Audi A7

Aloittaja Flat, 08.12.09 - klo:14:06

« edellinen - seuraava »

Markku J

Roba on oikeassa. Tuo pinnoitteen hinta on mitätön näissä kulungeissa. Onhan näitä minun autokauppoja ennenkin äimistelty, ja saa niitä ihmetellä taaskin. Minä laitan rahani harrastuksiin - autoihin, moottoripyöriin ja matkustukseen - ja hippusia valokuvaukseen ja kelloihin. Joku laittaa kivilinnoihin, mutta minua ne eivät kiinnosta ollenkaan, vaikka järkeviä ovatkin.

Eikä se ole sanottu, että A7 mihinkään vaihtuu. Kunhan kokeilen. Yksi kiinnostava vaihtokauppaehdotus äskettäin tuli ja lauantaina katsellaan sitä.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 18.10.11 - klo:20:17
noh noh..kannattaahan se sillä se helpottaa sen puhtaanapitoa. Auton hinnanalennukseen nähden pinnoitteen kulu on mitätön.

No ainakin omalla kohdalla pari kolme sataa kankkulan kaivoon on aika paljon puolen vuoden aikana, varsinkaan kun tuosta ei paljoa itse pääsee hyötymään. Tietenkin jos haluaa tehdä palveluksia auton seuraavalle ostajalle, niin mikäs siinä. Kallis tuo käsittely on joka tapauksessa jos sitä vertaa esim. pelkkään hyvään vahaan, joka varmasti ajaa saman asian tuona aikana.

jkvi

LainaaNo ainakin omalla kohdalla pari kolme sataa kankkulan kaivoon on aika paljon puolen vuoden aikana, varsinkaan kun tuosta ei paljoa itse pääsee hyötymään.
Jos haluaa asioiden olevan kunnossa, niin pikku sijoitus.
CRDi & Collection

pokkus

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 18.10.11 - klo:20:47
Jos haluaa asioiden olevan kunnossa, niin pikku sijoitus.

Ymmärrän kyllä hyvin, jos autoa on tarkoitus pitää itsellä useampia vuosia, mutta puolen vuoden takia tuo ainakin omalta kohdalta tuntuu aika todella turhalta. No tämä menee ohi aiheen aika pahasti joten tämä tässä omalta osalta.

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 18.10.11 - klo:19:40
Minulla on Bemarissa vapaa autoetu, niin eipä ole kannattanut omalla ajella,

Heh, jotenkin ontuu toi "eipä ole kannattanut".
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Arcca

Toisaalta, jos vaihtokauppa yksityisen kanssa onnistuu mielenkiintoiseen toiseen ajokkiin niin eihän tilanne ollenkaan huono ole rahamielessä.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Markku J

Bemun mittariin tulee kuitenkin meillä ne isommat kilometrit. Minulla on 60 tkm / 3 v sopimus. Reilun viimeisen vuoden olen hammasta purren aamulla ottanut "rivistä" Bemun ja ajellut sillä työreissut, kun avopuoliso on ollut äitiyslomalla. Huonoa suunnittelua minulta, kun tuon työsuhdeauton otin. Luulin, että avopuoliso ajaisi enemmän omia harrasteajojaan pienen pojan kanssa. Miehen logiikkaa....

rob-s

LainaaEikös sua, Roba, yhtään tuo Markun A7 kiinnosta?

Kyllähän se ilman muuta olisi oikein potentiaalinen seuraava auto minulle. Tosin yleensä ostan 1-2 vuotta vanhoina jolloin arvonalennusta on ehtinyt toteutua hieman enemmän. Pitäisi ensin kaupata tuo A5.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Quality

Lupaat kaupan päälle muutaman vuoden maalipinnan suojauksen Markun kaikkiin autoihin, niin alkaa tapahtua  ;D.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Cyclic Stig

MarkkuJ on kyllä ihan ylivoimainen näissä autonvaihtohommissa. Ostelee 100 000 â,¬:n autoja yhtä usein kuin meikäläinen uuden paidan Dresmannilta :D.

Mutta mikäpä siinä jos on millä mällätä. Eipä se ole keneltäkään muulta pois, todellakaan. Mielenkiinnolla odotan. Miten olisi MarkkuJ näyttävä Rangen Evoque? Vähän edukkaampi, ei mikään tilaihme, ei saa isolohkoista pataakaan mutta erottuu taatusti edukseen eikä huku liikenteen massaan. Ja kait se 240hv bensaturbolla johonkin liikkuu?

Parabol

Mulle tuollaset käsittelyt sun muut on plussaa, melkein rupes kiinnostamaan... kerro jos tihkasee, mä luulen että saisin oman A5 SB TFSI Q meneen kans vaikka
edes liikkeeseen... kirpasten mutta...

Nudde

LainaaMarkkuJ on kyllä ihan ylivoimainen näissä autonvaihtohommissa. Ostelee 100 000 â,¬:n autoja yhtä usein kuin meikäläinen uuden paidan Dresmannilta

Sinähän sitten usein ostat paitoja, mulla taitaa jäädä vielä harvemmalle.... :) No, Markku vaihtelee kumminkin aika harvoin verrattuna yhteen ex. Audistiin. Vanhat foorumilaiset muistaa varmaan kaverin.

K70

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 19.10.11 - klo:02:03
No, Markku vaihtelee kumminkin aika harvoin verrattuna yhteen ex. Audistiin. Vanhat foorumilaiset muistaa varmaan kaverin.
Muistaapa hyvinkin. Hänellä tahti on hengästyttävä. Kerrohan terveisiä, en ole enää ehtinyt laittaa onnitteluja uudesta, kun se on jo vaihtunut :)

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 14.10.11 - klo:13:44
Olen jotensakin samaa mieltä Iltasanomien koeajajan kanssa tdi-stronic voimalinjan viiveestä. Kun kick-downin tekee maantienopeuksissa, niin kestää melkoisen tovin ennen kuin kierrokset ovat nousseet, vaihde vaihtunut ja kiihdytys alkanut. johtunee siitä, että S tronic joutuu vaihtamaan kaksi pykälää alaspäin, eli uusi vaihde ei ole vielä valmiiksi pesässä. Tähän liittyen sain justiinsa pari päivää sitten ahaa-elämyksen, että vaihtoa voisi nopeuttaa nykäisemällä laatikon S:lle ennen ohitusta, tuolloin vaihde vaihtuu kuutoselle ainakin pienemmissä nopeuksissa, jolloin ei tarvitsisi ehkä vaihtaa kuin yhden pykälän pienemmälle. Tämän enempi testaaminen on vielä tekemättä.

S-Tronicissa on selkeä viive polkaistessa petaali D-asennossa pohjaan - totta! Sen voi luontevasti välttää siirtämällä vaihteenvalitsin S-asentoon jos aikoo pieneen rakoseen änkeä. Eikä sitä keppiä silti ainakaan omassa kulkineessa tarvitse turhaan maantiellä huljutella; jonossa seiskalla körötellessä pieni kaasun polkaisu ja siinähän tuo odottelee pitkäänkin nelosella korvat höröllään, että koska mennään...

Ja kysymys:
- montako kertaa vuodessa jäsenille tulee niin hemmetin äkillinen ohitustarve, ettei siihen ehdi ennakoida? Tavalla tai toisella.

Ai niin hupsista. tämähän on tyystin OT:ia tähän toikkiin. Sorry...
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

Ranssi

LainaaMiten olisi MarkkuJ näyttävä Rangen Evoque? Vähän edukkaampi, ei mikään tilaihme, ei saa isolohkoista pataakaan mutta erottuu taatusti edukseen eikä huku liikenteen massaan. Ja kait se 240hv bensaturbolla johonkin liikkuu?

Tuo oli kyllä... sanoisinko huono ehdotus - tosin se ei ollutkaan minulle tarkoitettu, vaan MarkkuJ:lle, joka asiaa punnitsee. Itse en vaan A7:n jälkeen edes katsoisi kyseiseen futuristiseen pikku-Lantikkaan päin.

Kerrohan Markku mitä sinulle on tyrkytetty, mihin siis aiemmassa viestissäsi viittasit.

Skula

Markku J, se downgreidaaminen on psykologinen juttu.. Mutta kun mietin montako kilometriä itse ajoit tuolla A7:lla, niin en kyllä näe järkeä tuossakaan touhussa. Väittäisin että downgreidaaminen, ts.persdynon nollaaminen, on välillä mainio juttu..

Ja kyllä, pöljää kuin se onkin, tunnen itse nykyisen passattini puikoissa oloni jotenkin mukavammaksi, kuin A4:n.. Vaikka kyllä tuo on varmaan "paras" auto joka minulla on ollut, kun taas omasta mielestäni se oikea auto oli CC.. Ja järkevin, no se lienee tämä nykyinen  8)

Tsemppiä kaupoille kuitenkin.. Minulla on sellainen kutina että A7 vaihtuu sinulta hyvinkin pian  ;)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Kärki

Täytyy hiukan tarttua tuohon keskusteluun siitä, onko Markun A7:n myyntiinlaitossa/ vaihdossa järkeä..
Mielestäni nämä ovat asioita, joita on äärettömän vaikeaa arvioida sivusta. Se, mikä yhdelle on järkevää, voi toiselle olla  suorastaan tyhmää. Nyt kun kuitenkin tiedämme, että Markku ei mitä ilmeisimmin ole missään pakkoraossa mahdollisesti luopuessaan A7:staan, niin minusta me kaikki muut olemme siinä tilanteessa aika huonoja sanomaan yhtään mitään asian järkevyydestä. Kun Markku vaihdon tekee omasta halustaan, vailla mitään ulkoista pakkoa, voitaneen kai helpostikin sanoa että hän on mitä todennäköisimmin asian puntaroinut, edut ja haitat laittanut vaakakuppiin ja päätynyt siihen, että A7:n voi laittaa niinsanotusti lihoiksi. Silloin se on hänen näkökulmastaan varmastikin järkevää. Sitä näkemystä puoltanee sekin, että vaikutelmani mukaan Markku on pärjäillyt mm. työelämässä ihan mukavasti, joka kertoo sekin omaa kieltään siitä että tuskin hän ihan tuurilla seilaa elämässään.

Mm. noista syistä en lähde missään nimessä sanomaan että A7:n vaihtaminen olisi "tyhmää" - eiköhän se asia ole siellä puntaroitu ja riittävän järkeväksi ja toteuttamiskelpoiseksi ideaksi todettu. Se, mikä on Markun tämän hetkisessä tilanteessa järkevää hänelle itselleen, ei välttämättä olisi järkevää esimerkiksi minulle minun nykyisessä tilanteessani - mutta minä en olekaan Markku, joten se siitä  :)

Lisäksi muistutan jokaista meistä siitä, että lama iskee sitä kovemmin meihin kaikkiin mitä tehokkaammin lakkaamme kuluttamasta. Jos meistä itse kullakin tilanne on sellainen, että kuluttaminen on fiksusti mahdollista, niin tehkäämme se hyvillä mielin..koska ilman kulutusta moni meistä on kohta ilman duunia ja se ei ole kenenkään etu  :) Nytkin Markun autonvaihto todennäköisesti tuo jollekin hiukan leipää pöytään  :)

On muistettava myös se, että automaailma se onkin sellainen maailma että sellaista autoa ei ole vielä kukaan pystynyt rakentamaan, etteikö joku toinen auto olisi tavalla tai toisella parempi, hienompi tai kiinnostavampi. A7 on eräs tämän hetken hienoimpia pelejä, mutta....viitaten edelliseen lauseeseen...  ;)

Markku J

Kiitoksia kaikille hyvistä kommenteista suuntaan ja toiseen. Minulla nämä vaihdot menee tunnepohjalta ylös ja alas. Nyt olisi se "alas" vaihe - se järkevyysvaihe, muuttuakseen sitten taas kalliimman auton ostokuumeeseen aikanaan 2013 alussa, kun työsuhdeauton diilistä pääsen eroon.

Nettiautoilmoituksellani on lukijoita 1 vrk aikana uskomattomat 567 kpl. Vaihtotarjouksia on yksi kiinnostava, jossa vaihtoesine olisi A6 vm 2008 2.8 V6 quattro tippi.

olympiavolkkari

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 19.10.11 - klo:17:55
Nettiautoilmoituksellani on lukijoita 1 vrk aikana uskomattomat 567 kpl.
Eli 15% palstan jäsenistä. Mainostus täällä on siis tuottanut tulosta ihan mukavasti.

mol

Lainaus käyttäjältä: olympiavolkkari - 20.10.11 - klo:09:44
Mainostus täällä on siis tuottanut tulosta ihan mukavasti.

Markku ei itse aloittanut keskustelua myynti-ilmoituksestaan, niin kuin tosin varmasti tiesitkin...

rob-s

LainaaNettiautoilmoituksellani on lukijoita 1 vrk aikana uskomattomat 567 kpl.

Kyllähän meitä haaveilijoita riittää:)

Pitäisi varmaan jossakin vaiheessa vaihtaa 4/5 oviseen kun on tuo 4kk tyttövauva..eli jos joku haluaa A5 SB:nsa vaihtaa A5 coupeen niin sopii olla yhteydessä!
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Markku J

Kohtalaisen hiljaista on, vaikka nyt on jo 1241 ilmoituksen lukijaa. Autokauppias sanoi, että saman hyvityksen maksavat tästä vuoden päästä, kuin nyt tarjosivat. Joten kai tämä "ilmainen" autoiluvuosi kannattaa minun itse hyödyntää.

tn62634

En ihmettele, jos ostajaehdokkaat ovat harvassa. Ei tuollaisia liikkeistäkään joka päivä myydä.

Raimo Miettinen jr.

Onkos MarkkuJ pohtinut Jaguarin XJ:tä? Vai meneekö budjetin ylitse? Harvoin mitä nähnyt liikenteessä niin on se vaan aika niskojen niksauttaja.

poloboy

LainaaMinä laitan rahani harrastuksiin - autoihin, moottoripyöriin ja matkustukseen - ja hippusia valokuvaukseen ja kelloihin. Joku laittaa kivilinnoihin, mutta minua ne eivät kiinnosta ollenkaan, vaikka järkeviä ovatkin.

Tämä oli erittäin hyvin sanottu, uskon että moni meistä haluaisi olla samassa tilanteessa kuin Markkukin, kun silloin voisi panostaa rahansa siihen mistä on kiinnostunut, oli se sitten mitä tahansa autoista kiinteistöihin. Minulla on (hyvin ansaitsevia) tuttavia jotka vaihtavat autoja kuin sukkia, yleensä heille nousee mahdoton autokuume, jolloin hankkivat 'jo kauan haaveilemansa' harrasteauton, jonka yleensä myyvät nopeasti pois kun kiinnostus taas hetken päästä laantuu. Moni muista kavereista on ihmetellyt moista käytöstä, kun he mieluummin pitäisivät löytämänsä hienon harrasteauton vähän kauemmin, kun kerran hyvän yksilön ovat löytäneet, mutta jokaisella on tapansa. Pääasia että on tyytyväinen itse.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Ranssi

LainaaTämä oli erittäin hyvin sanottu, uskon että moni meistä haluaisi olla samassa tilanteessa kuin Markkukin, kun silloin voisi panostaa rahansa siihen mistä on kiinnostunut, oli se sitten mitä tahansa autoista kiinteistöihin.

Voisitko selittää mikä tässä oli "erittäin hyvin sanottu"? Jokainen tekee tavallaan ja sillä selvä.

poloboy

Mikä jäi epäselväksi, tarkoitin tietenkin sitä, että hyvin sanottu, jokainen tekee kuten itse haluaa, eikä kuten muut???
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Markku J

Onko kukaan nähnyt tietoa milloin A7 saa faceliftin ? Sehän näyttää keulastaan nyt ihan eri perheeseen kuuluvalta, kuin uudemmat sukulaisensa. Viiruvalot & yhtenäiset ledijuovat nokalle + perään voisi varmaan olla helppo juttu lanseerata vaikka 2012 puolivälin muutoksena.

RoccoScientist

Omasta mielestä ei ole polvi pojasta parantunut tuon muotoilun saralla, joten toivottavasti ei ainakaan ihan heti lähde tuohon viirusilmäilyyn mukaan. Onhan sillä sitäpaitsi vielä mm. A8 seuranaan tuossa keulan ilmeessä, joten ei se mitenkään huonoon perheeseen kuulu. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Ranssi

MarkkuJ totesi alunperin näin:

LainaaMinä laitan rahani harrastuksiin - autoihin, moottoripyöriin ja matkustukseen - ja hippusia valokuvaukseen ja kelloihin. Joku laittaa kivilinnoihin, mutta minua ne eivät kiinnosta ollenkaan, vaikka järkeviä ovatkin.

...johon kommentoit:

LainaaTämä oli erittäin hyvin sanottu, uskon että moni meistä haluaisi olla samassa tilanteessa kuin Markkukin, kun silloin voisi panostaa rahansa siihen mistä on kiinnostunut, oli se sitten mitä tahansa autoista kiinteistöihin.

...mikä ei minulle auennut:

LainaaVoisitko selittää mikä tässä oli "erittäin hyvin sanottu"? Jokainen tekee tavallaan ja sillä selvä.

En ymmärtynyt lainkaan pointtiasi: Toinen ostaa soutuveneen ja toinen laittaa rahansa potkukelkkaan, mikäli soutuveneet eivät häntä kiinnosta. Mitä erikoista siinä on, jos potkukelkkakaveri sanoo tämän ääneen?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy