Audi A7

Aloittaja Flat, 08.12.09 - klo:14:06

« edellinen - seuraava »

Markku J

Vakioistuimetkin olisi kiva päästä kokeilemaan - voisi säästyä 5 tonnia, ja sijoittaa ne a-vakkariin ja sporttidiffiin.
Kokeilematta en taida vaihtoa tehdä. Sen verran upeat olivat mukavuusistuimet säädöiltään. Pneumaattiset sivutuet erityisesti vakuuttivat ja havainnollinen säätöjen näyttö kojetaulun monitorissa. Tuota graafista käyttöliittymää noin monipuoliset säädöt jo vaativatkin.

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 23.03.11 - klo:08:46
Vakioistuimien kanssa ei tarvitse pähkäillä liikaa säätöjen kanssa?  :)

Quattro-tourilla ihastelin noita mukavuusistuimia. Olivat todella mainiot, vaikka aika ei antanutkaan myöten säätöjen perusteellisempaan tutustumiseen. Kuten myös koko auto.

Vakiojousituksestakin pidin. Epäilin että josko ajoautossa olisi ollut ilmajousitus, mutta ajattaja vakuutti että ei ollut.

Kyllä vakkari istuimmissakin säätöjä riittää  ;D.  Itse olen auton vain ilmajousilla ajanut ja myyjä vakuutti, että normaalit juoset on kovemmat.

Markku J

Tänään oli odotusajan A7:n luovutuspäivä. Phantom Black A7 20" -vantein  (muu varustelu on vielä epäselvä). Tällainen siis:

Quality

Hienohan se ;). Tuota vannevalintaa ehkä vielä miettisin :D - siis mallin, en niinkään koon puolesta.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Skula

Pienoismallistakin näkee perän epäonnistuneen muotoilun.  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Flat

LainaaPienoismallistakin näkee perän epäonnistuneen muotoilun.
onhan se alakuloinen, mutta kelpasi silti tänne !

kuin kaksi marjaa, A7 ja marina

Markku J

Minusta se on hieno ! Muiden mielipiteistä ei väliä. Hieman erilainen. Ja A5 SB:iin verrattuna pidän sitä jotenkin modernimman ja raikkaamman näköisenä. Makuasioita taas nämä.

Flat

LainaaMinusta se on hieno !

niin minustakin! ehdottomasti.  Mutta geeneihin on ohjelmoitu tuo perän tuijotus/tarkkailu ominaisuus, ja täydellisyyttä etsiessä pitää arvostella jo nähtyä.

Markku J

Flatin kuvaan liittyvä OT:
Myös Marina 1,8 TC oli aikanaan minun toivelistalla, mutta rahani ei siihen silloin nuorena riittänyt edes lähelle. Marinassa TC vaan ei tarkoittanut twin cam'ia vaan twin carb.... Ei ollut mikään menestystuote, mutta lanseerauksen yhteydessä herätti kiinnostukseni, ja kaverillani jopa oli myöhemmin tuo perusmalli isolohkokoneella (1.5) + paljon murheita. Aikanaan se oli kaunis auto - niin se maailma muuttuu yhdenkin ihmisen tarkastelujakson aikana.

Kymmenen vuoden päästä joku naureskelee nykyiselle A7:lle ja ihmettelee, että joku piti sitä hienona valintana v 2011.

Markku J

A7:n "takaikkunalle" ajattelin laittaa tämän Audin originaalin "Rob the Gekkon". Tilasin yhden pojalle ja yhden autoon:

Nudde

Lainaakuin kaksi marjaa, A7 ja marina

:) aika hyvin sanottu, hieno auto toi A7 mutta se perä ei oikein minun silmään istu, ei sitten millään, ehkä siihen tottuu? Suoraan takaapäin hieno, ajelin eilen yhden perässä.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 25.03.11 - klo:20:33
Minusta se on hieno ! Muiden mielipiteistä ei väliä. Hieman erilainen.......
juuri näin. Hieno on A7 minustakin. Mitenkäköhän tuo seiskan perän muotoilu on todella useiden mielestä jotenkin epäonnistunut. Kaiken kaikkiaanhan tuo on mahtavan komea auto, perä mukaanlukien.

Zoob

Mielestäni A7:n perä on onnistunut, hyvin paljon samaa kuin A5 sportbackissä joka mielestäni vielä tyylikkäämpi. Kun aina haukutaan konsernin ja varsinkin volkkarin tylsää ja mielikuvituksetonta muotoilua on hienoa että audi uskaltaa ottaa muotoilussa pieniä riskejä ja "haastaa" katsojan. Uusi A6 sedan on A7:n verrattuna ainakin kuvissa selvästi enemmän varman päälle muotoiltu, kuten volyymimallin pitääkin. Marina ei kyllä A7:sta ihan ensimmäisenä tule mieleen!
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

Skula

Tuo perse jos mikä ei kuulu auton kokonaisuuteen. 'Anteeksi että mä oon olemassa'-perse.

Skula

Mutta siis mielipiteitä kaikki.. Kuten ne finnit..  Voi niitä kauniiksi joku ajatella..

Ja tottuhan sitä finneihinkin.. Sanovat teinit  ;D

Markku J

Minä taas jopa pidän A7:n takaosastosta. Se on erilainen, mutta raikas poikkeus mielestäni.

Nudde

LainaaMinä taas jopa pidän A7:n takaosastosta. Se on erilainen, mutta raikas poikkeus mielestäni.

Juuri näin, jokaisellam on oma maku, ja siksi on hyvä että on monenlaisia autoja. Minuun toi ei oikein iske, sille nyt en vaan voi mitään. (P.S Farkku se olla pitää :) )

Markku J

Näin se on. Skulalle voisin ehdottaa pientä galluppia. Ajetaan automme Järvenpään torille ja annetaan porukan äänestää kumpi on hienompi. Siinähän se sitten selviää aukottomasti.

Nudde

LainaaNäin se on. Skulalle voisin ehdottaa pientä galluppia. Ajetaan automme Järvenpään torille ja annetaan porukan äänestää kumpi on hienompi. Siinähän se sitten selviää aukottomasti.

Mikäs auto Skulalla nyt on?

pizza_delivery

Kyllä.  A7 on täysin onnistunut.  Eikä vain sen takia, että semmoinen n jo tulossa, mutta en olisi alunperinkään tilannut autoa, ellen perästä olisi tykännyt.  Autot on rumia perästä, mutta eipä se aina haittaa.  Mielestäni porsche panameran perä on rumin.
Markku J:  Mistä saisi pehmolelun mallia tuollaisen?

Pitää nyt varmistaa minä päivänä se perhanan auto nyt sit tulee kun ei kuulu.  Mutta muuten erittäin hyvää palvelua antavat.  Buimuri oli korjauksessa niiin tarjosivat kahvia ja hyvää seuraa ja samalla antoivat leikkiä showroomin A7 kanssa ;D.
Mutta ensi kuussa..... :D

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Flat - 25.03.11 - klo:20:06
onhan se alakuloinen, mutta kelpasi silti tänne !

kuin kaksi marjaa, A7 ja marina

En kyllä mitenkään löydä A7:sta Marinaa, vaikkakin toi narina on kohtuullisen hyvässä muistissa ulkonäöllisesti.
A7 on mielestäni näyttävä ilmestys, kun sellaisen liikenteessä bongaa. Jopa niin nätti, että A5 Sp kuihtui seinäruusuksi....

Pertsa

^^jos rumaa perää haetaan niin kyllä minusta se on Passat CC:ssä. Tai sanotaan että se pilaa muuten hienon auton ulkonäön. Todella kummallisen muotoiset takavalot jotka on ihan kuin kuulusivat johonkin toiseen autoon. Etuviistosta CC on todella hieno, takaviistosta näky on enemmän tai vähemmän, no...ei kovinkaan upea. No makuasioitahan nämä eikä niistä voi kuin kiistellä ;)

SciroSJK

Olen ihan samaa mieltä CC:n takavaloista...
Vaikka muuten pidän autoa varsin onnistuneena tuotteena ulkonäöllisesti, ollakseen volkkari  :D

Skula

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 25.03.11 - klo:23:14
Mikäs auto Skulalla nyt on?

Vaikka Audi 100!

Missään vaiheessa en vertaa A7:n muotoja toisiin.. Ilmoitin vain mielipiteeni tuosta perseestä.. Audin A7 ja uusi A6 edustavat sisätiloiltaan(mitä kuvista oon nähny) upeimpia autoja mitä olen pitkään aikaan nähny. A6 on jopa sellainen joka aiheuttaa närää vatsanpohjassa kun en ottanut sitä vakavasti... heti alkuun..

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 25.03.11 - klo:23:29
^^jos rumaa perää haetaan niin kyllä minusta se on Passat CC:ssä. Tai sanotaan että se pilaa muuten hienon auton ulkonäön. Todella kummallisen muotoiset takavalot jotka on ihan kuin kuulusivat johonkin toiseen autoon. Etuviistosta CC on todella hieno, takaviistosta näky on enemmän tai vähemmän, no...ei kovinkaan upea. No makuasioitahan nämä eikä niistä voi kuin kiistellä ;)

Itse taas pidän CCn keulaa vanhanaikaisen ja rumana.  Myös saisi olla elegantimpi kun kerran on CLSn, 6 sarjan ja A7 rinnalla. ;)

Neppis

Mun mielestä A5 SB on tällä hetkellä onnistuneimman näköinen Audi kaikki hintaluokat huomioiden, ellei peräti parhaimman näköinen. A7 ei ole ihan niin onnistunut muotoilultaan.....onneksi, niin voin suht tyytyväisin mielin hieroa kauppoja A6:sta...
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Markku J

pizza_delivery:

Pehmolelut ja A7 -pienoismallin tilasin Audi Dortmundista. Ne ovat vakiokamaa Audi -liikkeissä. Suomen valikoimasta vaan puuttuu tuo "gekko - tyyny" tms. Hiukan halvempia olivat Saksassa. Gekkon tuotenumero on: 4LO 087 500.

Tikka

OT: Mikäs vika Panamerassa oikein on... Minun silmääni ei ole ikinä koskenut sen katsominen, eikä CC:n, mutta 5-sarja GT on kyllä hirveä möhkö. ;)
Makuasioita.

Milloinkas pizza_deliveryn ja Markku J:n autot tulevatkaan??

Markku J

Panamera on livenä, liikenteessä todella vaikuttava ilmestys. Just viikko sitten sellaisen vierellä ruuhkassa ajelin pitkän tovin. En saanut silmiäni irti siitä. Kyllä sen rinnalla seiska kalpenee. Töissä meillä on Bemun GT. Se on aika ruma, mutta tarjoaa hulppeat sisätilat.

Seiskan aikataulusta en ole saanut päivitystä. Myyjä sanoi, että muutosten tekemiselle tilaukseen ei olisi enää paljoa aikaa - taisi vaan hoputtaa minua lisäämään a-vakkarin siihen. Alunperin luvattiin toimitus juhannukseksi.

tn62634

Noista 2000-luvun ns. isoista neliovisista luiskaperistä ehdottomasti hienoin perä on ykköskoppaisessa Mersun CLS:ssa, ihan ilman mersulasejakaan pitämättä. Uudempi kori ei pääse edeltäjän tasolle. Sitten nuo Panamerat ym. roikkuperseet ovat ihan hirveitä.

http://www.seriouswheels.com/pics-2005/2005-Mercedes-CLS-55-AMG-R-Speed-1920x1440.jpg

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy