Webasto

Aloittaja Pastori2, 12.08.11 - klo:07:40

« edellinen - seuraava »

Helix

kyllä nuo tehdasasennus webat on aika hengettömiä tehoiltaan.
En allekirjoita tuota 15min / 90 ast.
Ehkä jälkiasennus laitteella.
Ei mulla viisari värähdä vaikka weba huutais puoli tuntia, eikä lämppäri mitään kovin kuumaa puhalla.


qwe

Minun  T-kinnerissä on tehdasasenteinen Webasto. Kun lämmittää myös hyttiä, niin mittari nousee "alueelle"
vartin lämmityksellä syyshallalla.. Jos sisälämmitystä ei ole muistanut asettaa päälle, niin jo noin 5 min riittää että 90 on lasissa.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

Vesihiisi

Onkos noissa kaikissa mukana se kojelaudassa oleva kelloyksikkö, vai onko se lisäasennus? Sellainen näyttäisi möllöttävän omassa Pasaatissa.

Onko joku hankkinut tuohon lisäksi kauko-ohjaimen? Mitähän kustantaisi? Parissa aiemmassa autossa oli tuo kake ja se on kyllä hyvä!

mla

Jos kojelaudassa on lisävarusteena asennettu minikello niin sen rinnalle saa helposti vaikka itse kaukosäätimet.
Lisäsarjan johdoista löytyy suoraan liitin T91 kaukosäädinyksikölle eli älä ainakaan asennuksesta paljoa suostu maksamaan :)
Itse tilailen noita sarjoja eBaystä ja asennan ne itse, niin pääsee alle 300e - merkkiliike voi ryöstää tuosta sarjasta jopa 800e riippuen kuinka röyhkeästi ovat sen hinnoitelleet.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Pastori2

Lainaus käyttäjältä: qwe - 25.08.11 - klo:15:50
Minun  T-kinnerissä on tehdasasenteinen Webasto. Kun lämmittää myös hyttiä, niin mittari nousee "alueelle"
vartin lämmityksellä syyshallalla.. Jos sisälämmitystä ei ole muistanut asettaa päälle, niin jo noin 5 min riittää että 90 on lasissa.


Mites tuon sisälämmityksen saa pois? tuntuu et aina vaan lähtee puhaltaan hyttiin.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: mla - 04.09.11 - klo:19:46
Jos kojelaudassa on lisävarusteena asennettu minikello niin sen rinnalle saa helposti vaikka itse kaukosäätimet.
Lisäsarjan johdoista löytyy suoraan liitin T91 kaukosäädinyksikölle eli älä ainakaan asennuksesta paljoa suostu maksamaan :)
Itse tilailen noita sarjoja eBaystä ja asennan ne itse, niin pääsee alle 300e - merkkiliike voi ryöstää tuosta sarjasta jopa 800e riippuen kuinka röyhkeästi ovat sen hinnoitelleet.

Sopiiko tuohon pakettiin vakio-ohjain, vai pitääkö hankkia jokin Volkkarin erikoismalli. Kojelaudassa oleva kelloyksikkö näyttää ainakin aivan vakiomalliselta.

Pitäisikö muuten Webaston jollakin tavalla näkyä auton monitoiminäytön valikoissa tai Climatronicissa? Manuaalin mukaan Climatronicissa pitäisi olla "Dual" -nappulan tilalla Webaston "pakko-ohjausnappula", mutta sellaista ei kyllä näy...

mla

Tehtaankellosarjan kanssa olisi se liekkinappi siinä climatronicissa, mutta koska sinulla on automaattitoiminen lämmitin joka on muutettu jälkiasennussarjalla esilämmittäväksi niin se puuttuu ja samoin puuttuu ajotietokoneen valikoista Webaston kohdat.

Jälkiasennetun kellosarjan rinnalle käy ihan Webaston T91 sarja, ei tarvitse olla Volkkarin oma.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: mla - 04.09.11 - klo:21:04
Tehtaankellosarjan kanssa olisi se liekkinappi siinä climatronicissa, mutta koska sinulla on automaattitoiminen lämmitin joka on muutettu jälkiasennussarjalla esilämmittäväksi niin se puuttuu ja samoin puuttuu ajotietokoneen valikoista Webaston kohdat.

Jälkiasennetun kellosarjan rinnalle käy ihan Webaston T91 sarja, ei tarvitse olla Volkkarin oma.
Kiitos ja kumarrus!

Petri M

GSM kauko-ohjauksella käynnistelen webastot.
Halpa ostaa ja lähes ilmainen käyttää.
Etuna vielä että auto saa olla vaikka kuinka kaukana...

On muuten mukava kapistus kun itsellä päivystysviikkoja jolloin lähtöjä töihin tulee yölläkin.
Vartissakin tekee kuitenkin lähtemisen paljon mukavemmaksi.

Ja näitä saa..
http://www.nettivaraosa.com/autotarvikkeet-ja-autonlisavarusteet/671401

skiman

Miten luxline passatin vm. 2008 webastoa voi ohjata jos haluaa että se ei lähde päälle jos esim. ajaa lähikauppaan n. kilometrin päähän..

ConD

Jos Climatronicissa ei ole ECON-nappia, niin taitaa mennä sulakkeen irroitteluhommiksi webaston "hiljentäminen".
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

skiman

Lainaus käyttäjältä: ConD - 05.09.11 - klo:08:55
Jos Climatronicissa ei ole ECON-nappia, niin taitaa mennä sulakkeen irroitteluhommiksi webaston "hiljentäminen".

Ei löydy ECON-nappia :(
Ajattelin että tuollaisessa pikkuajossa vois olla järkevää olla käyttämättä webastoa.
Suurin osa ajosta toki on muuta kuin tuota pikkuajoa, mutta tulee sitäkin pakostakin.

mla

Väittävät, että jos Climatronic on OFFilla tai LO asennossa niin ei lähtisi Webasto käyntiin. ECONin siis puuttuessa tuo pitäisi kuulemma auttaa.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

ConD

Lainaus käyttäjältä: mla - 05.09.11 - klo:09:54
Väittävät, että jos Climatronic on OFFilla tai LO asennossa niin ei lähtisi Webasto käyntiin. ECONin siis puuttuessa tuo pitäisi kuulemma auttaa.
Olen lukenut samaa, mutta onko tilanne vielä se, että tuohon ei 100% varmaa tietoa ole?

Ei sillä... omasta löytyy ECON
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

mla

OFFia mielestäni koitin joskus ja mielikuva jäi ettei auttanut. LO asetusta en ole varma koitinko.
Tämä siis Superbillä - Touranissa oli ECON ja Multivanissa nuo eivät auttaneet mitkään kikat, samoin kuin T5:ssa jossa oli manuaali-ilmastointi.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

skiman

Lainaus käyttäjältä: mla - 05.09.11 - klo:10:09
OFFia mielestäni koitin joskus ja mielikuva jäi ettei auttanut. LO asetusta en ole varma koitinko.
Tämä siis Superbillä - Touranissa oli ECON ja Multivanissa nuo eivät auttaneet mitkään kikat, samoin kuin T5:ssa jossa oli manuaali-ilmastointi.

Kun tässä ilmat kylmenee  niin pitää kokeilla asiaan, Lo asento siis tarkoittaa puhaltimen asentoa?


mla

LO asento on lämpötila-asento eli kun laitat asetuksen kylmimmälle niin tulee ruudulle teksti LO.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

skiman

Lainaus käyttäjältä: mla - 05.09.11 - klo:12:27
LO asento on lämpötila-asento eli kun laitat asetuksen kylmimmälle niin tulee ruudulle teksti LO.

Tack  :-[
täytyy kokeilla

skiman

Mitenhän tuon webaston pitäisi toimia. Nyt kun takana on kaksi kylmenpää aamua niin en ole ihan varma että toimiiko tuo koko vekotin..
parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen kun saavuin takaisin auton luo niin oikean eturenkaan luota jostain kuuluin sellainen tsuh tsuh tsuh ääni, sellaisella n. 100kert/ minuutti rekvensillä. Onko tämä ihan normaalia. Ã,,äni oli ihan selkeä ja kuului sisällekkin kun sammutti radion ja sitä "osasi" kuunella.

Niin ja aihetta sivuten, miten peilin lämmittimen pitäisi toimia tänään, eivät ainakaan tänä aamuna toimineet vaikka sekä tuulilasin lämmitin että takalasin lämmitin oli päällä.

TKe_

Lainaus käyttäjältä: skiman - 19.09.11 - klo:08:47
Mitenhän tuon webaston pitäisi toimia. Nyt kun takana on kaksi kylmenpää aamua niin en ole ihan varma että toimiiko tuo koko vekotin..
parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen kun saavuin takaisin auton luo niin oikean eturenkaan luota jostain kuuluin sellainen tsuh tsuh tsuh ääni, sellaisella n. 100kert/ minuutti rekvensillä. Onko tämä ihan normaalia. Ã,,äni oli ihan selkeä ja kuului sisällekkin kun sammutti radion ja sitä "osasi" kuunella.

Niin ja aihetta sivuten, miten peilin lämmittimen pitäisi toimia tänään, eivät ainakaan tänä aamuna toimineet vaikka sekä tuulilasin lämmitin että takalasin lämmitin oli päällä.


Ihan varmaksi en pysty sanomaan, mutta mielestäni omakin kuullosti höyryveturilta ennen palopesän vaihtoa. Eli tuo vihjaisi siihen, ettei se laite ihan järjissään ole.

ConD

Lainaus käyttäjältä: skiman - 19.09.11 - klo:08:47
Mitenhän tuon webaston pitäisi toimia. Nyt kun takana on kaksi kylmenpää aamua niin en ole ihan varma että toimiiko tuo koko vekotin..
parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen kun saavuin takaisin auton luo niin oikean eturenkaan luota jostain kuuluin sellainen tsuh tsuh tsuh ääni, sellaisella n. 100kert/ minuutti rekvensillä. Onko tämä ihan normaalia. Ã,,äni oli ihan selkeä ja kuului sisällekkin kun sammutti radion ja sitä "osasi" kuunella.

Niin ja aihetta sivuten, miten peilin lämmittimen pitäisi toimia tänään, eivät ainakaan tänä aamuna toimineet vaikka sekä tuulilasin lämmitin että takalasin lämmitin oli päällä.
Vikakoodit varmaan osaisivat kertoa mitä hätää weballa on. Tehdaslaite kun on luettavissa esim VCSD:llä. Kuulostaa siltä kuitenkin että liekki ei pala ihan niinkuin pitäisi. Toki toimintaa voi kokeilla varovaisesti weban pakoputken päästä kokeilemalla, että puhaltaako lämmintä.

Ensimmäinen kylmempi aamu Oulussakin kesän jäljiltä, niin oli pakko kokeilla miten weba pelaa. Kappas... sehän jaksoi käynnistyä varsin mallikkaasti ja puhalsi koko 25min työmatkan lämmintä. Tuntuu vaan pöljältä huudattaa sisälle HI asennossa ilmaa täysillä ettei tuo aivan heti hyppää 84 asteeseen vesiltään ajon aikana. :D Koko kesänä en ole voinu webaa käyttää, joten tämä kai oli se "ensihuolto" webstolle talvea varten.

Peilien lämmitys toimii takalasin lämmittimestä riippumatta käsittääkseni, kunhan peilien kytkin on lämmitysasennossa. Näin se ainakin omassa Duranduranissa pelaa.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

skiman

Lainaus käyttäjältä: ConD - 19.09.11 - klo:09:27
Vikakoodit varmaan osaisivat kertoa mitä hätää weballa on. Tehdaslaite kun on luettavissa esim VCSD:llä. Kuulostaa siltä kuitenkin että liekki ei pala ihan niinkuin pitäisi. Toki toimintaa voi kokeilla varovaisesti weban pakoputken päästä kokeilemalla, että puhaltaako lämmintä.

Ensimmäinen kylmempi aamu Oulussakin kesän jäljiltä, niin oli pakko kokeilla miten weba pelaa. Kappas... sehän jaksoi käynnistyä varsin mallikkaasti ja puhalsi koko 25min työmatkan lämmintä. Tuntuu vaan pöljältä huudattaa sisälle HI asennossa ilmaa täysillä ettei tuo aivan heti hyppää 84 asteeseen vesiltään ajon aikana. :D Koko kesänä en ole voinu webaa käyttää, joten tämä kai oli se "ensihuolto" webstolle talvea varten.

Peilien lämmitys toimii takalasin lämmittimestä riippumatta käsittääkseni, kunhan peilien kytkin on lämmitysasennossa. Näin se ainakin omassa Duranduranissa pelaa.

Auotssa on delta-auton takuuta jäljellä vielä reilusti joten pitää kokeilla huomenna aamulla tuota webaton pakoputki hommaa.
Vaikutta silti että huoltoa tuo vaatii..

Jalopeno

#52
Asiaa sivuten... onko kellään kokemuksia tällaisesta laitteesta... ajatuksena olisi käyttää sitä wepaston kaukokäynnistykseen :

http://www.car-chief.com/GSM-Steuerung/GSM-Fernsteuerung-Basic.html

GSM Kaukosäädin v7.0 Basic

GSM Kaukosäädin Basic, voit liittää minkä tahansa laitteen kanssa puhelun päälle ja pois, ja maksuton kaikkialta maailmasta *. Kiitos integroidun GSM-moduulin, ei muita lämpötila-altis matkapuhelin on "vastaanotin" on tarpeen valvoa kaikkia laitteita ja lämmittimet päälle +12 V tai massa.
Toiminto:

- 5 oikeutettuja puhelinnumerot
- tunnustus vaihtotoimintoa
- kysely sytytys
- Käyttölämpötila: -20 ° C +70 ° C
- sisäänrakennettu GSM-moduuli
- Fanit viive / Viivästynyt
- Helppo konfigurointi tekstiviestillä
- Hälytys (valinnainen)
- valvonta Thermo Top V, C, E, P, T
- Muuttumisaika: pulssi, ajastin (1-999 minuuttia) tai pysyvä W-bussi ohjattu lämmitin

Hälytys (valinnainen)

Kun hälytystoiminto, voit päivittää olemassa hälytysjärjestelmä. Jos hälytys laukeaa, saat siitä ilmoitettava välittömästi kautta puhelu ja tekstiviesti.
Harness (valinnainen):

Valjaat sisältää kaikki tärkeät ja-kytkennät sujuvan asennuksen ja autotyyppikohtainen asennusohjeet.
Hakemukset meidän GSM Kaukosäädin:

- Lämmitin **
- Ilmastointi
- puutarhan kasteluun
- Autotallin oven ohjaus
- Kaukokäynnistys moottori **
- Kattoluukku
- lämmitys mökki / vene Lisätietoja www.danhag.de


Tekniset tiedot:

- Käyttölämpötila: -20 ° C +70 ° C
- himmeä. (PxLxK) 63 x 60 x 22mm
- Ohjauslähtö: S-linja, +12 V, maa
- Käyttöjännite: 10-15VDC
- Kytkentälähtö: +12 V/1A
Toimitus

- GSM kauko-ohjaus ** perusmoduuli
- virtajohdot (pituus 15cm)


Kyseiseen laitteeseen saa näköjään myöstilattua  johtosarjan wepaston kellon väliin joten asennuskin on erittäin helppo...


Lisään linkin vielä valmistaja sivuille:
http://www.danhag.de/index.php?z0=5&z1=1&sprache=en
SKODA SuperbII 2,0 TDI CR DPF -09
ex VAG:t
VW Passat 3C Variant 1.9 TDI -08
Octavia II Combi 1.9 TDI -05

mla

Tuota Danhagia on näkynyt jo jonkin ajan markkinoilla, mutta en ole vielä kuullut kokemuksia siitä. Näyttäisi toimivalta ratkaisulta.
Toimii siis jos autossa on jo W-Bussia jo tukeva kellosarja (tai ei varsinaisesti kellosarjaa vaan johtosarja ilman kelloakin riittää, kunhan esim. Passat 3C:n ajonaikainen lämmitin on muunnettu esilämmittäävksi) tai jos moinen asennetaan ennen tuon käyttöönottoa. Tehtaankellosarjan rinnalle tuon asentaminen vaatii johtosarjan tekemisen lämmittimelle asti.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Taky

#54
Lainaus käyttäjältä: mla - 21.09.11 - klo:08:26
Toimii siis jos autossa on jo W-Bussia jo tukeva kellosarja..

Eipä löytynyt pikaisesti asennusohjetta tms, mutta menisi kaiketi Telestart 91:n tilalle ns heittämällä....

Edit löytyi... http://www.danhag.de/anleitung/users-guide.pdf
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

skiman

Webastoon liittyen. Saako tuota luxlinen ajanaikasta webastoa mitenkää helpolla "napin" taakse. Siis siten että se joko menisi päälle napista tai sen saisi pois päältä napista?
Tällä vois webaston "huoltoväliä" kummasti jatkaa..

ConD

Ei mahda onnistua muutakuin esilämmityssarjalla tuo "nappikäyttö". Sarja kuitenkin taitaa Passattiinkin maksaa useita satoja euroja.

Mikäli "tapponapin" tahdot, niin vetää sulakkeelta johdot kabiiniin ja kytkin siihen väliin.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

skiman

Lainaus käyttäjältä: ConD - 23.09.11 - klo:10:52
Ei mahda onnistua muutakuin esilämmityssarjalla tuo "nappikäyttö". Sarja kuitenkin taitaa Passattiinkin maksaa useita satoja euroja.

Mikäli "tapponapin" tahdot, niin vetää sulakkeelta johdot kabiiniin ja kytkin siihen väliin.

Oliko niin että vanhemmissa malleissa oli "econ" nappi jolla webaston sai pois päältä?
Miten tuo nappi oli toteutettu, meinaan että voisiko sen saada kohtuu vaivalla myös näihin joista se puuttuu?

ConD

Joo, siis ECON nappi vanhemmissa löytyy. Tuohan ohjaa climatronicia joka puolestaan jollain konstilla ohjaa webaa. Logiikka on siis sellainen, kun lämpötila on tarpeeksi alhainen (5 astetta muistaakseni) antaa clima/CAN-väylä weballe pyynnön käynnistyä jos jäähdytysneste on alle 84 asteinen.

+5 asteen yläpuolella sama nappi sitten ohjaa ilmastointia joten ECON päällä ilmastointikaan ei toimi vaan normaali ilmanvaihto on käytössä. Käytännössä kesällä ajellaan ECON pois jotta auto jäähty, talvella ECON pois pidemmillä matkoilla että auto lämpiää ja muuten "välikausilla" ja pätkäajossa ECON päällä.

Jälkiasennus lie vaatisi Climan "downgreidaamista", mutta varmaksi en osaa sanoa.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Vankka

Lainaus käyttäjältä: mla - 04.09.11 - klo:19:46
Jos kojelaudassa on lisävarusteena asennettu minikello niin sen rinnalle saa helposti vaikka itse kaukosäätimet.
Lisäsarjan johdoista löytyy suoraan liitin T91 kaukosäädinyksikölle eli älä ainakaan asennuksesta paljoa suostu maksamaan :)
Itse tilailen noita sarjoja eBaystä ja asennan ne itse, niin pääsee alle 300e - merkkiliike voi ryöstää tuosta sarjasta jopa 800e riippuen kuinka röyhkeästi ovat sen hinnoitelleet.
Minulla on tuo webaston kellosarja asennettuna. Kattelin Ebay:stä  Tuollasta pakettia. Jäi nyt mietityttään pari juttua; löytyykö tuosta kellosarjan johtosarjasta valmiiksi liitin tuolle? Tarviiko tuota jotenki koodata/ohjelmoida että toimii?
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy