Audi A7

Aloittaja Flat, 08.12.09 - klo:14:06

« edellinen - seuraava »

pizza_delivery

huomenna klo 12:00 luovutus  ;).  Maksettu viime viikolla jo. 

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 28.04.11 - klo:22:54
huomenna klo 12:00 luovutus  ;).  Maksettu viime viikolla jo. 
Mä oon kyllä maksanut aina vasta luovutettaessa sen jälkeen kun olen auton virheettömyyden tarkistanut. Noin niinkuin siis silmällä. Mitä niitä rahoja etukäteen liikkeelle lahjoittamaan...

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 28.04.11 - klo:22:59
Mitä niitä rahoja etukäteen liikkeelle lahjoittamaan...

Ei taida autoliikkeet ihan helpolla antaa autoja hallista vientikilvillä, ellei rahat ole erittäin suurella varmuudella liikkeen tilillä. Veholla on ainakin omalla kohdalla aina pitänyt näkyä eurot sihteerin koneella ennen vientikilpisen luovutusta.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 28.04.11 - klo:23:16
Ei taida autoliikkeet ihan helpolla antaa autoja hallista vientikilvillä, ellei rahat ole erittäin suurella varmuudella liikkeen tilillä. Veholla on ainakin omalla kohdalla aina pitänyt näkyä eurot sihteerin koneella ennen vientikilpisen luovutusta.
Mitä niillä kilvillä on tässä asiassa merkitystä? Pankkikortilla kun maksaa niin hetihän ne rahat kait siirtyy ja näkyy vastaanottajan tilillä? Viimeksi maksoin itseasiassa niinkin säälittävällä maksuvälineellä kuin Visa Electronilla joka vielä kait tarkistaa saldonkin ennen maksun hyväksymistä.

Tietenkin jos säilyttää rahoja tyynyn alla tai sukan varressa ja käy sitten pankissa käteistä käyttäen maksamassa laskun niin voi mennä joku päivä mikäli sattuu olemaan eri pankki.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 28.04.11 - klo:23:27
Pankkikortilla kun maksaa niin hetihän ne rahat kait siirtyy ja näkyy vastaanottajan tilillä? Viimeksi maksoin itseasiassa niinkin säälittävällä maksuvälineellä kuin Visa Electronilla joka vielä kait tarkistaa saldonkin ennen maksun hyväksymistä.

Mun Electronilla ei pysty maksamaan yli 17 000 ostoksia edes teoriassa. Korkein mahdollinen maksuraja oli jotain karvan alla 17 kiloeuroa.

LainaaMitä niillä kilvillä on tässä asiassa merkitystä?

Sitä pitää kysyä Veholta.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 28.04.11 - klo:23:44
Mun Electronilla ei pysty maksamaan yli 17 000 ostoksia edes teoriassa.
Mun omallapa pystyy. Se on varmaan sitten sellainen kullitetulla reunuksella varustellu. ;D Ei vaan, kysyin asiaa pankista ja homma toimi kuin rasvattu kunhan saldoa oli. Parilla sitä edellisellä kerralla maksoin perinteisellä pankkikortilla, no problems either.

Minä en ainakaan luovuttaisi rahojani paria viikkoa etukäteen, varsinkaan kun nykyään on tapoja maksaa isojakin summia "paikan päällä". Sellaisiakin olen kuullut, että jotkut ovat käyttäneet myyjän tietokonetta& internetyhteyttä luovutustilaisuudessa tehdäkseen tilisiirron nettipankissa. Ihan hyvä vaihtoehto sekin.

Josko sitä siihen aaseiskaan takaisin....

Neppis

Tänään ilmestyneessä Audi Magazine:ssa on listattu aikaisempien kahden version lisäksi myös 150kW:n TDI, tosin ilman hintatietoja. Onkohan lipsahtanut vahingossa lehteen, ainakaan tuota versiota ei ole lisätty audi.fi sivuilta löytyvään hinastoon?
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Ktk

150kw on tulossa, ei ole vielä virallisessa hinnastossa, eiköhän se ennen kesää sinne putkahda.

Markku J

Tuo olisikin ollut minulle järkevämpi moottori, jos hintaero on 5 tonnia, kuten A6:ssa. Tuskin juuri kukaan maksaa moista hintaa softalla tehdystä 41 hv tehoerosta, jota takapuolituntumalla arkiajossa ei huomanne.

Alkaa kohta A7:a näkyä enemmän liikenteessä, jos hinta laskee 5 th.

Markku J

Joitain ensimmäisiä A7 -käyttötunnelmia listailen, kun tänään ajelin kotinurkissa 150 km.

Auton ulkonäöstä pidän, ja se oli myös tärkein valintaperusteeni tälle autolle. Yleinen laatuvaikutelma on varsin hyvä. Kaikki toimii odotetulla tavalla. Nahkaverhoilun työjälki on hyvää, joskin tämä halvempi nahka on hieman paksua ja karkeaa, eikä mahdollista aivan niin upeita saumauksia, kuin kalliissa autoissa on nähty. Nahan tuoksu tässä on oudon keinotekoinen, muovimainen - ei sellainen "perinteinen / aito". Mitään hälyääniä ei ole vielä korviini tarttunut. Kuopat mennään kivan pehmeästi ja eleettömästi yli. Karmittomat lasit tosin eivät mahdollista yhtä upeaa, kassakaappimaista ovien sulkemisääntä, kuin uudessa A6:ssa on.

Voimalinja on aika hieno, kuten jo etukäteen osasin odottaa. Comfort -asennossa kone ei tunnu kovin ärhäkältä, kaasupolkimeen vastaavuus on enemmän auton tyyliin sopivaa, eikä suorituskyky tunnu kovin päällekäyvältä. Dynamic -asennossa kaasupolkimen vaste muuttuu, ja vaihteisto käyttää S -moodia. Auto muuttuu paljon sporttisemmaksi ja tehokkaamman tuntuiseksi. Olen S tronicin puolestapuhuja ollut jo aiempiin kokemuksiini nojaten, mutta hiukan täytyy sapiskaakin nyt antaa, kun verrokkina on Bemarin ZF -laatikko. Kolme kertaa tuli tänään vaihdoissa sellainen "halolla selkään" -efekti, eli ikävän voimakas nykäys pikkuvaihteilla ylöspäin vaihdettaessa. Olisko mennyt pari pykälää yli tai jotain. Outo ilmiö minulle. Myös liikkeellelähdöt ovat hivenen kulmikkaampia, kuin mitä ZF:n momentinmuunnintekniikka tarjoaa. Tässä suhteessa BMW 530 dA xDrive vetää pitemmän korren kokonaisuutena.

Ilmajousituksen valinnan suhteen olen jo nyt vakuuttunut, että tein oikean ratkaisun. Se on varsin mukava Comfort -asennossa, eikä auto silti näytä traktorilta ulospäin korkeuden suhteen. Sitikkamaista taikamattoefektiä se ei silti tarjoa. Dynamic -asento taas on kivan napakka, ja uskon sitäkin käyttäväni aina silloin, kun on "ajofiilis" päällä - ajonautiskeluun siis. Drive select tarjoaa kolme säätöasetusta Individual -asennossa moottori/vaihteistolle, alustalle ja ohjaukselle. Ã,,äripäiden erot ovat selkeästi havaittavissa ja samassa paketissa saa 2 autoa. Sporttisen ja kruisailuun sopivan leppeän ajopelin.

Tilat ovat hyvät, ja takanakin on polvitilaa upeasti. Pääntila on se rajoittavin tekijä. Tavarasäiliö on pitkä, takapäästään matala, mikä voi olla rajoitteena, jos autoa farkkuun haluaa verrata. Sähköinen luukun avaus on silkkaa luksusta meikäläiselle. Kiva varuste. Comfort -penkeissä on hienosti säätöjä. Selkänojan ja istuinosan sivutuet säätyvät paineilmalla ja niiden ohjaukseen tarvitaan keskinäytön grafiikkaa. Istuinosan pituus ja ristiseläntuki säätyy sähköllä, kuten myös penkin korkeus, istuinosan kallistus ja selkänoja. Ja muistit ovat kivat avainkohtaisina kahdelle kuskille.

Mittaristo on muotoilullisesti hieno, kun siinä on 3 -ulotteisuutta (pyöreät mittarit ylempänä kuin pohja). Nopeusmittarin asteikko on ikävän epäselvä. Onneksi on digitaalinen nopeusnäyttö. Mittareiden väliin jää todella suuri, korkearesoluutioinen näyttöalue, jolle tulee olemaan paljon käyttöä, mm. audion ja hands freen kanssa. Tuon resoluution rinnalla nimittäin keskinäyttö vaikuttaa kuin eri vuosikymmeneltä lainatulta. Sen resoluutio on yhtä surkea, kuin muissa perusvarusteisissa Audeissa (A4, A5). Se häpeää mittariston rinnalla surkeuttaan ja näyttää halvalta, joten taidan pitää sen pääosan ajasta suljettuna. Kojelautakin on silloin hienompi. Rahamiehet ostavat navin ja korjaavat sillä tämän ongelman.

Olen nyt käynyt kaikki löytämäni ohjelmointivalikot läpi, ja yksi iso juttu jää niistä puuttumaan. Start - Stop -toiminnon totaalipoisto ! Se on kertakaikkisen ärsyttävä varuste, ja tähän mennessä ainoa todella harmillinen asia. Sille on pois päältä -nappi kojelaudassa, mutta tilanne resetoituu aina autoa sammutettaessa, enkä ainakaan vielä muista ensitöikseni startin jälkeen painaa moista turhaketta pois päältä - ennenkuin ekassa stopissa kone sammuu. Tuo harmittaa siksi, että 3 -litran diesel ei ole niin sukkasillaan starttaava, kuin jokin pieni bensakone. Tuntuu pahalta koko ajan starttauttaa tätä, ja viivettäkin se hieman aiheuttaa ja kesällä pudottaa ilmastoinnin pois stopeissa. Saisikohan sen VAG -Comilla poistettua kokonaan ?

Suuntavakavuus yllättää. Auto menee todella suoraan sen enempää ohjailematta. 255 -renkaat eivät vetele urissa, ja matkustamo on hiljaisuudeltaan BMW -luokkaa. Tästä isot hatunnostot Audille - meluttomuus on iso mukavuustekijä mahdollistaen myös musiikinkuuntelun. Bose on lievä pettymys A4:n B&O -muistot mielessäni. Sen keskialue ei ole selkeä ja alimmat bassot puuttuvat - subbaria ei liene kokoonpanossa lainkaan. Surround -säätö on mitääntekemätön kikkailuvempain, jonka vaikutus on erittäin vaatimaton. Kuinka paljon parempi tämä Bose sitten on, kuin vakio ASS - se olisi kai kuulunut testata ennen tilausta. Seuraavia A7:n ostajia neuvoisin tämän tekemään, ja veikkaan, että Bosesta ei kannata maksaa näin paljoa. B&O olisi sitten oma lukunsa, mutta niin on sen hintakin. Ei tämä Bose huono ole, mutta minusta A5:n ASS oli yhtä hyvä, ja subbarin osalta parempikin. Tehoa Bosessa on kyllä reilusti enemmän kuin ASS:ssä, mutta sitä ei tarvita näin paljoa.

Ohjaus ei ole tunnokkuuden suhteen kärkitasoa. Se on enemmänkin servomainen, eikä välitöntä tietuntumaa ole. Mutta jotenkin se sopii auton luonteeseen. Comfort -asennossa se on erittäin kevyt ja Dynamic -asennossa kivan sporttisen tuntuinen. Tässä A7:ssa ei käsittääkseni ole muuttuvaa ohjauksen välityssuhdetta, vaikka takapuolituntumalta niin väittäisin olevan. Paljon vauhdikkaamman tuntuisesti sujuvat kaistanvaihdot Dynamic -asennossa. Ratti tässä on kaunis ja yllättävänkin pienikehäinen. Ratin nappulatoiminnot ovat paljon kehittyneemmät kuin A4:ssä tai A5:ssä. Niillä hoituu hienosti ajotietokoneen, audion ja puhelimen käyttö. Käyttöliittymästä täydet pisteet. Samaten keskikonsolin napeista ja nupeista. Nyt saa vakiona viitosbemarin tasoa vastaavan toiminnallisuuden keskikyynärnojalla lepäävän käden välittömään läheisyyteen. iso parannus verrattuna perus -A4:ään.

Yhteenvetona tässä vaiheessa sanoisin, että tämä taitaa olla paras autoni tähän mennessä kokonaisuutena arvioiden. Ei täydellinen, ja varustepuutteitakin siihen jäi maksukykyni loputtua. Mutta oikein hyvältä se nyt tuntuu. Suosittelen !

Kuva-albumini:
https://picasaweb.google.com/mjarventausta/AudiA7#

Parabol

Hyvä rapo ! Auttaa kiinnittämään oleelliseen huomiota kun tulee itse koeajettua/mietittyä ostoa.
Aika ylläri toi start/stop juttu - haluaisin myös itse tuon pois kun toi on muutenkin hieman hidas lähtemään D:llä liikenteeseen.
Mä muuten huomasin oman A5SB:n kanssa aluksi "ihme nykimisiä" ne vain katos sitten jonkuajan päästä. Talvella kylmänä tietty noita hieman on.

Jotenki olen tajunnut että noi mukavuuspenkit on must ja kerro myöhemmin onko ne paremmat ku A5 sportit tai BMW sport.

Kiitos.

Markku J

Mukavuuspenkit ovat säädöiltään upeat. Joku kirjoitteli ruotsalaistestin sanoneen vakiopenkkejä mukavammiksi.... ? Mutta Comfort -paketissa kun nuo ottaa, niin saa hintaetua 3500 euron luokkaa nahkoineen. Se houkuttelee. Ja avainkohtaisia muisteja minä arvostan, kun on 2 kuskia.

Tässä vaiheessa ainoana moitteena penkeille on, että lihavalle, kuten minä, jää istuinosan sivutuki miedoimmillaankin hieman painamaan. Se asettunee hieman penkin painuessa käytössä. Bemarissa selkänojan sivuttaistuki oli 3-sarjan sporttipenkissä vielä parempi - tiukemmin penkkiin sitova paineilmasäädöllä.

A5:n sporttipenkit olivat hyvät, mutta eihän niissä ole likimainkaan näin upeita säätömahdollisuuksia. Itse pidän reilusti enemmän näistä A7:n Comforteista. Mutta nämä ovat niin vartalokohtaisia juttuja, että penkit pitää jokaisen itse koeistua.

Neppis

Markku J: täristääkö tuo kone seiskan keulalla tyhjäkäynnillä?

Kun koeajoin kutosen 180kW:n 3.0 TDI:llä, niin kone oli muuten varsin sivistynyt, mutta täristi selkeästi tyhjäkäynnillä. Sama ilmiö on mainittu ajovalo.net:n koeajorapsassa. Kyseessä lienee kuitenkin täysin sama kone: tasapainotusakselit, kiinnitykset jne.

http://www.ajovalo.net/Koeajot/A6-2011.html
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Markku J

Kyllä sen kylmänä dieseliksi tunnistaa jopa auton sisällä tyhjäkäynnillä. Lämpimänä käynti tasaantuu todella kauniiksi. En voi moittia tärinöitä tai ääntä edes Bemun 3 -litran dieseliin verrattuna. Tämän kanssa on sisälle kuuluva äänimaailmakin viritetty mahdollisimman hiljaiseksi, kun X5:ssä oli kai tarkoituksella miehekäs murina kuultavissa kiihdytyksissä.

Erittäin sivistynyt dieselkone tämä mielestäni on.

TeroPee

LainaaOlen nyt käynyt kaikki löytämäni ohjelmointivalikot läpi, ja yksi iso juttu jää niistä puuttumaan. Start - Stop -toiminnon totaalipoisto ! Se on kertakaikkisen ärsyttävä varuste, ja tähän mennessä ainoa todella harmillinen asia. Sille on pois päältä -nappi kojelaudassa, mutta tilanne resetoituu aina autoa sammutettaessa, enkä ainakaan vielä muista ensitöikseni startin jälkeen painaa moista turhaketta pois päältä - ennenkuin ekassa stopissa kone sammuu. Tuo harmittaa siksi, että 3 -litran diesel ei ole niin sukkasillaan starttaava, kuin jokin pieni bensakone. Tuntuu pahalta koko ajan starttauttaa tätä, ja viivettäkin se hieman aiheuttaa ja kesällä pudottaa ilmastoinnin pois stopeissa. Saisikohan sen VAG -Comilla poistettua kokonaan ?

Luultavasti SS-toimintaa ei saa kokonaan disabloitua. Menee tyyppihyväksynnän mukaiset co2-päästöt pieleen.

Mie olen ymmärtänyt että ilmastointi ei tipu pois päältä (tai no, kompura toki lopettaa pyörimisen). Tai ainakin jos kabiinin lämpötila nousee liiaksi, kone käynnistetään automaattisesti vaikka jalka olisi edelleen jarrulla. Josta tulikin mieleen.. Ainakin omassa käytössä olleessa SS + S-tronic -yhdistelmässä moottori ei sammunut jos jarrua ei tullut painettua riittävästi. Koneen sai myös paikallaan ollessa käyntiin vain jarrua hellittämällä. Liikkeellelähtöön en koskaan saanut viivettä, aina kone ehti käynnistyä ennen kun oikea jalka oli siirtynyt jarrulta kaasulle.

Mun mielestä SS on toimiva järjestelmä ja kun siihen tottuu niin tavallisella autolla valoissa seisoessa tuntuu typerältä kun kone käy. Tuo aiemmin mainittu SS + S-tronic muuten sammutti itsensä vielä yhdeksän asteen pakkasessakin. Kone ei tosin ollut kovin pitkään sammuksissa mutta olipa kuitenkin. :)
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Markku J

Ilmastoinnin puhallin ei tipu pois pelistä, mutta sen jäähdytysteho loppuu, kun kompura pysähtyy.

Minua häiritsee tuossa raskaan dieselin starttauksen toisto - ei tunnu hyvältä, koska tällainen kone vaatii startissa paljon voimaa ja selkeästi sen aistii korin nytkähtäessä. En  halua käyttää ko. toimintoa. Pitää vaan opetella painamaan se napista pois heti startin jälkeen.

K70

Mitenkäs se on näissä uusimmissa malleissa tämän start-stopin kanssa. Saiskos sen deaktivoitua laittamalla vaikkapa pelkääjän puolen penkinlämmittimen ykköselle?

Markku J

Minulla on perinteisesti huono tuuri kiveniskemien kanssa. Tänään aamulla työmatkalla sain jo sen ensimmäisen kiven tuulilasiin, vaikka etäisyyttä edelläajavaan oli reilusti. Kovaa napsahti, mutta jälki on onneksi pieni ja pistemäinen, eikä levinne siitä. Mutta jokin kumma kirous meikäläisellä kai on päällä, kun liki kaikki uudet autoni ovat saaneet saman "leiman" varsin uutena, ja aina Tuusulantiellä. Sen jälkeen on lasi kestänyt tuota Tuusulantien sahaamista aika pienin vaurioin. Uudessa autossa vaan tuollainen pienikin jälki harmittaa.

Ton-1

Tuossa juoksulenkillä ollessani tuli yks metallihopeanharmaa A7 vastaan päivävalot päällä, on se sillai aika massiivinen ilmestys se keula.  ;)  Etupään muotoilu on ehkäpä inan paremmin onnistunut kuin takapään.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Aamun havaintoja A7:sta:

Ihmeen suurilla kierroksilla liikkeellelähdöissä kylmää konetta kierrätetään. Reilusti yli 2000 rpm menee lukemat pintakaasullakin ajaen ennen vaihteen vaihtumista. Se tuntuu suurelta lukemalta, kun huippuvääntö on tarjolla jo 1400 rpm. Tulee sellainen "pikkukone" -fiilis - kuin tehoa ei olisi tarpeeksi. Lämpimällä koneella tuohon ei enää kiinnitä huomiota yhtä paljoa.

Istuinlämmittimien kytkimet ovat nyt helppokäyttöiset. Logiikka on sama kuin Bemarissa. Yksi painallus = täysi teho ja siitä voi naputella alaspäin tehoja / ledejä sammuksiin. 3 tehoa. Lämmitinteho jää aika kauaksi Bemarin vastaavasta.

Potenzat ovat kylminä aika äänekkäät, mutta lämmettyään ääni tasoittuu, ja yllättävän mukava on ajovaikutelma 255 -levein renkain. Ilmajousitus tuntuu erittäin miellyttävältä ja tasoittaa pienet terävät epätasaisuudet kivasti - esim raitsikkakiskot. Mukava pintapehmeys on alustassa.

Työmatkan kulutus näyttää nyt 7,4 litran lukemia.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.05.11 - klo:07:45
Istuinlämmittimien kytkimet ovat nyt helppokäyttöiset. Logiikka on sama kuin Bemarissa. Yksi painallus = täysi teho ja siitä voi naputella alaspäin tehoja / ledejä sammuksiin. 3 tehoa. Lämmitinteho jää aika kauaksi Bemarin vastaavasta.

Tiputtaako se automaattisesti pienemmälle lämpöä vai jääkö kolmoselle siihen asti, kunnes kuski painaa nappia?

Skula

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.05.11 - klo:20:43Mutta jokin kumma kirous meikäläisellä kai on päällä, kun liki kaikki uudet autoni ovat saaneet saman "leiman" varsin uutena, ja aina Tuusulantiellä. Sen jälkeen on lasi kestänyt tuota Tuusulantien sahaamista aika pienin vaurioin. Uudessa autossa vaan tuollainen pienikin jälki harmittaa.

Ei se ole mikään kirous Markkuseni. Se on Tuusulantie! Se on se liikenne täynnä semmosta kalustoa joka jättää noita erinäisiä "nipluja" tienpintaan joita sitten kanssa-autoilijat sinkoilevat toisten laseihin.. Ja ilmeisesti ajotapa tiellä on sellainen(liikenneympyrät?) että nastoja irtoaa renkaista tavallista enemmän... En tiiä. Mutta se on fakta että yhtään tuulilasia ei ole itseltäni särkynyt sen jälkeen kun siirsin ajoreittini Lahelaan ja Ruotsinkylään(ja mitä muita kyliä tuol nyt oli)..

Toki jos reittiä ei voi vaihtaa, niin sitten se on vain totuttava siihen että lasi napsuu..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Markku J

Ei tiputa lämpöjä itsekseen. Kolme lediä loistaa, kunnes kuski alentaa tehoa. Lienee siinä jonkinlainen termostaatti kuitenkin ylikuumenemissuojana.

skula on oikeassa Tuusulantiestä. Noin se menee, että kivet lentää. Työkavereilla on samat havainnot. Kummasti ne napsahtaa pitkän etäisyydenkin päästä vaikka tie on nyt putsattukin.

Ton-1

Itellä jysähti kans lasiin hyvä kolo juuri ennen 3 viikkoa sitten tehtyä katsastusta, ja moottoritiellä tietenkin, hetki aiemmin oli rekka tullut vastaan, 2-3 sekunttia hiljasta ja sitten präts ! Itselläni mahdollisuus toiseen kulkuväylään (tosi rauhallinen 40 - 60 kmh/h raj. omaava tie), sitä tuli käytettyä aluksi vahvasti, talvella menin motskaria mutta saa olla ja siirryn taas tuolle rauhalliselle, vie työmatkallani n. 5 min. pidemmän ajan.  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Flat

sopivan kokoiset vanteet seikaan, kuka arvaa koon ?

clima

^ 21"?

Sopii muuten tuo mustaoptiikka näköjään A7:aankin, ainakin sivusta katsottuna. Onko kuvaa edestä?

Flat

ei taida olla BO paketti kuitenkaan?

Markku J

Veikkaan 21".

pizza_delivery

^veikkaan et nuo ovat 21".

Ja Markku J, tännepäin tuli Goodyear Eagle F1 assymetric renkaat.  Samat kuin tuossa bemarissa.  Erittäin mukavat ja pitoat riittää vaikka jäällä.  Ja myös aika hiljaset.

tuossapa yksi kuva täälläpäin olevasta yksilöstä  ;) värinä quartz grey.

Flat

näihän se on, 21". harvassa autossa noinkin iso vanne näyttää ihan normaalilta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy