Skoda Octavia hb, 1.8TSI Elegance -11

Aloittaja Karvis, 01.06.11 - klo:18:22

« edellinen - seuraava »

njs

Lainaus käyttäjältä: MOIO - 29.07.11 - klo:09:40
Olen itse ajanut nyt noin 3600 km ja juuri kun tarkistin, huoltoon olisi 27300 km jälellä eli peräti 900 km yli sen 30000?? Musta tämä huoltoon jäljellä oleva kilometrimäärä on kasvanut siitä, mitä se aikaisemmin jossain vaiheessa oli.. Mistäköhän johtuu.

Talvella mulla näytti jopa alle 29000km lukemia kovilla pakkasilla, mutta nyt ajettu n. 27tkm ja huoltoon lähes 4000km eli lähes 31000 km mentäisiin ennen ekaa huoltoa.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Karvis

Huoltoon ehdottelee ~31tkm kohdilla, tämä toki tullenee muuttumaan lyhyempään suuntaan kun talvi koittaa ja ajot muuttuu pätkäpyörittelyksi.
Tänään päätin tarkastaa öljytkin ja lähes alarajassahan sitä oltiin :o 7,5dl valuttelin korruptiopurkista Castrollia koneeseen ja pinta oli ~ylärajassa, mittarissa 3900km. Aika paljon sitä on kyllä mennyt, toivottavasti asettuu kilometrien myötä :-\ Muutoin meno on ollut mukavaa ja huoletonta.

Ikkunat on tummennettu mutta tolppateippauksien vuoksi autoa ei ole saanut pestä viikkoon, laitetaan nyt kuitenkin kuva paskaisesta autosta töllisteltäväksi.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 29.07.11 - klo:16:28
Huoltoon ehdottelee ~31tkm kohdilla, tämä toki tullenee muuttumaan lyhyempään suuntaan kun talvi koittaa ja ajot muuttuu pätkäpyörittelyksi.
Tänään päätin tarkastaa öljytkin ja lähes alarajassahan sitä oltiin :o 7,5dl valuttelin korruptiopurkista Castrollia koneeseen ja pinta oli ~ylärajassa, mittarissa 3900km. Aika paljon sitä on kyllä mennyt, toivottavasti asettuu kilometrien myötä :-\ Muutoin meno on ollut mukavaa ja huoletonta.

Ikkunat on tummennettu mutta tolppateippauksien vuoksi autoa ei ole saanut pestä viikkoon, laitetaan nyt kuitenkin kuva paskaisesta autosta töllisteltäväksi.

Mikäs tummenus laitoi?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 29.07.11 - klo:17:26
Mikäs tummenus laitoi?

Takalasi on Llumarin 15 ja takasivut 20, tummuudeltaan aika sopivat.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ATM

Todella siisti tuli. Jotenkin on päähän nyt iskostunut se että nuo pilarit vaativat tummennuksen. Ne vain kuuluu olla sellaiset ja nyt ne on hyvät. Slamitin LED-takavalot polttelee kovasti valkoiseen kiesiin... Mites siellä on asian laita?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: ATM - 29.07.11 - klo:20:21
Slamitin LED-takavalot polttelee kovasti valkoiseen kiesiin... Mites siellä on asian laita?

En ole oikein ihastunut noihin LED-takavaloihin, ei siis pelkästään nuo ko. valot vaan ihan yleensäkkään, joten ei ole erityisemmin poltetta havaittavissa. Ja noitahan ei taida saada kuin Combiin?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakeside

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 29.07.11 - klo:17:34
Takalasi on Llumarin 15 ja takasivut 20, tummuudeltaan aika sopivat.

Jo vain näyttää hyvältä tummennetun b-pilarin kanssa. Se on loppujen lopuksi hyvin pienistä yksityiskohdista kiinni tuo auton tuunaus (ja toisaalta vähästä se voi olla kiinni, kun menee jo överiksi). Makuasioita nämä tietenkin. Oletko alustaa madaltanut, kun perä näyttää hiukan normaalia matalammalta?
Opel Grandland 1.2 Enjoy AUT (2018)
Seat Mii 1.0 Style AUT (2014)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Lakeside - 29.07.11 - klo:23:28
Jo vain näyttää hyvältä tummennetun b-pilarin kanssa. Se on loppujen lopuksi hyvin pienistä yksityiskohdista kiinni tuo auton tuunaus (ja toisaalta vähästä se voi olla kiinni, kun menee jo överiksi). Makuasioita nämä tietenkin. Oletko alustaa madaltanut, kun perä näyttää hiukan normaalia matalammalta?

Itse kans tykkään tuosta mustaksi teipatusta B-pilarista tummennuksen yhteydessä, jotenkin se korin värinen pilari rikkoo ikkunalinjaa liiaksi.

Ei ole alustaa madallettu, taitaa tuo paikka olla sellainen että takapää painui hiukan alas kun auton jäi käsijarrun varaan ja lisäksi kontissa on useampi kymmenen kiloa RC-roinaa :D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tlindstr

Erittäin hyvin sopii teipattu B-pilari sekä tummennetut takaikkunat ocuun. Todella positiivinen muutos :)

Eikä autoasi voi kuvien perusteella mitenkään paskaseksi kutsua ;)
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

RTWteam

Tummennuksien jälkeen tätä autoahan joutuu jo "varomaan".  ;D  ;) Hiano on.

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 29.07.11 - klo:16:28Tänään päätin tarkastaa öljytkin ja lähes alarajassahan sitä oltiin :o 7,5dl valuttelin korruptiopurkista Castrollia koneeseen ja pinta oli ~ylärajassa, mittarissa 3900km. Aika paljon sitä on kyllä mennyt, toivottavasti asettuu kilometrien myötä :-\
Tarttiskohan sitä itekin nostaa tikkua, kilometrejä kuitenkin "jo" about 5500...

Huoltoon pyytelee tällä hetkellä 340 päivän ja 16700 km kuluttua. Pätkäajo verottaa väkisinkin, päivät täyttynee ennemmin kuin metrit.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 31.07.11 - klo:20:18
Tarttiskohan sitä itekin nostaa tikkua, kilometrejä kuitenkin "jo" about 5500...

Huoltoon pyytelee tällä hetkellä 340 päivän ja 16700 km kuluttua. Pätkäajo verottaa väkisinkin, päivät täyttynee ennemmin kuin metrit.

Kyllähän niitä on hyvä aina seurata että oppii auton tavat, itse ruukaan varsinkin uuden auton kohdalla katsella öljyjä hiukan useammin. Eka tarkastuksessa öljyt oli ylärajassa, silloin tosin kilometrejä taisi olla vasta tuhannen pintaan.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 31.07.11 - klo:20:57
Kyllähän niitä on hyvä aina seurata että oppii auton tavat, itse ruukaan varsinkin uuden auton kohdalla katsella öljyjä hiukan useammin. Eka tarkastuksessa öljyt oli ylärajassa, silloin tosin kilometrejä taisi olla vasta tuhannen pintaan.
Joskus vuosituhannen alkuvuosina ostin uutena Mersun Viton. Tuolloin huoltoneuvoja "opasti", ettei öljytikkua kannata edes nostella, koska se on valmiiksi väärän pituinen. Öljytason merkkivalon alkaessa vilahdella ehtii vielä hyvin lisätä ainetta. Tuon jälkeen on tullut pääasiassa luotettua siihen, että auto itse osaa kertoa kaipaavansa lisää liukastetta ;D

Toistaiseksi harakireiltä on vältytty...

wolf6

Kylläpä vaikuttaa paljon tummennukset auton ulkonäköön :) Kannatti tummennuttaa nuo pilaritkin.
A3 Premium

Skoda Octavia 1.2T

Lainaus käyttäjältä: ATM - 29.07.11 - klo:20:21
Todella siisti tuli. Jotenkin on päähän nyt iskostunut se että nuo pilarit vaativat tummennuksen. Ne vain kuuluu olla sellaiset ja nyt ne on hyvät. Slamitin LED-takavalot polttelee kovasti valkoiseen kiesiin... Mites siellä on asian laita?

Ei taida ledejä saada (ainakaan mainitsemiasi) kuin farkkuun? Vai?
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

ATM

#75
Ei taida saada täältä...  ::) Jäi vain niin tuoreeltaan muistiin kun Kiinassa oli kaikissa Octavioissa LEDit (myös HB), enkä tarkistanut tarjontaa sen tarkemmin.

diezel

Pakko tulla hieman kyselemään noista autosi tummennuksista tänne tallin puolelle.

Mitenkäs nuo sivuikkunoiden tummennukset, onko kalvo jätetty hieman vajaaksi (näkyy vain ikkuna auki) vai onko ihan ylös asti?

Onko takalasissa "rasterointia" reunoilla, miten kalvo asettui siihen? Näkyvätkö vaaleina kohtina?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: diezel - 05.08.11 - klo:21:05
Pakko tulla hieman kyselemään noista autosi tummennuksista tänne tallin puolelle.

Mitenkäs nuo sivuikkunoiden tummennukset, onko kalvo jätetty hieman vajaaksi (näkyy vain ikkuna auki) vai onko ihan ylös asti?

Onko takalasissa "rasterointia" reunoilla, miten kalvo asettui siihen? Näkyvätkö vaaleina kohtina?

Sivuikkunoissa kalvo on ihan reunaan asti, eli ikkuna avattuna ei näy minkäänlaisia rajoja. Takalasissa on juurikin tuollainen rasterikuvio ja kyllähän se näkyy hieman vaaleana siitä, sille ei lienee paljon ole tehtävissä. Viron pojat tosin mainostaa tekevänsä tummennuksen siten ettei niitä vaaleita kohtia näy, mutta en tiedä kuinka ne sen tekee koska täällä en ole nähnyt kenenkään saaneen sellaista edes kokeneilta ammattilaisilta :-\ http://www.ravolar.ee/?lang=est&section=4
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

clima

Minkäs näköistä tuollainen rasterointi on, onko sulla siitä kuvia?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: clima - 05.08.11 - klo:21:22
Minkäs näköistä tuollainen rasterointi on, onko sulla siitä kuvia?

Tässä kuva tuolta eestin sivuilta, tosin ei se minulla ole aivan noin selvän näköinen joten tuossa on ehkä hieman mainosprobagandaa mukana. Voisin huomenna napata kuvan miltä se mulla näyttää, tummennukset laittoi yksi Rovaniemen kokeneimmista tummentajista.

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 29.07.11 - klo:16:28Ikkunat on tummennettu mutta tolppateippauksien vuoksi autoa ei ole saanut pestä viikkoon, laitetaan nyt kuitenkin kuva paskaisesta autosta töllisteltäväksi.

Paskainen??



No joo, näppärän näköinen peli tämäkin ja varmasti sporttisemman tuntuinen kuin Yeti oli. :) Tummennukset ja pilarien teippaukset sopii kyllä mainiosti ulkonäköön, maskin kromilistan maalaisin tästäkin korinväriin. ;)

Thumbs up!
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 12.08.11 - klo:00:05
Paskainen??



No joo, näppärän näköinen peli tämäkin ja varmasti sporttisemman tuntuinen kuin Yeti oli. :) Tummennukset ja pilarien teippaukset sopii kyllä mainiosti ulkonäköön, maskin kromilistan maalaisin tästäkin korinväriin. ;)

Thumbs up!

Oli se tuossa kuvassa aika paskanen :P

Maskinkehystä ei todellakaan maalata, se on ruma.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 29.07.11 - klo:16:28
Tänään päätin tarkastaa öljytkin ja lähes alarajassahan sitä oltiin :o 7,5dl valuttelin korruptiopurkista Castrollia koneeseen ja pinta oli ~ylärajassa, mittarissa 3900km. Aika paljon sitä on kyllä mennyt, toivottavasti asettuu kilometrien myötä :-\

Mittarissa 4300 ja risat, öljyjen tarkastus tuotti tulokseksi öljyjen lisäystarpeen, oli lähes alarajassa. Lisäsin tuosta lahjuspurkista loput 2,5dl ja öljyt nousi vajaa puoliväliin, pitänee kotona laittaa hiukan lisää jotta näkee paljonko sitä lopulta on mennyt :'(
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

MOIO

Mulla oli öljytaso aikalailla siinä keskivaiheilla sitä tikun "karheaa" aluetta kun mittarissa oli noin 4000 km. Täytyypä katsoa uudestaan missä nyt ollaan, kun mittariin on kertynyt about 4700 km. Muistaakseni öljytaso oli sen karhean alueen yläreunassa kun auton kaupasta ulos ajoin...

Karvis

Olin huoltoon yhteydessä, selvittävät maahantuojalta otetaanko öljynkulutusseurantaan...kuulemma varsin todennäköistä että näin tehdään. Sallittu kulutus on heidän mukaansa 0,2L/1000km.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Karvis

Noniin, menin sitten tarkistamaan öljyt uudestaan että paljonko sitä tarvitsee vielä lisätä tuon päivällä kaadetun 2,5dl lisäksi. Mutta mitä ihmettä, öljyä näytti olevan nyt todella runsaasti, reilusti yli ylärajan :o Aivan kuin tuo kaikkiaan lisätty litra olisi ollut tarpeetonta lisäämistä...

Nyt tämä menee kyllä jo erikoiseksi ???
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tn62634

Eikö se ilmoita varoitusvalolla tai ajotietokoneen näytöllä, jos tarvitsee lisätä öljyä?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 16.08.11 - klo:18:39
Eikö se ilmoita varoitusvalolla tai ajotietokoneen näytöllä, jos tarvitsee lisätä öljyä?

Kyllä se varmaan ilmottaa tarvittaessa, tavaksi on kuitenkin tullut seurailla tilannetta ihan tikusta. Nyt en tiedä voiko siihenkään enään luottaa...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tn62634

Joo, hyvähän se toki on tarkastella. Ohjeiden mukaanhan öljyntasoa useimmiten neuvotaan tarkastamaan tankkauksien yhteydessä. Itse olen tainnut vaivautua katsomaan profiilikuvan kulkineen öljyntason huollon jälkeisen 21000 km:n aikana ehkä 3 kertaa, vaikka konepeltiä ei edes tarvi/kannata avata. :)

Alke

Ethän tarkistanut vajaata öljytasoa kaltevalla pinnalla tai heti ajon jälkeen kun öljyt eivät vielä ole valuneet takaisin öljypohjaan? Muuten kuulostaa kyllä kummalliselta heilunnalta... :-\
Audi A4 B7 Avant 3.0 TDIQA, tankkaus.com

VAG history: Octavia Combi RS TDI -06, Golf IV TDI 74 kW -01, Golf II 1.6 -90

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy