Ja taas laukes pumppusuutin

Aloittaja JeeJee, 13.06.11 - klo:14:53

« edellinen - seuraava »

pasaatikuski

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 19.06.11 - klo:19:43
Ei ne toitsun dieselit yhtään sen luotettavampia ole :) Googlella löydät ihania ja ennen kaikkea kalliita vikoja lisää. Passatista vain pumppusuuttimet kerrasta kaikki uusiksi niin olet siitäkin tyyppiviasta päässyt eroon.
Niinhän noi autokorjaajatkin sanoo, kun kysyy olisiko jokin tietty merkki luotettava :D Edellinen S60 Volle ei jättäny 3 vuoden aikana kertaakaan välille ja tämä vuoden sisällä 2 kertaa, tosin nyt on kilometrejä tullu vuoden aikana saman verran kuin Vollella kolmessa vuodessa. Tosin alustahan siinä oli kolinamallia, annoin sen kolisevana vaihdossakin...kyllähän siitä automyyjä vähän rokotti; mut laskin ettei se kuitenkaan niin paljon vaikuta et olis kannattanu korjauttaa ihan vain myyntiä varten.
Volvo V40 T2 Ocean Race Business -15

ex. VW Passat 2.0 TDI DPF 125kw Highline, -07

pasaatikuski

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 19.06.11 - klo:20:29
Ennemmin tai myöhemmin ne suuttimet kuitenkin sinne joutuu vaihtamaan 170hv TDI:ssä :)
Kerran tähän on mun aikana pumppusuutin vaihdettu, edellisestä omistajasta en tiedä...ehkä on vielä kolme edessä :D

jf

Lainaus käyttäjältä: pasaatikuski - 19.06.11 - klo:20:44
Niinhän noi autokorjaajatkin sanoo, kun kysyy olisiko jokin tietty merkki luotettava :D
Toyon suurin ongelma suunnittelumokailun lisäksi on samat palikat, mitä eurotrash:kin käyttää. Ei se paska paremmaksi muutu toisen logon takana. Erityisesti euroopassa tehtyjä toyoja pitää välttää, koska niissä on samat romut mitä saksalaisissa ja japanilaisten suunnittelumokat eli korjaus päivityksetkin tulevat tuplasti hitaammin. Tulevaisuudessa nakuista tulee aikamoisia pommeja käytettyinä vähäpäästöisyys ja meikäläiset olosuhteet eivät vain oikein toimi...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

JeeJee

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 19.06.11 - klo:20:33
Siinä tapauksessa ei joo omasta pussista kaikkea tarvitse vaihtaa, ellei sitten halua maksaa vähän touhutonneja siitä hyvästä ettei neljää kertaa tien penkkaan joudu :P Ihan kuin muistelin vain ettei kaikille noita hyvityksiä herunut.
onkos muka niin ettei kaikki ole saaneet hyvitystä maahantuojalta kun pumppu suutin on mennyt... on kuulemma jonkinlainen porrastus siitä minkä verran kilometrejä..Mulla ekan mentyä hyvitys oli 50% ja km autossa 160 t km ja 2 muussa hyvitys 40% ja kilometrejä oli 210 t km ja 213 t km.. Täytyy vaan olla tiukkana  ja tingata..  ja muuten syökös muilla passatit öljyä.. mulla katoaa varmaan litra 10t km ajossa

pasaatikuski

Lainaus käyttäjältä: JeeJee - 20.06.11 - klo:14:56
onkos muka niin ettei kaikki ole saaneet hyvitystä maahantuojalta kun pumppu suutin on mennyt... on kuulemma jonkinlainen porrastus siitä minkä verran kilometrejä..Mulla ekan mentyä hyvitys oli 50% ja km autossa 160 t km ja 2 muussa hyvitys 40% ja kilometrejä oli 210 t km ja 213 t km.. Täytyy vaan olla tiukkana  ja tingata..  ja muuten syökös muilla passatit öljyä.. mulla katoaa varmaan litra 10t km ajossa
Mulla toinen kerta ja kilometrejä 144 tkm, ekalla kerralla oli n. 120 tkm ja silloin meni 100% takuuseen. Nyt jännitetään, miten käy; huomenna kuulen tuomion :-\

pasaatikuski

Lainaus käyttäjältä: JeeJee - 20.06.11 - klo:14:56
onkos muka niin ettei kaikki ole saaneet hyvitystä maahantuojalta kun pumppu suutin on mennyt... on kuulemma jonkinlainen porrastus siitä minkä verran kilometrejä..Mulla ekan mentyä hyvitys oli 50% ja km autossa 160 t km ja 2 muussa hyvitys 40% ja kilometrejä oli 210 t km ja 213 t km.. Täytyy vaan olla tiukkana  ja tingata..  ja muuten syökös muilla passatit öljyä.. mulla katoaa varmaan litra 10t km ajossa
Öljyä syö ehkä litran per 30 tkm, mielestäni aika kohtuullista.

pasaatikuski

Lainaus käyttäjältä: pasaatikuski - 20.06.11 - klo:17:10
Mulla toinen kerta ja kilometrejä 144 tkm, ekalla kerralla oli n. 120 tkm ja silloin meni 100% takuuseen. Nyt jännitetään, miten käy; huomenna kuulen tuomion :-\
Omavastuu 30% osista ja töistä. Kuulin myös, että ykkös ja kakkossylintereiden pumppusuuttimet on tähän vaihdettu jo aikasemmin, nyt vaihdetaan kolmossylinteriin. Vielä olis nelossylinterissä tikittävä aikapommi, saa nähä milloin se laukee :D

tdi_tdo

Öljyn kulutuksesta: -07 125kW TDI vetää mulla n. 3 litraa per 20-25tkm. Kolme tyhjää pönisteriä on nyt takaluukussa, ja mittariin on tullut 21tkm. Pitääkin muistaa mennä ostamaan uusi pänikkä. Nyt ajattelin ostaa ihan perus 5W30 tavaraa ja alkaa kaatamaan sitä koneeseen. En usko että on mitään eroa.

Onkos tämä suutinongelma kaikissa TDI koneissa, vai rajoittuuko vain joihinkin vuosimalleihin/konetyyppeihin? Oma auto taitaa olla 6/2007 myyty.
-09 V70 2.4DA

Helix

LainaaNyt ajattelin ostaa ihan perus 5W30 tavaraa ja alkaa kaatamaan sitä koneeseen. En usko että on mitään eroa.

Mikäli sulla on siellä hiukkassuodatin paikoillaan,ei parane tavan öljyä käyttää.

duke7

Lainaus käyttäjältä: tdi_tdo - 24.06.11 - klo:11:28
Öljyn kulutuksesta: -07 125kW TDI vetää mulla n. 3 litraa per 20-25tkm. Kolme tyhjää pönisteriä on nyt takaluukussa, ja mittariin on tullut 21tkm. Pitääkin muistaa mennä ostamaan uusi pänikkä.
Mulla menee 103 kW -06 alle litran lisäyksellä per 30 tkm.

pasaatikuski

Lainaus käyttäjältä: tdi_tdo - 24.06.11 - klo:11:28
Öljyn kulutuksesta: -07 125kW TDI vetää mulla n. 3 litraa per 20-25tkm. Kolme tyhjää pönisteriä on nyt takaluukussa, ja mittariin on tullut 21tkm. Pitääkin muistaa mennä ostamaan uusi pänikkä. Nyt ajattelin ostaa ihan perus 5W30 tavaraa ja alkaa kaatamaan sitä koneeseen. En usko että on mitään eroa.

Onkos tämä suutinongelma kaikissa TDI koneissa, vai rajoittuuko vain joihinkin vuosimalleihin/konetyyppeihin? Oma auto taitaa olla 6/2007 myyty.

Tätä foorumia lueskellessa olen saanut käsityksen, että ongelma on pääasiassa 2.0 TDI pumppusuutinkoneissa. Mulla itellä on Passat -07 125kW TDI BMR koneella, käyttöönotto 04/2007. Laakkosen mukaan autossa on vaihdettu pumppusuutin ykkös,kakkos ja kolmos-sylintereihin; vielä olis nelossylinteriin suuttimen vaihto mahdollisesti edessä. Maahantuoja osallistuu kustannuksiin, mutta mitä enemmän autossa on kilometrejä sitä vähemmän on maahantuojan osallistumisprosentti; tietenkin kannattaa yrittää tinkiä tarjottua prosenttia suuremmaksi :)

Helix

Lainaaongelma on pääasiassa 2.0 TDI pumppusuutinkoneissa.
Näitä pimeneviä Siemensin piezo suuttimia on juurikin 170 heppaisissa ja myös joissakin 140 heppa malleissa.
Lainaavielä olis nelossylinteriin suuttimen vaihto mahdollisesti edessä.
Voisin sanoa omasta BMR kokemuksesta, että voit tuon mahdollisesti sanan tilalle vaihtaa sanan varmasti.

tdi_tdo

Lainaus käyttäjältä: Helix - 24.06.11 - klo:13:40
Mikäli sulla on siellä hiukkassuodatin paikoillaan,ei parane tavan öljyä käyttää.

Mikäs siinä on syynä? Ainakin VV-auton tiskillä sanoi jamppa, että normiöljyä voi käyttää ihan ok, mutta sitten pitää vaihtaa "Kiinteään huolto-ohjelmaan", eli vaihtaa 20tkm välein öljyt. Ihmettelen vaan, että mitä taika-ainetta siinä LL-öljyssä on, kun sen hinta on 2x normaalista.
-09 V70 2.4DA

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tdi_tdo - 25.06.11 - klo:12:30
Mikäs siinä on syynä? Ainakin VV-auton tiskillä sanoi jamppa, että normiöljyä voi käyttää ihan ok, mutta sitten pitää vaihtaa "Kiinteään huolto-ohjelmaan", eli vaihtaa 20tkm välein öljyt. Ihmettelen vaan, että mitä taika-ainetta siinä LL-öljyssä on, kun sen hinta on 2x normaalista.

Ei se LL-öljy hiukkassuodattimiin liity vaan LL-huoltoväliin.

Toki sen "tavallisen" öljynkin tulee täyttää valmistajan vaatimukset muilta osin kuin LL-hyväksynnältä.

MasTurbo

Jossain shellin öljypönikässä luki "ei autoihin joissa on hiukkassuodatin" eli kai sillä joku ero sillä öljyllä on mitä kannattaa laittaa.Castrollia itse laitan.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 25.06.11 - klo:13:13
Jossain shellin öljypönikässä luki "ei autoihin joissa on hiukkassuodatin" eli kai sillä joku ero sillä öljyllä on mitä kannattaa laittaa.Castrollia itse laitan.

Kylkyl, mutta ei Castrolkaan autuaaksi tekevä nimi ole. Castroliltakin löytyy öljyjä, joita ei sovi jokaiseen kiesiin laittaa.

Eikö se olisi yksinkertaisinta selvittää autonvalmistajan vaatimukset juuri kyseiselle autolle ja toimia sen mukaan?  ???

MasTurbo

No voi Perce..Kyllä minä ihan tarkoitin että käytän castrollilta juurikin sitä mitä valmistaja ja castrol suosittelee.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

care

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 25.06.11 - klo:13:13
Tuo liittynee öljyn rikkipitoisuuteen. Hiukkassuodatin hajoaa, jos pitoisuus on liian suuri, vaikka öljy muuten LL-kelpoista olisikin.

pasaatikuski

Lainaus käyttäjältä: care - 25.06.11 - klo:13:30
Tuo liittynee öljyn rikkipitoisuuteen. Hiukkassuodatin hajoaa, jos pitoisuus on liian suuri, vaikka öljy muuten LL-kelpoista olisikin.
Mulla meni viime talvena kerran EGR-ventiili tukkoon (päivää ennen joulua ;D) ja silloin tuli lisättyä vääränlaista öljyä, tosin rikkinäisellä polttoaineen lämpötila-anturilla oli varmasti myös jotain vaikutusta.

Helix

LainaaMikäs siinä on syynä? Ainakin VV-auton tiskillä sanoi jamppa, että normiöljyä
DPF-suodatin vaatii tuhkautumattoman öljyn.
Marmoritiskin jamppahan myy sulle mielellään uuden DPF:n kun tukit sen käyttämällä tavan ölppää.
Halvemman öljyn säästöllä et saa katettua DPF:n vaihtoa.

JeeJee

No niin nyt on kaikki vaihdettu 4 kappaletta, joista 3 hajosi ja 1 vaihdoin jo valmiiksi.. Ja yllätys yllätys Laakkonen vaihtoi kaksi pumppusuutinta yhden hinnalla.. oli kyllä positiivinen yllätys kun lasku lopulta tuli 780â,¬ 2 pumppusuutinta ja johtosarja..  Nyt vain uusia vikoja odottelemaan..

Kimf

Niin, toiset odottelee vikoja ja toiset WV;n päätöstä
Oma 124tkm ajettu Passatin 1.sylinterin pumppusuutin ja johtosarja menossa vaihtoon - saas nähdä voittaako tämä arpa ja jos voittaa niin mitä

JeeJee

Kyllähän taitaa olla niin että maksettavaa jää 20% täydestä... Ja jos oikein tiukkana on niin ehkä vähempi...mutta ihmetyttää vaan että saavatkos merkkiliikkeet pumppusuuttimet maahantuojalta veloituksetta tai tyyliin muutamalla kympillä.. Ja sit on ihan liikkeestä kiini mitä perii asiakkaalta.. Kuten minulla kaikista  3 maksoin vähintään 50% ja sit kun aloin valittamaan ja kyselemään niin neljäs olikin ilmainen...

Kimf

...tässä arvassa ei ollut voittoa!   >:(
VW ilmoitti, että eivät osallistu kustannuksiin - perusteluja päätökselle ei tietenkään saanut, arvontakone vaan ilmoitti näin
Auton historiassa ei pitäisi olla mitään, koska ovat jo kerran osallistuneet kun pakokaasun kierrätysjärj. lauhdutin vaihdettiin vuosi sitten

Ideoita?

duke7

^ paljonko kilometrejä autossa? Olihan huolto oikeasti kysynyt VW:ltä? Mulle on valehdeltu päin naamaa joskus ettei yli 5 vuotiaisiin autoihin koskaan tule goodwilliä tehtaalta.. Ja hetken päästä toisesta merkkihuollosta tuli. Jotenkin tuntuu etteivät kaikki huollot halua tehdä sitä kyselyä vaan ainakin yrittävät maksattaa kaiken asiakkaalla.

Kimf

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Kimf - 17.08.11 - klo:13:02

VW ilmoitti, että eivät osallistu kustannuksiin - perusteluja päätökselle ei tietenkään saanut, arvontakone vaan ilmoitti näin
Auton historiassa ei pitäisi olla mitään, koska ovat jo kerran osallistuneet kun pakokaasun kierrätysjärj. lauhdutin vaihdettiin vuosi sitten

Ideoita?

Ei kai siinä muuta kuin kaivaa kuvetta?

Vai onko remontti vielä tekemättä? Jos on, niin viet auton muualle laitettavaksi. Muutoinkin anna olla viimeinen kerta, kun asioita lasipalatsissa tuolla autolla. Se on paras ja oikeastaan ainoa mahdollisuus protestoida.

sam68

Viikon kesti tuo paska ja taas jäätiin tienpäälle kun eivät vaihtaneet kaikkia kerralla. Ens torstaina huoltoaika ja yks ongelma tuli lisää on kun lylihuomenna olis omat häät ja omalla autolla oli tarkoitus liikkua.  >:(

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: sam68 - 18.08.11 - klo:15:50
Viikon kesti tuo paska ja taas jäätiin tienpäälle kun eivät vaihtaneet kaikkia kerralla. Ens torstaina huoltoaika ja yks ongelma tuli lisää on kun lylihuomenna olis omat häät ja omalla autolla oli tarkoitus liikkua.  >:(

Kannattaa otta Autoliiton AL Turva hyvän sään aikana. Nytkin ajaisit vuokra-autolla Autoliiton piikkiin.

Lapponias

Lainaus käyttäjältä: Kimf - 17.08.11 - klo:13:02

Ideoita?
Minulla on A4 2.0TDI 170 heppanen ajettu 120 000 ja pumppusuutin sökö. Ilmoittivat tänään pörhöltä etteivät korvaa mitään, koska viimeistä huoltoa
ei ole tehty merkkiliikkeessä. Voiko näin tehdä ? Onko samanlaisia kokemuksia ?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy