Webasto

Aloittaja Pastori2, 12.08.11 - klo:07:40

« edellinen - seuraava »

ConD

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 01.02.12 - klo:16:34
Joo auto sammuksissa sitä olisi tarkoitus käyttää :D Haluaisin vain tuon automaattikäytön poissa tuolta webastolta. Ruvennut taas oireen tuo webasto ja pitäsi tuo palopesä vaihtaa uuteen. Mistähän noita muuten sais halvimmalla?
Itse tilanteessasi metsästäisin ThermoTop C-webaston tai Eberin sen ketaleen TT-V:n tilalle. Kalliimpi, mutta "kerrastapoikki" ratkaisu näihin tehdashärveleihin. Eikai nuo käytettynä maksa ebayssa montaa sataa...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Vankka

Lainaus käyttäjältä: ConD - 01.02.12 - klo:17:30
Itse tilanteessasi metsästäisin ThermoTop C-webaston tai Eberin sen ketaleen TT-V:n tilalle. Kalliimpi, mutta "kerrastapoikki" ratkaisu näihin tehdashärveleihin. Eikai nuo käytettynä maksa ebayssa montaa sataa...
Hmm. mitähän tuo Webaston thermo top evo 5 toimii? Se olisi fyysisesti saman näköinen kuin tuo tt-v? Pitääpä tutkailla nuita tuolta ebaystä. Taitaa kuitenki fiksuinta laittaa kokonaan uus kampe.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

anttiko80

onko passateissa kaikissa tuo thermo top v, mikäli se on tehdasasenteinen? No osathan ei tietenkään käy noista e,z,p,c mitä malleja niitä nyt onkaan, niin mistä olette hommanneet varaosia?

Mikä tuosta C-mallista tekee paremman, kuin V-malli?

Vankka

Lainaus käyttäjältä: anttiko80 - 01.02.12 - klo:17:48
onko passateissa kaikissa tuo thermo top v, mikäli se on tehdasasenteinen? No osathan ei tietenkään käy noista e,z,p,c mitä malleja niitä nyt onkaan, niin mistä olette hommanneet varaosia?
Noita varaosia tietääkseni saa ihan marmorilta? Volvolla kuulemma järjestelmä tuntee nuo osat. Hinnasta en osaa sanoa.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Taky

Lainaus käyttäjältä: ConD - 01.02.12 - klo:17:30
Itse tilanteessasi metsästäisin ThermoTop C-webaston tai Eberin sen ketaleen TT-V:n tilalle.

M: Webasto Thermo Top C
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240412
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

ConD

Lainaus käyttäjältä: anttiko80 - 01.02.12 - klo:17:48
Mikä tuosta C-mallista tekee paremman, kuin V-malli?
Kiistämätön etu taitaa olla täysi eroonpääsy webaston automatiikasta. :D
Muuten taitaa sitten nuo palopesän karstoittumiset ovat huomattavan paljon vähäisempiä muilla kuin TT-V-malleissa.

Evo-malli ei tullut mieleenikään, mutta toki sekin voisi olla vaihtoehto. Jos omaani joudun alkaa korjaamaan, jälkiasenteinen tulee tilalle. Varaosia niin tehdasmalliin kuin jälkiasenteisiin löytynee saksan eBaysta, sekä orkkikseen varaosakanavia pitkin. Esim. speed-autoteile toimittaa osia Suomeen yleensä normi marmoritiskin hintoja halvemmalla.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Vankka

Lainaus käyttäjältä: ConD - 01.02.12 - klo:20:47
Kiistämätön etu taitaa olla täysi eroonpääsy webaston automatiikasta. :D
Muuten taitaa sitten nuo palopesän karstoittumiset ovat huomattavan paljon vähäisempiä muilla kuin TT-V-malleissa.

Evo-malli ei tullut mieleenikään, mutta toki sekin voisi olla vaihtoehto. Jos omaani joudun alkaa korjaamaan, jälkiasenteinen tulee tilalle. Varaosia niin tehdasmalliin kuin jälkiasenteisiin löytynee saksan eBaysta, sekä orkkikseen varaosakanavia pitkin. Esim. speed-autoteile toimittaa osia Suomeen yleensä normi marmoritiskin hintoja halvemmalla.

Ebay olen kalunnut läpi todella vaike löytää palopesää tuohon tt-v:hen C ja muihin löytyy kyllä. Olen nyt oikeesti alkanut miettimään tuon EVO 5:n tai TT-C hommaamista. Mitähän kaikkea tuonne saa uusia. Kellosarja on jo asennettu.

Tuosta Speed-autoteile.fi:stä aika monien varaosien hinnta mene +-0 on hintaa lisää 20e toimarit
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

ConD

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 02.02.12 - klo:22:07
Mitähän kaikkea tuonne saa uusia. Kellosarja on jo asennettu.
Liitännät vaikuttaa olevan kovin erilaiset, ja TT-V:ssä esimerkiksi on ulkoinen vesipumppu, kun olen käsittänyt että esim evossa se on integroitu. Evon sivulta napattua:
LainaaAsennukseen tarvitaan lisäksi tankkiotin sekä puhaltimen ohjaukseen rele tai etuvastus riippuen auton ilmastointiautomatiikasta sekä muita pienosia mallista riippuen.
IPCU rele sinulla kellon lisäksi onkin jo...

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 02.02.12 - klo:22:07
Tuosta Speed-autoteile.fi:stä aika monien varaosien hinnta mene +-0 on hintaa lisää 20e toimarit
Oman kokemuksen mukaan melko moni varaosa sieltä on vähintään 20e halvempi kuin marmorilta. Toki kerralla kannattaa optimoida tarpeet. Saattoi olla että juuri webaston osat olivat lähes 1:1 samanhintaisia. Eroja kuitenkin on.

ps. http://www.kaha.fi/file_root/Lisavarusteet/Webasto/Luettelot/WEBASTO1_Thermo_Top.pdf
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Vankka

Dänks! Kyllä tuo evokin tarvii vesipumpun jos oikein ymmärsin. Täälläkin mainittu, että asentavat takuuna noita evoja. En sitten tiedä jos vaihtais tuon palopesän ja poistais tuon autokäytön niin kyllähän tuon kestävän. Ei viitsisi nakata touhu tonttua tuohon webbaseen. Käytetty on aina käytetty voi olla samanlainen pommi tai pahempi ja maksaa äkkiä uuden hinnan. Vaikeeta vaikeeta...
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

rantautuja

Laitetaampas kysymys tähän ketjuun. Eli -07 3C 1.9 TDI Passatin Webasto (tehdasasenteinen, TTV?, 100 tkm ajettu) hyytyi tänään. Ja kun yritin kaukosäädollä muutamaan otteeseen niin sanoi notta "LOCKED". Hieman heitti savujakin. Pakkasta -25C. Kylmäkäynnistys kuulosti aikas pahalta.

Soitin Jyväskylän VW:lle ja Wakpalillie niin webastohuoltojen jonot tuntuva olevan parisen viikkoa. Eli onko ehdotuksia mitä kannattaa tehdä? Löytyykö muualta lähilalueelta Webastohuoltoja lyhyemmillä jonoilla? Ilmeisesti lukituksen poistoon tarvitaan merkkihuoltoa? Vai voiko sen tehdä itse Ross techin kaapelilla jos käyn sellaisen ostamassa (tarvetta tuntuu olevan vähän väliä)? Lohkolämppäriä en viitsisi turhaa alkaa asennuttamaan, koska vaatii käytännössä kuitenkin Webaston, jotta kovemmilla pakkasilla pysyy ajossa lämpimänä.

Kannattaako vain palopesä vaihtaa (jos se oletettavasti vikana) vai vaihtaa koko webasto uuteen, joka ei sitten käynnisty automatiikalla vaan pystyy manuaalisesti ohjaamaan?

Nimim. Puolessa vuodessa uskonsa täysin menettänyt uusi VW-mies

firstvw

#130
Allekirjoittaneen webaston lukitus avattiin paripv sitten VCDS:llä. Piti vain googlettaa kuinka lukitus avataan (kanavaan 042 ykkönen, onneksi ei kakkosta ;). Nyt otan ohjainlaitteen sulakkeen irti (estän uudelleen lukkiutumisen) ja otan webaston pöydälle viikonloppuna. Ikinä ennen en ole webastoa avannu, mutta tältäkin foorumilta löytyy ohjeita ja kun ruuvari pysyy kädessä niin kokeilen.. Motivaattorina on lähinnä laakkosen jonot ja hinnat. Vikakoodi oli no flame, oli palopesä on luultavasti karstassa ->putsaus.

Vois kuvitella että jos saat lukituksen pois päältä niin mikä tahansa webapaja voi hoitaa homman.

Pastori2

Nyt kun on vähän pakkasiakin ollu niin minkälaisiin lämpötiloihin tuo tehdas webasto on teitin koneita lämmittäny? Ja kuinka kauan ootte sitä päällä pitäny?
Itellä aamulla päällä joku 30-45 min, mut ei paljon lämpömittari nouse. Lähtee kyllä hienosti käyntiin ni on se vähän sitä lämmittäny.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Pastori2 - 03.02.12 - klo:08:48
Nyt kun on vähän pakkasiakin ollu niin minkälaisiin lämpötiloihin tuo tehdas webasto on teitin koneita lämmittäny? Ja kuinka kauan ootte sitä päällä pitäny?
Itellä aamulla päällä joku 30-45 min, mut ei paljon lämpömittari nouse. Lähtee kyllä hienosti käyntiin ni on se vähän sitä lämmittäny.

Jep. Mutta kun Webaston laittaa uudelleen päälle liikkeelle lähtiessä, nousee lämpömittari nopeasti 90 asteeseen, ja siellä myös pysyy. Auto itsessään lämpenee kyllä hitaasti...

mla

Lainaus käyttäjältä: Pastori2 - 03.02.12 - klo:08:48
Nyt kun on vähän pakkasiakin ollu niin minkälaisiin lämpötiloihin tuo tehdas webasto on teitin koneita lämmittäny? Ja kuinka kauan ootte sitä päällä pitäny?
Itellä aamulla päällä joku 30-45 min, mut ei paljon lämpömittari nouse. Lähtee kyllä hienosti käyntiin ni on se vähän sitä lämmittäny.

Webasto lämmittää moottorin vain siihen reiluun 70C ja auton lämpömittari näyttää lähes poikkeuksetta lämpötilan 'sinnepäin'. Joten ei kannata sillä lämpötiloja 'mittailla'.

Ei se moottori 30-45min lämmitystä Webastolla tarvitse lämmetäkseen, sillä on se nopeasti jo kesäoloja vastaavan lämmin eli +20C lämpöinen joka riittää mainiosti. Pidempää aikaa tarvitaan lähinnä sisätilojen lämmittämiseen. Yli 30min olen itse lämmittänyt vasta kun pakkaset on yli -25C.

VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

juskaa

Joo.! Webasto päällä 45min , niin lämpömittari ei kyllä näytä näillä keleillä vielä mitään . Ei se varmaan nollasta asti näytäkään , vaan liikkuu vasta kun on jonkunverran lämpöä.
Auton kun käynnistää ja lähtee liikkeelle niin nopeasti saavuttaa moottori oikean käyntilämmön ja myös pitää . Tästä kiitos paljon parjatulle Weban automaattikäytölle  ;D
Kyllä toi pikkudiesel on mainio kone Passattiin myös näin talvikäytössä :)
Ratti on ainoa mikä on "viileä" alkumatkasta ;D ;D
Opel Insignia Sports Tourer -15
Jeep Grand Cherokee 4,0 -95

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: mla - 03.02.12 - klo:10:27
Webasto lämmittää moottorin vain siihen reiluun 70C ja auton lämpömittari näyttää lähes poikkeuksetta lämpötilan 'sinnepäin'. Joten ei kannata sillä lämpötiloja 'mittailla'.

Ei se moottori 30-45min lämmitystä Webastolla tarvitse lämmetäkseen, sillä on se nopeasti jo kesäoloja vastaavan lämmin eli +20C lämpöinen joka riittää mainiosti. Pidempää aikaa tarvitaan lähinnä sisätilojen lämmittämiseen. Yli 30min olen itse lämmittänyt vasta kun pakkaset on yli -25C.



Olet varmaankin minua paremmin perillä noista lämpötiloista...

Webastossa on nyt itselläni oletusaikana esilämmityksessä 30 min. Auto ei kyllä mitenkään mielellään käynnisty tuon ajan jälkeenkään; melkoisen kauan joutuu starttaamaan. Noissa koneissa taitaa olla tältä osin isoja eroja kun viime talvena uuden diesel-Superbin kone käynnistyi mukisematta vaikka ilman esilämmitystä. (Ei siinä Webastoa ollutkaan.)

Minullahan on Webastoon laitettu  jälkikäteen tuo ajastinkello, eikä Weba mene enää itsekseen päälle moottorin käydessä. Ei muuten veden tai kabiinin lämpötila nouse juuri lainkaan. Manuaalisesti kun käynnistää ajossa Weban uudelleen, käy noin mitä yllä kuvasin, eli lämpömittari osoittaa 90:ä.

Olen muuten uteliaisuuttani laittanut kotona ulkoisen akkulaturin lataamaan samalla kun Webasto pöhisee. 7,5 - 8 Ampeeria menee tuolloin laturista virtaa, silmämääräisesti asteikolta tihrustamalla. En tiedä kuinka suuri merkitys tuolla latauksella on, mutta olen uskotellut itselleni, että se estää akun tyhjenemisen kun Webaa käyttää päivittäin ja ajaa lyhykäisiä matkoja. Jääkylmä akku ei sinänsä kyllä taida mahdottomasti ottaa virtaa sisäänsä.

mla

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 03.02.12 - klo:10:51
Olet varmaankin minua paremmin perillä noista lämpötiloista...

Webastossa on nyt itselläni oletusaikana esilämmityksessä 30 min. Auto ei kyllä mitenkään mielellään käynnisty tuon ajan jälkeenkään; melkoisen kauan joutuu starttaamaan. Noissa koneissa taitaa olla tältä osin isoja eroja kun viime talvena uuden diesel-Superbin kone käynnistyi mukisematta vaikka ilman esilämmitystä. (Ei siinä Webastoa ollutkaan.)


En minä kaikkea tiedä, mutta kokemusta on 15v ajalta käytöstä ja TSI korjaamisesta/asentamisesta jonkin verran.

Osassa moottorinohjaussoftia on ongelmia tuon esilämmityksen kanssa ja käynnistys on tällöin lämpöisenäkin 'köhivää'. Joskus tuosta pääsee eroon hehkuttamalla useamman kerran. Ongelma on siis, ettei hehkuta lainkaan kun luulee moottorin olevan 'lämmin' vaikkei se kaikilta osin olekaan.

VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

ConD

Lainaus käyttäjältä: mla - 03.02.12 - klo:11:14
En minä kaikkea tiedä, mutta kokemusta on 15v ajalta käytöstä ja TSI korjaamisesta/asentamisesta jonkin verran.

Osassa moottorinohjaussoftia on ongelmia tuon esilämmityksen kanssa ja käynnistys on tällöin lämpöisenäkin 'köhivää'. Joskus tuosta pääsee eroon hehkuttamalla useamman kerran. Ongelma on siis, ettei hehkuta lainkaan kun luulee moottorin olevan 'lämmin' vaikkei se kaikilta osin olekaan.
Naapurifoorumilla ongelmaan on ns. "lastunvuolijat" tarjonneet ratkaisua softamuutoksella. Alkuperäinen softa ei anna dieselissä yhtä suurta annosta polttoainetta lämpimälle koneelle kuin kylmälle, jolloin "mukalämpimänä" esim letkulämmittimen tai webaston käytön jälkeen auto ei starttaa kunnolla. Osittain tuo taisi olla myös startin kyvystä pyörittää moottoria tarpeeksi nopeasti jolloin tuo ruiskuttaminen lämpimälle moottorille aloitetaan. Olen ymmärtänyt että kylmä kone "lyötäisiin" käyntiin ruiskutamalla polttoainetta aiemmin, mutta voin toki olla väärässäkin.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

jaries

Meillekkin tuli talvi. Täällä Sodankylässä on ollu pakkaset toista viikkoa -30 asteen kahta puolen. Passatin Webaston ongelma on näissä tehdasasennetuissa se, että tankilta tuleva polttoaineputki on liian ohut. Mittarin laskiessa -25:n alle, niin dieseli ei tule tarpeeksi juoksevasti polttimelle ja Weba alkaa pätkiä. Kun menee ja jysäyttää koneen käyntiin, niin ylimääräisen polttoaineen kiertäessä lämmeneenä tankkiin, noin 5 minuuttin kuluttua Weba lähtee normaalisti päälle. Onko kukaan laittanut paksumpaa p-a putkea tankista Webastolle. Joutuuko tankinpään pumpun vaihtaamaan, vai riittääkkö tuotto paksummalle putkelle. Toisekseen kabiini ei ole tänä talvena lämmenny. Kellosarja ei "keskustele" climatronikin kanssa ja puhallin ei lähde päälle. On testattu toisella kellosarjan releellä ja ei lähtenyt silläkään päälle. Missä voisi vika piillä, kysyy viittävaille epätoivonen.

jarsiv

Moni ihmettelee miksi (varsinkin TT-V) ei toimi kun pakkanen kiristyy alla -25C. Tässä selitykset polttoainepumppujen teknisistä tiedoista ja toimintalämpötiloista:

Polttoaine       DP41                      DP40
                    ID No. 9009529_       ID No. 9002853_

Artic Diesel     -40 to +30 C           -40 to -10 C

Winter Diesel  -20 to +30 C            -20 to +30 C           


Eli talvilaatuisella naftalla alkaa olemaan pumpun toiminta ilmeisesti äärirajoilla...
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Taky

Lainaus käyttäjältä: mla - 03.02.12 - klo:10:27
Webasto lämmittää moottorin vain siihen reiluun 70C ja auton lämpömittari näyttää lähes poikkeuksetta lämpötilan 'sinnepäin'. Joten ei kannata sillä lämpötiloja 'mittailla'.

Miten tarkka lienee öljynlämpömittari joka Octaviassa ainakin on?

30-40 min webastoa 1.6 CR TDi:ssä -25C:ssä, startti, lämmitystä paikoillaan pari-kolme minuuttia ja ajoa 1 km niin öljynlämpömittari alkaa näyttöö lukemia = eli +50C:tä.
Moottorinlämpömittari näyttää siinä vaiheessa about +80.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Vankka

Kävin tänään varsin pörhöltä kysymässä palopesän hintaa rapee kakspuolisataa eequa tiivisteineen. Niitä kuulemma menee :D

EDIT: Unohdin kysy onko nuissa TT-V:n palopesissä eroa. Onko niissä tietääkö kukaan? 
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

duke7

Lainaus käyttäjältä: Pastori2 - 03.02.12 - klo:08:48
Nyt kun on vähän pakkasiakin ollu niin minkälaisiin lämpötiloihin tuo tehdas webasto on teitin koneita lämmittäny? Ja kuinka kauan ootte sitä päällä pitäny?
Itellä aamulla päällä joku 30-45 min, mut ei paljon lämpömittari nouse. Lähtee kyllä hienosti käyntiin ni on se vähän sitä lämmittäny.
Mulla on jälkiasennettu Webasto mutta teho sama 5 kW. Näillä -25...-30 C pakkasilla 45 minuuttia lämmitystä antaa nesteen lämmöksi climatronicista katsoen noin 40 C. Moottorin kannalta varmaan riittäisi vähempikin mutta ei sisätilat juuri lämpiä lyhemmällä käytöllä.

Pöljäke

Lainaus käyttäjältä: Taky - 03.02.12 - klo:14:16
Miten tarkka lienee öljynlämpömittari joka Octaviassa ainakin on?

30-40 min webastoa 1.6 CR TDi:ssä -25C:ssä, startti, lämmitystä paikoillaan pari-kolme minuuttia ja ajoa 1 km niin öljynlämpömittari alkaa näyttöö lukemia = eli +50C:tä.
Moottorinlämpömittari näyttää siinä vaiheessa about +80.

Passatissa 2.0TDI CR 30min webastoa, 10min ajoa (webasto päällä automatiikalla), sitten alkoi nousta öljy +50 asteeseen. Todennäköisesti tuo on tarkempi mittari, kun vedenlämpö, joka on suuntaa antava. Joskus seurasin webastohuollossa, kun webaston anturi näytti 50 astetta, niin auton mittari oli jo "tapissa". Sanoi asentajakin, että nuo autojen moottorinlämpömittarit ovat melko optimistisia.

anttito

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 03.02.12 - klo:21:28
Kävin tänään varsin pörhöltä kysymässä palopesän hintaa rapee kakspuolisataa eequa tiivisteineen. Niitä kuulemma menee :D

EDIT: Unohdin kysy onko nuissa TT-V:n palopesissä eroa. Onko niissä tietääkö kukaan? 

TT-V:n korjaamokäsikirja ja sieltä sivut 202-203: http://www.autostuudio.ee/tooted.html?page=shop.getfile&file_id=1797&product_id=8980

Näyttää olevan kahta eri polttoaineen esilämmitysversiota, kuin on myös solenoidiventtiilillä ja ilman varustettu malli...

Vankka

Lainaus käyttäjältä: anttito - 07.02.12 - klo:11:01
TT-V:n korjaamokäsikirja ja sieltä sivut 202-203: http://www.autostuudio.ee/tooted.html?page=shop.getfile&file_id=1797&product_id=8980

Näyttää olevan kahta eri polttoaineen esilämmitysversiota, kuin on myös solenoidiventtiilillä ja ilman varustettu malli...
Dänks! Löysin tuo oppaan itsekki. Unohdin vain linkata sen tänne  ::)
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

skiman

Millä lokiikalla passat 3c webasto käynnistyy, kun kyseessä on siis ajonaikainen webasto, ilman kelloa.
Voiko webastoa ottaa pois päältä esim. sulakkeen poistamalla, sillä seuraavat 2kk se on vielä ihan turha kapistus ja täten voisi vältää turhia käynnistymisiä.


ConD

Alle +5 lämmintä, moottori alle 80 asteinen ja edellisestä startista yli tietty min-määrä niin webasto aloittaa lämmityksen.

Sulakkeen poistamalla voit estää weban käytön turhaan, tai jos asennat kytkimen webaston can-ohjauspiuhojen väliin.

Kellosetti ja can-piuhojen katkaisu on myös yksi vaihtoehto turhan pöllyttelyn estämiseksi.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

duke7

Lainaus käyttäjältä: skiman - 24.09.12 - klo:10:46
Millä lokiikalla passat 3c webasto käynnistyy, kun kyseessä on siis ajonaikainen webasto, ilman kelloa.
Voiko webastoa ottaa pois päältä esim. sulakkeen poistamalla, sillä seuraavat 2kk se on vielä ihan turha kapistus ja täten voisi vältää turhia käynnistymisiä.
Jos autostasi löytyy "econ" -nappi ilmastoinnista niin sillä saa myös estettyä Webaston käynnistymisen. Eli kun econ on päällä niin Webastoa eikä ilmastointia käytetä. Kyseinen nappi oli alkupään 3C:ssä mutta hävisi joskus 07 tai 08 vuosimalleista alkaen.

skiman

Lainaus käyttäjältä: ConD - 24.09.12 - klo:11:08
Alle +5 lämmintä, moottori alle 80 asteinen ja edellisestä startista yli tietty min-määrä niin webasto aloittaa lämmityksen.

Sulakkeen poistamalla voit estää weban käytön turhaan, tai jos asennat kytkimen webaston can-ohjauspiuhojen väliin.

Kellosetti ja can-piuhojen katkaisu on myös yksi vaihtoehto turhan pöllyttelyn estämiseksi.

Kaksi lisäkysymystä tähän. Millainen homma tuo kytkimen asentaminen can-väylään on vs. kellosetti. ja mitä nämä noin maksavat?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy