Foorumin kovin pyssy ?

Aloittaja Flat, 11.12.09 - klo:10:17

« edellinen - seuraava »

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: massa - 29.08.11 - klo:20:35
Kannattaa vaikka tutustua ensin mallistovaihtoehtoihin ja huomata, että 2.0Tfsi:tä saa 155kW versionakin..

Tätä varmaan Flat tarkoitti, ainakin lukemat täsmää.
2.0TFSI:tä saa myös 199kW versiona ;)

Flat

LainaaKannattaa vaikka tutustua ensin mallistovaihtoehtoihin ja huomata, että 2.0Tfsi:tä saa 155kW versionakin..

Tätä varmaan Flat tarkoitti, ainakin lukemat täsmää.

Juuri tätä

Lainaakepitän perus Pentin tuolla dsg:llä vaikka numeroiden mukaan mentäis 5.5.......
Pentillä on myös s-tronic....

massa

brainsurgery: Juu saa toki, muttei Audina. Audissa toki kyllä myös 195kW. ;)
Itse vastailin vaan A4:n osalta.. :)
- Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa - ex. B8 Avant 2.0TFSI quattro

eGetin

En kyllä Keke78 lähtisi Fabioosoa hehkuttamaan liikennevalolähtöjen perusteella, johan tuolle 110hv Golfillekin jää kaikki vaikkei se oikeasti mihinkään kiihdykään ;D Kannattaa toivoa ettei siellä viereisellä kaistalla ole perheen teini koeajamassa isin uutta 2.0TFSI quattro A4:sta tai vastaavaa...

apa

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 29.08.11 - klo:20:32
Eikös Audi 2.0 tfsi irtoa 7.5 eikä 6.5 sekkaan..

Ihan sama, kepitän perus Pentin tuolla dsg:llä vaikka numeroiden mukaan mentäis 5.5.......

2.0 TFSI 155 kW Q S tronic 6,5 s. Enkä kyllä aio tulla viivalle kokeilemaan, kun kyllä sen kaikki tietää miten siinä käy. Onko muuten Faabiassa launch controllia?  ;D
Audi A4 Avant LoQ 2.0 TDI quattro S tronic -17

eGetin

Timo T

Lainaus käyttäjältä: apa - 29.08.11 - klo:20:49
2.0 TFSI 155 kW Q S tronic 6,5 s.

Löytyykö muuten mistään mitattuja arvoja 155kW quottroille?
(manuaalilla tai s-tronicilla)

tn62634

Parempi suorituskyvyn mittari olisi 1/4 mailin aika ja loppunopeus.

Keke78

No okei, 155kw version kanssa tulee tiukka skaba... paitsi jos Audi on manuaali....
Fabia rs combi -11

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 29.08.11 - klo:19:07
Täällähän pikkusporttien omistajat käyvät ärhäkkinä isompiensa kimppuun!  ;D Vähän kuin koirien kanssa, pienemmistä lähtee kovin ääni!

Ei ole kyse autosta vaan kuskista. Mä jätän viivalle kenet tahansa millä tahansa, eri asia sitten kuinka kauan olen edellä mutta en ole vielä koskaan hävinnyt yhtään lähtöä jos olen ikäänkuin ollut mukana 'kisassa'. Ihan joka valoissa ei toki tule lähetettyä mutta kyllä volvot ja mersut pitää aina voittaa. Liikenteessähän ei sitten saa hurjastella joten katotaan vaan kuka ekana irtoo viivalta ja sit höllätään ettei käy hullusti, eiks je?

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.08.11 - klo:21:13
Ei ole kyse autosta vaan kuskista. Mä jätän viivalle kenet tahansa millä tahansa, eri asia sitten kuinka kauan olen edellä mutta en ole vielä koskaan hävinnyt yhtään lähtöä jos olen ikäänkuin ollut mukana 'kisassa'. Ihan joka valoissa ei toki tule lähetettyä mutta kyllä volvot ja mersut pitää aina voittaa. Liikenteessähän ei sitten saa hurjastella joten katotaan vaan kuka ekana irtoo viivalta ja sit höllätään ettei käy hullusti, eiks je?

Jeps, näillä mennään :-)
Fabia rs combi -11

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 29.08.11 - klo:21:17
Jeps, näillä mennään :-)
No teidänhän se skaba sit kannattaa ottaa.

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 29.08.11 - klo:20:35
Tuo on aivan mahtava kaikkien aikojen paras elokuva. Tämän nähtyään ihminen ei kertakaikkiaan ole enään entisensä. Pitääkin katsastaa joku kerta uusiksi.

Korjasin tuon sinulle.

"You must find me... A SHRUBBERY!

"Then, you must cut down the mightiest oak in the forest... with... a herring!”

Keke78

Mitäs Audi-juntit meinaa tehdä jos mä ostan seuraavaksi jonkun muutaman vuoden vanhan Subarun......

Ei se lähde paremmin ko audi q 2.0 tfsi, ei niin :-)
Fabia rs combi -11

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 29.08.11 - klo:21:54
Mitäs Audi-juntit meinaa tehdä jos mä ostan seuraavaksi jonkun muutaman vuoden vanhan Subarun......
Juntti tai ei, minä en ainakaan tee mitään  ;)
Meeppä kauppaan, kehutaan, jos on kunnon peli  ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

rob-s

Täällä keskustelun taso on jo FFP:n tasolla!

Eikös tämän ketjun tarkoitus ollut selvittää kenellä on koviten kulkeva kärry eikä kovin luulo/itsetunto:)

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

makkis

Mitä minä softaräsällä elvistelin, niin tein sen ohitustilanteissa. Siinä se oli omimmillaan, kolmosen välitys natsasi hyvin tuohon 80-120 vetoon. Kolleegalla oli samaan aikaan sti imppu ja minä sanomaan että älähän elvistele, lähdetään käytönnön testiin. Kiihdytys tosin alkaa vasta 8 nopeudesta ja tden totta, vasta jossain 140 vauhdissa puhkui sti ohi. Monta vetoa kokeiltiin, stissä ei vaan välitykset natsannu niin just.

Kokeiltiin toki paikaltaankin ja silloinhan inppu män mänöjään, vaikka tehoa suht sama määrä kun softaräsässä. Radallakin kokeiltiin mutta minun kannalta tuo olisi kannattanut jättää tekemättä. Vaihdettiin kuskejakin ja helposti räsälle takalippaa näytti radalla. Surkia alusta.

Paikaltaanhan tuo lähti softattuna surkeammin kuin vakio, vaan kun kakkosella sen pidon sai, niin pappaperheautoksi ihan pirtsakkahan tuo oli.

ram1

19" renkailla softaräsä ei juurikaan sutinut jos hiukan luistatti, et kyllä sillä yksi Fabioso jää helposti jalkoihin.Kunnon alustalla ja kunnon renkailla Rs Ocu ei ollenkaan huono ajaa mielestäni, mutta vakioalusta aivan hanurista.Mitä topicciin tällä hetkellä voisi sanoa, että on perkeleen hitaita autoja, jos 1.4 Tsi kovin pyssy ;D
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Docw - 29.08.11 - klo:20:30
Eikös tämän keskustelun olisi saanut tuomita käsitellyksi siinä vaiheessa kun Pokkus mussensa osti? Vai onko foorumilla joku auto joka tuolle näyttäisi takavaloja kuivana kesäpäivänä? Kaksipyöräisiä löytyy varmasti useitakin...

Vai miten tuo pyssy nyt määritelläänkään? 0-100, 0-200, eniten tehoa, parhaimmat äänet, suurin polttoaineenkulutus?

Eikö ole kivempi pitää kisa avoinna kuin katkaista peli kesken kaiken? :) Eihän sitä koskaan tiedä ovatko kaikki edes kisaan vielä osallistuneet tai onko uusia tulokkaita tulossa. Itse en muutenkaan niin kilpailuhenkinen ole, joten passaan omalta kohdalta tämän kisan. Antaa muiden kilpailla sitten minukin puolesta :)

puerco

Itsellä ollut muutama ihan ripeä peli:

WRX STi vähän laitettuna
349hp/440nm
0-100 4,4sek gepsillä
80-120 2,2sek
Varttimaili: 13.5sek / 170kmh paskoilla renkailla
huiput: 260kmh

Evo VIII
370hp / 517nm
0-100 4,3sek gepsillä
80-120 2,4sek
Varttimaili: 13.1sek / 174kmh ja taas huonoilla renkailla sutien
huiput 275kmh

BMW 530d
285hp / 666nm (saatanasti vääntöä :P )
0-100 karvan alle 7sek
huiput : 260kmh

Ja nykyinen ohjus
´09 GTi DSGllä
250hp/350nm
paino: 1320kg
0-100: Kyllä tuolla nyt ajelee
Varttimaili: pitänee jossain välissä kokeilla ;)

100-200kmh suljetulla alueella tietysti.
Golf vi gti Dsg chipped 100kmh - 200kmh
VW Scirocco 2009 FakeR
www.elpuercosi.fi

Keke78

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 29.08.11 - klo:22:17
19" renkailla softaräsä ei juurikaan sutinut jos hiukan luistatti, et kyllä sillä yksi Fabioso jää helposti jalkoihin.Kunnon alustalla ja kunnon renkailla Rs Ocu ei ollenkaan huono ajaa mielestäni, mutta vakioalusta aivan hanurista.Mitä topicciin tällä hetkellä voisi sanoa, että on perkeleen hitaita autoja, jos 1.4 Tsi kovin pyssy ;D

Mitä veikkaat et softa-räsä fabia ois tehny vastaavassa tilanteessa.....

Pitääköhän mun oikeesti hakee se käytetty vanha paska impreza niin pystyis vittuileen kaikille.....Työkaverilla on chipattu ralli-art mitsu, on se sekin aika peli teidän pappa- Audien rinnalla.
Fabia rs combi -11

makkis

Pittää ilimottautua alitehoalffalla kisaan mukaan kun makkisrampilla meinasi yksi aamu jäädä joku tsiih poolo jalakoihin. Huomas sitten että vittu tulee alfa loosterista läpi ja löi pedaalin pohjaan, tuloksena paljon savua ja arpomista kun dsg mietti pykälää... Vitutti ja suihkasin ohi vaikka alfassa hyvä aktiivihiilisuodatin onkin. Kyllä se persiissäbsiitten roikkui sadan metrin päässä kun dsg sai arvottua passelin pykälän  ;D

Keke78

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 29.08.11 - klo:22:19
Eikö ole kivempi pitää kisa avoinna kuin katkaista peli kesken kaiken? :) Eihän sitä koskaan tiedä ovatko kaikki edes kisaan vielä osallistuneet tai onko uusia tulokkaita tulossa. Itse en muutenkaan niin kilpailuhenkinen ole, joten passaan omalta kohdalta tämän kisan. Antaa muiden kilpailla sitten minukin puolesta :)

Mä en laske sua karkeloihin koska ollaan eri mantereella. Kyllä mullakin 0 autoveron maassa ois :-)
Fabia rs combi -11

JeanC

Taitaapi Sheikki :llä olla foorumin kovin pyssy, Bmw S1000RR

ram1

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 29.08.11 - klo:22:24
Mitä veikkaat et softa-räsä fabia ois tehny vastaavassa tilanteessa.....

Pitääköhän mun oikeesti hakee se käytetty vanha paska impreza niin pystyis vittuileen kaikille.....Työkaverilla on chipattu ralli-art mitsu, on se sekin aika peli teidän pappa- Audien rinnalla.
Eipä se perässä olis pysynyt silti.1.4 koneesta ei saa tarpeeksi tehoa irti ;).Hae vaan se Imppu kehiin jos meinaat jatkaa jutustelua.Tällä hetkellä ei tarvitse kyllä asiasta keskustella kun alla mopoin disu mitä kaupasta saa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Docw

Lainaus käyttäjältä: puerco - 29.08.11 - klo:22:20

100-200kmh suljetulla alueella tietysti.

Aika hienosti vetää Golffi. Piti suorittaa pientä vertailua noihin omiin videoihin. 100-160 näytti Golffilla taittuvan sinne 7 sekunnin pintaan. Q5 softattuna otti tuolle välille ~12sek ja A4 3.2 ~9sek.

Tuo A4:n jääminen toiseksi noinkin isolla marginaalilla kyllä yllätti, onhan siinä kuitenkin ainakin paperilla vielä jonkinverran enemmän tehoa.

Docw

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 29.08.11 - klo:22:26
Mä en laske sua karkeloihin koska ollaan eri mantereella. Kyllä mullakin 0 autoveron maassa ois :-)

Jaa sitä aletaan sääntökirjaa kirjoittelemaan uusiksi? ;)

puerco

^Mutta tuo keveys tekee paljon, tuo on ajettu 19" vanteilla ja renkailla.
Tuohan suorastaan lentää vakio 17" vanteilla :P

VW Scirocco 2009 FakeR
www.elpuercosi.fi

juupeli

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 29.08.11 - klo:22:24
Pitääköhän mun oikeesti hakee se käytetty vanha paska impreza niin pystyis vittuileen kaikille.

Tuossa sitä alkaa olla elämänarvot kohillaan  ;D

rob-s

Tästä keskustelusta tulee mieleen kokemukseni omista autoistani..n.20v sitten Golf GTI (1.koppainen) 110hv tuntui tosi nopealta..myöhemmin tunsin olevani kurko A4 1.8TQ (lastutettu)..kunnes ostin Delta Integralen (viritetyn sellaisen).
Koeajaissani A5 3.0TDI vakiona se vaikutti tosi menevältä ja ettei enempi suorituskykyä tarvitse..kunnes ostin sellaisen ja vähän viritin sen (n.309hv/600Nm)..nyt 1,5 vuotta sillä ajaneena se tuntuu ihan lussulta!! Mutta niin tuntuu RS4 V8 ja RS5:kin!! Mitä lääkkeeksi?

Tähän ketjuun liittyen varteenotettava auton (eli forumin kovin pyssy) tulisi kiihtyä 0-100km alle 5 sek..mieluiten alle 4 sek. Tällöin mitä todennäköisemmin ne muutkin kiihtyvyyteen liittyvät arvot ovat kunnossa:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy