttä tuolla ja kysy millä hintaa saisit tuon evon. Asennus tosiaan on mahdollista, mutta vaatii pieniä muutoksia oheislaitteisiin webastolle.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

woke

Onko tosi kun kuulin tuossa juttua että passatin automaattiwebasto menee lukkoon jos pääsee polttoaineen merkkivalo syttymään eikä lähde sitten enään päälle ennen ku käyttää piuhan nokassa?

jusba31

#171
Lainaus käyttäjältä: woke - 16.10.12 - klo:21:33
Onko tosi kun kuulin tuossa juttua että passatin automaattiwebasto menee lukkoon jos pääsee polttoaineen merkkivalo syttymään eikä lähde sitten enään päälle ennen ku käyttää piuhan nokassa?

Ei pidä paikkaansa. Ei lähe päälle jos polttoaine vähissä, mutta rupee taas toimimaan kun polttoainetta tarpeeksi. 3 kertaa epäonnistunut käynnistys lukitsee laitteen.

jusba31

Lainaus käyttäjältä: perusmies - 16.10.12 - klo:20:49
Ostin tuon profiilinmukaisen pelin vuosi sitten. Viime talvena se Webasto (kellosarjalla) toimi pitkään kuten pitikin, mutta sitten lopputalvella se ei tahtonut lähteä aina käyntiin ja puski dieselin katkua. Vikakoodi oli "no flame". Korjaamot epäilevät että palopesä pitäisi vaihtaa ja hinta-arvio sille kaikkineen olisi 500-700â,¬.

Jos tuon kunnostaa, niin tuskin se romu kuitenkaan kauaa toimii (pessimisti ei pety) ja se automaattilämmitys viimeistään karstaa laitteen taas pilalle. Sähköä autolle saisi sekä kotona että töissä, joten lohkolämmitin sisätilalämppärillä olisi ok, mutta eihän tuohon BXE-koneeseen saa Defan ja Calixin mukaan kuin säteilylämmittimiä, eikä sellainen kikkare öljypohjan kyljessä paljon herätä luottamusta. Maksaisihan sekin, mutta olisi luultavasti luotettavampi kuin tuo auton mukana tullut Webasto.

Tuon nykyisen Webaston korjauttamisen sijaan enemmän houkuttelisi ostaa uusi laite (eberi Saksasta kaukosäädöllä) ja asennuttaa se tuon romun tilalle. Toisessa autossa on v. 2005 asennettu eberi kaukosäädöllä, eikä sen kanssa ole ollut mitään ongelmia. Ei se tosin ole ollut 100% käytöllä, koska autossa on lohkolämmitinkin. Vuonna 2005 5kW eberi kaukosäädöllä maksoi Saksasta tilattuna kaikkineen alle 800â,¬. Nyt näyttää vastaava setti olevan vajaan tonnin. Webasto kellolla näyttää irtoavan 900 eurolla ja kaukosäädöllä menee päälle tonnin. Onko kenelläkään kokemusta tuon Thermo Top V:n vaihtamisesta TT C-lämppäriin? Jos tuohon uuden lämppärin laittaisi niin pitäisi kyllä ajaakin sillä sitten useampi vuosi...

Ei oikein tiedä mitä tuolle tekisi. No, sainpahan purkaa sydäntäni. Kiitos.

Jos päätät pitäytyä webastossa niin mulla olis uudenkarhea vwn orkkis evo kaupan. Löytyy tuolta myyntiosastolta.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: perusmies - 16.10.12 - klo:20:49
Ostin tuon profiilinmukaisen pelin vuosi sitten. Viime talvena se Webasto (kellosarjalla) toimi pitkään kuten pitikin, mutta sitten lopputalvella se ei tahtonut lähteä aina käyntiin ja puski dieselin katkua. Vikakoodi oli "no flame". Korjaamot epäilevät että palopesä pitäisi vaihtaa ja hinta-arvio sille kaikkineen olisi 500-700â,¬.

Jos tuon kunnostaa, niin tuskin se romu kuitenkaan kauaa toimii (pessimisti ei pety) ja se automaattilämmitys viimeistään karstaa laitteen taas pilalle. Sähköä autolle saisi sekä kotona että töissä, joten lohkolämmitin sisätilalämppärillä olisi ok, mutta eihän tuohon BXE-koneeseen saa Defan ja Calixin mukaan kuin säteilylämmittimiä, eikä sellainen kikkare öljypohjan kyljessä paljon herätä luottamusta. Maksaisihan sekin, mutta olisi luultavasti luotettavampi kuin tuo auton mukana tullut Webasto.

Tuon nykyisen Webaston korjauttamisen sijaan enemmän houkuttelisi ostaa uusi laite (eberi Saksasta kaukosäädöllä) ja asennuttaa se tuon romun tilalle. Toisessa autossa on v. 2005 asennettu eberi kaukosäädöllä, eikä sen kanssa ole ollut mitään ongelmia. Ei se tosin ole ollut 100% käytöllä, koska autossa on lohkolämmitinkin. Vuonna 2005 5kW eberi kaukosäädöllä maksoi Saksasta tilattuna kaikkineen alle 800â,¬. Nyt näyttää vastaava setti olevan vajaan tonnin. Webasto kellolla näyttää irtoavan 900 eurolla ja kaukosäädöllä menee päälle tonnin. Onko kenelläkään kokemusta tuon Thermo Top V:n vaihtamisesta TT C-lämppäriin? Jos tuohon uuden lämppärin laittaisi niin pitäisi kyllä ajaakin sillä sitten useampi vuosi...

Ei oikein tiedä mitä tuolle tekisi. No, sainpahan purkaa sydäntäni. Kiitos.

Aina voi koittaa putsata palopesän. Itse KO. operaation tein viime tammikuussa ja webasto on toiminut siitä lähtien ihan hyvin. Homma vaatii puskurin irroituksen ja webaston irroittamisen autosta. Ei ole mikään paha homma, mutta työläs. Kannatta koittaa jos itse pystyy tekemään teetettynä suosiolla uutta palopesää ( 250â,¬ @ Pörhö Oulu )paikoilleen.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

woke

Tänään kun lähdin liikkeelle niin ulkona oli pari astetta pakkasta ja aurinko paistoi auton keulaan joten auton ulkoilmanlämpö näytti +9 niin webastohan ei tietenkään sen vuoksi lähtenyt päälle. Ei kauan tarvinnut ajella kun ulkolämpö alkoi näyttään alle +5 lukemia mutta webasto ei siltikään käynnistynyt. Onko niin että jos startatessa ei webaston käynnistymisen ehdot täyty niin se ei sitä sitten enään ajon aikana starttaa. Muuten kyllä webasto toimii ja on lähtenyt päälle jos ulkolämpö on näyttänyt startatessa sen +5 tai alle.

firstvw

Luin tältä foorumilta jutun että webaston lukituksen saa pois ottamalla sulakkeen irti hetkeksi. En vaan enää sitä postausta löydä.. Siis saako sen lukituksen pois muuten kuin testerillä?

Vankka

Lainaus käyttäjältä: firstvw - 22.10.12 - klo:19:10
Luin tältä foorumilta jutun että webaston lukituksen saa pois ottamalla sulakkeen irti hetkeksi. En vaan enää sitä postausta löydä.. Siis saako sen lukituksen pois muuten kuin testerillä?

Ei taida tehdasasennettua avattua kuin testerillä.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

firstvw

#177
Niinpä, mutta jos sen huomenna sais tulille, kun tuli ostettua RossTechin kaapeli..

Pumppu on pskana. Vaihdettu alle vuosi sitten, pitää yrittää takuuseen

Poikanen

Onkos kelhään tietoa amarokin TT-C:n päivityksestä esilämmittimeksi. Kelpaakos tuohon sama setti ko T5:n? Molemmissa ainaski sama webasto ja volkkarin sivuilla näyttäis olevan sama numero molemmille. Kellon tulin jo tilanneeksi eBaystä 50 eurolla. Asennus ei lienee täyspäiselle amatöörille ihan tekemätön paikka?

jlik

Mulla on ongelma tehdasasenteisen webaston kanssa (auto vm 2010). Itse webasto kyllä toimii ja ajastus ajotietokoneen kautta toimii, mutta kaukosäädin ei. ON-nappulaa painettaessa punainen led palaa ja webasto ei käynnisty. Patteri on tarkistettu ja vaihdettu mutta tämä ei auttanut. Mikäs voisi olla syynä?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy