2.0 TDI polttoainesuodattimen vaihtaminen

Aloittaja isopahasusi, 08.08.11 - klo:16:50

« edellinen - seuraava »

isopahasusi

Motonetin mukaan tuohon koneeseen on kolmea eri pituista polttoainesuodatinta. Tietääkö pituutta muuta kun vanhaa purkamalla? Onko noissa 140HV ja 170 HV välillä joku ero, entä vuosimalleissa? Pitäs tietää minkä suodattimen hommaa. Eroaakos tuo dieselsuodattimen vaihto jotenkin bensansuodattimen vaihtamisesta, koskaan dieselsuodatinta vaihtanut, mutta Astran bensansuodattimen vaihtanut joskus auton alla.
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

ptbr

En tiedä onko tuo suodatin samanlainen kuin 1.9 diisselissä, mutta jos on, niin siinä on joku o-rengas joka on oltava just eikä melkein paikoillaan. Törmäsin tuohon kun käytin auton huollossa ja ihmettelin muutaman viikon jälkeen miksi suodattimen ympäristö on märkä. Asentajalla oli tullut joku pikku fiba asennuksessa ja pääsi polttoainetta tihkumaan.
Muuten en tiedä pöläystäkään tuosta itse vaihdosta, mutta ajattelin kertoa tämän jos siitä olisi jotain apua.

qwe

Polttoainesuodattimen kyljessä on tieto suodattimen tyypistä. Suodatin  irtoaa kannattimestaan nostamalla. (Ainakin parissa 2.0TDI Vag kiesissä)
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

isopahasusi

Lainaus käyttäjältä: ptbr - 08.08.11 - klo:17:04
En tiedä onko tuo suodatin samanlainen kuin 1.9 diisselissä, mutta jos on, niin siinä on joku o-rengas joka on oltava just eikä melkein paikoillaan. Törmäsin tuohon kun käytin auton huollossa ja ihmettelin muutaman viikon jälkeen miksi suodattimen ympäristö on märkä. Asentajalla oli tullut joku pikku fiba asennuksessa ja pääsi polttoainetta tihkumaan.
Muuten en tiedä pöläystäkään tuosta itse vaihdosta, mutta ajattelin kertoa tämän jos siitä olisi jotain apua.
Pitänee olla tarkkana sen tiivisteen kanssa.

Lainaus käyttäjältä: qwe - 08.08.11 - klo:17:27
Polttoainesuodattimen kyljessä on tieto suodattimen tyypistä. Suodatin  irtoaa kannattimestaan nostamalla. (Ainakin parissa 2.0TDI Vag kiesissä)
OK, täytyy tarkistaa sieltä.
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

Emil

Mulla jäi kanssa 2.0TDI:n suodatinkotelon kansi vuotamaan merkkihuollon jäljiltä. Olivat väkisin vääntäneet ruuveilla suodatinkotelon kannen kiinni siten, että kansi oli vääntynyt. Ite pitäisi kaikki tehdä, ja niinpä oikaisin kannen itse pihdeillä vääntämällä. Semmoista paksua peltiähän se kansi on, eli ei sitä voi pelkästään ruuvit kiristämällä tiiviiksi saada.

Kale

Mulla kanssa kämmäsivät tuon naftasuodattimen vaihdon merkkihuollossa. Ja kun vein korjattavaksi niin eivät tehneet mitään. No palaute oli sen mukaista.

hartsa82

Itse ihmettelin Motonetin tiskillä myyjän kanssa mikä suodatin passaa, pikainen soitti merkkihuoltoon ja oikea suodatin Motosta mukaan 1/3 hintaan.

TA-K

2.0TDI BKD:hen muutama viikko sitten dieselsuodattimen vaihtaneena voi todeta että suht helppo homma, kunhan:
- Tsekkaa suodatinkotelon kyljestä sen oikean koodin ja sen mukaan ostaa suodattimen. BKD:hen oli myös kolmea eri suodatinta tarjolla. Oma taisi olla mallia "UFI".
- Pitää huolen että suodatinkotelon kannen ruuvit eivät karkaa, ovat aika pientä sorttia
- Uskaltaa vääntää kannen auki (leveä ja lyhyt tasapääruuvari on hyvä, varovasti ympäriinsä käännellen)
- Huolehtii uuden O-renkaan hyvin paikoilleen
- Putsailee suodatinkotelon (ite otin imupumpulla jämädieselit pois ja putsailin ihan rätillä moskat pois)
- Kiristelee ruuvit ristiin eikä hampaat irvessä heti ekaa tiukkaan

Iro

2.0 Tdi EA288 CRLB -15.

Mikä tuossa suodattimen kyljessä olevista numeroista kertoo onko autossa suodatin vedentunnistimella tai ilman?






upload images for free

Kiitos
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

Jultsu

Tuo 5Q0 -alkuinen merkkisarja on suotimen varaosanumero.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Iro

#10
Löydän tähän malliin tarjotuista vain 177 a, b ja c, 400 ja 401 päättyvillä numeroilla olevia suodattimia mutta, en lainkaan 399 päättyviä  :-\

Mitäs mä en nyt osaa?

Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Iro - 10.03.19 - klo:18:12
Mitäs mä en nyt osaa?

Ottaa huomioon sitä että varaosanumero on todennäköisesti päivittynyt alkuperäisestä. Siispä jokin varaosanumeroilla toimiva nettikauppa auki (vaikkapa www.topautoosat.fi) ja naksuttelet sinne tuon orkkissarjan ja katsot mitä muita varaosanumeroita se ehdottaa yhteensopiviksi.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

M_M

Vedentunnistimelle pitäisi olla anturi suodatinkotelon pohjassa, näkyykö siellä sellaista? Siitä varmaankin lähtee johtoja johonkin...

Jos siellä ei mitään sellaista näy, niin oletettavasti auto on ilman vedentunnistinta. Myös auton PR-koodeista asia selviää, 1A8 on vedentunnistimella.

Tunnistimen anturi kuvassa nro 15.



VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Iro

Lainaus käyttäjältä: M_M - 11.03.19 - klo:06:53
Vedentunnistimelle pitäisi olla anturi suodatinkotelon pohjassa, näkyykö siellä sellaista? Siitä varmaankin lähtee johtoja johonkin...

Jos siellä ei mitään sellaista näy, niin oletettavasti auto on ilman vedentunnistinta. Myös auton PR-koodeista asia selviää, 1A8 on vedentunnistimella.

Tunnistimen anturi kuvassa nro 15.





Tämä selventää asian melko tyhjentävästi, kiitos.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

Iro

Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy