Ford Taunus 1.6 OHC -75

Aloittaja DyyD, 17.06.11 - klo:16:16

« edellinen - seuraava »

msvahn

Itse aloitin vuonna -92 keltaisella -78 1.6 kaksiovisella taunuksella. Vihreä kangassisusta sisällä. Auto oli isoisäni ja mittarissa vuonna -92 tasan 38tkm! Sotainvalidi ei paljoa sillä ajellut.
Pikkuveli sitten myöhemmin tuunas sen (6-kone ja levikettä yms..). Harmittaa, ettei tullut säilöttyä. Se oli lähes ruosteeton ja kuin pakasta vedetty sisältäkin kilsojen takia.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

0251

Joo vastaavalla ja jopa punaisella kaverin Taunuksella tuli vuonna 84 gruisailtua useampikin reissu. Kyllähän kun tollaisia nykyään näkee niin pää kyllä kääntyy

Pepeto

Hieno Tanikka. Isällä oli kaksikin tuommoista, kullanruskea kaksiovinen ja keltainen kaksiovinen, molemmat -75-vuosimallia.

Meillä oli perheessä muutenkin Fordeja, kun olin pieni. Tähtiperä-Cortinoita oli yhteensä kolme, 1967-mallin Cortinaa yksi kappale ja sitten nuo pari seiskavitosta Taunusta.
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.06.11 - klo:20:57
On se vaan jännää miten ihmisen muotosilmäkin muuttuu ajan myötä. Tuo oli oikeasti aikansa halutuimpia keskiluokan autoja, kun olin nuori. Ja sitä pidettiin todella tyylikkäänä. Onhan se hienoa nähdä, että autojen kehitys on mennyt eteenpäin todella ison hyppäyksen vain yhden puolikkaan ihmisiän aikana näin paljon. Jos vaikka ajattelee turvallisuutta, ajo-ominaisuuksia ja tehoa. Aika hurjaa kehitystä minusta, kun itse muistan Taunus -unelmani nuoruudesta.

Samanlaisia haaveita oli minullakin noina aikoina. Ajattelin, että jos tuommoisen saisi, mitä muuta autolta enää voisi vaatia. Toinen vaihtoehto oli Opel Ascona. Mutta ensimmäinen oma auto oli kuitenkin Kupla.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Reneto

^
Joku kehtaakin tarjota noin siististä pelistä tonnin  :P
No ainahan sitä saa ihminen kokkeilla, Jopeki sanos 
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Kapa

Tuskin tuota kannattaa edes myyntiin pistää. Tietenkin jos joku maksaa asiallisen hinnan. Mutta aika rajoitettua se kauppa on. Itsekkin innostuisin, vaikka automuseon rakentamiseen, jos lotossa voittaisi miljoonia.

765turbo

Laita ny ihmeessä joku hintapyynti..siitä on helpompi tinkiä ku kiroilla ihmisten tarjouksia, jotka voi olla mitä vaan.Ei vanhoista autoista tietenkään ole helppo sanoa hintaa, mutta sen tiedän että 1000â,¬ on liian vähän tosta sun bilikasta ja 4000â,¬ ihan liikaa. Ei ole tarkoitus masentaa kauppiasta, mutta realisti pitää olla, varsinkin ku katot mun autolistaa :)
Mä voin tarjota tämmöstä vaihdossa, jos nappaa VW...sen verta Voorttihullu minäkin olen :)

http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/4667776

Jonde

Taitaa golffissa olla enemmän ruostetta kun foordissa. Ja mitä vaikeaa lukkopesän vaihdossa on? 5min homma.

765turbo

Taitaa golffissa olla enemmän ruostetta kun foordissa. Ja mitä vaikeaa lukkopesän vaihdossa on? 5min homma.

Joo sillon on 5min ok jos se lukkopesää pitävä metallirinkula ei ole pudonnut oven sisään...ja Golffi on -98 ja Voorrtti on -75.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy