Skoda Octavia hb, 1.8TSI Elegance -11

Aloittaja Karvis, 01.06.11 - klo:18:22

« edellinen - seuraava »

Max3

#30
Kummastelen tuota kuvissa näkyvää alkuperäistä antennia, koska omassa 25.3.11 vastaanottamassani Octaviassa on sellainen tyylikäs n 12 cm tasapaksu patukka-antenni, miksi se on tuossa uudessa autossa taas samanlainen kuin mm viime vuoden autoissa ? Onkohan tälläistä samanlaista poikkeamaa/sattumanvaraisuutta myös muissakin autonosissa ?

Octavia 1.4 tsi combi 2017 black
ex Octavia: combi 2012, hb 2011

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Max3 - 07.06.11 - klo:11:45
Kummastelen tuota kuvissa näkyvää alkuperäistä antennia, koska omassa 25.3.11 vastaanottamassani Octaviassa on sellainen tyylikäs n 12 cm tasapaksu patukka-antenni, miksi se on tuossa uudessa autossa taas samanlainen kuin mm viime vuoden autoissa ? Onkohan tälläistä samanlaista poikkeamaa/sattumanvaraisuutta myös muissakin autonosissa ?



Onko sinulla navigaattori ruksittu autoon? Ainakin Polossa tulee navigaattorin mukana haineväantenni jossa on noin 12 cm patukka-antenni.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Gigaa

#32
Lainaus käyttäjältä: Max3 - 07.06.11 - klo:11:45
Kummastelen tuota kuvissa näkyvää alkuperäistä antennia, koska omassa 25.3.11 vastaanottamassani Octaviassa on sellainen tyylikäs n 12 cm tasapaksu patukka-antenni, miksi se on tuossa uudessa autossa taas samanlainen kuin mm viime vuoden autoissa ? Onkohan tälläistä samanlaista poikkeamaa/sattumanvaraisuutta myös muissakin autonosissa ?

Mulla 4.3. vastaanotetussa Octavia Combissa musta tasapaksu "patukka-antenni" ja varmaankin tuon 12 yli 20 senttiä pitkä. Ei siis hainevä.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Karvis

#33
Lainaus käyttäjältä: MOIO - 07.06.11 - klo:09:06
Eli huomaatko sinäkin liikkeellelähdöissä kytkintä luistatettaessa pientä värinää jossain voimansiirron alueella? Liikkeellelähdössä kierrosluvusta riippuen tuntuu, että joko itse moottori värisee/tärisee tai sitten jokin voimansiirron osa-alue?

Sitten kysymys vielä Elegance verhoiluun liittyen. Musta tuntuu, että noista penkkien mustasta verhoilusta irtoaa jotain karvaa jatkuvalla syötöllä... Tämän huomaa kun avaa oven ja ilmavirta pääsee kulkemaan kabiiniin. Päivänvalossa on helppo nähdä miten ilmassa lentää penkeistä irtoavia karvoja, hiukkasia... Oletko samaa huomannut??

Empä ole kyllä huomannut kumpaakaan, toki kilometrejä on takana niin vähän ettei esim. penkkien nukkaantumista tms. ole ehtinyt ilmenemään.

Lainaus käyttäjältä: Max3 - 07.06.11 - klo:11:45
Kummastelen tuota kuvissa näkyvää alkuperäistä antennia, koska omassa 25.3.11 vastaanottamassani Octaviassa on sellainen tyylikäs n 12 cm tasapaksu patukka-antenni, miksi se on tuossa uudessa autossa taas samanlainen kuin mm viime vuoden autoissa ? Onkohan tälläistä samanlaista poikkeamaa/sattumanvaraisuutta myös muissakin autonosissa ?

Ei kannata kummastella, auto on nimittäin valmistettu ennen vk45/10 muutoksia ;) Yksi tuolloin tulleita muutoksia on juurikin tuo antenni(eikä se uusikaan mikään kaunis ole), jotain muutakin pientä(ja suurta, Climatic poistui tuotannosta) silloin tapahtui mutten jaksa enään muistaa niitä muutoksia. Osissa olevien päiväysten mukaan auto on oletettavasti kasattu viikkojen 42-44 välisenä aikana, valmistusajankohdan ja auton oston välisen ajan se on majaillut maahantuojan tiloissa jossain sisääntuloaulassa esillä.

Nythän tuo antenni on korvattu lyhyellä tumpilla, oliskohan 6-7cm.


Yetin jälkeen polttoaineenkulutusta ei voi kuin hämmästellä, pieni matkapätkä taittui kulutuksella 5,9L/100km ja tämä taajamapyörittely sujuu 6,7-7,5 kuluilla. Keskikulutus on nyt Maxi-DOTissa 7,1L/100km josta kaupunki/taajamkurvailua ~85-90%, tämänpäivän +28°C helteessä ilmastointi haukkasi veronsa ja kotimatkan ruuhkassa kökkiminen popsi 9,3 litraa sataselle. Kaikki kulutukset siis Maxi-DOTin mukaan ja tankilla sitten selviää paljonko tuossa on lapinlisää, mittarissa on nyt hieman yli 400km.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

eGetin

Noni, Ocu alkaa jo maksamaan itseänsä takaisin kulutuksen muodossa ;)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 07.06.11 - klo:21:06
Noni, Ocu alkaa jo maksamaan itseänsä takaisin kulutuksen muodossa ;)

Jep, kohta ollaan jo plussan puolella :P
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: migis - 07.06.11 - klo:13:28
Mulla 4.3. vastaanotetussa Octavia Combissa musta tasapaksu "patukka-antenni" ja varmaankin tuon 12 senttiä pitkä. Ei siis hainevä.

Ei kun onkin jotakin yli 20 cm pitkä. Sellainen noin 8 mm paksu koko matkaltaan.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Max3

Näin sitä huomaa, että mielikuvat antennin kokoluokasta heittävät todellisuuden kanssa, radio tuntuu kuuluvan hyvin vaikka ilman antennin irrotettavaa osaakin. Ja sitten vielä siitä kuinka voi tehdä johtopäätöksiä aivan pikkuseikkojen perusteella.
Octavia 1.4 tsi combi 2017 black
ex Octavia: combi 2012, hb 2011

Karvis

Eka tankillinen takana ja kulutuslaskelma osoitti lukemaa 8,29L/100km josta ~90% kaupunki/taajamapyörittelyä, Maxi-DOT ehdotteli kulutukseksi 7,5L...aika iso heitto mutta seuraillaan nyt useampi tankillinen onko tarvetta kalibrointiin. Kulutus on samaa luokkaa tai jopa hiukan vähemmän kuin Yetillä joten ei valittamista :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Karvis

#39
Tänään eka pidempi reissu, Maxi-Dot kertoili reissun lukemiksi 6,4L/100km. Tankkauksesta laskettuna 7,25L/100km ja siitä oli puolet kaupunkisahausta ja loppu 300km matka-ajoa, Maxi-Dot näytti kokonaislukemiksi 6,9 tuolle tankilliselle eli sekin heitto alkaa kapenemaan. Pitäisin kulutusta varsin kohtuullisena, ero Yetiin on varsin selvä.

Öljytkin tuli tarkastettua ja ylärajassa näytti olevan, mittarissa nyt 1250km ja tuli kokeiltua myös ensimmäinen "kaikki peliin" kiihdytys...hyvin tuntui liikkuvan :D

Ja lisätäämpä vielä huonolaatuinen roiskaisu nykyisestä ulkoasusta, seuraavaksi akkunat tummiksi.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

RSOCUstin

Minkäslainen tuo 205/50/17 on ajettava? Varmasti helpompi kuin uraherkkä normi 225/45/17, jota näkee noilla vanteilla.
Eikä varmaan tien poikkikatkoissa jumpsauta ikävästi.


Karvis

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 19.06.11 - klo:22:05
Minkäslainen tuo 205/50/17 on ajettava? Varmasti helpompi kuin uraherkkä normi 225/45/17, jota näkee noilla vanteilla.
Eikä varmaan tien poikkikatkoissa jumpsauta ikävästi.

Oikein mukavan kuuloinenhan tuo on, Conti on tarkka ohjautumaan ja uraherkkyys katosi oikeastaan kokonaan. Poikkikatkokset menee reippaasti mukavammin kuin edellisillä 225/45 kumeilla vaikka käytössä on samat paineet(2.6/2.7), osansa tuosta lisämukavuudesta tekee varmasti renkaiden maltillinen H-nopeusluokka. Olen tyytyväinen tuohon hieman kapeampaan kokoon, istuukin juuri sopivasti vanteelle.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

MVA

Continental on varmaan ääneltään aika ok, verrattuna "jyriseviin" Dunlop'peihin?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: MVA - 20.06.11 - klo:09:38
Continental on varmaan ääneltään aika ok, verrattuna "jyriseviin" Dunlop'peihin?

Dunlopista ei ole kokemusta kuin yhden koeajolenkin verran, mutta kyllä ne oli huomattavan äänekkäät. Continental on melun suhteen varsin ok.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

MVA

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 20.06.11 - klo:15:00
Dunlopista ei ole kokemusta kuin yhden koeajolenkin verran, mutta kyllä ne oli huomattavan äänekkäät. Continental on melun suhteen varsin ok.
Tämä on offtopiccia: Meidän Elegancessa on Continentalit kokoa 195 / 65 R 15 ja ovat mielestäni miellyttävän hiljaiset verrattuna RS:n jyriseviin Dunloppeihin jotka ovat kokoa 225 / 45 / 17.


RSOCUstin

Edeliisessä Räsässä oli Michelinin primacyt ja oli nekin aika kova ääniset, 225/45/17.
Tuntuu että nykyisessä olevat 196/65/15 on kans ääntä. Merkkiä en muista.

MOIO

Karvis kuuluuko sulla kylmäkäynnistyksen yhteydessä koneesta sellainen metallilevyn resonointia muistuttava ääni, joka sitten häviää noin 10 - 15 sekunnin kuluttua? Liittyykö tämä ääni nyt jotenkin jakopään ketjun toimintaan (kiristymiseen) vai mistä onkaan kyse. Ohjekirjassa oli jokin maininta, että käynnistyksen yhteydessä voi jotain äänätä kuulua joka sitten häviää. Kone kyllä käy tasaisesti tämän äänen aikana...

Karvis

Lainaus käyttäjältä: MOIO - 23.06.11 - klo:10:46
Karvis kuuluuko sulla kylmäkäynnistyksen yhteydessä koneesta sellainen metallilevyn resonointia muistuttava ääni, joka sitten häviää noin 10 - 15 sekunnin kuluttua? Liittyykö tämä ääni nyt jotenkin jakopään ketjun toimintaan (kiristymiseen) vai mistä onkaan kyse. Ohjekirjassa oli jokin maininta, että käynnistyksen yhteydessä voi jotain äänätä kuulua joka sitten häviää. Kone kyllä käy tasaisesti tämän äänen aikana...

Ei ole kyllä kuulunut moista ääntä, mutta Yetissä ja edellisessä Ocussahan sitä esiintyi. Molemmissa ääni alkoi kuulumaan satunnaisesti kun öljyillä oli ajettu joku vajaa 10tkm joten eiköhän se tähänkin ilmaannu, mutta ääni ei kuulunut noissakaan kuin ehkä 2-3 sekuntia :-\ Paljonko sulla on kilometrejä takana?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

MOIO

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 23.06.11 - klo:11:01
Ei ole kyllä kuulunut moista ääntä, mutta Yetissä ja edellisessä Ocussahan sitä esiintyi. Molemmissa ääni alkoi kuulumaan satunnaisesti kun öljyillä oli ajettu joku vajaa 10tkm joten eiköhän se tähänkin ilmaannu, mutta ääni ei kuulunut noissakaan kuin ehkä 2-3 sekuntia :-\ Paljonko sulla on kilometrejä takana?

No ei mulla ole kuin 2300 km. Jotenkin musta tuntuu, että ko ääni kuului jo heti alusta lähtien... Täytyy tarkistaa mitä ohjekirjassa tästä sanottiin, mutta jotenkin siellä muistaakseni mainittiin äänen olevan "normaalia"... Onko mitään hajua mistä on kyse ja onko tämä okeasti normaalia? Jos kone on lämmin eli öljyt ovat kiertäneet joka paikkaan mitään ääntä ei kuulu.

topias

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 19.06.11 - klo:22:05
Minkäslainen tuo 205/50/17 on ajettava? Varmasti helpompi kuin uraherkkä normi 225/45/17, jota näkee noilla vanteilla.
Eikä varmaan tien poikkikatkoissa jumpsauta ikävästi.



vaihdoin omaan golffiin myös nuo 205/50-17 renkaat (GY efficientgrip) ja verrattuna 225 bridgestoneen ero tuntuva, melu pienempi ja auto rullaakin paljon paremmin.
automyyjän näin maanantaina niin heitin hänelle, että maahantuojan pitäisi ottaa autot tuolla rengaskoolla.

MOIO

tämähän se ohjekirjan lause nyt olikin:

"Kylmän moottorin käynnistymisen jälkeen saattaa kuulua hetken voimakasta käyntiääntä, koska öljynpaineen täytyy päästä ensin hydraulisiin venttiilinnostimiin. Tämä on normaali ilmiö ja siksi vaaraton"

Onko se kuulemani ääni tämä vai ei niin sitä ei tiedä.. ilmeisesti on?

poloboy

Isällä oli vastaavantyyppinen ongelma -09 Jetta 90 kW TSI:ssä, eli kone piti jonkin aikaa outoa ääntä käynnistyksen jälkeen. Ensimmäisen takuuhullon aikana syytettiin alhaista öljymäärää -> täytettiin, ei auttanut. Seuraavalla kerralla tutkittiin taas autoa, huollon työnjohtaja kävi itse toteamassa ongelman, muttei tehty mitään. Asiakkaalle kerrottiin, ettei piirimyyjä ollut vielä saanut maahantuojalta riittävän tarkkoja korjausohjeita, veikattiin että jokin venttiili olisi syypää ääneen. Nyt viimeisellä korjauskerralla vaihdettiin autoon nokka-akselin säädin, eikä outoa ääntä ole enää kuulunut käynnistyksen yhteydessä.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

RSOCUstin

Kerpele just huomasin tänään että eturenkaat sakoilla ja just vikosit katoin et parimilliä on tilaa noihin kulumismerkkeihin.
Se on sitä rengas ja vannehakua sitten tästä eteenpäin.

Karvis

2235km mittarissa ja meno maistuu mukavasti, kyllä on mukava lähteä ohituksiin kun ei tarvitse turhaan huudattaa vaan ohi pääsee kevyellä kaasun tarjoilulla. Kaikki pelaa kuten pitääkin eikä mitään ylimääräisiä nitinöitäkään ole ilmaantunut, pissapojan suuttimia piti hiukan suunnata kun toinen ruikki kaupunkinopeuksissa kaikki liemet katolle. Ratti on ihan inan vinossa oikealle mutta en ala sitä säädättämään Yetin kanssa kantapään kautta opittujen seikkojen vuoksi, se ei kulkenut metriäkään suoraan sen jälkeen kun merkkihuolto käänsi siitä ratin suoraan.

Tankillakin tuli taasen käväistyä kun tripissä oli ~500km sisältäen ~50km kaupunkia, 30km motaria, ~80km 80km/h ja loput satasen rajoituksella, Maxi-DOT ehdotteli 6,1 lukemia ja tankkauksesta laskettu kulutus oli 6,38L/100km :) Ensimmäiseen huoltoon ehdottelee 31tkm kohdilla.

Matka siis etenee hymyssä suin hyvässä yhteisymmärryksessä :D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 28.06.11 - klo:23:36
Meno maistuu mukavasti, kyllä on mukava lähteä ohituksiin kun ei tarvitse turhaan huudattaa vaan ohi pääsee kevyellä kaasun tarjoilulla.

Kaikki pelaa kuten pitääkin eikä mitään ylimääräisiä nitinöitäkään ole ilmaantunut.

Ensimmäiseen huoltoon ehdottelee 31tkm kohdilla.

Matka siis etenee hymyssä suin hyvässä yhteisymmärryksessä :D

Kuin omasta Ocusta. Se vaan kuluttaa vähempi ja taitaa olla hiukan hitaampi liikkeissään... Mainioita käyttöautoja kaikkinensa.

Karvis

Matka jatkuu ongelmitta(kop,kop), mittariin tullut taas joku satku lisää ja taulussa seisoo reilu 2800km, tulee mahdottomasti kilsoja näin kesällä :o Pelkässä kaupunki/taajamapyörityksessä kulutus näyttäisi asettuneen 8:n litran nurkille.

Ensi viikoksi olisi aika varattuna lasien tummennukseen sekä pilareiden teippaukseen. Pilareiden kanssa olen tosin kolmen vaiheilla: teippaus, Milotecin kuoret, tahi maalaus, maalaus olisi varma vaihtoehto mutta se olisi sitten jo peruuttamaton muutos, enkä ole varma haluanko lähteä sille linjalle :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

MOIO

Karvis oletko seurannut millä moottorin kierrosluvulla turbo tulee selvästi mukaan? Itselläni on siis myös 1.8 TSI manuaali ja musta tuntuu, että selvää voimaa alkaa löytyä 2000 kierroksen jälkeen. Jotenkin tämän on huomaavinaan, vaikka ajaessa samalla vaihteella rauhallisesti kiihdyttäen kohti maksimikierroksia. Eikös speksien mukaan täydet 250 newtonia pitäisi olla mukana heti 1500 kierroksesta ylöspäin? Ei kone mitenkään puhdittomalta tunnu, mutta ei ne täydet väännöt heti 1500 kierroksen jälkeen taida käytännössä löytyä. Oletko kiinnittänyt asiaan huomiota?

Mulla on nyt 3100 kilsaa mittarissa ja tankkauksista mitattuna kokonaiskulutus pyörii 6,7 - 7,0 tasolla. Ajo pääasiassa maantietä, motaria (120 km/h) ja sitten jonikn verran kapungissa kruisailua. Vielä olen ollut tyytyväinen autoon  :) 

ram1

Lainaus käyttäjältä: MOIO - 17.07.11 - klo:22:43
Karvis oletko seurannut millä moottorin kierrosluvulla turbo tulee selvästi mukaan? Itselläni on siis myös 1.8 TSI manuaali ja musta tuntuu, että selvää voimaa alkaa löytyä 2000 kierroksen jälkeen. Jotenkin tämän on huomaavinaan, vaikka ajaessa samalla vaihteella rauhallisesti kiihdyttäen kohti maksimikierroksia. Eikös speksien mukaan täydet 250 newtonia pitäisi olla mukana heti 1500 kierroksesta ylöspäin? Ei kone mitenkään puhdittomalta tunnu, mutta ei ne täydet väännöt heti 1500 kierroksen jälkeen taida käytännössä löytyä. Oletko kiinnittänyt asiaan huomiota?

Mulla on nyt 3100 kilsaa mittarissa ja tankkauksista mitattuna kokonaiskulutus pyörii 6,7 - 7,0 tasolla. Ajo pääasiassa maantietä, motaria (120 km/h) ja sitten jonikn verran kapungissa kruisailua. Vielä olen ollut tyytyväinen autoon  :) 
Eihän se pelkkä vääntö autoa liikuta.Tehothan tulee vasta ylemmillä kierroksilla.Kyllä se max vääntö varmasti on 1500 kierroksella.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Karvis

Lainaus käyttäjältä: MOIO - 17.07.11 - klo:22:43
Karvis oletko seurannut millä moottorin kierrosluvulla turbo tulee selvästi mukaan? Itselläni on siis myös 1.8 TSI manuaali ja musta tuntuu, että selvää voimaa alkaa löytyä 2000 kierroksen jälkeen. Jotenkin tämän on huomaavinaan, vaikka ajaessa samalla vaihteella rauhallisesti kiihdyttäen kohti maksimikierroksia. Eikös speksien mukaan täydet 250 newtonia pitäisi olla mukana heti 1500 kierroksesta ylöspäin? Ei kone mitenkään puhdittomalta tunnu, mutta ei ne täydet väännöt heti 1500 kierroksen jälkeen taida käytännössä löytyä. Oletko kiinnittänyt asiaan huomiota?

Kyllä se minusta lähtee vetämään jo tuolta 1500rpm alkaen, toki tehopiikki tulee vasta 2000rpm nurkilla.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

MOIO

Joo varmaan kyseessä on sitten tosiaan tuo tehopiikki joka selvästi alkaa tuntua 2000 rpm jälkeen.

Mitä Karvis sulla muuten näyttää ajotietokone jäljellä olevia kilometrejä huoltoon suhteessa ajamiisi kilometreihin? Olen itse ajanut nyt noin 3600 km ja juuri kun tarkistin, huoltoon olisi 27300 km jälellä eli peräti 900 km yli sen 30000?? Musta tämä huoltoon jäljellä oleva kilometrimäärä on kasvanut siitä, mitä se aikaisemmin jossain vaiheessa oli.. Mistäköhän johtuu. Mitkäs kaikki anturit tätä asiaa mahtavat analysoida? Lieneekö kone nyt olevan jotenkin täysin sisäänajettu mikä yhtäkkiä näkyy jäljellä olevissa kilometreissä?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy