Kesävanteet 2012

Aloittaja Ton-1, 09.07.11 - klo:11:55

« edellinen - seuraava »

Ton-1

Ohessa tosiaan tuon tilaamani vanteen paino Bemun sovituksella, siinä missä omieni et 32 ( siivu lisää alumiinia? ) ja pulttijako 5 x 112 ( hieman pienempi keskusta riittää ?) luulisi Jenkeistä lähtevien 'möllien' pysyvän alle kasikiloisina, nyt oikeastaan harmittaa että en vaatinut välittäjää tsekkaamaan noitten hyllyssä olleiden reaalipainoa ihan jo lähtöpaikassaan.  :P

Noh, olen antanut ymmärtää sekä suullisesti että kirjallisesti että olen tekemässä kauppoja 7.xx painoisista keikäleistä, muussa tapauksessa joko kyseeseen tulee palautus tai jonkintason hyvitys.

Selvennettäköön että ei niillä gramoilla 'niin' väliä ole MUTTA jos sitä keveyttä nyt sitten vartavasten
on ostamassa niin kyllä sitä sitten pitää saada.Spot.

Applications

Size Bolt Pattern Offset Weight Finish
17x8.0 5x120 ET35 17 Lbs Matte Black/Silver
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Pekka T

Ton-1, sinä kun niin ihanoit noita hyvin keveitä vanteita, niin oletko ajatellut kuinka kestäviä ne todellisuudessa ovat?
Taotut vanteet ovat tietysti keveitä ja kestäviä, mutta hintaakin löytyy sitten 3-4 kertaisesti.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Ton-1

No en itseasiassa ole fundeerannut, toisaalta onhan niissä painorajoituksia jos on sikseen 'heikoiksi' rakennettuja, ja oma autoni ei ole sieltä raskaammasta päästä 5-pulttisia ( 4-pulttiset ovat tarkoitetut vielä kevyemmille autoille).

Ja tosiaan nuo taotut ovat 'hieman' eri hintaluokkaa, niitä saa tasan yhden (jos sitäkään) vrt. semikevyen vannesarjan hinnalla.

al

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 07.01.12 - klo:11:03
Jenkeistä lähtevien

Eikös TSW:t ole kuitenkin etelä-Afrikasta lähtöisin?

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: al - 07.01.12 - klo:16:34

Oikeastaan - en tiedä.

Ja luulenpa että meni olettamuksen kautta väärin myös se missä ne 'mun' vanteet olivat liikkeelle lähtiessään, enimmät niitä myyvät kaupat oli jenkeissä ja siitä se assosiaatio.

Uppe

Lainaus käyttäjältä: al - 07.01.12 - klo:16:34

Kyllä, ja omien kokemusten perusteella helposti kieroon meneviä,en itse enää osta kyseisen valmistajan tuotteita koska hinta/laatu ei kohtaa.
Muista Toni vaatia myös sitten renkaanlaitossa typpitäyttö "normaalin" ilman sijaan,siinäkin saa inan verran painoetua ::)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 07.01.12 - klo:16:39
Kyllä, ja omien kokemusten perusteella helposti kieroon meneviä,en itse enää osta kyseisen valmistajan tuotteita koska hinta/laatu ei kohtaa.
Muista Toni vaatia myös sitten renkaanlaitossa typpitäyttö "normaalin" ilman sijaan,siinäkin saa inan verran painoetua ::)

Milloin viimeksi sulla on ollut kieroontumisongelmia k.o. valm. vanteitten kanssa ?

Joistakin ongelmista sai lukea ties mistä, maahantuoja kumminkin ilmoitti että laatuongelmat ovat mennyttä aikaa, tiedä sitten niitä .....  ::)

Jaa että typpi happo ja ties mitä täyttöä renkaaseen ....  :P

Uppe

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 07.01.12 - klo:16:55
Milloin viimeksi sulla on ollut kieroontumisongelmia k.o. valm. vanteitten kanssa ?

Joistakin ongelmista sai lukea ties mistä, maahantuoja kumminkin ilmoitti että laatuongelmat ovat mennyttä aikaa, tiedä sitten niitä

Olikohan -06-07 tienoilla milloin oli viimeisin TSW;n vanne. Toivottavasti ovat saaneet laatua parannettua,harvoinpa ne maahantuojatkaan ilmoittavat että "Laatuongelmat ovat edelleen täällä"  ;D

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 07.01.12 - klo:17:14
harvoinpa ne maahantuojatkaan ilmoittavat että "Laatuongelmat ovat edelleen täällä"  ;D

Niinpä.

Tiedänpähän painottaa takuuajan tärkeyttä tässä(kin) asiassa, mikähän lienee tommosen vanteen 'takuu' ?

Oli mikä oli, tulossa ovat.  :)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 05.01.12 - klo:13:35
Tuo on kyllä useimmiten totta, mutta todella harvaan autoon sopii noin pieni vanne.

Ei tuo 16" Sparco ole näöltään ihan mettässä ?  ;D

Pekka T

^ Vanteista en tiedä, mutta toi kuva on kyllä ihan mettästä.  :D
BMW 328 i xDrive -13

Ton-1

Ei kyllä se on ihan meitin talon pihalta.  ;D

Kapa

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 05.01.12 - klo:13:35
Tuo on kyllä useimmiten totta, mutta todella harvaan autoon sopii noin pieni vanne.

Täytyy sanoa, että makuasiat pitäisi pitää ulkona todellisesta autoilusta. Sama kun tulisit mulle kertomaan, että naamalävistykset on ihan ehdoton juttu! Kaikkeen tottuu, paitsi jääpuikkoon perseessä, koska se kerkeää sulaa ennen tottumista.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 07.01.12 - klo:19:59
Ei kyllä se on ihan meitin talon pihalta.  ;D

No sitten kuvan ottaja on ihan pihalla, kuvassa näkyy jokin punainen auto jossa ehkä on jotkut mustat vanteet, tai sitten ei ole.  :D
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Ton-1:n kuvasta kylläkin löytyy se perimmäinen syy, miksi en pidä mustista vanteista. Sama olisi ajella peltivanteilla poliisityyliin.

Kapa

Kuvitelkaapa tuo Blues Brothersien auto 19 tuuman bling blingeillä?

Ton-1

Toiset tykkää bling bling- näyttävyydestä, en kyllä itsekään voi sanoa että täysin musta vanteet olisivat itseisarvoltaan ne 'komeimmat' mutta joihinkin yhdistelmiin ne vaan passaa (ainakin oman silmäni mukaan) paremmin kuin joku muu vaihtoehto.

Ja etenkin tähän omaan 'no crome'-tutkielmaan.

Ohessa pari kuvaa indikaattoreilla (lue= kuralla) höystettynä:

-etunen -
-taka-

Markku J

Huh, en taida kirjoittaa enempää. Puna-musta teema on suosikkini, mutta ei vanteita myöten. Jokin grafiitti, jossa hieman kiiltoa - Hollow Spoken antrasiitin tyyliin kolahtaa itselleni puna-mustaan. Tai Bemun F30:n Sport Linen vakiovanteiden tyyliin.

Kapa

Ei paha, mutta itse en tykkää noin pitsimäisistä vanteista. Joku viisi- tai kuusipuolainen miellyttäisi enemmän.

Ton-1

Kuvat sen verran off topic että ovat talvisetin vanteet, mustat kylläkin.

Ton-1

Vähän plankatumpina vanteet näkyy jopa 'hieman':

Ton-1

Näin eilestäin paluuta rr-kentille aikovan armeijakaverini pitkästä aikaa, 'pojat' pääsi vauhtiin kun aiheeksi tuli vanteet ja niitten laatu  (ja eritoten paino  ;D  ), kuulemma motskareissa voi 'moska-alumiinisen' paino ollat tuplat vs. hipomagnesium-vanne, on se toiseksi tärkein entrattava alustan jälkeen, ja vanne-updaten jälkeen tippuu kierrosajat sekuntikaupalla.

Eli kuten aiemminkin mainittu vanteenpaino ei merkkaa juuri mitään matka-ajossa mutta vaihtelevanopeuksisessa (esim. poukkoileva keskusta-ajo) kyllä.

Ton-1

Wilburi

Ei pahan painoinen ja tuossa on vielä kokokin järkevä!  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Ton-1

;D

Wilburi täytti odotukset.  ;)

Pekka T

BMW 328 i xDrive -13

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 07.01.12 - klo:13:49
Taotut vanteet ovat tietysti keveitä ja kestäviä, mutta hintaakin löytyy sitten 3-4 kertaisesti.

Niinpä.

Best Wheels + Best Price = Best Value

HRE Wheels prides itself on making the best wheels in the world. Two examples are the R40 Series and 560R/C Series; two of HRE's most economical wheel lines that don't skimp on features or style. Our current build time is industry leading with an average of 3 weeks turn around.

R40 Series starting at $5,200 for a set (18")
Race-proven performance and strength featured in Grand-Am, Global Rally Cross
Lightweight, high strength forged aluminum

560R/C Series starting at $4,800 for a set (18")
Hidden hardware for sleek modern look
3pc design for ultimate fitment flexibility

RoccoScientist

Taas joutuu ihmettelemään brittiläisten asiakaspalvelijoiden meininkiä. Wheelbase tällä kertaa kirjeenvaihdon kohteena ja keskustelu on mennyt vapaasti käännettynä näin:

Minä: Onko teillä mustia Team Dynamics Imola-vanteita koossa 8x18", PCD:llä 5x112 ja ET:llä 35?
Wheelbase: Hei meillä on vanteet seuraavassa koossa? 8X18 10/108/112 ET45 100+ IMOLA (BLACK) Etsittekö vain vanteita vai vanteita ja renkaita? Mihin vanteet oltaisiin toimittamassa?
M: Valitettavasti ET on siinä tapauksessa liian suuri. Onko kaikilla Team Dynamics Imola-vanteilla samat speksit väristä riippumatta, vai löytyisikö tuota samaa vannetta noilla arvoilla esim. hopean värisenä? Olen tällä hetkellä etsimässä vain vanteita. Paljonko toimitus Suomeen maksaisi?
W: Hei olen lähettänyt sähköpostia vanteiden toimittajalle ja palaan asiaan kun saan vastauksen?

Kutakuinkin näin sen olisi minusta pitänyt mennä:

Minä: Onko teillä mustia Team Dynamics Imola-vanteita koossa 8x18", PCD:llä 5x112 ja ET:llä 35?
Wheelbase: Ei valitettavasti löydy ainakaan hyllystä. Olen lähettänyt asiasta sähköpostia vanteiden toimittajalle. Etsittekö vain vanteita vai vanteita ja renkaita? Mihin vanteet oltaisiin toimittamassa?
M: Olen tällä hetkellä etsimässä vain vanteita. Paljonko toimitus Suomeen maksaisi?
W: Toimitus suomeen maksaa x euroa. Palaan asiaan vanteiden speksien tiimoilta, kun saan toimittajalta vastauksen.

Asiallisuudessa ei siis ole sinänsä valittamista, mutta kysymysmerkkien outo viljely, oma-aloitteisuuden puute ja helppojen kysymyksien jättäminen vailla vastausta kummastuttaa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Hoppu

Onkohan kellään kokemusta GMP Italyn vanteista? Linkissä olevaa vannemallia olen pohtinut Octavian alle ensi kesäksi. Koko olisi 8,0x17" ja tuohon 225/45 nakit eli samat jotka tulee auton mukana ensiasennuksena. Vanneleveyden ja rengastuksenhan pitäisi olla kai ihan passeli, vaikka tuo vanne onkin tuuman alkuperäistä Pegasusta leveämpi. Noilla vanteilla on ET45 eli pitäisi asettua ihan hyvin lokasuojien kaarien kanssa linjaan.

http://www.rautamo.fi/rimdisplay_fi.aspx?rim=148
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance man
BMW E12 520A vm. 1979 (museorek.)

RoccoScientist

Ei vieläkään vastausta wheelbasesta. Tiedä sitten onko ongelma toimittajan vaiko heidän päädyssään, mutta näin hidas vastailu ei kyllä innosta tilaamaan. Googlella selvisi noin minuutissa, että muualla noita vanteita kyllä myydään haluamillani mitoituksilla hopean värisenä, joten tuskin on siitä kiinni, etteikö niitä valmistettaisi.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy