Skoda Octavia hb, 1.8TSI Elegance -11

Aloittaja Karvis, 01.06.11 - klo:18:22

« edellinen - seuraava »

Karvis

Eka 15tkm alkaa olla mittarissa joten tänään käytiin ensimmäisen kerran huollossa, öljynvaihto+huoltovälin koodaus kiinteäksi. Samalla uusittiin takuuseen kuskinpuoleinen kiveniskuteippi takapyörän kaareen, oli alkanut hiukan repsottamaan alanurkasta.
Öljyäkään ei nyt ole tarvinnut lisäillä tuon alkuepisodin jälkeen, joten kaipa se vain on ranttu tutkailtava siitä tikusta.

Varsin huoletonta menoa siis, paljon harvemmin vierailtu huollossa kuin Yetin kanssa :D(kop,kop)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 23.03.12 - klo:11:50
Varsin huoletonta menoa siis, paljon harvemmin vierailtu huollossa kuin Yetin kanssa :D(kop,kop)

Hyvä!  ;D Kyllähän tuota Yetin kanssa sait jo oman osasi huollossa käydä, vaikkakin se taisi auttaa myös muita Yetistejä (mm. ovenkahva episodi)?
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Hannes

On tullut seurattua tätä kun itselle on tulossa samalla tekniikalla Octavia combi ihan näillä näpeillä pitäis alkaa olemaan auto Suomen kamaralla.

Siis tuo öljy...onko tuo nyt kuluttanut öljyä niin että sitä on joutunut lisätä vai onko se lisäys tarve ollut vain siksi että tikkua on luettu hieman väärin ja öljyä on sitten lisätty ehkä liikaakin, kyllähän se ylimäärisen öljyn pois polttaa.

Onko tuo moottori ja manuaali laatikko noin käytännössä osoittautunut mukavaksi yhdistelmäksi??


Karvis

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 23.03.12 - klo:17:45
On tullut seurattua tätä kun itselle on tulossa samalla tekniikalla Octavia combi ihan näillä näpeillä pitäis alkaa olemaan auto Suomen kamaralla.

Siis tuo öljy...onko tuo nyt kuluttanut öljyä niin että sitä on joutunut lisätä vai onko se lisäys tarve ollut vain siksi että tikkua on luettu hieman väärin ja öljyä on sitten lisätty ehkä liikaakin, kyllähän se ylimäärisen öljyn pois polttaa.

Onko tuo moottori ja manuaali laatikko noin käytännössä osoittautunut mukavaksi yhdistelmäksi??

Ei tuosta öljynkulutuksesta ole oikein varmuutta, tikkua on kyllä luettu oikein :-\ 1.5 litraa olen lisännyt mutta tässä hiukan ennen öljynvaihtoa tarkastelin öljymäärää ja oli melkein alarajassa, en kuitenkaan lisännyt kun maahantuoja sanoi ettei tikkuun ole luottamista vaan kehotti odottamaan valon syttymistä, seuraavana päivänä sitten öljyä olikin yli puoli välin ::) Otappa tuosta sitten selvää...

Moottori&laatikko yhdistelmä on erinomainen. Voimaa on tarjolla riittävästi ja ohitukset on helppoja suorittaa, voi ohittaa rennosti kuutosella vain kaasua lisäämällä tai sitten rivakasti nelosella. Kulutus pysyy kuitenkin kohtuullisissa lukemissa. Tykkään kyllä kovasti :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Hannes

Minkä merkkisillä renkailla nämä Skodat tulee, meinaan vaan että tuo paljon puhuttu rengasmelu hieman pelottaa ja renkailla on varmaankiin todella suuri vaikutus meluun.

Onko nuo alkuperäis renkaat aivan susi luokkaa??

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 23.03.12 - klo:18:22
Minkä merkkisillä renkailla nämä Skodat tulee, meinaan vaan että tuo paljon puhuttu rengasmelu hieman pelottaa ja renkailla on varmaankiin todella suuri vaikutus meluun.

Onko nuo alkuperäis renkaat aivan susi luokkaa??

Mulla tuli Good Yearin Exellenceillä ja myös Continentalia on näkynyt, siis normi 15" kokoisena. 17" on tainnut olla aika usein Bridgestonea.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Dumlir

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 23.03.12 - klo:18:28
Mulla tuli Good Yearin Exellenceillä ja myös Continentalia on näkynyt, siis normi 15" kokoisena. 17" on tainnut olla aika usein Bridgestonea.
Oma RS tuli Dunlopeilla. Vaihtoon meni kyl 100km jälkeen ni ei osaa melusta oikein sanoa mitään.
Skoda Octavia RS TSI -2011

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 23.03.12 - klo:18:22
Minkä merkkisillä renkailla nämä Skodat tulee, meinaan vaan että tuo paljon puhuttu rengasmelu hieman pelottaa ja renkailla on varmaankiin todella suuri vaikutus meluun.

Onko nuo alkuperäis renkaat aivan susi luokkaa??
Ed.1.4TSI Combi tuli 15" Conteilla,olivat hyvät ja hiljaiset renkaat Ocuun. RS taisi tulla 17" Bridgestoneilla.Ne on vähän äänekkäämmät,selittyy isommalla koolla.
Hb:ssa ääni tulee enemmä kontin kautta,aikomus kesällä vähän lisätä eristettä.

Karvis

Tulipa huomattua että öljyn lämpötilanäyttö ei toimi, näytössä vain 3 viivaa kuten kylmänäkin. Pelasi ennen öljynvaihtoa mutta ei enään, en ole varma lakkasiko toimimasta heti huollon jälkeen vai vasta myöhemmin :-\ Mitenhän tuo on toteutettu, voisiko olla että öljyjä vaihtaessaan sössivät jonkun johdon irti?

Huomenna varaillaan sitten aikaa ensimmäiselle ylimääräiselle varikkopysähdykselle :-[
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Karvis

Tohtorissa vierailtu ja öljyn lämpötila-anturi on viallinen, antaa lukemia mutta näyttää kokoajan niin vähän ettei mittari ala näyttämään mitään. Ensiviikolla vaihtavat uuden.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Karvis

Tänään vaihdettu uusi anturi ja näyttö ei toimi edelleenkään, saivat sitten selvitettyä ettei sen kuulukkaan toimia kun käytössä on kiinteä huoltoväli :P

Öljyn lämpöä eikä muitakaan öljyn tietoja seurata kiinteällä välillä joten lämpötilatietoa ei saa ulos edes Maxi-DOTin näytölle, oli yrittäneet koodata lämpötilanäytön päälle mutta antaa sitten herjaa väärästä huoltovälistä. Onneksi kyseessä ei nyt ole mikään mahdottoman tärkeä tieto.
Olisi vain mukava kun tuollaiset asiat tiedettäisiin huollossa jo muutenkin, tuli kaksi aivan turhaa visiittiä huoltoon :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Karvis

Perjantaina Oculla tuli ensimmäinen vuosi täyteen, kilometrejä ehti kertyä mittariin hiukan reilu 18400 kappaletta. Varsin huoletonta menoa on eka vuosi ollut, ainoa varsinainen "vika" on ollut toisen puolen kiveniskuteippi joka uusittiin 15tkm huollossa. Öljyn lämpötila-anturin vaihtaminen oli turha tietämättömyydestä johtunut toimenpide.

Ja pieni päivityskin tuli tänään komentokeskuksen puolelle :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

TSIoctavia

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 11.04.12 - klo:15:25
Tänään vaihdettu uusi anturi ja näyttö ei toimi edelleenkään, saivat sitten selvitettyä ettei sen kuulukkaan toimia kun käytössä on kiinteä huoltoväli :P

Öljyn lämpöä eikä muitakaan öljyn tietoja seurata kiinteällä välillä joten lämpötilatietoa ei saa ulos edes Maxi-DOTin näytölle, oli yrittäneet koodata lämpötilanäytön päälle mutta antaa sitten herjaa väärästä huoltovälistä. Onneksi kyseessä ei nyt ole mikään mahdottoman tärkeä tieto.
Olisi vain mukava kun tuollaiset asiat tiedettäisiin huollossa jo muutenkin, tuli kaksi aivan turhaa visiittiä huoltoon :-\

Merkillistä. Omaan Octaviaan koodautin myös kiinteän huoltovälin ja kyllä siinä moottoriöljyn lämpötilan näkee ajotietokoneesta. Tiedä sitten onko moottorikohtaisia eroja, koska tossa mulla on 1.2TSI.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: TSIoctavia - 05.06.12 - klo:12:33
Merkillistä. Omaan Octaviaan koodautin myös kiinteän huoltovälin ja kyllä siinä moottoriöljyn lämpötilan näkee ajotietokoneesta. Tiedä sitten onko moottorikohtaisia eroja, koska tossa mulla on 1.2TSI.

Voi olla että siinä on eroja eri moottorien välillä, Maxi-DOTista ruksin lämpötilanäytön pois näkyvistä niin ei ole viivat siinä kummittelemassa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

MitsuT

hyvänäkönen pyörähän toi on :)  nyt taitaa olla kohtuu suorassakin.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: MitsuT - 05.06.12 - klo:19:41
hyvänäkönen pyörähän toi on :)  nyt taitaa olla kohtuu suorassakin.

Joo kyllä se nyt on aikalailla suorassa, suoremmassa kuin orkkisruori tehtaan jäljiltä :) Hienosäätö pitäisikin sitten tehdä kulmien säädössä, sitten joskus.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 04.06.12 - klo:21:14
Perjantaina Oculla tuli ensimmäinen vuosi täyteen, kilometrejä ehti kertyä mittariin hiukan reilu 18400 kappaletta. Varsin huoletonta menoa on eka vuosi ollut, ainoa varsinainen "vika" on ollut toisen puolen kiveniskuteippi joka uusittiin 15tkm huollossa. Öljyn lämpötila-anturin vaihtaminen oli turha tietämättömyydestä johtunut toimenpide.

Ja pieni päivityskin tuli tänään komentokeskuksen puolelle :)

Kannattaa päivittää vielä tuo navin johto kojelaudan päädyn sulakerasiaan ja siitä ylös, olisi melko paljon tyylikkäämpi kuin tuo mato kiemurtelemassa kojelaudalla.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 05.06.12 - klo:21:01
Kannattaa päivittää vielä tuo navin johto kojelaudan päädyn sulakerasiaan ja siitä ylös, olisi melko paljon tyylikkäämpi kuin tuo mato kiemurtelemassa kojelaudalla.

Jep, tässä olet täsmälleen oikeassa...kun vain saisi aikaiseksi :-\ Taidampa laittaa tarpeet samontein tilaukseen niin tulee sekin tehtyä.

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.06.12 - klo:19:52
Joo kyllä se nyt on aikalailla suorassa, suoremmassa kuin orkkisruori tehtaan jäljiltä :) Hienosäätö pitäisikin sitten tehdä kulmien säädössä, sitten joskus.

Kävin heittämässä pidemmän lenkin tuossa ja kyllä se ratti on nyt täysin suorassa, ei tarvetta minkäänlaiseen hienosäätöön :D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Pete-69

Black Magic Skoda Octavia RS 2.0 TDI HB 2010, tuned by Kopacek/SuperSkoda & SkodaTeile

TPi

Hienosti istuu uusi ratti Octaviaan! Ja tuossa RSn nahkaratissa on todella iso ero alkuperäiseen muovirattiin. Tosin Karviksella taisi olla nahkaratti Elegancen myötä, mutta silti varmasti mukava päivitys  :)

Karvis

#140
Lainaus käyttäjältä: TPi - 06.06.12 - klo:10:39
Hienosti istuu uusi ratti Octaviaan! Ja tuossa RSn nahkaratissa on todella iso ero alkuperäiseen muovirattiin. Tosin Karviksella taisi olla nahkaratti Elegancen myötä, mutta silti varmasti mukava päivitys  :)

Joo kyllä tuo oli varsin mukava päivitys, kivan näköinen ja kyllähän tuo ruori istuu huomattavasti paremmin käteen kuin se orkkis 4-puolainen. Alkuperäinenkin ratti oli nahkaa, mutta minusta tuossa RS:n ratissa nahka on jotenkin parempaa/paksumman oloista kuin Elegancen vakiossa.

Nyt olisi 4-puolainen nahkaratti jouten jos soku haluaa päivittää vaikkapa Ambienten ratin parempaan versioon ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Hannes

Joo onhan tuo ratti elegance varustellussa autossa aika hyvä ja jos jotain tuohon voisi toivoa saisi se olla hieman paksumpi.


Esiintyykö Karvis sulla kun auto käy tyhjäkäyntiä niin aina välillä  sellainen värähdys niinkuin moottorissa tulisi sytytyskatkos, kierroslukumittarissa tuo katkos ei näy mutta tuntuu perstuntumalla, onko tuo normaalia???

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 07.06.12 - klo:08:55
Joo onhan tuo ratti elegance varustellussa autossa aika hyvä ja jos jotain tuohon voisi toivoa saisi se olla hieman paksumpi.


Esiintyykö Karvis sulla kun auto käy tyhjäkäyntiä niin aina välillä  sellainen värähdys niinkuin moottorissa tulisi sytytyskatkos, kierroslukumittarissa tuo katkos ei näy mutta tuntuu perstuntumalla, onko tuo normaalia???

En ole kyllä huomannut tuollaista värähtelyä, sopivalla kelillä kylmäkäynnistyksen jälkeen käynti saattaa olla hetken hiukan epämääräistä mutta se liittynee siihen katin lämmittelyyn. Lämpinä käy tasaisesti.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Hannes

Värähtely on juurikin samanlaista kun tuo moottorin käynistyksessä kylmänä mutta kun moottori on saavuttanut käyntilämpötilan niin tuo värähtely on huomattavasti laimeampaa mutta kyllä sen justiin huomaan niin että siihen kiinnittää huomion,  värähdykset tulee myös harvemmin

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 07.06.12 - klo:10:34
Värähtely on juurikin samanlaista kun tuo moottorin käynistyksessä kylmänä mutta kun moottori on saavuttanut käyntilämpötilan niin tuo värähtely on huomattavasti laimeampaa mutta kyllä sen justiin huomaan niin että siihen kiinnittää huomion,  värähdykset tulee myös harvemmin


2.0 TSI tekee myös tätä samaa.huollossakin asiasta mainitsin,mutta eivät asiaa juuri noteeranneet....

Hannes

Ajattelin että jos flekti lähtee pyörimään tai joku semmoinen aiheuttaa tuon värähdyksen mutta en ole vielä sen kummemmin asiaa tutkinut josko tuon aiheuttaisi joku moottorin normaali toiminto??

Karvis

Tuli tekaistua kesäsiivous pirssille ja samalla huomattu että kuskin jalkatilan kangasmatto on antautunut 1v/18500km ajoilla, puhki on :-\ Mahtaakohan takuu koskea myös mattoja vai joudunko ostamaan uuden satsin ???
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

clacson

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 08.06.12 - klo:23:30
Tuli tekaistua kesäsiivous pirssille ja samalla huomattu että kuskin jalkatilan kangasmatto on antautunut 1v/18500km ajoilla, puhki on :-\ Mahtaakohan takuu koskea myös mattoja vai joudunko ostamaan uuden satsin ???
Takuuhan ei kata "normallia" kulumista, liejkö sitten vuosi "normaali" käyttöikä. Jotenkin tuntuu kuukauden käytön jälkeen Yetissäkin, ettei kangasmatot kovin kummoisia ole. :o Citikassa ei edes koko kesän jälkeen olleet noin surkean nuhjuiset näköiset kuin jo nyt. Täytyy kesän jälkeen katsoa tilanne ja tilata ehkä uudet täältä: http://www.matten-online.nl/webshop/index.php  8)
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

topias

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 08.06.12 - klo:23:30
Tuli tekaistua kesäsiivous pirssille ja samalla huomattu että kuskin jalkatilan kangasmatto on antautunut 1v/18500km ajoilla, puhki on :-\ Mahtaakohan takuu koskea myös mattoja vai joudunko ostamaan uuden satsin ???

motonetistäkin löytyy mallikohtaisia mattosarjoja hintaan 34.90e. golffin sarjassa on vahvike kaasujalan kohdalla.
ocun osanumero 40-0081

MjK

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 08.06.12 - klo:23:30
Tuli tekaistua kesäsiivous pirssille ja samalla huomattu että kuskin jalkatilan kangasmatto on antautunut 1v/18500km ajoilla, puhki on :-\ Mahtaakohan takuu koskea myös mattoja vai joudunko ostamaan uuden satsin ???
Toyotassa meni kahdessa vuodessa/30tkm puhki niin sain varaosatiskiltä uudet.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy