Webasto

Aloittaja Pastori2, 12.08.11 - klo:07:40

« edellinen - seuraava »

Vankka

#90
Lainaus käyttäjältä: Vankka - 20.12.11 - klo:22:42
Onko kukaan aukonut/vaihtanut itse palopesää tuohon Passatin webbaseen? Pitääkö puskuri irroittaa vai pääseekö siihen käsiksi irrtoittamalla sisälokarin?
Omani möksähti ja ajattelin vaihtaa/putsata tuon palopesän. Liekkö tuosta putsailusta apua?

Mikä mahtaa olla palopesän varaosanumero?

Tässä vielä VCDS:n tulostamat tiedot:

Address 18: Aux. Heat        Labels: None
  Part No: 1K0 815 071 H
  Component: Standheizer     031 1312  
  Revision:        A    Serial number: 09010046      
  Coding: 0001012
  Shop #: WSC 44000 205 70689
  VCID: 2A50875EFC97


Kävimpäs sotkemassa itseni tutkimassa mitä tuolta vänkärin puolelta löytyy. Irroitin sisälokarin "alaosan" joka jatkuu sinne auton alle, sen takaa pääsi käsiksi webastimeen. Onko se pyöreähässäkkä joka on alaspäin se poltin? Irrotin tuosta 2 ruuvia, mutta ei se liikahtanutkaan. Millanen homma tuo on irroittaa?

EDIT: Ainiin laiton webbasen pöhiseen se kärysi hetken ja pakoputkesta tuli usvaa ja se lämpeni. Vesikin tuntui kiertävän.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

anttiko80

Nuo Webaston irroitus/korjaus neuvot kiinnostaisi minuakin, kun on ollut tarkoitus irroittaa se tässä lomapäivinä ja hieman fiksailla.

Omassa sellaista ongelmaa, että kellosta kun laittaa päälle niin käy 2 min ja sammuu, lähtee käyntiin uudestaan, käy 2 min ja sammuu. Joskus tuon jälkeen kolmannella startilla toimii nomaalisti ja joskus taas sammuu kokonaan. Mikähän mahtas olla vialla?

Ja mistä olette noita osia ostelleet, lähinnä nettiä/ulkomaita tarkoitan?

Vankka

Lainaus käyttäjältä: anttiko80 - 21.12.11 - klo:14:36
Nuo Webaston irroitus/korjaus neuvot kiinnostaisi minuakin, kun on ollut tarkoitus irroittaa se tässä lomapäivinä ja hieman fiksailla.

Omassa sellaista ongelmaa, että kellosta kun laittaa päälle niin käy 2 min ja sammuu, lähtee käyntiin uudestaan, käy 2 min ja sammuu. Joskus tuon jälkeen kolmannella startilla toimii nomaalisti ja joskus taas sammuu kokonaan. Mikähän mahtas olla vialla?

Ja mistä olette noita osia ostelleet, lähinnä nettiä/ulkomaita tarkoitan?
Vähän samaan tyyliin se toimii minullakin, mulla se käy sen 2min muttei koita enään starttaa uudestaan.

Tälläsen löysin interwebistä Ei taida ollakkaan niin helppoa kojeen ollessa paikallaan :(
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

ConD

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_339.pdf

Sivu 70-71. Ei minun mielestä näytä tuo kuvasi värkki ainakaan palopesältä. Käsittääkseni tuossa pitäisi puskuri irroittaa että pääsee kunnolla käsiksi tuohon webastoon. Tarkistan tämän vielä kotoota käsin. Lukaise kuitenkin tuo SSP tiedosto. :D
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Vankka

Lainaus käyttäjältä: ConD - 21.12.11 - klo:14:51
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_339.pdf

Sivu 70-71. Ei minun mielestä näytä tuo kuvasi värkki ainakaan palopesältä. Käsittääkseni tuossa pitäisi puskuri irroittaa että pääsee kunnolla käsiksi tuohon webastoon. Tarkistan tämän vielä kotoota käsin. Lukaise kuitenkin tuo SSP tiedosto. :D
Joo tuo kuvan hässäkkä ei ole se pahamainen palopesäke vaan lämmönvaihdin. (Tuossa ylempänä pommikuva) Mutta meni thänks linkistä selvitti taasen asiaa :D
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

ConD

Kuvasta näkee, että webbanen on aika hyvin kiinni tuossa runkoaisassa. "Opas" käskee irroittamaan lasinpesunestesäiliön yläosan, sisälokarin, moottorin alasuojan ja etupuskurin että tuon saa irti.

Palopesä on tuolla melko hyvin "integroituna", joten uskoisin että joudut käyttämään koko aparaatin pöydällä jos tahdot vaihtaa sen.

Hehkutulppa ja palopesä kulkee dieselmalleissa kimpassa, joten ne uusiutuvat käytännössä samalla.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Vankka

Lainaus käyttäjältä: ConD - 21.12.11 - klo:15:47
Kuvasta näkee, että webbanen on aika hyvin kiinni tuossa runkoaisassa. "Opas" käskee irroittamaan lasinpesunestesäiliön yläosan, sisälokarin, moottorin alasuojan ja etupuskurin että tuon saa irti.

Palopesä on tuolla melko hyvin "integroituna", joten uskoisin että joudut käyttämään koko aparaatin pöydällä jos tahdot vaihtaa sen.

Hehkutulppa ja palopesä kulkee dieselmalleissa kimpassa, joten ne uusiutuvat käytännössä samalla.
DÃ,,NKS! Pitää keksiä joku paikka missä pääsis nosturille/sisälle väkertää, ei taida olla kovin juhlavaa tuossa pihalla parkkiksella tuhrata. Tuon hehkuhomman tiesinki.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

jarsiv

Niin, onko kenelläkään Danhagin hankkineella Thermo Top V:tä minikellolla?

Eli sen kaveriksi pitää ostaa vain
-GSM-Fernsteuerung "W-Bus"
ja
-Y-Kabel für Vorwahluhr (1533, 1530)

Toinen kysymys, onkohan IPCU-rele hajalla kun ei lähde Webasto ohjaamaan Climatronicia (luxline -07 passat)? Eikös IPCU-rele tule tuon kellosarjan mukana?
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Vankka

Tuosta palopesästä vielä; Meneeko tuonne joku nuista thermo top:n (E C P EVO mitä nuita nyt on) palopesistä vai pitääkö olla jut tuo V omaoikea? Melko nihkeesti löytyy noita V mallin höyrystinpalopesä hässäköitä :(

Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

jarsiv

Webasto toimi ok mutta se ei ohjannut climatronicia. Joku johto oli huollon mukaan poikki, mikähän tämä maaginen johto on ja mistä se napsahtaa yleensä poikki?
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Vankka

#100
Tulipas purettua tuo webasto ja putsattua palopesä. Nyt näyttäisi toimivan. Työläs homma, autoa saa purkaa aika kivasti.

Oik, sisälokari (ei tarvi kokonaan),Oik sisälokarinalaosa(mikä menee auton alle), etupuskurin kuori, Oik umpio, dieselsuodatin irti (Letkuja ei tarvi irroittaa), Tuulilasinpesunestesäiliö (ylä- ja alaosa) ja itse webasto.

Webastosta pitää irroittaa pakoputki ja nesteletkut.

Teen jossain välissä tarkemman selostuksen projektista.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 30.12.11 - klo:01:09
Tulipas purettua tuo webasto ja putsattua palopesä. Nyt näyttäisi toimivan. Työläs homma, autoa saa purkaa aika kivasti.

Oik, sisälokari (ei tarvi kokonaan),Oik sisälokarinalaosa(mikä menee auton alle), etupuskurin kuori, Oik umpio, dieselsuodatin irti (Letkuja ei tarvi irroittaa), Tuulilasinpesunestesäiliö (ylä- ja alaosa) ja itse webasto.

Webastosta pitää irroittaa pakoputki ja nesteletkut.

Teen jossain välissä tarkemman selostuksen projektista.
Rapsaa odotellen ;)
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 30.12.11 - klo:01:09
Tulipas purettua tuo webasto ja putsattua palopesä. Nyt näyttäisi toimivan. Työläs homma, autoa saa purkaa aika kivasti.

Oik, sisälokari (ei tarvi kokonaan),Oik sisälokarinalaosa(mikä menee auton alle), etupuskurin kuori, Oik umpio, dieselsuodatin irti (Letkuja ei tarvi irroittaa), Tuulilasinpesunestesäiliö (ylä- ja alaosa) ja itse webasto.

Webastosta pitää irroittaa pakoputki ja nesteletkut.

Teen jossain välissä tarkemman selostuksen projektista.

Hoiditko homman tuossa katoksessa? Asennetta.  ;)

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 29.12.11 - klo:14:52
Webasto toimi ok mutta se ei ohjannut climatronicia. Joku johto oli huollon mukaan poikki, mikähän tämä maaginen johto on ja mistä se napsahtaa yleensä poikki?
Tuota johtoa minunkin piti yhdessä vaiheessa alkaa metsästämään, mutta en ehtinyt, koska vaihdoin autoa. Mutta kaksi (2) kertaa Passatti oli pajalla johdot kiinni autossa, mutta tulos oli aina sama, ei vikaa, mutta silti sisään ei tullut lämmintä ilmaa. Ilmoittele jos se johto löytyy, kiinnostaa itseä edelleenkin.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 01.01.12 - klo:09:30
Rapsaa odotellen ;)

En ottanut asennus olutta :D Tosin jalat ja selkä oli kipeenä pari päivää :D
Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 01.01.12 - klo:12:03
Hoiditko homman tuossa katoksessa? Asennetta.  ;)
Katoksessa katoksessa :D Tallikin olisi ollut vieressä, tosi siellä oli peräkärry :D
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 01.01.12 - klo:14:02
En ottanut asennus olutta :D Tosin jalat ja selkä oli kipeenä pari päivää :DKatoksessa katoksessa :D Tallikin olisi ollut vieressä, tosi siellä oli peräkärry :D

Olut voisi helpottaa rapsan kirjoittamista  ;D 
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 01.01.12 - klo:14:14
Olut voisi helpottaa rapsan kirjoittamista  ;D 
Pitäs vissiin mennä takasi peiton alle :D Jostain syystä yhdistin tuon rapsan heti krapulaa  :D Noh hankitaan sit se rapsa rapsan kirjoituksen aikana :D
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Vankka

#107
Lainaus käyttäjältä: Vankka - 30.12.11 - klo:01:09
Tulipas purettua tuo webasto ja putsattua palopesä. Nyt näyttäisi toimivan. Työläs homma, autoa saa purkaa aika kivasti.

Oik, sisälokari (ei tarvi kokonaan),Oik sisälokarinalaosa(mikä menee auton alle), etupuskurin kuori, Oik umpio, dieselsuodatin irti (Letkuja ei tarvi irroittaa), Tuulilasinpesunestesäiliö (ylä- ja alaosa) ja itse webasto.

Webastosta pitää irroittaa pakoputki ja nesteletkut.

Teen jossain välissä tarkemman selostuksen projektista.
Pientä ohjeen/rapsan naputtelua feat punaviini :D

Olkaas Hyvä!
Dodih! Elikkäs vähän tarinaa tuosta webaston pajautuksesta. Pahoittelen kirjoitusvirheitä ja  hyvin epäselvää tekstiä. Lähtökohta oli se, että webasto ei lähde päälle. Palaa sekunin sammuu ja no flame.
Aloitin homman irroittamalla oikean sisälokarin se mikä jatkuu sinne auton alle. Tämän lisäksi irroittelin loppu osaa.  Kun tämä oli tehty siirryin irroittaa puskuria. Irroitin 6 pusrin yläosassa olevat ruuvit sen jälkeen puskurin alla olevat 7 ruuvia. Kun nuo olivat irti siirryin puskurin muttereihin jotka löytyy umpioiden alta oikeapuoli vaatii tuon sisälokarin irroituksen vasemmalta sinne pääsi konehuoneen puolelta. Näinden lisäksi molemmilla puolin on ruuvit joilla puskuri on kiinni etukaaressa,nämä kans irti. Kun kaikkiaan 15 ruuvia ja 4 mutteria oli irti otin puskuria eturenkaan edestä kiinni ja vedin sitä poispäin autosta jolloin se irtosi kiinikkeistään. Nyt puskuria voi vetää pois päin että sinne menevät letkut ja piuhat saa irroitettua ja sit loput.
Kun puskuri oli irti irroitin oikean umpion alla oleva muovi ja itse umpio. Kun umpio oli irti irroitin dieselsuodattimen ja siirsin sen moottorisuojan päälle. Nyt  oli hyvin tilaa irroittaa tuulilasinpesurin yläosa (nelja mutteria joista yksi löytyy lokarin takaa ja yksi on kiinni säiliön alaosassa.) Kun säiliö on irti voidaan irroittaa sen alla oleva mutteri (kolme mutteri kolmiomuodostelmassa irroitettaan oikean puoleisin).

Nyt sitten pääsinkin konttaamaan auton alle. Kun säliön yläosa oli irti päätini ottaa alaosankin. irroitin pultit ja vedin sen irti telineestä. Kun tämä oli tehty webasto oli jo kivasti näkyvillä :D irroitin säiliön telineen webastosta 2 mutteria ja 1 irroitettiin jo tuossa ylempänä. Tämän jäleen irroitin piuhat (8-pinninen ensin) ja polttoaineletkut. Nesteletkuja en alkanut irroittaa vaan koitain selvitan ilman niiden irroittamista. Seuraavaksi irroitin webaston ílmanputsarin, vesipumpun,  Ã¤Ã¤nenvaimentimenm, ja pakoputken. Kun tarvittava oli irti aloin irroittamaan webastoa autosta teline on autossa kiinni 2 mutterilla toinen aukeaa 10mm hylsyllä ja toinen 13mm. 10mm löytyy webastimen vasemmalta puolelta  ja 13mm oikealta. Nyt webastoin sai tiputettua letkujen varaan. Irroitin telineen webastosta ja halkaisin sen ja kavoin höyrystimen sieltä esiin.

Tein myös vähän tarkemmat ohjeet. Jos jollakin on tarvista niin pyytäkää :D

Webaston purkamisesta ja putsiimisesta kannattaa kurkkia alla oleva video
Профилактика Webasto Thermo Top V.avi


Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Vankka

Nonni viikko remontista takana. Olen käyttänyt webastoa ahkerasti eikä ole ollut ongelmia :D Se lähtee päälle hyvin eikä enään savuta.
Tuossa vielä muutama kuva rojektista Nuita on aika vähän kun tuo kamera ei oikein toimi. Kirjoittelin myös tarkemmat ohjeet, pyytäkää jos on tarvista.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Rinkulakeula

Siinäpä oli oikeasti mainio rapsa, kyllä punaviinistä on aina apua!  :D
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

skiman

Osaako joku kertoa nopeasti mikä vaivaa luxline passatin 2008 webastoa kun ei käynnisty heti vaan puksuttaa vain.
Käynnistyy sitten jossain vaiheessa ajon aikana, mutta ei heti kun auto käynnistetään. Webastoon vaihdetttiin ennen joulua palopesä juuri tuon vaivan takia.
Vien auton tänään 10:00 testetin päähän, mutta epäilen että sieltä löytyy mitään..

skiman

Lainaus käyttäjältä: skiman - 13.01.12 - klo:07:46
Osaako joku kertoa nopeasti mikä vaivaa luxline passatin 2008 webastoa kun ei käynnisty heti vaan puksuttaa vain.
Käynnistyy sitten jossain vaiheessa ajon aikana, mutta ei heti kun auto käynnistetään. Webastoon vaihdetttiin ennen joulua palopesä juuri tuon vaivan takia.
Vien auton tänään 10:00 testetin päähän, mutta epäilen että sieltä löytyy mitään..

ja tähän liittyen. kuinka nopeasti webaston pitää käynnistyä?
Saako sitä "yskimistä" kuulua ollenkaan?

Taky

Lainaus käyttäjältä: skiman - 16.01.12 - klo:07:55
ja tähän liittyen. kuinka nopeasti webaston pitää käynnistyä?

Olisiko 30-60 sekunttia dieselillä käyvä.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Vankka

Nonni nyt minun auto leikkii veturia ainakun webasto on päällä :D Syttyy kyllä hyvin, mut pitää zuhzuhzuhzuh.... ääntä. Liekkö tuo palopesähöyrystinsetti oikeesti valmis. Sieltä palopesän ja sen metallisen hässäkän valistä mureni yksi kuparitiiviste.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

jarsiv

Ei hemmetti :) mistä tuonne webaston minikellon johtojen taakse pääsee? Siitä alapuolelta olevasta rasiasta ei näy johtoja, eikä sulakerasiasta.

Edit: jaa himmentimen takaa pääsi kiinni.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Vankka

#115
Tuolla "Webastolla lämmitys - ohjeita/neuvoja - ongelmia"-topicissa on ollut puhetta tuollaisen "CAN-katkaisimen" asentamisesta. Olen tässä suunnitellut, että suorittaisin itse saman projektin. Olen kaivellut tuota auton kytkiskaaviota ja koittanut paikallistaa webaston can-piuhat.

Liitteenä olevan kytkiksen mukaan nuo webbasen can-piuhat lähtee tuolta Can-boxin liittimestä pinneistä 10 ja 20, eli jos hilpasen nuo johdot poikki ja asennan kytkimen noiden väliin niin homma olisi pueno?

Osaako kukaan kertoa mitä nuo B421 ja B415 hässäkät meinaa?
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

ConD

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 01.02.12 - klo:15:12
Osaako kukaan kertoa mitä nuo B421 ja B415 hässäkät meinaa?
En ole 100% varma mutta yritetääs:

Nuo ovat CAN-väylän yhdet pääväylät, CAN-high ja CAN-low. CAN-väyläjärjestelmä on jaettu osiin, joista tietyt ohjainlaitteet ovat tietyn pääväylän takana. Webasto on yhdessä muutaman muun laitteen kanssa nuiden piuhojen B421 ja B415 takana väylässä. Jos tahdot pelkän webaston "sammuttaa" pitänee sinun lähtä liikkeelle webaston päästä ja katsoa missä vaiheessa se liittyy tuohon väylään. ELSA (mistä sinunkin kuvasi on kaapattu) ei erittele missä tuo liitos on muutakuin "in main wiring harness".

Nuo muut laitteet tuossa väylässa taitavat olla: (arvaus kun en autoasi tarkemmin tunne)
-Kompassi (navia varten)
-Puhelimen ohjauselektroniikka
-Digi-satelliittiradion ohjain (douh..)
-Puhelimen käyttöelektroniikka aka. näyttö valmiuksineen
-Vahvistin
-Itse webasto

Eli jos poikkaiset nuo johdot CAN-ohjaimelta, niin nuo laitteet sammuvat tai irrotautuvat. En tiedä tykkääkö ohjainlaite hyvää jos siitä irroittelee väylästä satunnaisesti laitteita. Lie auto sammuksissa järkevää tehdä nuita temppuja kaikesta huolimatta.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Vankka

Lainaus käyttäjältä: ConD - 01.02.12 - klo:15:47
En ole 100% varma mutta yritetääs:

Nuo ovat CAN-väylän yhdet pääväylät, CAN-high ja CAN-low. CAN-väyläjärjestelmä on jaettu osiin, joista tietyt ohjainlaitteet ovat tietyn pääväylän takana. Webasto on yhdessä muutaman muun laitteen kanssa nuiden piuhojen B421 ja B415 takana väylässä. Jos tahdot pelkän webaston "sammuttaa" pitänee sinun lähtä liikkeelle webaston päästä ja katsoa missä vaiheessa se liittyy tuohon väylään. ELSA (mistä sinunkin kuvasi on kaapattu) ei erittele missä tuo liitos on muutakuin "in main wiring harness".

Nuo muut laitteet tuossa väylässa taitavat olla: (arvaus kun en autoasi tarkemmin tunne)
-Kompassi (navia varten)
-Puhelimen ohjauselektroniikka
-Digi-satelliittiradion ohjain (douh..)
-Puhelimen käyttöelektroniikka aka. näyttö valmiuksineen
-Vahvistin
-Itse webasto

Eli jos poikkaiset nuo johdot CAN-ohjaimelta, niin nuo laitteet sammuvat tai irrotautuvat. En tiedä tykkääkö ohjainlaite hyvää jos siitä irroittelee väylästä satunnaisesti laitteita. Lie auto sammuksissa järkevää tehdä nuita temppuja kaikesta huolimatta.
Tätä vähän pelkäsinkin :( Toisaalta mulla ei ole nuita lueteltuja laitteita olleskaan. Ehkä on helpointa pilkkoa johdot webastolta ja tehdä joku kytkin piiri sinne jota voi ohjata ohjaamosta.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

ConD

Herjahan siitäkin jää kaikesta huolimatta CAN-ohjaimen muistiin kun webaston siitä irroittaa, mutta sitä en tiedä kuinka vakava se on jos sen tekee ajossa. Auto sammuksissa tuolla ei lie suurta merkitystä. Yritys+erehdys aiheuttanee pahimmillaan ohjainlaitteiden uusintatarpeita vain. :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Vankka

Joo auto sammuksissa sitä olisi tarkoitus käyttää :D Haluaisin vain tuon automaattikäytön poissa tuolta webastolta. Ruvennut taas oireen tuo webasto ja pitäsi tuo palopesä vaihtaa uuteen. Mistähän noita muuten sais halvimmalla?
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy