Kirjoittaja Aihe: 2.0 TDI polttoainesuodattimen vaihtaminen  (Luettu 5565 kertaa)

Poissa isopahasusi

• Täysjäsen
    • Profiili
2.0 TDI polttoainesuodattimen vaihtaminen
« : 08.08.11 - klo:16:50 »
Motonetin mukaan tuohon koneeseen on kolmea eri pituista polttoainesuodatinta. Tietääkö pituutta muuta kun vanhaa purkamalla? Onko noissa 140HV ja 170 HV välillä joku ero, entä vuosimalleissa? Pitäs tietää minkä suodattimen hommaa. Eroaakos tuo dieselsuodattimen vaihto jotenkin bensansuodattimen vaihtamisesta, koskaan dieselsuodatinta vaihtanut, mutta Astran bensansuodattimen vaihtanut joskus auton alla.
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

Poissa ptbr

• Jäsen
  • **
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI polttoainesuodattimen vaihtaminen
« Vastaus #1 : 08.08.11 - klo:17:04 »
En tiedä onko tuo suodatin samanlainen kuin 1.9 diisselissä, mutta jos on, niin siinä on joku o-rengas joka on oltava just eikä melkein paikoillaan. Törmäsin tuohon kun käytin auton huollossa ja ihmettelin muutaman viikon jälkeen miksi suodattimen ympäristö on märkä. Asentajalla oli tullut joku pikku fiba asennuksessa ja pääsi polttoainetta tihkumaan.
Muuten en tiedä pöläystäkään tuosta itse vaihdosta, mutta ajattelin kertoa tämän jos siitä olisi jotain apua.

Poissa qwe

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #2 : 08.08.11 - klo:17:27 »
Polttoainesuodattimen kyljessä on tieto suodattimen tyypistä. Suodatin  irtoaa kannattimestaan nostamalla. (Ainakin parissa 2.0TDI Vag kiesissä)
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion

Poissa isopahasusi

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #3 : 08.08.11 - klo:20:31 »
En tiedä onko tuo suodatin samanlainen kuin 1.9 diisselissä, mutta jos on, niin siinä on joku o-rengas joka on oltava just eikä melkein paikoillaan. Törmäsin tuohon kun käytin auton huollossa ja ihmettelin muutaman viikon jälkeen miksi suodattimen ympäristö on märkä. Asentajalla oli tullut joku pikku fiba asennuksessa ja pääsi polttoainetta tihkumaan.
Muuten en tiedä pöläystäkään tuosta itse vaihdosta, mutta ajattelin kertoa tämän jos siitä olisi jotain apua.
Pitänee olla tarkkana sen tiivisteen kanssa.

Polttoainesuodattimen kyljessä on tieto suodattimen tyypistä. Suodatin  irtoaa kannattimestaan nostamalla. (Ainakin parissa 2.0TDI Vag kiesissä)
OK, täytyy tarkistaa sieltä.
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

Poissa Emil

• Konkari
  • Skodalla menee hyvin!
    • Profiili
« Vastaus #4 : 09.08.11 - klo:08:30 »
Mulla jäi kanssa 2.0TDI:n suodatinkotelon kansi vuotamaan merkkihuollon jäljiltä. Olivat väkisin vääntäneet ruuveilla suodatinkotelon kannen kiinni siten, että kansi oli vääntynyt. Ite pitäisi kaikki tehdä, ja niinpä oikaisin kannen itse pihdeillä vääntämällä. Semmoista paksua peltiähän se kansi on, eli ei sitä voi pelkästään ruuvit kiristämällä tiiviiksi saada.

Poissa Kale

• Konkari
  • G5 Variant
    • Profiili
« Vastaus #5 : 09.08.11 - klo:10:58 »
Mulla kanssa kämmäsivät tuon naftasuodattimen vaihdon merkkihuollossa. Ja kun vein korjattavaksi niin eivät tehneet mitään. No palaute oli sen mukaista.

Poissa hartsa82

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #6 : 13.09.13 - klo:22:50 »
Itse ihmettelin Motonetin tiskillä myyjän kanssa mikä suodatin passaa, pikainen soitti merkkihuoltoon ja oikea suodatin Motosta mukaan 1/3 hintaan.

Poissa TA-K

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #7 : 13.09.13 - klo:23:32 »
2.0TDI BKD:hen muutama viikko sitten dieselsuodattimen vaihtaneena voi todeta että suht helppo homma, kunhan:
- Tsekkaa suodatinkotelon kyljestä sen oikean koodin ja sen mukaan ostaa suodattimen. BKD:hen oli myös kolmea eri suodatinta tarjolla. Oma taisi olla mallia "UFI".
- Pitää huolen että suodatinkotelon kannen ruuvit eivät karkaa, ovat aika pientä sorttia
- Uskaltaa vääntää kannen auki (leveä ja lyhyt tasapääruuvari on hyvä, varovasti ympäriinsä käännellen)
- Huolehtii uuden O-renkaan hyvin paikoilleen
- Putsailee suodatinkotelon (ite otin imupumpulla jämädieselit pois ja putsailin ihan rätillä moskat pois)
- Kiristelee ruuvit ristiin eikä hampaat irvessä heti ekaa tiukkaan