quattrot

Aloittaja Tuuliviiri, 29.11.09 - klo:14:15

« edellinen - seuraava »

Ktk

Suurin syy suistuiluun taitaa löytyä ratin ja penkin välistä.

Erkka

Jospa nuo Skulan mainitsemat kitkat olivat niin kuluneet, ettei vaadittavaa pitoa enää löytynyt? Tuskin urasyvyyksiä pääsit mittailemaan. ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Pertsa

^Jos oli A5 SB niin kovinkaan kuluneet renkaat ei voinut olla.
Mutta täytyy sanoa että kun itsellä on kolmatta talvea alla samat kitkat niin kyllä tuolla saa tarkkana olla vaikka kuinka on q. Tuntuu kieltämättä vähän että q:sta ei voi ihan täysillä nauttia kun pitää koko ajan olla tarkkana että saa auton pysähtymään eikä lähde kaartuvassa rampissa käsistä. Taitaa olla seuraavat renkaat nastat....
Kyllähän valoista lähtö onnistuu loistavasti liukkaammallakin ja kyllä nastalliset vajaavetoiset jää sutimaan jne, mutta se pysähtyminen näillä keleillä....

Markku J

Hyvä Skula !

Todistit saman mitä itse olen parin viime viikon aikana kokenut. Kolme kertaa olen töistä lähtiessä nähnyt samassa 90 asteen valoristeyksessä kun etuvetoauto on jäänyt sutimaan paalupaikalle itse ollessani naapurikaistalla takavedon ja Nokian 7:n kanssa. Minulla lähtö on onnistunut hyvin, tosin aika hitaasti 523 iA:lla, mutta naapuriruutuun jäi tänään taas Passat Variant odottamaan työntäjiä takana olevista autoista. Takaveto, 50/50 painonjakautuma ja kunnon renkaat, niin homma toimii !

Skula

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 30.12.10 - klo:21:35pitää koko ajan olla tarkkana että saa auton pysähtymään eikä lähde kaartuvassa rampissa käsistä. Taitaa olla seuraavat renkaat nastat....

Suosittelen.. Ja tämäki kyseinen ympyrä on juurikin sellainen että varsinkin kun vasta kolmannesta exitistä haluaa ulos, ja tie ns.valuu ulos/alas kaarteesta koko matkalta, niin tuossa saa olla todella tarkkana jotta ei lähdeä auto ohjautumaan jo toisesta exitistä ulos.. Nastat toimii. Ja jopa haldexilla tuo mutka onnistuu melko nätisti pienessä hutikassa koko matkalta :o

Kiitos tietysti sille että ESP iskee vasten kasvoja vasta kun vauhti nousee yli 40km/h...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

clima

Toivottavasti tuo skulan jahtaaman A5 SB:n käytös johtui kitkoista ja kuskista, muuten täällä päässä tuntuu siltä kuin jo kuorittu ja juuri suuhun menevä tikkari revittäisiin kädestä ja heitettäisiin hiekkaan ;D

Ktk

Siis ei ei ei... Ympyrään tullessa auto laitetaan kaasulla ja ohjauksella auttamalla nättiin luisuun, sitten vastaheitolla kaarretaan vasempaan ympyrää pitkin. Luistoon vaan tarpeeksi kulmaa niin auto ei poistu ulkokaarteen puolelle, nopeutta tuo ei vaadi mitenkää hirveästi, hyvin pikku liikkeillä kaasussa ja ratissa voi tuota säätää. Sitten kolmos-exittiin voikin mennä taas vastaheitolla oikealle kaartaen, riippuu tietenkin ympyrän muotoilusta ja koosta...

;D

Skula

Lainaus käyttäjältä: clima - 30.12.10 - klo:21:46
Toivottavasti tuo skulan jahtaaman A5 SB:n käytös johtui kitkoista ja kuskista, muuten täällä päässä tuntuu siltä kuin jo kuorittu ja juuri suuhun menevä tikkari revittäisiin kädestä ja heitettäisiin hiekkaan ;D

Ole huoleti! Nauti kikkareestasi täysin siemauksin! Kyllä se A5SB:n tyylikäs ja arvokas ulkomuoto on sitä luokkaa että minäkin ihan sen takia provosoin sitä jantteria, kun ite oon vaan kateellinen  ::)

Olen vain keskivertoa huomattavasti parempi kuski, siitä tässä kai sitten on kysymys  ;D

edit:ei vaan ihan tosissaan, kyllä tässä nyt olen ihan 100% varma että seuraavakin auto tulee nastoilla, varsinkin jos kyseessä on nelivetoinen auto.. -> pito!

edit2:olen vain vissiin jotenkin poikkeuksellinen jantteri ihteki, kun tässä pirun paljon ajan myös vajaavetoisia, mm. tosi paljon i20:llä auton irvikuvalla, niin ei mulla vaan tollakaan tule ikävä nelikkoa.. Se nelikko on vain plussaa minulle.. Ei mitenkään uskonnollinen "juttu"

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.12.10 - klo:21:37

Todistit saman mitä itse olen parin viime viikon aikana kokenut. Kolme kertaa olen töistä lähtiessä nähnyt samassa 90 asteen valoristeyksessä kun etuvetoauto on jäänyt sutimaan paalupaikalle itse ollessani naapurikaistalla takavedon ja Nokian 7:n kanssa. Minulla lähtö on onnistunut hyvin, tosin aika hitaasti 523 iA:lla, mutta naapuriruutuun jäi tänään taas Passat Variant odottamaan työntäjiä takana olevista autoista. Takaveto, 50/50 painonjakautuma ja kunnon renkaat, niin homma toimii !

Luulenpa että suurin syy on ollut sen pasuunan huonot renkaat.
Moottorilehdessä testasivat etuveto/takaveto testissä Sciroccoa ja BMW 123 liukkaalla jääradalla erilaisia testejä tehden. Tulos: Takaveto bemu ei pärjännyt scirocolle liukkaalla juuri mitenkään. Esim suorakiihdytys 80 km/h bemu 22,8 s, rocco 16,5 s.
Lopuksi ottivat vielä uuden 500 sarjalaisenkin, mutta lehden sanoja lainaten "ei silti koettu suurta valaistumista".
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

JeanC

Lainaus käyttäjältä: NcP - 30.12.10 - klo:21:09
^^ Neliveto lisää turvallisuutta.
Ja Quattro varmaan on hengenpelastaja  ::) ;D

Markku J

Arcca: tuo kuvailemani Passat Variant oli uuden näköinen - muuta en tiedä. Kädenkuvia oli paljon takaluukussa sen jälkeen kun se irti pääsi.

Ja toinen samaan paikkaan kiinni jäänyt oli Seat Fabia farkku. Etuvedot siis ongelmissa. Meikä pääsi takavedolla läpi joka päivä ilman mitään ongelmaa.

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 30.12.10 - klo:22:42
Luulenpa että suurin syy on ollut sen pasuunan huonot renkaat.
Moottorilehdessä testasivat etuveto/takaveto testissä Sciroccoa ja BMW 123 liukkaalla jääradalla erilaisia testejä tehden. Tulos: Takaveto bemu ei pärjännyt scirocolle liukkaalla juuri mitenkään. Esim suorakiihdytys 80 km/h bemu 22,8 s, rocco 16,5 s.
Lopuksi ottivat vielä uuden 500 sarjalaisenkin, mutta lehden sanoja lainaten "ei silti koettu suurta valaistumista".

Minäkin luottaisin kyllä enemmän lehden tekemään testiin kuin omiin yksittäisiin valolähtökokemuksiin tai havaintoihin. En tosin usko etuvedon olevan arkiajossa noin ylivoimanen takavetoon nähden. Tosin on tänä talvena ollut muutamaan otteeseen bemuja "tien tukkeena" risteyksessä, mutta luulen että kyseessä olleen täysin rapakuntoiset renkaat ja vertailu täten todennäköisesti epäreilu.

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.12.10 - klo:23:01
Seat Fabia farkku...

Sorry, mutta VAGarenalla tällainen kyllä hymyilyttää...

audioman

Lainaus käyttäjältä: skula - 30.12.10 - klo:21:06
Tänään ajelin tossa  harvinaisen pitkään A5 SB TFSI Q:n perässä.. Onnistuin näkemään että alla oli Hakka R kitkarenkaat, olivat ilmeisesti perus A5:n vanteilla, eli 17"...

Se mikä oli huvittavaa oli se että tuo A5 quattro, siis tuo turvallisuuden kivijalkavarusteen omaava vemputin, ei päässyt noilla kitkoilla yhtään mihinkään, jatkuvasti sai itse olla polkemassa jarrua kun quattro veteli 'perseirti' ihteään sivulta toiselle, mutta eteneminen ei tuntunut onnistuva.
Ko. päivänä tuli taivaalta Etelä-Suomessa jäätävää tihkua ja tienpinnat olivat monin paikoin aivan sileässä jäässä. Tuolla kelillä kitkarengas ei pidä quattronkaan alla.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Ton-1

Tuntuu tosi hyvältä että kesällä alle otettu auto tuntuu päivä päivältä enemmän OMALTA, B7 ei natku, on hiljainen, musta S-Line:n sisusta nahkoineen ja speed-kankaineen on yber omaan makuun, siihen soppaan vielä neliveto + nastat jotka takaavat neutraalin etenemisen siinä missä progressiivinen Eibach:in jousi avittaa tien pinnan kontrollissa.

On varmaan 4,5 krt parempiakin autoja olemassa, itse koen saanneeni autoa koko sijoitetun rahan edestä. Spot.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 31.12.10 - klo:08:22
Tuntuu tosi hyvältä että kesällä alle otettu auto tuntuu päivä päivältä enemmän OMALTA, B7 ei natku, on hiljainen, musta S-Line:n sisusta nahkoineen ja speed-kankaineen on yber omaan makuun, siihen soppaan vielä neliveto + nastat jotka takaavat neutraalin etenemisen siinä missä progressiivinen Eibach:in jousi avittaa tien pinnan kontrollissa.

On varmaan 4,5 krt parempiakin autoja olemassa, itse koen saanneeni autoa koko sijoitetun rahan edestä. Spot.

Tällaista on mukava kuulla. On hienoa, että on tyytyväinen autoonsa. Tosi moni vaihtaa täälläkin autoaan kuin sukkaa kyllästyttyään niihin. Minulla ei olisi sellaiseen varaa eli pitää koittaa ostaa siedettävä.

Vmatti

Lainaus käyttäjältä: clima - 30.12.10 - klo:21:46

Ã,,lä välitä, skula yrittää vaan tuttuun tyyliin kiusata meitä.
Skulalla on kyllä kotkan näkö kun pystyy perässäajaessa toisen sutiessa punarajalla erottamaan onko nastat vai kitkat ja vielä kaikenkukkuraksi renkaan merkinkin ;)
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Skula

Lainaus käyttäjältä: Vmatti - 31.12.10 - klo:10:24
Ã,,lä välitä, skula yrittää vaan tuttuun tyyliin kiusata meitä.
Skulalla on kyllä kotkan näkö kun pystyy perässäajaessa toisen sutiessa punarajalla erottamaan onko nastat vai kitkat ja vielä kaikenkukkuraksi renkaan merkinkin ;)

Kiusaan se on totta, ihan aiheesta.. Renkaat näin kun oltiin pysähdyksissä vierekkäin kehällä..

Alunperin kiinnitin autoon huomiota juurikin rumien orkkisvanteiden takia..

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 31.12.10 - klo:09:54
Tällaista on mukava kuulla. On hienoa, että on tyytyväinen autoonsa.

Kyllä tätä (target B7-B8 sdn varusteilla) sitten metsästettiinkin ..... 1x kuukautta, onneksi en notkahtanut 'melkein' halutut speksit täyttävään autoon vaan bongailin riittävän pitkään, 8.6.2010 16.00 soitto liikkeeseen, varaus päälle ja 9.6.2010 11.30 koeajon jälkeen kaupat. Nouto 16.6 ja vanhan myin 17.6. Joskus menee kuin tanssi.

Quality

Kerroin maalla asuvalle kuusikymppiselle sukulaismiehelle, että tapanina pojan quattro oli poikaa - vajaavedolla olisin ollut vaikeuksissa.
V: Ai ilman ESP:tä?
Minä: Ei kun ilman quattroa, nelivetoa.
V: Ai vetääkö siinä poikasi autossa tosiaan kaikki pyörät?
Minä: Joo.

Näillä aktivistipalstoilla tuppaa unohtumaan, millainen on keskivertokansalaisen autotietämys.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

rob-s

LainaaKyllä tätä (target B7-B8 sdn varusteilla) sitten metsästettiinkin ..... 1x kuukautta

Kyllä metsästyskausi on "hieman" pitempi..oisko 12 kk lähempänä:) Tärkeintä on kuitenkin, että halutunlainen yksilö löytyi ja vieläkin iloistuttaa.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

makkis

Kävinpä tuossa juuri viinakaupassa, sen parkkikselta nousee jyrkähkö ramppi (ei mikään mullistava kuitenkaan) sillalle, joka siis on katu. Ympärillä on korkeat betoni "kaiteet" eli sieltä on hivenen hanka nähdä kadulle liikennettä ennen kuin on ensimmäisenä autona. Täälläkin siis saatiin eilen viimein lunta, oli tuo ramppi kiireessä aurattu kuitenkin.

Niinhän siinä kävi että liikennesilmäni petti ja lähdin tuolle rampille edelläni Gorolla ja sen edessä Golf V. Golf oli jo melkein ylhäällä kun joku "rekkamies" kaartoi CRV Hondalla sillalta rampille Golfin keulaa hipoen, Golf teki äkkijarrutuksen ja säästi CRV:n kyljen. Golf oli jo liki tasamaalla ja hitaasti kiiruhaten pääsi kyllä tuosta pois. Gorolla ja minä (olin vaimon museobemarilla) oltiin jyrkimmässä kohdassa. Kävi aivan kuten arvasinkin, Gorolla jäi siihen.

Onneksi uudenvuoden aattona viinakaupassa pruukaa olla muitakin, eli saman tien minun lisäksi avuliaita aatuja tuli työntämään Gorollan liikkeelle ja sen jälkeen siirtyi porukka minua auttamaan. Kerroin, että hei, tämä on takaveto ja nousee kyllä ongelmitta. Niinpä se myös teki, ei mitään, ei edes tunnetta että jäisin kiinni.

Samalla reissulla käpäisin myös kotona ja huomasin kotitiellä (pieni yksityistie) että vastaan tulee posteljooni Caddyllaan. Etuveto kun sen tiesin olevan, väistin sellaiseen jyrkähköön ylämäkeen ja jäin odottelemaan posteljoonia tulevaksi. Yllätys olikin suuri, kun seisautti caddynsa siihen minun taakse ja tuli kyselemään olenko avun tarpeessa? Tästä isot propsit posteljoonille ja Itellalle, mutta selitin tilanteen etten halunnut saattaa häntä pulaan etuvetoineen ja suoritin malliesimerkin liikkeellelähdöstä takavedolla taas vailla mitään sutimisia tai ongelmia. Väitti, ettei Caddy olisi tuosta noussut, ei tosin ollut aikaa testata asiaa.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 31.12.10 - klo:11:15
Kyllä metsästyskausi on "hieman" pitempi..oisko 12 kk lähempänä:) Tärkeintä on kuitenkin, että halutunlainen yksilö löytyi ja vieläkin iloistuttaa.
Tuollla metsästyskauden "1x kuukautta" Ton-1 lienee tarkoitti että tuo X tuossa ykkösen jälkeen tarkoittaa jotain numeroa 0-9 välillä?

rob-s

LainaaKerroin, että hei, tämä on takaveto ja nousee kyllä ongelmitta. Niinpä se myös teki, ei mitään, ei edes tunnetta että jäisin kiinni

Kävin viime talvena koeajamassa 335i coupea koska se oli ostolistallani (kärjessä) mutta kun ajoin sen takaisin Espoon Laakkosen parkkihalliin meinasin liukua ramppia pitkin alas. Myyjä kertoi ajoluiskan lämmityksen olevan rikki ja sen takia noita liukuu alas..

Tämä oli ratkaiseva tekijä miksi ostin vielä yhden A5:n q:lla varustettuna. Seuraavaksi en haluaisi kolmatta A5:sta vaikka edelleen pidän A5 coupen korin muotoilusta. Jotain uutta siis:)

Tänään tuli oltua kunnon "teinari" ja pyöritelin viitosta lumessa paikallaan..oli oikeastaan aika siistiä! Samoin kokeilin kunnon luisussa ajamista ja se onnistuu kun kytkee kaikki elektroniikkasysteemit pois. (en ajanut julkisella teillä vaan suljetulla alueella).
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

makkis

Joo mutta arvioisin että jos valuu 135i alas niin valuu etuveto Aa-viitonenkin :=)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 31.12.10 - klo:11:18
Tuollla metsästyskauden "1x kuukautta" Ton-1 lienee tarkoitti että tuo X tuossa ykkösen jälkeen tarkoittaa jotain numeroa 0-9 välillä?

Juurikin näin, ja x arvo kait lähenee suurinta mahdollista.  ;)

Mutta maltti on valttia. Joskus.

Ainoa purnauksen aihe kärrystä on hieman pehmiä vääntö/teho alta 2 t rpm, 2.0/3.0 TDI vois olla 'se' kone mullekin vääntökäyränsä perusteella joskin kyllä tuokin bensis ihan hienosti menee. Uutta jos katsoisin niin 2.0 TFSI 155 kw kone olis varmaan silti se nro.1 varsinkin kun tuntuu tuo valtiovallan sekoilu dieselin ympärillä jatkuvan.

Tollo Peloton

Kyllä Quattro tai mikä tahansa neliveto olisi ollut eilen tai tänään poikaa. Tuolla ulkona on kaduilla ja pikkuteillä todella liukasta. Mutta vajakillakin pärjää tuolla nytkin kyllä ihan hyvin eikä ole hirveitä ongelmia. Etuvedolla vähän suti ja ruopi ja takavedolla taas peräpää meinaisi liirata monasti melko reppaasti vaikka on nastarenkaat ja oli kaikki turvatoimet päällä.

Tuota Moottori nimisen lehden artikkelia en ole lukenut mutta esim. Tekniikan maailman talvitestin perusteella uusi takavetoinen auto on kyllä talvella melko hyvä siinä missä etuvetokin. Edelle meni siinä viimeisimmässä talvitestissä luonnollisesti nelivedot ja muutama etuvetoauto mutta tehokas 530GT möhköbemari jätti kuitenkin taakseen useamman takavedon ja päihitti takavedoista jälleen kerran MB:n. Tilanne olisi varmasti ollut BMW:n kannalta siinä talvitestissä parempi jos testissä olisi ollut pienempitehoisempi ja moottorisempi malli.

BeeKasi

Hyvää uutta vuotta ihmiset!

Löysin forumin joulun pyhinä ja olen hieman lurkkinut, mitä täällä kirjoitellaan. Tämä Q-ketju teki mahdottomaksi olla rekisteröitymättä ja ottamatta kantaa. Kait se on jokaisen omissa käsissä päättää, monellako pyörällä haluaa autonsa matkaa edesauttavan? Itse pääsin yrityksen autosta eroon 2006 ja minulla ajatuskulku menee jotenkin näin;

Osti 2006 kaksilitraisen teedeeiin Avanttina
Vaihtoi kolmelitraiseen Sedan Quuhun 2008
>> johtopäätös; mieluummin isompi kuin pienempi
>> johtopäätös: mieluummin neljällä tassulla
Päivitti 2010 (maanantaikappaleen, maahantuojan tukemana) uuteen kolmelitraiseen S-Troniciin
>> johtopäätös: mieluummin "ilman" vaihteita

Ajoa kertyy melko tarkkaan 40tkm vuodessa välillä Treen pohjoispuoli-Helsinki ja nykyinen paketti on kyllä minulle se oikea. En saa näppylöitä perheen vajaavetoisella farkulla ajellessani mutta mikäli taloudellinen tilanteeni sen mahdollistaa niin nykyisenkaltaisesta paketista pyrin pitämään kiinni. Auto on minulle 90% työkalu ja nykyinen tekee työnsä minulle sopivalla tavalla :)
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

PTG

Lainaus käyttäjältä: makkis - 31.12.10 - klo:11:15
Kävinpä tuossa juuri viinakaupassa, sen parkkikselta nousee jyrkähkö ramppi (ei mikään mullistava kuitenkaan) sillalle, joka siis on katu. Ympärillä on korkeat betoni "kaiteet" eli sieltä on hivenen hanka nähdä kadulle liikennettä ennen kuin on ensimmäisenä autona. Täälläkin siis saatiin eilen viimein lunta, oli tuo ramppi kiireessä aurattu kuitenkin.

Niinhän siinä kävi että liikennesilmäni petti ja lähdin tuolle rampille edelläni Gorolla ja sen edessä Golf V. Golf oli jo melkein ylhäällä kun joku "rekkamies" kaartoi CRV Hondalla sillalta rampille Golfin keulaa hipoen, Golf teki äkkijarrutuksen ja säästi CRV:n kyljen. Golf oli jo liki tasamaalla ja hitaasti kiiruhaten pääsi kyllä tuosta pois. Gorolla ja minä (olin vaimon museobemarilla) oltiin jyrkimmässä kohdassa. Kävi aivan kuten arvasinkin, Gorolla jäi siihen.

Onneksi uudenvuoden aattona viinakaupassa pruukaa olla muitakin, eli saman tien minun lisäksi avuliaita aatuja tuli työntämään Gorollan liikkeelle ja sen jälkeen siirtyi porukka minua auttamaan. Kerroin, että hei, tämä on takaveto ja nousee kyllä ongelmitta. Niinpä se myös teki, ei mitään, ei edes tunnetta että jäisin kiinni.

Samalla reissulla käpäisin myös kotona ja huomasin kotitiellä (pieni yksityistie) että vastaan tulee posteljooni Caddyllaan. Etuveto kun sen tiesin olevan, väistin sellaiseen jyrkähköön ylämäkeen ja jäin odottelemaan posteljoonia tulevaksi. Yllätys olikin suuri, kun seisautti caddynsa siihen minun taakse ja tuli kyselemään olenko avun tarpeessa? Tästä isot propsit posteljoonille ja Itellalle, mutta selitin tilanteen etten halunnut saattaa häntä pulaan etuvetoineen ja suoritin malliesimerkin liikkeellelähdöstä takavedolla taas vailla mitään sutimisia tai ongelmia. Väitti, ettei Caddy olisi tuosta noussut, ei tosin ollut aikaa testata asiaa.

No ehkäpä tuo bemmi tosiaan on yksinkertaisesti totaalisen ylivertainen/paras/ja muutenkin täydellinen etenijä/lähtijä näin talvikeleillä... ;D ;D ;D Niitä pitkäripaisen tuotteita ei muuten pitäisi nauttia matkalla, vaan vasta kotona, kun rupiaa muuten kyykyttämään nelikoitakin ;)

Itse tuossa pari päivää sitten (sattumalta myöskin :P) viinakaupan pihalla katselin, kun kolme aikuista äijää työnsi jumiin jäänyttä pikkumeseä. Olin sen verran hämmästynyt tilanteesta, etten edes apuun tajunnut mennä, kun auratulla parkkikselle sentään oltiin.

No kaipa siinä sitten toisen takarenkaan kokoinen kolo oli... ::) Komiasti kyllä suihkusi lumi, kun heppu viimein pääsi pulasta (=parkkikselta tielle)...jos muuten tuon vähemmän pystyy autoon liikkeelle pääsyyn vaadittavia talviominaisuuksia rakentamaan, niin se on saavutus. Ja palkokasvien välttämiseksi sovitaan, jotta paskat renkaat... :P

JeanC

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 31.12.10 - klo:11:26
Kävin viime talvena koeajamassa 335i coupea koska se oli ostolistallani (kärjessä) mutta kun ajoin sen takaisin Espoon Laakkosen parkkihalliin meinasin liukua ramppia pitkin alas. Myyjä kertoi ajoluiskan lämmityksen olevan rikki ja sen takia noita liukuu alas..

Tämä oli ratkaiseva tekijä miksi ostin vielä yhden A5:n q:lla varustettuna. Seuraavaksi en haluaisi kolmatta A5:sta vaikka edelleen pidän A5 coupen korin muotoilusta. Jotain uutta siis:)
Eiköhän se Quattrokin liu'u alamäessä, jos on liukasta  :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy