Audi A7

Aloittaja Flat, 08.12.09 - klo:14:06

« edellinen - seuraava »

Late

Tosiaan tuossa sumuvalojen paikalla nuo tutka sensori vakionopeuden systeemillä ja automaattisella vakionopeuden säätimellä.

Pää tunnistin oikealla ja orja tunnistin vasemmalla.

Taas yö näkökamera tuossa Audin merkissä.

Etuvalojen lamput:
H8-12V-35W
D3S-42V35W

Etuvalojen lamput:
H7-12V-55W
D3S-42V35W

Tai sitten kokonaan LED:llä tehty valoumpio  ;)

Takavalot touteutettu LED lampuilla

Late

Sisävalot A7

Etukattovalo K-12V10W
Meikkipeilivalot C5W-12V5W
Hansikaslokero W5W-12V5W
Jalkatilavalot LED
Peräkonttivalo W5W-12V5W
Takakattovalo 12V6W

Ps. Voisi Audi A7 Sportback (4G) laittaa oman kansion..

Ktk

Niinkuin joku jo sanoikin niin A7:ssä sumarit ovat umpiossa itsessään. Mokkulat siellä alhaalla ovat adaptiivisen vakkarin tutkat (mikäli ko. varuste on autoon ruksattu)

Tupakkivarustuksen ruksaisin itse A7:ään, kun ei mitään maksakkaan. Syynä se että muuten sähköpistoke on paskassa paikassa keskikyynärnojan alla. Pikkaisen epävarman muistikuvan mukaan tuo tupakkiversio toisi pistokkeen myös siihen säilytyslokeron kohdalle vaihdekepin eteen.

Markku J

Hyvä tietää tuo tupakkaversiohomma. Pitääkös sitä sitten adaptiivinen vakkari tilata. Olishan se hieno, mutta taitaa käyttö & hyöty tuota Helsinki - Tuusula -väliä sahatessa aika pieneksi jäädä.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.03.11 - klo:18:40
Hyvä tietää tuo tupakkaversiohomma. Pitääkös sitä sitten adaptiivinen vakkari tilata. Olishan se hieno, mutta taitaa käyttö & hyöty tuota Helsinki - Tuusula -väliä sahatessa aika pieneksi jäädä.

Mielipidekysymys. Itse koen sen pakolliseksi nykyautossa. Sille on käyttöä joka paikassa. Vain jossain keskustoissa liikennevalosta toiseen hypittäessä tuolle ei oikein ole käyttöä.

Toki tuon kanssa ajellessa EI nautita aktiivisesta ajamisesta, eikä puhuta Q-nautiskelusta.

Voisin jopa kuvitella että Markku J tykkäät enemmän aktiivisesta ajamisesta. Itselleni mukavuus ja vaivattomuus ovat avainsanat!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Flat

Kas, täällä tapahtuu ja sattuu.  Markku se taas vaihtaa.....

Hieman hienojen autojen väärinkäytöltä tuo haiskahtaa, mutta mikäs siinä.

Hieman välillä ihmettelen vaihdon motiiveja, koska mitä täältä on lukenut olet ollut aika tyytyväinen jokaiseen autoon, joten mikä saa noinkin ripeeään vaihtosykliin ?  Toive paremmasta vai tyytymättömyys sittenkin ? Vai vaan vaihtelun tarve ? Vai vaan automiehen uteliaisuus ja "paha" tapa ?

Joka tapuksessa onnea taas jälleen kerran uutukaisesta. Ja ne isot vanteet alle, mitä tuolla on vakivanteilla nähnyt seiskoja niin huonolta näyttää. Luulisi seiskan olevan hieman immuunimpi isoille vanteille kuin esim nelosen/viitosen ?

Markku J

Jos ei vaihdon motiivini vielä ole porukoille tullut selväksi, niin ihmettelen. Motiivini on halu kokeilla erilaisia autoja, kyllästyminen vanhaan ja aito kiinnostus tutustua erilaisiin autoihin niissä hintaraameissa, mihin oma budjettini antaa mahdollisuuden. Kaupanteko on kivaa, uuden suunnittelu ja odottelu on kivaa. Sitten homma menee LoCal'in vanhojen ohjeiden mukaan ja alkaa uusi kierros alusta. Harrastus muiden lomassa, tosin aika kallis, mutta tonni kuussa tasoa olen siihen budjetoinut. Välillä menee vähän ylikin...Kivaa on ollut, ja hymyssä suin mennään elämässä eteenpäin edelleenkin A7:aa odotellessa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.03.11 - klo:19:56
Jos ei vaihdon motiivini vielä ole porukoille tullut selväksi, niin ihmettelen. Motiivini on halu kokeilla erilaisia autoja, kyllästyminen vanhaan ja aito kiinnostus tutustua erilaisiin autoihin niissä hintaraameissa, mihin oma budjettini antaa mahdollisuuden. Kaupanteko on kivaa, uuden suunnittelu ja odottelu on kivaa. Sitten homma menee LoCal'in vanhojen ohjeiden mukaan ja alkaa uusi kierros alusta. Harrastus muiden lomassa, tosin aika kallis, mutta tonni kuussa tasoa olen siihen budjetoinut. Välillä menee vähän ylikin...Kivaa on ollut, ja hymyssä suin mennään elämässä eteenpäin edelleenkin A7:aa odotellessa.

Markulla on kyllä asenne kohdallaan, elämästä pitää ottaa ilo irti silloin kun se on mahdollista kun ei täältä mitään saa mukaankaan. Kumpa itselläkin olisi joskus mahdollisuus harrastaa tuossa hintaluokassa :-[
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Hoffi

Hieno peli tosiaan Markku J:lle tulossa, onnittelut siitä. Itselläni nuo motiivit autojen vaihteluille ovat olleet aina aikalailla samanlaiset, sattuneesta syystä vain hiukan harvemmin tapahtuu vaihdot ja myös hintaluokka on aina ollut vähän toinen  :D
Kyllähän se on niin, että autokuume on terveen miehen merkki!
VW Amarok Highline 2,0 TDI 132kW 4MOTION Autom. BMT -13
Audi A8 4.2 quattro -99
Chevrolet Captiva LTZ 2.2D 135 A AWD -12

Markku J

Tuosta aktiivisesta vakkarista vielä kyselen. Itse en ole koskaan moisen kanssa päässyt ajamaan. Nyt olisi mahdollisuus se tilata, mutta 2700 eur on aika kova hinta. Olen tänään pallotellut ajatusta "sporttidiffi tai a-vakkari" - tai ei mitään enää lisää. Jos vakkarin otan, niin budjettini menee jo yli, mutta ehkä sen vielä kestäisi.

Olisiko se oikeasti hyvä tuossa aamun työmatkajonossa Tuusulantiellä ? Pääosin liikenne vetää, kun lähden aikaisin, mutta siinä on nuo Kehä III ja I -liittymät, joiden kohdalla liki pysähdytään - ja tietty muutkin rampit hidastaa. Sitten taas jono lähtee etenemään.

Kotiinpäin ajellessa saan kitkuttaa liki kävelyvauhtia Käpylän Shellille. Toimisiko a-vakkari siinäkin -  tosi hitaassa jonoajossa automaattisesti ?

mho0

Minulla on -06 passatissa aktiivivakkari ja on kyllä tosi käytetty laite. Sitä voi hyvin käyttää tuusula - hki välillä. Toimii ainakin hienosti klaukkala-karaportti välillä :-)

Adaptiivisuus tekee juuri sen, että sitä voi käyttää lähes joka paikassa. A7:ssahan se taitaa olla vielä niin hieno, että jarruttaa auton pysähdyksiin saakka + toiminee ruuhka/ryömintänopeuksissakin, mitä Passatin ei tee (säätö loppuu 30kmh kohdalla).

Käytän aktiivivakkaria usein myös jos on kiire ja meinaa tulla ajettua liian lähelle edellä ajavaa. Vakkari päälle ja pysytään turvallisesti säädetyn etäisyyden päässä edellä ajavasti. Toki malttavaisempi kuski selviää tästäkin ihan kaasujalan käytöllä.

2700.- on kyllä aika jyrkkä hinta, mutta kyllä vehje on ainakin minusta tosi hyvä.

Itse olen kanssa Audia vähän himoinnut Passatin seuraajaksi (A4/A6) ja jos tuon aktiivivakkarin hinta ei olisi noin kova, niin ilman muuta ottaisin. Nyt hinta panee miettimään.

Sportdiffi tulee varmasti, jos Audiin päädyn :-)

mho

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.03.11 - klo:21:01
Tuosta aktiivisesta vakkarista vielä kyselen. Itse en ole koskaan moisen kanssa päässyt ajamaan. Nyt olisi mahdollisuus se tilata, mutta 2700 eur on aika kova hinta. Olen tänään pallotellut ajatusta "sporttidiffi tai a-vakkari" - tai ei mitään enää lisää. Jos vakkarin otan, niin budjettini menee jo yli, mutta ehkä sen vielä kestäisi.

Olisiko se oikeasti hyvä tuossa aamun työmatkajonossa Tuusulantiellä ? Pääosin liikenne vetää, kun lähden aikaisin, mutta siinä on nuo Kehä III ja I -liittymät, joiden kohdalla liki pysähdytään - ja tietty muutkin rampit hidastaa. Sitten taas jono lähtee etenemään.

Kotiinpäin ajellessa saan kitkuttaa liki kävelyvauhtia Käpylän Shellille. Toimisiko a-vakkari siinäkin -  tosi hitaassa jonoajossa automaattisesti ?
Audi A4 3.0 TDI Avant 160 KW Quattro -17
Volvo V60 Polestar Engineered -20
Seat Lean 2.0 TDI 4Drive -18
Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
Ex: Alfa 159 TBi TI -11
Ex: A6 3,0 V6 TDI Avant 180 kW quattro -12
EX: Passat 3.2 Variant -06
Ex: Golf 1.6 Variant -02
...

pizza_delivery

Kotiinpäin ajellessa saan kitkuttaa liki kävelyvauhtia Käpylän Shellille. Toimisiko a-vakkari siinäkin -  tosi hitaassa jonoajossa automaattisesti ?

Kyllä se sporttidiffi olisi parempi.  Itse en tosin ottanut kumpaakaan autoon kun pidän niitä hyödyttömänä.  Ja väriksi ilman muuta Quartz grey  ;)  Myyjä sitä suositteli ja se A8 jonka näin sen värisenä oli todella hieno.

Mietin vaan pitäskö vielä lisätä adaptiiviset valot?  Mitä mieltä olette? ???

mho0

Niin ja unohdin sanoa onnittelut uudesta autosta.
Kävin koeajamassa Hyvinkäällä A7 3.0 TDI:n ja oli sanoinkuvaamattoman upea laite.

Ne kaikki mahdollisiin suuntiin säädettävät confort penkit olivat  suorastaan aivan liian hyvät! Harmi, etten itse ikinä raaski sellaisia hankkia :-(

mho

Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
...

Markku J

Adaptiiviset valot ovat turhake hintaansa nähden, ellei paljon ajele pimeällä. Myyjien suosituksiin minä taas en usko pätkän vertaa. Sen verran hyvin tsekkaan itse varusteiden taustat, että myyjillä en ole kokenut olevan mitään lisättävää.

clima

Adaptiivista vakkaria olen kokeillut kaverin XC60:ssa, hienosti tuo toimii. Edellä ajavan liikkeistä tosin riippuu kuinka mukavaa meno tuolla on: nopeuden muutokset (kaikilla ei valitettavasti ole normi-vakkariakaan) heijastuvat auton ylimääräisinä jarrutteluina. Itse en koeajolla kokenut valaistusta tuosta varusteesta, pitäisi varmaan olla enemmän kokemusta että osaisi tuotakin käyttää "oikein".

Sporttidiffiä olen kokeillut myös koeajolla S4 kanssa, hyvältähän tuo auto tuntui mutta kuinka paljon siinä oli sporttidiffin ansiota?? Tänään omalla autolla aktiivisesti lumisella mutkatiellä ajellessa 40:60 quattro nosti hymyn korviin, olisiko se levinnyt takaraivolle sporttidiffin kanssa (?)  :)

Sinuna harkitsisin tuota ilmajousitusta vaikka se kallis onkin, jotenkin tuntuu että noihin edellä mainittuihin varusteisiin verrattuna voisi antaa vielä enemmän.

Jukes

Onneksi olkoon markku j.lle. Mukava saada takasin sinutkin tänne Audi kerhoon :)
Audi A4 avant quattro 2.0tdi

Markku J

Milloin saat autosi pizza_delivery ? Pikapuoliin kai ? Millä varusteilla tilasit ?

mho0

Kävin huvikseni ajamassa A7:n sekä rauta että ilmajousilla.
Minun makuuni rautajouset olivat selvästi paremman tuntuiset. Siis vähemmän mukavat mutta kertoivat paremmin missä mennään olematta kuitenkaan epämukava.

Ilmajousitus antaa todella mukavan lentävä matto tasaisen menon, mutta se ei ollut minun makuuni.

mho

Sinuna harkitsisin tuota ilmajousitusta vaikka se kallis onkin, jotenkin tuntuu että noihin edellä mainittuihin varusteisiin verrattuna voisi antaa vielä enemmän.
[/quote]
Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
...

clima

Lainaus käyttäjältä: mho0 - 06.03.11 - klo:21:36
Kävin huvikseni ajamassa A7:n sekä rauta että ilmajousilla.
Minun makuuni rautajouset olivat selvästi paremman tuntuiset. Siis vähemmän mukavat mutta kertoivat paremmin missä mennään olematta kuitenkaan epämukava.

Ilmajousitus antaa todella mukavan lentävä matto tasaisen menon, mutta se ei ollut minun makuuni.

Tuota ilmajousitusta olen itse kokeillut kaverin Q7:ssa, siinä mielestäni toimi hyvin. Mitään negatiivista taikamattoefektiä en tuntenut.
Mutta mikäli ilmajousitus on A7:ssa huonompi niin eipä kannattane sitten 4 ke siihen sijoittaa.

Skula

Lainaus käyttäjältä: mho0 - 06.03.11 - klo:21:18
Adaptiivisuus tekee juuri sen, että sitä voi käyttää lähes joka paikassa. A7:ssahan se taitaa olla vielä niin hieno, että jarruttaa auton pysähdyksiin saakka + toiminee ruuhka/ryömintänopeuksissakin, mitä Passatin ei tee (säätö loppuu 30kmh kohdalla).

Omassa CC:ssä se kyllä toimi pysähdykseen asti.

Mutta siis painopisteet itse kullakin missä onkin.

A-Vak luo helppoutta ja mukavuutta ajamiseen. Edessäajavan mukaanhan silloin mennään, mutta ei ainakaan CC:ssä tuo ottanut kovin äkäisesti edessäajavan vauhtiin "kantaa", vaan mukavan hitaasti se reagoi pieniin nopeuden muutoksiin.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.03.11 - klo:21:30
Milloin saat autosi pizza_delivery ? Pikapuoliin kai ? Millä varusteilla tilasit ?

4 alue ilmastointi
19" 10 puolaiset vanteet
MMI navigation
Audi parking plus
3 puolainen sporttiratti monitoimi, nahka, vaihteenvalitsimet
metalliväri
suksipussi
sisäänpäin taittuvat peilit autom. himmenyksellä
7" kuskin värinäyttö
qq1 sisä ja ulkovalopaketti
Visasaarni somistelistat
säilytyslokeropaketti
käännettävä tavaratilan matto
audi music intrface
cd vaihtaja
Ja vielä audi adaptive light mietinnässä.

Auto tosin on tilauksessa jo ja sapuu 23.5. ;)

Adams

^ Hienoa pelejä on tulossa, onnea pizza_delivery ja Markku J  ;D

Markku J: myin A5:n Hollow Spoket pari viikkoa sitten, mutta mites nämä: http://cgi.ebay.de/Original-Audi-21-Felgen-Alufelgen-A8-D4-A5-A7-A6-A4-S8-/310289893399?pt=Auto_Felgen&hash=item483eb80817  ;)

Flat

LainaaMarkku J: myin A5:n Hollow Spoket pari viikkoa sitten, mutta mites nämä: http://cgi.ebay.de/Original-Audi-21-Felgen-Alufelgen-A8-D4-A5-A7-A6-A4-S8-/310289893399?pt=Auto_Felgen&hash=item483eb80817  

jos luonto antaa periksi, niin tuollaiset saisi alta 900EUR, melkein samat :)

http://shop.cerchi-inlega.com/?p=productsMore&iProduct=3166

voisi tuolla säästyneellä vajaalla parilla tonnilla tuohuta jotain muuta, käydä vaikka burgerilla.

edit, nuo adamssin linkkamat olikin ISOT!

Markku J

Minulle on 19" ihan maksimikoko, sen verran mukavuudenhaluinen olen.

Taitaa olla sama replica kotimaastakin saatavilla, mikä oli tuossa Flat'in linkissä:
http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/11070/REPLICA+B820-8.5x19-5x112-et35/

Audin ilmajousista vielä sen verran, että ei niillä varmastikaan mitään taikamattofiilistä saa citikan kaasunestejousituksen tapaan, kun kyseessä on vain ilmanpaineella säädettävät iskarit. Jouset tuossakin kaiketi ovat normaalit rautajouset - eikö vaan ?

LS

Menee vähän mutuksi, mutta ex-Touaregissani oli ilmajousitus, ja ei siinä ainakaan mitään näkyviä kierrejousia ollut. Kaikki jousituskomponentit olivat sellaisissa vankan näköisissä ilmaiskareissa.

Edit: Vähän Googlausta ja tuollaisessa ilmajousessa "air spring damper" ei minun mielestä näytä olevan mitään rautajousia. Erona Touaregiin, takajousitus näyttää vain olevan erillisillä iskunvaimentimilla ja ilmajousella.

http://www.netcarshow.com/audi/2011-a7_sportback/1024x768/wallpaper_c0.htm

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 07.03.11 - klo:07:58
Minulle on 19" ihan maksimikoko, sen verran mukavuudenhaluinen olen.

Taitaa olla sama replica kotimaastakin saatavilla, mikä oli tuossa Flat'in linkissä:
http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/11070/REPLICA+B820-8.5x19-5x112-et35/

Jos ei pieni ihottuma yhdessä vanteessa haittaa, niin: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2914.msg83738;topicseen#new
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku J

OK, olin väärässä ilmajousien suhteen sitten. Luin esitteestä vain ilmasäätöisistä iskareista, eikä siinä puhuttu jousista mitään.

Nuo vix -nimimerkin hollow spoket ovat aika kalliit. Samalla hinnalla saa uudetkin renkaineen, kun viitsii kotimaan ulkopuolelta katsella.

MTu

Ã,,äni adaptiiviselle vakkarille! Meikäläinen ainakin ajelee kevyessä ruuhkassa aamuin illoin työmatkat, ja olen tasan kyllästynyt manuaalikaasulla turvavälin pitämiseen - ja perinteistä vakionopeudensäädintäkään ei viitsi käyttää kun jono muuttelee nopeuttaan koko ajan. Passatissa ACC:n pitäis DSG:n kyljessä toimia pysähdyksiin asti, kokeilemaan sitä en Pasuunassa ole päässyt mutta tilasin kuitenkin. Volvossa pelitti automaattilaatikon kanssa ihan mukavasti täyspysäytykseenkin. Pari koeajoa tommosella riitti vakuuttamaan että se on ihan meikäläistä varten tehty. Passattiin tosin maksoi vain 1200e ja rapiat. :)
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

Late

A7 vanteet ja niiden ET-luvut:

4G8 601 025 H "7J x 17 ET25" talvivanteet
4G8 601 025 K "8J x 19 ET26" talvivanteet

4H0 601 025 "8J x 17 ET30"
4G8 601 025 A "8,5J x 18 ET32"
4G8 601 025 B "8,5J x 19 ET32"
4G8 601 025 C "8,5J x 19 ET32"
4H0 601 025 R "9J x 19 ET32"
4G8 071 499 "8J x 19 ET26"
4H0 601 025 AA "9J x 20 ET37"
4H0 601 025 AB "9J x 20 ET37"
4H0 601 025 T "9J x 20 ET37"
4H0 601 025 AE "9J x 20 ET37"
4H0 071 490 "9J x 20 ET37"

rob-s

LainaaSamalla hinnalla saa uudetkin renkaineen, kun viitsii kotimaan ulkopuolelta katsella.

Itse ostaisin todennäköisesti ne Ebay:n 19" A7 S-line vanteet renkaineen mistä oli juttua viikonloppuna.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy