Foorumin kovin pyssy ?

Aloittaja Flat, 11.12.09 - klo:10:17

« edellinen - seuraava »

Peltzi

Joo aluksihan toi ESP nappi "lopetti" takuun mutta nissan muistaakseni perui sen että ei sillä nykyjään mitään väliä missä asennossa se on.

3.6 V6

Kyseessä ymmärtääkseni oli softabugi, joka nyttemmin korjattu ja täten lc:n käyttö sallittu.

Milloinkahan DSG:hen tulee vastaavanlainen kielto lc:n käytön suhteen niissä autoissa, joissa se vielä onnistuu?  ???

pokkus

Naurettavaahan tuo on, että autoa mainostetaan isoon ääneen nopeaksi kuin mikä, mutta jos noihin lukemiin haluaa päästä, niin autosta häviää takuu. Eihän tuo kerro mistään muusta kuin, että tekniikka ei kestä noita tehoja ja että se on yleisesti tiedossa. No itse jatkan GT-R:stä puhumista sitten kun sellainen pyssy tässä topicista joltain löytyy :) Mukavahan tuollaisesta olisi enemmänkin kuulla juttua.

samiko

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 30.08.11 - klo:18:37
Naurettavaahan tuo on, että autoa mainostetaan isoon ääneen nopeaksi kuin mikä, mutta jos noihin lukemiin haluaa päästä, niin autosta häviää takuu. Eihän tuo kerro mistään muusta kuin, että tekniikka ei kestä noita tehoja ja että se on yleisesti tiedossa. No itse jatkan GT-R:stä puhumista sitten kun sellainen pyssy tässä topicista joltain löytyy :) Mukavahan tuollaisesta olisi enemmänkin kuulla juttua.

Oliskohan TM:n urheiluautovertailussa (pari vuotta sitten) mukana olleessa GT-R:ssä launch control napin yli vedetty teippi maahantuojan toimesta. Liittyi just vaihteiston kestävyyteen  ??? 
Taitaa olla noissa vanhemmissakin jpn-urheiluautoissa, että varaosat maksavat paljon. Kesäautoksi katselin Supraa ja Nissanin 300, mutta ne autot jäi sitten just varaosien hintojen vuoksi. Päädyin sitten amerikkalaiseen ämpärimuovista ja pataraudasta tehtyyn kulkuneuvvoon  :D  joo, vara- ja viriosat ovat edullisia + saatavuus hyvä. Veekasin jytinä rauhoittaa kummasti tien päällä  8)
Skoda Fabia RS Combi
Chevrolet Camaro Z28 A4 1995

rob-s

LainaaVeekasin jytinä rauhoittaa kummasti tien päällä

Uskon sen..on se aina hienoa kuulla V8 soundia kaduilla (yhä harvemmin tosin)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 30.08.11 - klo:18:14
Tämä ilmeisesti pitää paikkansa. Jostain muistan lukeneeni, että mikäli GT-R:n voimansiirron osia hajoaa takuun aikana, tutkii Nissan ensimmäiseksi auton lokin. Mikäli auton launch controllia on käytetty (en nyt muista oliko käyttökertojen määrällä merkitystä. Ei kuitenkaan montaa kertaa), raukeaa takuu voimansiirron osalta. Melkoista apinan koijjaamista, sanoisin. "Tossa on tollainen launch -nappi, jota painettaessa me ei oteta enää mitään vastuuta tästä autosta. Ei muuta kuin huolettomia kilometrejä!"
Ja nämä edellä mainitut väittämät ei pidä paikkaansa.Tuo ESP-vouhotus oli silloin alussa,kun auto tuli markkinoille.Voi rauhassa painella ESPiä pois,tai vaikka ilmastointia namikoita,niin takuut eivät raukea.Tämä tieto on henkilöltä,joka omistaa tälläisen Nissanin.

sheikki

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 29.08.11 - klo:22:29
Taitaapi Sheikki :llä olla foorumin kovin pyssy, Bmw S1000RR

Videolta katseltuna 100 - 263km/h 7,3 sekunttia.
Jeep Grand Cherokee V6 Limited -12, Honda CBR 600RR -06, Ducati 899 Panigale.

rob-s

Eikö pyörän selässä oikein ehtinyt tiirailla nopeusmittaria?..:)

sheikki

Ei oikein, vaikka hiljaisina aamutunteina testailtiin niin silti joutui käyttämään kolmea kaistaa etenemisessä.
Jeep Grand Cherokee V6 Limited -12, Honda CBR 600RR -06, Ducati 899 Panigale.

rob-s

Lainaavaikka hiljaisina aamutunteina testailtiin niin silti joutui käyttämään kolmea kaistaa etenemisessä.

Ei baarikierroksen jälkeen pidäkään testailla:)

Kyllä se totta on, että mitä kovempaa ajaa sitä kapeammalta tie tuntuu. Samoin normivauhdissa loivat kaarteet tuntuvat huomattavasti jyrkemmältä isossa vauhdissa. Saksassa tuota 250km+ on tullut ajeltua jonkin verran.

Keni1

Jottei tuolla liikenteessä tarvitse vauhdin hurmaa hakea ja vaarantaa sekä omaa että muiden turvallisuutta niin siirtykää viimeistään nyt jollekkin simulaattori serverille ottamaan mittaa toisistanne, pellet.

Mä oon ajanu ite virittämällä simulaattoriautolla lähes 800 km/h tosin renkaat sulaa aika nopeesti alta pois mutta kyllä oli tiukat mutkat Indianapoliksen ovaalilla kun tota vauhtia suhas. Laittakaa paremmaksi, nollasta sataan aikaa en kellottanut mutta olisko ollu joku tai sekunti tai kaks.

Jos simuajaminen kiinnostaa niin nyt olis tarjolla todellista extremeä. Mä olen just saanu valmiiksi erään historiallisen ja siis aivan mielettömän Targa Florio radan konversion erittäin suosittuun ja toimivaan Simbin GTR2 ja GTRE/Race07 simulaattoreihin. Rata on 72 km pitkä ja yksi kierros kestää n. 30-45 minuuttia kiesistä ja kuskista riippuen. Radassa on 300 toinen toistaan makeempaa mutkaa ei lopu rata koskaan ja kun tulee maaliin alkaa uusi kierros ja taas on samat tuntemattomat mutkat edessä, tätä rataa ei heti opi. Rata mallintaa aikoinaan kilvanajoon käytettyä oikeaa Italiassa Sisilian vuoristossa ajettua rataa, maisemat ovat siis mahtavat, aivan huippurata kaikkien typerien sikaani-formularatojen jälkeen ja formula-ratojahan on oikeestaan kiva aja vain formuloilla koska ovat niin teknisiä, tätä voi ajaa millä autolla tahansa ja kivaa on.

Valitettavasti nämä oikeat simulaattorit eivät toimi konsolipeleissä vaan niiden pyörittämiseen tarvitaan PC, joten pleikkariin tuota ei ainakaan vielä saa.

Eli kaikki joilla on tehokas PC, Ratti+Polkimet ja hiven ajotaitoa ei kun visiitti osoitteeseen www.simracingsuomi.com (on noita muitakin, tää nyt on yks parhaista suomalaisista ellei paras) ja käytte siellä näyttämässä kuinka kovia rattimiehiä olette, ei kannata heti masentua, se ottaa aikansa jokaiselta. Laitan tuon uusimman radan sinne pyörimään asap kun se on yleisessä jakelussa, radan julkaisuversio on parhaillaan alkuperäisten tekijöiden tarkistettavana, he katsovat että on asiallisesti tehty työ ennenkuin voi laittaa koko maailman saataville.

Simbin ja pidot paranee. Turvallista matkaa.

t. ShuomenShumi

pokkus

^-- Itse ajan kyllä omalla mielikuvitusautollani ihan kaikista nopeiten, ei siinä muilla ole mitään jakoa minua vastaan :)
No asiaan, eikö tuo nyt ole kuitenkin aika rajusti ohi aiheen. Ehkä raja pitäisi vetää niihin liikkuviin esineisiin, jotka fyysisesti löytyvät omasta pihasta. Tosin eipä tuota foorumin kovinta pyssyä taida olla tässä vielä tarkkaan määritelty ;)

isopahasusi

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 03.09.11 - klo:20:07
Ehkä raja pitäisi vetää niihin liikkuviin esineisiin, jotka fyysisesti löytyvät omasta pihasta. Tosin eipä tuota foorumin kovinta pyssyä taida olla tässä vielä tarkkaan määritelty ;)
samaa mieltä, löytyyhän tuolta simupuolelta esim. lentokoneista mielestäni vertailukelvotonta laitteistoa. Real life nelipyöräiset ovat ainoat oikeat pyssyt joita mielestäni kannattaa vertailla.
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

Gigaa

Sim Racingiin liittyen. Suomalainen Greger Huttu, jolla ei ole edes ajokorttia, ajeli ihan kelpo aikoja Ameriikan radalla (ja heitti laatat kypärään =).

http://www.iracing.com/greger-huttu/
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

rob-s

LainaaEhkä raja pitäisi vetää niihin liikkuviin esineisiin, jotka fyysisesti löytyvät omasta pihasta

Hyvin ja osuvasti sanottu!

Keni1

Ei pidä ottaa itteensä, vittuilen siksi, että kyllä tuo liikenne on menny aivan tajuttomaksi kilvanajoksi. Simulaattorit tarjoaa vauhdinhurmaa ilman loukkaantumisen riskiä. Eipä ole kauaa siitä kun suomessa haukuttiin Intialaisia ja muita etelämpänä eläviä liikennesääntöjen puuttumisesta ja täysin aivottomasta ajotyylistä.

Nyt tää suomen liikenne on pahasti lipumassa aivan samanlaiseksi kilvanajoksi, varmaan joka toinen on tuolla minä, minä minä, minulla on paljon kovempi kiire kuin sinulla, näin ainakin täällä suomen hermokeskuksessa. Kaikenlainen vouhkaaminen omien pyssyjen huippunopeuksien testaamisesta kadulla ei varmasti edesauta asenteiden muokkaamisessa päinvastoin.

Ja mitä tulee Huttuun niin kaveri ei todellakaan ole fysiikaltaan kilpa-ajajaksi soveltuva, ykät lensi varmaan koska pysty ajaan kovempaa kuin mitä oma fysiikka kesti, monellako teistä olis kanttia moiseen. Mä en välttämättä edes uskaltais moista kilpuria ajaa. Teiltähän se toki sujuis mutta te oottekin niin veen kovia jätkiä.

rob-s

En ottanut kantaa ajosimulaattoreihin enkä ihmisten ajotapoihin jonka suhteen olet (Keni1) varmastikin oikeassa. Viittasin aiheen otsikkoon pysymiseen josta Pokkus kirjoitti ihan aiheesta.

..ja tietenkin ollaan veen kovia jätkiä;)

arsik

Minä laskin eilen nätisti auton ohi,vaikka olin moottoripyörällä liikenteessä.
Ei se niin vaikeata ole aikuiselle.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 05.09.11 - klo:18:02
Ei pidä ottaa itteensä, vittuilen siksi, että kyllä tuo liikenne on menny aivan tajuttomaksi kilvanajoksi....

...Nyt tää suomen liikenne on pahasti lipumassa aivan samanlaiseksi kilvanajoksi, varmaan joka toinen on tuolla minä, minä minä, minulla on paljon kovempi kiire kuin sinulla, näin ainakin täällä suomen hermokeskuksessa. Kaikenlainen vouhkaaminen omien pyssyjen huippunopeuksien testaamisesta kadulla ei varmasti edesauta asenteiden muokkaamisessa päinvastoin...

...Teiltähän se toki sujuis mutta te oottekin niin veen kovia jätkiä.

Edesauttaako nämä kommentit kenties parempaan liikennekäyttäytymiseen ja turvallisempaan ajoon? Itse haistan ristiriitaa näissä teksteissä. Kovasti puhutaan turvallisesta ajamisesta, mutta itse kuitenkin käyttäytyy juuri päinvastoin eli provosoivasti liikenteessä.

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.08.11 - klo:23:30
...Onpa tullu eräskin mersukuski avautumaan kun jäi viivalle ihmettelemään vaikka mulla oli sillon ihan perus Golffi ja äijällä joku AMG mersu eikä mitään jakoa lähdössä, tykitti kyllä kovaa vauhtia ohi ja näytti kuinka auto kulkee (avas jopa valoissa apparin sivuikkunan kun oli niin kovasti asiaa, mä vaan nauroin sille :)

Onhan tää aivan naurettavaa mahtailla mutta ah niin kivaa. Voittajaksi ei voi tulla vaan voittajaksi synnytään.

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.08.11 - klo:21:13
Ei ole kyse autosta vaan kuskista. Mä jätän viivalle kenet tahansa millä tahansa, eri asia sitten kuinka kauan olen edellä mutta en ole vielä koskaan hävinnyt yhtään lähtöä jos olen ikäänkuin ollut mukana 'kisassa'. Ihan joka valoissa ei toki tule lähetettyä mutta kyllä volvot ja mersut pitää aina voittaa. Liikenteessähän ei sitten saa hurjastella joten katotaan vaan kuka ekana irtoo viivalta ja sit höllätään ettei käy hullusti, eiks je?

pokkus

Ja mitä tulle koviin pyssyihin ja ajoturvallisuuteen, niin itsellä on kyllä sellainen käsitys, että ne joilla on oikeasti kova pyssy alla, niin ajelevat liikenteessä rauhallisesti ja nopeusrajoitusten mukaan. Sitten on nämä, jotka luulevat omaavansa kovan pyssyn, niin lähtevät joka valoista renkaan ulvoen ja ajavat usein suurta ylinopeutta tai tekevät vaarallisia ohituksia jne. Niillä nopeilla autoilla kun ei ole tarvista näyttää, että ne kulkee lujaa. Yleensä niiden ajamisesta nautitaan, etenkin jos ne on viikonlopun harrastepelejä, ja silloin kun ei yleensä ole kiire minnekään ja ajetaan rauhassa. Suomessa olessani ei esimerkiksi yksikään Ferrarin omistaja ole edes yrittänyt nostaa nopeuttaan, kun olen sellaisen kehäteillä ohittanut. Auta armias, jos toisella kaistalla onkin joku "keskikovan pyssyn" omistaja, niin aika varmasti joutuu itse palaamaan takaisin kaistalleen, kun toinen nostaa nopeuttaan samaan tahtiin.

HAL9000

- snip -
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Karvis

Ei foorumin kovin pyssy eikä siten minun auto, mutta kaveri oli ajanut tänään varttimaililla varsin asialliset lukemat tauluun konsernituotteella. 11,6/189km/h...kuplalla :D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 10.09.11 - klo:23:19
Ei foorumin kovin pyssy eikä siten minun auto, mutta kaveri oli ajanut tänään varttimaililla varsin asialliset lukemat tauluun konsernituotteella. 11,6/189km/h...kuplalla :D

Heh, mullakin oli yhdellä tutulla sellainen hiukan piristetty kupla. Kuulemma iski liekkiä pakoputkista, kun oikein antoi kaasua :) Harmi kun tuota ikinä itse ehtinyt näkemään ja kyydissä olemaan, mutta juttuja siitä kyllä kuulin.

Docw

Isäukon vanha kaveri kiihdytteli myös aikanaan kuplalla. Lisäksi kiihdytteli / kiihdyttelee moottoripyörällä. Ilmeisesti yhden jos toisenkin sakon ottanut kun tahtoo kokeilla noita laitteitansa yleisellä tiellä. ::)

Herra kun on tuolta napapiirin seutuvilta niin tuli ensimmäisenä mieleen että eihän ole samoja tuttuja kuin Karviksella? :)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Docw - 12.09.11 - klo:18:10
Isäukon vanha kaveri kiihdytteli myös aikanaan kuplalla. Lisäksi kiihdytteli / kiihdyttelee moottoripyörällä. Ilmeisesti yhden jos toisenkin sakon ottanut kun tahtoo kokeilla noita laitteitansa yleisellä tiellä. ::)

Herra kun on tuolta napapiirin seutuvilta niin tuli ensimmäisenä mieleen että eihän ole samoja tuttuja kuin Karviksella? :)

Minun kaveri ei kiihdyttele pyörällä, on niin umpi kupla-mies kuin voi vaan olla. Kiihdyttelypiirit on tosin niin pienet, että todennäköisesti ainakin he tuntevat toisensa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

makkis

Parikytä vuotta olin itsekin kiihdyttelijöiden "sisäpiirissä" kiihdytellen välillä itsekin.

Muistaako joku Hitlerin Kosto -kuplan kiihdyttelyhommissa? Nappasipa SM-kultaakin luokassaan. Itselle tämä oli eri muodoissaan tuttu laite ja aiheesta oli melko tuoreessa Klassikoissa ihan kiva referointi.

http://smg.photobucket.com/albums/v497/rallikuvat/ACS05/?action=view&current=P1020008.jpg

pokkus

Alla erittäin mielenkiintoinen ja hyvällä asenteella tehty video kovista pyssyistä varttimaililla. Tuosta näkee erittäin hyvin paljonko ne sekunnin kymmenykset merkkaavatkaan maaliviivalla autojen välimatkoissa. Vaikuttaa melkein siltä, että viimeiset autot ovat ikuisuuden päässä.

World's Greatest Drag Race!

Edit: alla vielä taulukko autoista:

Edit 2: alla vielä erittäin kattava vertailu samoista autoista radalla:

http://www.motortrend.com/features/performance/1109_2011_motor_trend_best_drivers_car/viewall.html

Edit 3: hmmm... tuo taulukko ei kyllä taida olla ihan kaikkien tietojen osalta ajan tasalla.

juupeli

Mainio pätkä. Hyvä löytö, kiitos pokkus  ;D

nikob

Siinä olikin mukavasti pyssyjä. Viellä kun pääsis itse testaan  :P
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

rob-s

eivät lie tämän forumin jäseniä?..:)

Tässä näkee hyvin minkälaista kalustoa pitää olla jotta pääsee 11-12 sekunnin aikoihin. Huvittaa kun FFP:llä ja jollakin vastaavalla forumilla pojat pääsevät kuulemma seat ibiza 1.9tdi:llä/ VW Bora 1.6:lla  samoihin aikoihin mututuntuman perusteella. Syy siihen on Karalan softa ja kevyt kori:)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy