ID4 GTX R21 vannekoot

Aloittaja kivenpyörittäjä, 16.01.26 - klo:11:45

« edellinen - seuraava »

kivenpyörittäjä

Miten muut on ratkaisseet. Itse on päästävä liikkeelle kelillä kuin kelillä ja asun korvessa mäen takana, niin en lähde muilla kuin nastoilla pelaamaan.
Talvirenkaat menee uusiksi ja vaikuttaa että 235/45R21 ja 255/40R21 onkin haastavaa löytää nastarengasta. Vanteethan on puoli tuumaa eri levyiset.
Ehdotuksena rengaspuodista on sekä eteen että taakse 245/45R21 kumit tai sekä renkaiden että vanteiden vaihto. Sentin ero leveydessä ei kuulosta pahalta vaikka vanteissa on eri leveydet. Myöskään halkaisijassa ei liene kuin 0,9 tai 1,7 ero.
Itse kuvittelisin että tuo on toimiva ratkaisu vai pitäisikö hälytyskellojen soida. Ei tuo varmaan sekoita mitään antureitakaan, lähes tuon verran rengas kuluukin ajan mittaan.

kivenpyörittäjä

Ei perkule. Oikeastihan siellä on 255/50 R19 ja 235/55 R19 talvella alla. Hyvä kun vielä tarkastin. Vähän kapeammat saisi olla, mutta nuo vanteet nyt löytyy niin tuolla mennään.

Daatta

Ne on tosiaan eri levyiset, ei voi kierrättää renkaita edestä taakse.

ID.4 19" OEM vanteet on saman levyiset, 20 ja 21 ei.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Jultsu

Onko joku oikeasti asentanut leveämmät vanteet / kumit eteen ja todennut että auton käytös muuttuu huomattavasti (heikompaan suuntaan), vai onko tämä taas näitä esson baarin totuuksia mitä foorumeilla on toisteltu viimeiset pari-kolme vuosikymmentä (ja esson baarin loosseissa vielä sitä aiemmin) ilman että kenelläkään on mitään omakohtaisia kokemuksia jakaa aiheesta?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Eekolffi

Ei kyllä oikeasti ole mitenkään tarkkaa. Olen ajanut ID4/5 myös ID3 renkailla ja hyvin toimii (näyttää kyllä idioottimaiselta). Myös Golfilla ID3 renkailla ja Passatilla ID3 edessä ja ID4/5 takana.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy