Audi A6 C7 kokemukset

Aloittaja nemos, 17.07.11 - klo:21:26

« edellinen - seuraava »

Herr K

Ensimmäisiä kuvia tulevasta A6:sta on ilmestynyt nettiin. Ihan hyvältä näyttää, vaikka ei noiden perusteella vielä voi kovin paljoa sanoa:

http://www.carscoops.com/2017/02/scoop-all-new-2019-audi-a6-finally.html?m=1
VW Passat Variant GTE

MPL

"Onko muilla sellaista ongelmaa, että tuulilasin pesunestesäilö tyhjenee nopeasti? Tuntuu, että kun lisää kolme litraa nestettä, niin jo viikon päästä ilmoittaa, että pitäisi taas lisätä. Voisiko vuotaa jostain vai meneekö sitä ainetta vaan paljon kun pesee laseja? Jotenkin luulisi, että kolmen litran pitäisi kestää kauemmin kuin vain n. 10krt lasinpesu..."

On ja vika oli kuskinpuolen ajovalonpesurin letkuliittimen o-renkaassa joka vuoti(oli ihan lovi tullut jotenkin, ihme homma).. Saa vaihdettua pienillä kätösillä(mulla oli muija apuna, kun omat räpylät ei mahtunut) just ja just ajovalon takaa yläpuolelta lamppua irroittamatta! Voi tietysti olla toisellakin puolella tai jossain muussa mutta kannattaa tarkistaa. Painetta vaan nestesäiliöön jollain ja tutkimaan mistä tiputtaa.

tuomase

Lainaus käyttäjältä: xp9 - 25.11.16 - klo:13:50
Vaikka valokuvausta harrastankin niin autoani en näemmä ole jaksanut kuvailla. Nämä löytyivät luurista:

by xp9, on Flickr

by xp9, on Flickr

Noniin, H&R jouset asennettu autoon ja vanteet tilattu speksinä 20x8,5 ET30. Kuvastasi päätellen ei haittaa vaikka tuleekin 5 mm ulommas vielä. Renkaiksi perus 255/35R20.
2015 Audi TT 8S S Line

passo

Moi,

Audi-kuume iskenyt ja olisin erittäin kiitollinen muutamista eri mallia koskevista tiedoista:

a) kuuluuko tämä A6 noiden mahdollisten ketkukiristin ongelmallisten joukkoon: https://www.nettiauto.com/audi/a6/7887373
b) muuta tärkeää huomiota yo. autosta?

c) onko tuota ketjukiristin ongelmaa pienemmissä 2.0 TDI -koneessa tai jotain muuta vastaavaa suurempaa ongelmaa

d) onko ketjuongelmaa A6 2.0 TFSI -koneessa? Tai jotain muuta probleemaa? : http://www.autotie.fi/vaihtoautot/Audi/A6/KMC-269/778
e) muuta tärkeää huomiota yo. autosta?
f) öljyn syöntiä on puhuttu, onko se “loppunut” uudemmissa malleissa 2013->

Kiitos kaikesta tiedosta näiden suhteen!

// Audi-kuumeinen

Taasko

Lainaus käyttäjältä: passo - 09.03.17 - klo:21:48
Moi,

Audi-kuume iskenyt ja olisin erittäin kiitollinen muutamista eri mallia koskevista tiedoista:

a) kuuluuko tämä A6 noiden mahdollisten ketkukiristin ongelmallisten joukkoon: https://www.nettiauto.com/audi/a6/7887373
b) muuta tärkeää huomiota yo. autosta?

c) onko tuota ketjukiristin ongelmaa pienemmissä 2.0 TDI -koneessa tai jotain muuta vastaavaa suurempaa ongelmaa

d) onko ketjuongelmaa A6 2.0 TFSI -koneessa? Tai jotain muuta probleemaa? : http://www.autotie.fi/vaihtoautot/Audi/A6/KMC-269/778
e) muuta tärkeää huomiota yo. autosta?
f) öljyn syöntiä on puhuttu, onko se “loppunut” uudemmissa malleissa 2013->

Kiitos kaikesta tiedosta näiden suhteen!

// Audi-kuumeinen

A. On tuossakin ketju. Tosin vikaa se ei tarkoita tai ehjää. Kyllä sen kuulee. Omasta pitkästä auto kokemuksesta kerron seuraavan arvaus tavan.
- minulla on vastaava. Näistä vw, audi, mazda, honda, volvo (uusi v90)minulle kelpasi tuo 3.0 takia sekä auton hiljaisuuden ja ajettavuuden vuoksi. Minulla on kyllä multitronic. Siis aivan mahtava.
Muistaa vaan huoltaa. Multic vaihteistossa on onneksi öljynvaihto välit. Bmw on kyllä kaikista kipoistani ollut vikaisin. Otat autolle takuun tai ostat liikkeestä. Huolto tai vika vapaita autoja ei ole. On vain köyhiä käyttäjiä ☺

Makkewi

Terve,

Kiikarissa olisi Audi A6, vm. 2012, alle 100k km ajettuna, 2.0 TDI 130kW, multitronicilla. Onko kyseisessä mallissa jotain tunnettuja tyyppivikoja, joita kannattaisi tarkistella ostohetkellä tai muuta huomioitavaa? Entä millaisia kokemuksia teillä on kyseisestä mallista?

Ilmeisesti kuitenkin DEKRA:n käytettyjen autojen vikatilastossa saanut hyvät arvosanat http://www.used-car-report.com/en/winner/upper-medium-class-upper-class/

Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Turbodog

Sain viime viikolla uuden A6:n työsuhdekulkineeksi.

S line Business Sport-paketissa mukana on Navigointi + Connect -paketti. Onko nyt niin, että auto ei osaa suoraan hyödyntää kännykän nettiyhteyttä, vaan tuo "Connect"-ominaisuus edellyttää nimenomaan erillisen SIM-kortin asentamista autoon? Esim. olisi kiva saada ajantasaiset ruuhkatiedot suoraan navigaattoriin. Vaihtoehto lienee puhelimen navin käyttäminen carplayn kautta, mutta kun nyt navi on autossakin valmiina niin mielellään sitä käyttäisin.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

jlindstrom

A6:sta en osaa suoraan sanoa, mutta ainakin A4:ssä saa valittua. Itse tosin suosin erillisen sim:n käyttöä, koska sen kautta saa sitten audi connect servicellä ajastettua myös webaston yms.

Lisäksi itsellä on puhelimessa ja autossa eri operaattorin liittymät, joten yleensä ainakin toinen toimii... syrjäseuduilla tuo varmuutta toimintaan. Erillistä sim:iä käytän navin dataan sekä wlan-hotspottina muille laitteille.

joukose

Kävin tänään ostoksilla ja ostin uuden A6 sedanin. Tulee Helmikuulla. Osaatteko sanoa webastosta saako sen jollain puhelinsoftalla käyntiin kun en ottanut nk. simmipakettia autoon mukaan?
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 11.12.17 - klo:17:35
A6:sta en osaa suoraan sanoa, mutta ainakin A4:ssä saa valittua. Itse tosin suosin erillisen sim:n käyttöä, koska sen kautta saa sitten audi connect servicellä ajastettua myös webaston yms.
Muistatko mistä/miten tuon valinnan sai tehtyä? Yritin selailla manuaaliakin mutta on kyllä ihan hanurista tuo.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

jlindstrom

Nelkussa tuo valinta tehdään connection managerin kautta. Siellä saa telephone kohdalla valittua soitetaanko puhelut luurilla vai auton simmillä Ja samoin internetin osalta valitaanko sim vai phone.

Connection manageriin pääsee vaikka TEL-valikosta kun ottaa asetukset esiin.

Tästä ei varmaan ihan hirveästi ole apuja, koska nelkussa on uudempi mmi-järjestelmä. Mutta toivottavasti käyttöperiaate on samankaltainen..

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 11.12.17 - klo:20:07
Nelkussa tuo valinta tehdään connection managerin kautta. Siellä saa telephone kohdalla valittua soitetaanko puhelut luurilla vai auton simmillä Ja samoin internetin osalta valitaanko sim vai phone.

Connection manageriin pääsee vaikka TEL-valikosta kun ottaa asetukset esiin.

Tästä ei varmaan ihan hirveästi ole apuja, koska nelkussa on uudempi mmi-järjestelmä. Mutta toivottavasti käyttöperiaate on samankaltainen..
Ok, kiitos, täytyypä vilkaista.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

joukose

Lainaus käyttäjältä: joukose - 11.12.17 - klo:18:12
Kävin tänään ostoksilla ja ostin uuden A6 sedanin. Tulee Helmikuulla. Osaatteko sanoa webastosta saako sen jollain puhelinsoftalla käyntiin kun en ottanut nk. simmipakettia autoon mukaan?

Oliko jollain tästä tietoa?
Ja mitkä on todella käyttökelpoisia varusteita?

Onko esim. kaistallapitoavustimesta jotain hyötyä? Sitä en ottanut kun edellisissä S90 volvossa ja opel insigniassa toimi vähän liian terävästi ja tuntu todella liukkaalla kelillä että mahdollisesti saa auton sivuluisuun suuremmilla nopeuksilla.

Noi nyt ainakin ruksasin itelleni:
- isompi navi
- HUD
- täysautomaatiset matrix led valot
- Ennakoiva vakkari
- Black friday paketti (mm. 19" vanteet mustana)
- Koukku
- S line korisarja
- Sport penkit
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: joukose - 12.12.17 - klo:07:00
Oliko jollain tästä tietoa?
Ja mitkä on todella käyttökelpoisia varusteita?
Ilmajousitus? Ainakin muutaman sadan km:n kokemuksella tuntuu ihan hyvältä varusteelta, vaikken sitä ollut tilannutkaan. Pari viime päivää ollut myös ihan tarpeen, kun autoa on saanut nostettua edes muutaman sentin ylöspäin.

Minulla ei Sline Business sport -paketin lisäksi paljoa varusteita ole, joten en osaa noista muuten juuri sanoa. Webaakaan en ottanut kun ei juuri ole tarvetta kun on tallipaikat.

Yleisesti ottaen puhelimen liitäntöjä autoon vielä ihmettelen. Sen verran netistä ja ohjekirjasta selailin, että ilmeisesti puhelimen pitäisi tukea rSAP -ominaisuutta, jotta auto voisi hyödyntää puhelimen datayhteyttä. Ja tätä ominaisuutta ei ainakaan iPhone SE:ssä ilmeisesti ole. Tämä myös aiheuttanee sen, että kännykässä olevat Audin appit herjaavat, että eivät saa autoon yhteyttä.

Eli minulle ainoa vaihtoehto lienee ostaa Moimobiilin tms. simmi ja tökätä se autoon kiinni. Enpä taida jaksaa. Normi puhelut ja audiostriimaus BT:n yli onnistuu nykyiselläänkin, kuin myös Apple Car play piuhan kanssa.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

jlindstrom

Yhteys autoon etäältä vaatii aina sen SIM:n autoon. Jos autossa ei ole webaa, on tuo etäyhteys lähinnä turhake. Muita mahdollisia toiminteita on auton lukkojen tarkistus, mahdolliset huolto/vikailmoitukset, POI:t + reitit navigaattorille jne. Mutta käytännössä navin käyttökin on helpompaa paikallisesti kuin Audin mobiilisoftan kanssa.

RSAP on vanha toiminne, mikä oli aikanaan tuettu lähinnä Symbianissa. Nykyisellään ominaisuuden saa kai käyttöön jotain softia asentamalla Andoidiin. Tuossa toiminteessa käytännössä auto ottaa hallintaansa puhelimen sim-kortin. Android Autoa ja/tai Carplayta käytettäessä tuota rsapia ei tueta eikä hyödynnetä mitenkään.

Auton omaa simmiä käytettäessä voidaan valita käyttääkö auto sitä vai puhelinta datayhteyksiin (google maps, liikennetiedot jne jos on navi) ja sama tilanne sitten puheluiden kanssa. Jos autossa on simmi ja sitä hyödynnetään dataan, voi sen myös sopivilla varusteilla jakaa wlan-hotspottina autossa matkustavien käyttöön.

Mutta kaikkinensa tärkeimmät SIM-ominaisuudet autossa ovat webaston etäohjaus sekä navigaattorin online tiedot.

joukose

Mietin kanssa hetken tuota ilmajousitusta kun on nuo 19" suvi gummit mutta mutta pussien vaihto sitten aikanaan kohtuu arvokasta jos pidänkin pidempään. Tehtaan viimeisiä linjalle meneviä oli tämä minun A6 joten päätökset joutu tekemään jo seuraavana päivänä ekasta postauksestani. Edellisten lisäksi otin muistaakseni confort paketin josta paras varuste oli sähkökoukku ja polttoainekäyttöinen sisätilan lämmitin kaukosäädöllä mutta ei puhelin appia. Paketin hinta oli vaivaiset 390 ,. Sit otin tuon night vision paketin ja pre safen ekassa on mukana tuo hirvieläintunnistin ja tuolla tokapaketilla saa auton jarruttamaan automaattisesti jos joku este tulee tielle yllättäin esim. rekan rengas. Sit halusin avaimettoman sisäänmenon ja se tuli jossain paketissa jota en nyt muista, joku key paketti se oli. Auto tulee sopivasti kevääksi helmi-maaliskuun vaihteessa niin meinaan että aloitan kevään sitten suvigummeilla jos kelit sallii. Talveksi meinasin 17" 215 leveät jos noin kapeat saa laittaa. Black friday paetissa oli mustien 19" vanteiden lisäksi tummennetut takasivulasit ja takalasi. Tummennetut puskureiden alahelmat ja etusäleikön reunuksien tummennus. Blask Friday paketti oli ilmainen. Käteisalennusta sain tingittyä 7% koko kaupan verottomasta hinnasta. Myös metalliväri oli tähän ilmainen ja otin tornado-greyn.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

joukose

Haluaisin luovutushuoltoon että laittavat tehdasasetuksista poikkeavia asetuksia kun keksii vain että mitä olisi järkevää muuttaa esim. saako niin että navigaattorista tulee aina hätätiedotteet hätäkeskukselta vaikka reittiä ei ole laitettu navigaattoriin. Luin jostain että antaa tiedotteet vain jos reitti laitettu. Voin olla väärässäkin. Sitten haluaisin että night vision ja pre safe on aina päällä eikä tarvitse nappulasta laittaa päälle mutta vois nappulasta laittaa pois päältä. En tiedä onko tämä mahdollista.

Onko kellään tiedossa hyvää saksankielistä Audi keskustelupalstaa?
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Ifa

Mulla on samsungin android luuri ja Audi osaa ottaa simmin ja mobiilidata yhteyden käyttöön hienosti ilman mitää lisä appseja, liikenne häiriöt ym, tulee naviin
näkyviin myös ok. Samoin google kartat on kyllä selkeämmät kuin navin omat kartat.
Audi connect appi ladattu mutta ei tuosta mitään riemua repeä, ainoastaan auton paikannus jos sen sijainnin sattuu näin pikkujoulu aikaan hukkaamaan...
Ehkä tässä tapauksessa siitä olis ollut hyötyä
http://www.independent.co.uk/news/world/europe/man-forgets-park-car-finds-20-years-later-frankfurt-a8058416.html
A5 Cab

Turbodog

Katsoin äsken töistä kotiin ajaessa, kyllä minullekin nuo liikennetiedotteet naviin tulee, vaikka reittiä ei ole asetettu.

Ne näkyvät kartalla kuvakkeina ja sitten navin "Traffic" -valikossa listana. Niitä tuli listalle pikku hiljaa, PKS:lla n. puolen tunnin matkan aikana reilut 60 kpl (sadan km:n säteeltä). Näistä vain yksi osui matkan varrelle. Kyseessä siis lähinnä ruuhka- ja tietyötiedotteita, mistä sitten tulevatkaan.

Jos laittaa reitin niin muistaakseni sitten osaa nostaa reitille osuvat listan kärkeen.

Täytyy vähän tutkia tarkemmin, minäkin pitäisin enemmän google maps -tyyppisestä ratkaisusta.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: Ifa - 14.12.17 - klo:21:39
Mulla on samsungin android luuri ja Audi osaa ottaa simmin ja mobiilidata yhteyden käyttöön hienosti ilman mitää lisä appseja, liikenne häiriöt ym, tulee naviin
näkyviin myös ok. Samoin google kartat on kyllä selkeämmät kuin navin omat kartat.

Kyllä, mutta tuota ei tehdä rsap-profiilia käyttäen vaan ihan muilla metodeilla. Eli nyt autosi käyttää puhelinta ja puhelimen antennia jne.

Jos käytössä on rSAP, käytetään puhelimesta vain sim-korttia ja hyödynnetään autossa olevaa puhelinmodulia ja antennia jne jne.

Kummassakin tavassa puhelut ja data käyttää samaa sim-korttia/liittymää, mutta nyansseissa on eroja.

Käytännössä rSAP on antiikkia ja sitä ei varsinaisesti ketään kaipaa. Tätä päivää on Audi Phone Box, missä puhelimen telineessä on indusoiva antennilätkä sekä qi-lataus. Tässä skenaariossa hyödynnetään puhelimen ominaisuudet, mutta indusoivalla antennilla hyödynnetään auton katolla olevaa sharkfin-antennia.

peped

Jos puhutaan vain bensakoneista, niin mitä malleja C6 tai C7 korista kannattaa kiikaroida ja mitä taas toisaalta välttää?

A6 farkku siis mietinnässä, vaatimuksina hyvät varustelut ja ehdottomasti automaatilla. Bensa ihan vaan lähinnä yksinkertaisesti ajokilometrien vuoksi. Kuten jo ensimmäisessä lauseessa totesin, niin tähän vastauksena tietoja / kokemuksia / mutuja bensakoneista eikä bensa-diesel väittelyä, kiitos. :)

Nelivetokin kiinnostaa, ja sitä näistä löytyy ilmeisesti paria eri tyyppiä (Haldex ja...). Kuinka paljon vaikuttaa kulutukseen? Öljyjen vaihdot vissiin kannattaa tsekata historiasta, muuta?
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

ile

Lainaus käyttäjältä: peped - 09.01.19 - klo:21:42
Jos puhutaan vain bensakoneista, niin mitä malleja C6 tai C7 korista kannattaa kiikaroida ja mitä taas toisaalta välttää?

A6 farkku siis mietinnässä, vaatimuksina hyvät varustelut ja ehdottomasti automaatilla. Bensa ihan vaan lähinnä yksinkertaisesti ajokilometrien vuoksi. Kuten jo ensimmäisessä lauseessa totesin, niin tähän vastauksena tietoja / kokemuksia / mutuja bensakoneista eikä bensa-diesel väittelyä, kiitos. :)

Nelivetokin kiinnostaa, ja sitä näistä löytyy ilmeisesti paria eri tyyppiä (Haldex ja...). Kuinka paljon vaikuttaa kulutukseen? Öljyjen vaihdot vissiin kannattaa tsekata historiasta, muuta?

C6 2.0TFSI:t voi olla isolla todennäköisyydellä öljysyöppöjä. C7 on jo sitten sitä ikäluokkaa missä tuo alkuperäinen tilanne on korjattu.

Pitkittäiskoneellisesta A6-korista ei kyllä löydy noissa koreissa mitään Haldex-virityksiä vaan ne on Torsen-3sia (uusimmat ehkä crown gear diff). Taitaa ainakin pikkubensoissa nelivedot ja ok-varustelut olla aika harvinaisia vaan ennemminkin nuo on vajaavetokuliliisareita pl. 3.0TFSI:t.

Kulutuslisä hehtaarilleen noin 0,5l/100, joka on jokaisen lisäpisaran arvoinen. Audifinnsin puolella ok-ketju C7-korista - kannattaa sieltä lukaista ketju.

jpvain

Onko kukaan laittanut c7:aan peruutusvaloa tai jälkiasenteista peruutuskameraa? Itsellä suuria ongelmia peruutusvalon herätteen löytämisessä, johtosarjoista valoilta tulee kummaltakin 4 johtoa, enkä saa mistään selville minkä värinen johto olisi peruutusvalo vai onko tuossa käytetty jotain pwm-systeemiä ja johto on yhteinen jonkun toisen kanssa?
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

ile

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 10.01.19 - klo:21:39
Onko kukaan laittanut c7:aan peruutusvaloa tai jälkiasenteista peruutuskameraa? Itsellä suuria ongelmia peruutusvalon herätteen löytämisessä, johtosarjoista valoilta tulee kummaltakin 4 johtoa, enkä saa mistään selville minkä värinen johto olisi peruutusvalo vai onko tuossa käytetty jotain pwm-systeemiä ja johto on yhteinen jonkun toisen kanssa?

Avantissa apparin puoli, luukun saranan suojakansi auki. Siinä iso kimppu piuhaa. Ulkomuistista sininen piuha jossa ruskea raita tai ruskea piuha, jossa sininen raita. Itse tuota hetken jos toisen ihmettelin kunnes sain sen kaivettua luukun peruutusvalon ja sieltä lähtevien johdotusten avulla. Kontin puolelta sulakerasian kulmilta en sitten tuota piuhaa löytänyt enää millään.

jpvain

Lainaus käyttäjältä: ile - 10.01.19 - klo:22:01
Avantissa apparin puoli, luukun saranan suojakansi auki. Siinä iso kimppu piuhaa. Ulkomuistista sininen piuha jossa ruskea raita tai ruskea piuha, jossa sininen raita. Itse tuota hetken jos toisen ihmettelin kunnes sain sen kaivettua luukun peruutusvalon ja sieltä lähtevien johdotusten avulla. Kontin puolelta sulakerasian kulmilta en sitten tuota piuhaa löytänyt enää millään.

Olisiko ollut sini-musta piuha? itse sain tuollaisen tiedon erwinistä kaivettua, mutta piuhaa ei löytynyt kyllä mistään vielä ainakaan. Jatketaan etsintöjä siis
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

ile

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 10.01.19 - klo:22:05
Olisiko ollut sini-musta piuha? itse sain tuollaisen tiedon erwinistä kaivettua, mutta piuhaa ei löytynyt kyllä mistään vielä ainakaan. Jatketaan etsintöjä siis

No sehän se. Muistin, että ruskea tai joku tumma koska tuota oli hankala edes erottaa.

Skipepe

Moi.

Tänään alkoi 2014 mallin 150kw allroad A6 temppuilemaan. Vähän lähti heikosti käyntiin vaikka oli roikassa pari tuntia ollut. Antoi ilmoituksen ettei xenonien korkeus säätö toiminut. No ajelin lenkkinä ja sekin hävisi kun kävin kaupassa ja käynnistin uudelleen.

Himassa sammutin ja lähdin taas hetken kuluttua niin löi taulun täyteen vikoja. Herjaa ohjauksesta, ilmajousituksesta, tmps antureita sekä ajonhallinta järjestelmästä. Ohjaustehostin ei ollenkaan toiminut.

No soitto audille ja sanoivat että aja lämpimään se ja katsotaan sitten. No ajelin sen tuonne Levin Sokoksen parkkiin ja katsotaan mitä huomenna sanoo. Täällä kun asuu eikä tallia ole niin onhan se aika viileässä nyt joutunut olemaan mutta hyvin on toiminut tähän asti. No katsotaan pitääkö Deltan käyttöturva plus testata millainen takuu se on. Marraskuussa ostettu auto ja ajettu 47000 noin niin ei saisi isompaa vielä olla.

Onkos jollain ollut vastaava omissa audeissa?
VW id3 1st plus
VW T5 Karmann Colorado 550

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Skipepe - 04.02.19 - klo:21:52
Moi.

Tänään alkoi 2014 mallin 150kw allroad A6 temppuilemaan. Vähän lähti heikosti käyntiin vaikka oli roikassa pari tuntia ollut. Antoi ilmoituksen ettei xenonien korkeus säätö toiminut. No ajelin lenkkinä ja sekin hävisi kun kävin kaupassa ja käynnistin uudelleen.

Himassa sammutin ja lähdin taas hetken kuluttua niin löi taulun täyteen vikoja. Herjaa ohjauksesta, ilmajousituksesta, tmps antureita sekä ajonhallinta järjestelmästä. Ohjaustehostin ei ollenkaan toiminut.

No soitto audille ja sanoivat että aja lämpimään se ja katsotaan sitten. No ajelin sen tuonne Levin Sokoksen parkkiin ja katsotaan mitä huomenna sanoo. Täällä kun asuu eikä tallia ole niin onhan se aika viileässä nyt joutunut olemaan mutta hyvin on toiminut tähän asti. No katsotaan pitääkö Deltan käyttöturva plus testata millainen takuu se on. Marraskuussa ostettu auto ja ajettu 47000 noin niin ei saisi isompaa vielä olla.

Onkos jollain ollut vastaava omissa audeissa?
Kuulostaa malliesimerkiltä siitä, kun akusta alkaa puhti loppumaan. ,,lylaturiin, tai pari tuntia tyhjäkäyntiä paikallaan ensiavuksi. Jos on alkuperäinen akku niin akkukaupoille joka tapauksessa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Skipepe

No näin vähän ajattelin kanssa että on tapahtumassa. Pitää nyt ladata sitä. Tässä vissiin pitää uusi akku sopeuttaa jotenkin autoon vai voiko vaan vaihtaa yks yhteen?
VW id3 1st plus
VW T5 Karmann Colorado 550

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Skipepe - 04.02.19 - klo:23:00
No näin vähän ajattelin kanssa että on tapahtumassa. Pitää nyt ladata sitä. Tässä vissiin pitää uusi akku sopeuttaa jotenkin autoon vai voiko vaan vaihtaa yks yhteen?
Kyllä se vaihto testerin kanssa kannattaa tehdä.

Jos jostain syystä ei onnistu, niin täysin identtinen uusi akku toimii kyllä, mutta auto ei sitä ensi alkuun tiedä ja tottuu vasta ajan kanssa.

Vähänkin asiantuntevammilla akkukauppiailla on laitteet koodaukseen, ja viime kädessä VCDS-auttajakin löytynee joka kolkasta jos se akku on ihan pakko itse vaihtaa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy