Audi A6 C7 kokemukset

Aloittaja nemos, 17.07.11 - klo:21:26

« edellinen - seuraava »

ile

Jep, jäänyt siihen uskoon että ei tuo ilmajousitus noilla kilsoilla vielä tunnu. Audifinnsin puolella enemmän juttua alustasta, mutta noissakin tilanteet on pääosin C6-korissa.

Ns. Poskilaakeri ja moottorin tuenta/kumit voi huonolla tuurilla tulla vastaan. Sama normipyöränlaakerit ja kuuntele käynnistettäessä jääkö ketju rapisemaan pidemmäksi ajaksi.

välkky

Lainaus käyttäjältä: peped - 27.08.19 - klo:15:10
No tuo kyseinen yksilö menee yli budjetin mutta esim. tällainen olis jo lähempänä: https://www.autotalli.com/vaihtoauto/37062257/Audi/A6/2013/

Tuossa kilsoja reilu 160tkm niin heti tulee mieleen että joko sieltä alkaa noilla main kalliita ilma-alustan osia tms menemään vaihtokuntoon? Jotain tiettyjä juttuja mitä kannattaisi 150-200tkm ajetuista tarkastella?

Ei huono yksilö tuokaan. :)

Saattaa mennä tai sitten ei. Jos noita rupeaa liikaa miettimään niin jää auto kokonaan ostamatta...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

QnixGamer

Perheenlisäyksen johdosta olisi syytä miettiä Audi TTn vaihtoa. Oon nelivetoisella 3.2l V6lla nauttinut kyllä kyydeistä ja sattumalta löytyi tällainen A6n, mutta mitä kannattaa ottaa huomioon koeajossa,

https://www.nettiauto.com/audi/a6/11496436

koistve

Heips!

Jaetaanpa hieman omia kokemuksia kyseisestä kulkineesta.

Ostin huhtikuussa 2012 mallisen A6 Avantin (3,0l 180kW). Kilsoja oli silloin n 158tkm mittarissa ja auto oli tuotu Saksasta vuoden alussa. Täysi huoltokirja ja erittäin hyvät varusteet. Taitaa olla panoraamakatto melkein ainut mikä puuttuu.

Kävin ajamassa myös e-mersua ja 5-sarjan bemaria sekä v70 vollea. Audi oli noista eniten mun mieleen. Elegantti ja jotenkin herkkä ja helppo ajaa. Vaivaton ehkä kuvaa parhaiten.

Muutaman kuukauden ajelun jälkeen auton on edelleen mieleinen vaikka taival ei ehkä ole ollut sitä mitä odotin ja osa vioista on edelleen korjaamatta.

Ensin alkoi oireilla keskinäyttö (kuva väreili pahasti). Se korjaantui, kun palikat purettiin ja laitettiin takaisin kasaan (ja mittailtiin siinä välissä). Tämä meni ihan hyvin pienillä kustannuksilla. Toivottavasti ei tarvitsekaan vaihtaa osia.

Sen jälkeen hajosi takakontti. Ei auennut kunnolla ja silloinkin vain puoleen väliin. Korjaus on kesken (vaihdettu molemmat kytkimet luukkuun). Luukku toimi muutaman päivän, mutta eilen palasi samaan moodiin mitä ennen korjausta. Tätä yritettiin paikalliskorjaamossa laittaa. Tämä keikka onkin ollut mun mielestä ihan hiton kallis kun ajattelen mitä sinne vaihdettiin. Ja voi olla että täytyy vielä viedä Audille viimeisteltäväksi.

Samaan aikaana tuli vielä toinenkin vika päälle. ACC ja Audi ?? braking eivät toimi. Tästä diagnoosi Audilta, GPS antenni rikki. Tämän päätin korjauttaa suosiolla audilla. Auto menee huomenna sinne.

Summa summarum. Onneksi myyjäliike on tullut vastaan kustannuksissa, mutta täytyy sanoa rehellisesti että onhan tuo vituttanut kun kaikki kesärahat menneet auton laittoon. Myyjätakuun jälkeen on pakko etsiä joku liike joka näitä osaa korjata edullisemmin ja ennen kaikkea OSAA korjata. Kaikilta ei tunnu homma sujuvan.

Varsinkaan, jos on vähänkään kyse sähköistä. Testeritkin tuntuvat olevan aika onnettomia lukemaan vikoja. Luulisi osaajiakin löytyvän Etelä-Suomen alueelta. Foorumin käyttöä täytyy myös lisätä. Täällä oleva asiantuntemus on todellakin rahanarvoista etua :)

Tämmöinen vuodatus tällä kertaa :)

vesaK

ile

Lainaus käyttäjältä: koistve - 10.08.20 - klo:11:31
Heips!

Jaetaanpa hieman omia kokemuksia kyseisestä kulkineesta.

Ostin huhtikuussa 2012 mallisen A6 Avantin (3,0l 180kW). Kilsoja oli silloin n 158tkm mittarissa ja auto oli tuotu Saksasta vuoden alussa. Täysi huoltokirja ja erittäin hyvät varusteet. Taitaa olla panoraamakatto melkein ainut mikä puuttuu.

Kävin ajamassa myös e-mersua ja 5-sarjan bemaria sekä v70 vollea. Audi oli noista eniten mun mieleen. Elegantti ja jotenkin herkkä ja helppo ajaa. Vaivaton ehkä kuvaa parhaiten.

Muutaman kuukauden ajelun jälkeen auton on edelleen mieleinen vaikka taival ei ehkä ole ollut sitä mitä odotin ja osa vioista on edelleen korjaamatta.

Ensin alkoi oireilla keskinäyttö (kuva väreili pahasti). Se korjaantui, kun palikat purettiin ja laitettiin takaisin kasaan (ja mittailtiin siinä välissä). Tämä meni ihan hyvin pienillä kustannuksilla. Toivottavasti ei tarvitsekaan vaihtaa osia.

Sen jälkeen hajosi takakontti. Ei auennut kunnolla ja silloinkin vain puoleen väliin. Korjaus on kesken (vaihdettu molemmat kytkimet luukkuun). Luukku toimi muutaman päivän, mutta eilen palasi samaan moodiin mitä ennen korjausta. Tätä yritettiin paikalliskorjaamossa laittaa. Tämä keikka onkin ollut mun mielestä ihan hiton kallis kun ajattelen mitä sinne vaihdettiin. Ja voi olla että täytyy vielä viedä Audille viimeisteltäväksi.

Samaan aikaana tuli vielä toinenkin vika päälle. ACC ja Audi ?? braking eivät toimi. Tästä diagnoosi Audilta, GPS antenni rikki. Tämän päätin korjauttaa suosiolla audilla. Auto menee huomenna sinne.

Summa summarum. Onneksi myyjäliike on tullut vastaan kustannuksissa, mutta täytyy sanoa rehellisesti että onhan tuo vituttanut kun kaikki kesärahat menneet auton laittoon. Myyjätakuun jälkeen on pakko etsiä joku liike joka näitä osaa korjata edullisemmin ja ennen kaikkea OSAA korjata. Kaikilta ei tunnu homma sujuvan.

Varsinkaan, jos on vähänkään kyse sähköistä. Testeritkin tuntuvat olevan aika onnettomia lukemaan vikoja. Luulisi osaajiakin löytyvän Etelä-Suomen alueelta. Foorumin käyttöä täytyy myös lisätä. Täällä oleva asiantuntemus on todellakin rahanarvoista etua :)

Tämmöinen vuodatus tällä kertaa :)

vesaK

Itsellä tuli parilla C7-korilla ja 3.0TDIQ:lla ajeltua välit 77-155tkm & 90-145tkm. Ainoastaan noilla reilu 130tkm matkalla meni pakokaasun lämpötila-anturi ja pitkälti siinä kaikki. Yleensä pyrkinyt tämän konsernin vehkeistä luopumaan juuri siinä 150-170tkm välillä vielä kun ne menevät ok kaupaksi. Ja onhan se vähän niin, että kahdeksan vuotta vanhaan, reilummalla tekniikalla varustettuun biiliin saa varata vähintään muutaman tonnin varuille, jos tulee jotain yllättävää.

Pk-seudulta onneksi löytyy kyllä hyviä pajoja ja niistä löytyy ketju audifinnsin puolella.

välkky

Ja VCDS kannattaa hankkia, se tienaa itsensä takaisin varmasti. :)
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

MHKK

Olisi kiikarissa pitkästä aikaa siirtyä taas VAG leiriin.

Kiinnostuksen kohteena on A6 C7 vm2012"> tuolla 3.0tdi konella ja tietysti quatrolla.
Kilometrit varmasti olisivat 150-200tkm luokkaa.

Nyt kun esson baarin juttuja kuullut tuosta koneesta, niin millainen se oikeasti on ja entä se kuuluisa ketjun venyminen? Entä kannattaako tuohon valita multitronic vai stronic? Miten stronic on kestänyt näiden koneiden kanssa? On kuitenkin mukava vaihteisto kun toimii.
Jotain muuta huomioitavaa?

Natte

Q ei ole koskaan Multiroonikko.

välkky

Ja osta mieluummin biTDI.
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

ile

Lainaus käyttäjältä: MHKK - 19.12.20 - klo:10:25
Olisi kiikarissa pitkästä aikaa siirtyä taas VAG leiriin.

Kiinnostuksen kohteena on A6 C7 vm2012"> tuolla 3.0tdi konella ja tietysti quatrolla.
Kilometrit varmasti olisivat 150-200tkm luokkaa.

Nyt kun esson baarin juttuja kuullut tuosta koneesta, niin millainen se oikeasti on ja entä se kuuluisa ketjun venyminen? Entä kannattaako tuohon valita multitronic vai stronic? Miten stronic on kestänyt näiden koneiden kanssa? On kuitenkin mukava vaihteisto kun toimii.
Jotain muuta huomioitavaa?

Ei se ketju veny noissa koneissa vaan riippuen tuurista, C7-korin alkupään koneissa ketjunkiristimien takia voi ääntää. Audifinnsistä vaan lukemaan pidempi ketju ko. korista ja taitaa olla laatikostakin juttua. Mutuna DL501 -laatikon tilanteista ei isommin juttua löydy - itsellä ollut kolmessa biilissä tuo ja yhdenkään kanssa mitään ongelmia.

Toki lähemmäs 10v vanha biili 150tkm+ ajettuna voi tuoda jo mitä vaan yllätyksiä muutenkin. Itse yrittäisin katsoa esim juuri faceliftattuja kutosia (2015->), jossa esim ketjunkiristimistä ei ole näkynyt mitään juttua ja pihimmässä 160kw-perusversiossa on potentiaalia astetta helpommin mitä vanhemmat 150kwt. Taisi tuossa olla jo astetta uudemmat sähköt/tech kabiinissakin.

ltdi22

Minulla oli Audi A6 Allroad 3.0 tdi CRTE-koneella kaksi vuotta ja n. 40 tuhatta km. Auto vieraili useamman kerran
merkkihuollossa moottoriongelmien vuoksi. Nokka-akseleita ja venttiilikoppia vaihdettiin ja edellisen omistajan
aikana vaihdettiin jakopään ketjuhilut. Auto lähti n. 140000 ajettuna seuraavalle omistajalle. Ajettavana mieluisa
auto mutta...Tehtaan vastaantulot pelastivat tilanteen.

MHKK

Lainaus käyttäjältä: ile - 21.12.20 - klo:10:15
Ei se ketju veny noissa koneissa vaan riippuen tuurista, C7-korin alkupään koneissa ketjunkiristimien takia voi ääntää. Audifinnsistä vaan lukemaan pidempi ketju ko. korista ja taitaa olla laatikostakin juttua. Mutuna DL501 -laatikon tilanteista ei isommin juttua löydy - itsellä ollut kolmessa biilissä tuo ja yhdenkään kanssa mitään ongelmia.

Toki lähemmäs 10v vanha biili 150tkm+ ajettuna voi tuoda jo mitä vaan yllätyksiä muutenkin. Itse yrittäisin katsoa esim juuri faceliftattuja kutosia (2015->), jossa esim ketjunkiristimistä ei ole näkynyt mitään juttua ja pihimmässä 160kw-perusversiossa on potentiaalia astetta helpommin mitä vanhemmat 150kwt. Taisi tuossa olla jo astetta uudemmat sähköt/tech kabiinissakin.

Onko tosiaan niin että tuossa facelift 160kw on erilainen ketjunkiristin?

ile

Lainaus käyttäjältä: MHKK - 21.12.20 - klo:21:40
Onko tosiaan niin että tuossa facelift 160kw on erilainen ketjunkiristin?

Ihan audifinnsistä lukeneena olisi ollut tiukempi kiristin tjsp. Toisena marmorilla kun maksettuun extravakuun yritin kitistä kylmänä välillä rallattavaa (jolla sitten kyllä ajoin vajaat 80tkm ilman, että ääni muuttui mitenkään) biiliä niin totesivat nopeaan, että ei ole enää ongelmia tuon ikäisessä. Tiedä sitten mikä tilanne kun alkaa reilummin olemaan faceliftejä isommilla kilsoilla.

koistve

Mullahan on just tämmönen kaara. Hankin sen huhtikuussa -20. Taisi olla 158tkm mittarissa (nyt +180tkm).
Se oli tuotu muutama kuukausi sitten Saksasta.

Erittäin siisti kaikin puolin ja täysi huoltokirja.

Mitähän remppoihin ja tarkistuksiin olisi mennyt nyt rahaa... joku 2500-3000, luulen.
Autoliike tuli onneksi jonkin verran vastaan kuluissa.
Varmaan olisi halvemmalla päässyt, jos olisi käyttänyt aikaa itse ja teettänyt muualla kuin korjaamoille.

Tällä hetkellä horisontissa näkyy reilun tonnin verran laittoja. Etu- ja takajarrut ja joku stefa.

Varmaan olisi vähemmän ollut laitettavaa, jos uudemman olisi ostanut. Toisaalta olisi sitten joutunut laittamaan enemmän rahaa autoon.

Erittäin tyytyväinen olen autoon muuten ollut. Eka neliveto ja hyvä talvi on ollut aloittaa nelikkoelämä täällä etelässäkin :) Nelivedon lisäksi olen erityisen tyytyväinen webastoon, adaptiiviseen vakkariin ja sähkösäätöisiin muistipenkkeihin.









Lainaus käyttäjältä: MHKK - 19.12.20 - klo:10:25
Olisi kiikarissa pitkästä aikaa siirtyä taas VAG leiriin.

Kiinnostuksen kohteena on A6 C7 vm2012"> tuolla 3.0tdi konella ja tietysti quatrolla.
Kilometrit varmasti olisivat 150-200tkm luokkaa.

Nyt kun esson baarin juttuja kuullut tuosta koneesta, niin millainen se oikeasti on ja entä se kuuluisa ketjun venyminen? Entä kannattaako tuohon valita multitronic vai stronic? Miten stronic on kestänyt näiden koneiden kanssa? On kuitenkin mukava vaihteisto kun toimii.
Jotain muuta huomioitavaa?

Digster

Päivitys : Itsellä alla edelleen C7 -13 A6 nakkikeittimellä ja vajaa vetoisena. Ajettu nyt 396 tkm.  Hankin tämän -16.
Vaihdettu osat : osineen ja töineen hinta
Kytkin / vauhtipyöriä ( manuaali ) : 360 tkm , 1700,
jakopää hihna+hilppeet 2 x  550, / kerta , 205 tkm ja 350 tkm ajettuna.
EGR 260 tkm kohdalla elektroniikan sekoamisen takia 320, , Autodocilta valoen EGR.
1 x DPF pesu , 250, 230 tkm kohdalla.
öljyt vaihdettu 15tkm välein , ja 30 tkm välein forten putsaus aine tankkiin ja 60 tkm välein öljytilan huuhtelu.
2x kolaroitu :) eka remontti 13000, 2017 , toinen 9000, 2018.
levyt ja palat vaihdettu 240 tkm kohdalla joka nurkkaan. 600,
1 pyöränlaakeri edestä mennyt 290 tkm kohdalla. 390,

1,5 vuoden keskikulutus mitattuna ajot/tankkaukset laskennalla  5,94L/100km.
Parhaiten menny 5.15L/100km , huonoiten vaunun kanssa ajaessa 7.43L/100km

Öljyä syö 1dl/1000km , eli ei hälyyttävä. Ajoa tulee 10%/90% suhteella ( kaupunki/maantie ) . Ajoa tulee 60-100 tkm / vuosi.




bet_1

Omassani ois kytkin/vauhtipyörän vaihto edessä. Onko PKS:lla pajoja jotka tekevät tämän työn järkevään hintaan?

Digster

Nyt auto "päivittyi "
Alle tuli -14 A6 allroad BiTdiQ , ajettu 185 tkm , töissä kerkesin ajella viikon ja nyt lomalla ollut viikon , niin hymy ei ole vielä hyytynyt, vaikka kaikkea pientä joutunut tekemään auton eteen ( vanteet pienemmäksi :) ) . Enemmän sähköherkkuja, enemmän ongelmia. vielä olisi 1 kamera pimeänä. Myyjäliike vatvoo , et mitä tehdään.  Hinta marmolla kameralle oli 446,

Vanhaan jäi mittariin 404 tkm kun jätin liikkeeseen.


Lainaus käyttäjältä: Digster - 04.04.21 - klo:23:33
Päivitys : Itsellä alla edelleen C7 -13 A6 nakkikeittimellä ja vajaa vetoisena. Ajettu nyt 396 tkm.  Hankin tämän -16.
Vaihdettu osat : osineen ja töineen hinta
Kytkin / vauhtipyöriä ( manuaali ) : 360 tkm , 1700,
jakopää hihna+hilppeet 2 x  550, / kerta , 205 tkm ja 350 tkm ajettuna.
EGR 260 tkm kohdalla elektroniikan sekoamisen takia 320, , Autodocilta valoen EGR.
1 x DPF pesu , 250, 230 tkm kohdalla.
öljyt vaihdettu 15tkm välein , ja 30 tkm välein forten putsaus aine tankkiin ja 60 tkm välein öljytilan huuhtelu.
2x kolaroitu :) eka remontti 13000, 2017 , toinen 9000, 2018.
levyt ja palat vaihdettu 240 tkm kohdalla joka nurkkaan. 600,
1 pyöränlaakeri edestä mennyt 290 tkm kohdalla. 390,

1,5 vuoden keskikulutus mitattuna ajot/tankkaukset laskennalla  5,94L/100km.
Parhaiten menny 5.15L/100km , huonoiten vaunun kanssa ajaessa 7.43L/100km

Öljyä syö 1dl/1000km , eli ei hälyyttävä. Ajoa tulee 10%/90% suhteella ( kaupunki/maantie ) . Ajoa tulee 60-100 tkm / vuosi.

Mk233

Moi,

Kun en jaksa koko ketjua kahlata läpi, niin kertoisiko joku minulle saako C7 sta automaattisen käsijarrun pois käytöstä?

välkky

Ei se minulla ainakaan itsestään päälle mene. Onko auto hold päällä?
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Valmet

Meneehän se päälle, jos avaat hitaassa vauhdissa oven. Vaikka peruuttaessa. Samoin menee päälle, kun sammuttaa auton. Muuten ei mene automaattisesti.

välkky

No ei mene, merkkivalo ei pala ja autoa voi liikutella jos ei ole loota p-asennossa. Näin ainakin FL:ssä.
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

arthurr550

Käyttöautoksi katellu tommosta 2.0tdi koneella olevaa.

Löytyykö kokemuksia noiden pikkukoneiden öljyn kulutuksesta, ilmeisesti cglg 130kw koneessa isommin sitä ongelmaa?

Onko 2014 tulleet cgle 100kw ja cnha 140kw sen suhteen parempia vai vaivaako niitä sama ongelma?

doppelgänger

Itellä oli a4 tuolla 140kw koneella ja vaihtovälillä 30tkm ei huvennut öljyä mittarin mukaan laisinkaan. Puolison vanhemmilla oli myös uudesta alkaen reilu 100tkm asti a6 140kw koneella ja siinäkään ei minkäänlaisia ongelmia öljynkulutuksen kanssa. Tosiaan tuo 130kw versio on se ”pommi” jossa on paljon näitä ongelmia ollut.
Audi A5 coupe tfsi quattro 185kw -17

ex. Volvo V60 T6 twin engine awd -20
Audi A4 sedan tfsi quattro 185kw -16
Audi A4 avant tdi quattro 140kw -14
BMW 325xi sedan -07

arthurr550

Hei,

Kiitos tiedosta!

Onkohan kenelläkään kokemuksia tuosta 100kw cgle koneesta, että onko siinä öljynkulutusongelmaa?

Siinä on moottorikoodin kolme ensimmäistä kirjainta samat kuin 130kw ongelma koneessa, niin pohdin että voiko se olla sama kone mutta vain miedommalla softalla. Siitä näyttäs irtoovan ihan hyvin lisää tehoja bsr:n softalla arkikäyttöä silmällä pitäen.

AllroadDahl

Tuli hommattua -13 A6 Allroad 3.0tdi 150kw mittarissa nyt 214tkm. Reilu 2000km takana ja seuraavia sydämmen tykytyksiä tullut vastaan:

Kun auto seisonut yön yli niin satunnaisesti kuuluu melko paha räklätys käynnistäessä noin sekunnin ajan, jonka jälkeen käynti kyllä tasaantuu aivan normaaliin. Eli ketjun kiristäjäkö se siellä ilmoittelee olemassa olostaan?

Toinen vastaan tullut vika tuli näillä erittäin kuoppaisilla suomen teillä ajaessa. Näyttöön syttyi air suspension fault. Ajoin sivuun ja kiersin auton, kaikki näytti normaalilta. Nostelin alustaa ylös alas ja kaikki näytti pelittävän aivan oikein. Käynnistin auton uudelleen ja ilmoitusta ei ole sen kummemmin näkynyt. En tiedä rupesiko sitä tuon jälkeen kuvittelemaan, mutta vähän tuntuu ehkä kovalta kyyti. Eli onko mahdollista ettei alusta pelitä oikein vaikka mitään vikakoodia se näyttöön ei heitäkkään?

Kiitos vastauksista!

Valmet

Minulla samanikäinen 180kW koneella ja 205tkm. Sama raklatus kuulunut nyt neljä vuotta sen sekunnin ajan. Ei huolta. Yksi ilmapussi vaihdettu taakse. Ei antanut vikakoodia, mutta vajosi talvella alas. Kerran on käynyt tuo sama koodi näytöllä, muttei mitään vikaa ollut.

Auto on tosi kestävä ja hyvä ajaa.

välkky

Tuo "air suspension fault" teksti ei ole kuin ilmoitus että jotain vikaa on (ollut). Käykää luettamassa vikakoodit niin tiedätte mikä tekstin on oikeasti aiheuttanut.
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

GGG

Olisi kiikarissa A6 2.0TDI 140kw quattro. 2016.

Oliko näissä jotain mitä ottaa huomioon? Vieläkö näissä on samoja vikoja kuin alkupään autoissa?

Auto ajettu 140 000km ja seuraavaksi olisi jakopään huolto + vaihteistoöljynvaihto. Autoliike tekisi nämä pois alta.

- Onko tässä mallissa torsenin neliveto vai sitä uutta jonninjoutavaa "neliveto" ultraa?
- Kestääkö näissä laatikot/nelivedot hyvin vai onko odotettavissa ongelmia?
- Vaihdetaanko näihin jotain "nelivedon" nesteitä? (Olisi ensimmäinen neliveto tämä auto)


Kotkis

Lainaus käyttäjältä: GGG - 27.09.23 - klo:15:11
- Onko tässä mallissa torsenin neliveto vai sitä uutta jonninjoutavaa "neliveto" ultraa?
Kyllä tämä on käsittääkseni vielä "aito" quattro.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

9987

Vaihtaisin kaikki voimansiirron öljyt puhtaisiin.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy