jälkiasenteisen peruutuskameran asennus

Aloittaja Onion, 11.08.25 - klo:21:00

« edellinen - seuraava »

Onion

Tuli tosiaan hankittua tuollainen Ruotsin tuonti GTX ja yllätyksekseni tuossa on kyllä kaikkea muuta härpätintä kaistavahdista adaptiivisiin valoihin mutta peruutuskamera huutaa poissaolollaan,  tuossa olisi tuollainen kokonainen kahva/kamera kombo tarjolla suht edullisesti purkuautosta, mutta minkälainen homma tuo on naittaa tuohon autoon toimintaan?

johtosarjaa ei varmaan saksalaisittain ole esivedetty joten tuon joutunee hommaamaan, tälle jos jollain on antaa varaosanumeroa niin helpottanee etsintää, entä koodaus? meneekö esim elevinillä vai vaatiiko marmoritiskiä?

paikalliselta K-autolta kun kyselin asiasta niin vastaus oli ympäripyöreä "en usko että onnistuu jälkeenpäin".   jos tuo on kovinkin kinkkinen homma niin sitten mennään pelkillä tutkilla.

jarmaho

Kurkkaapa tuolta, tässä yhteen vaihtoehtoon linkki: https://kufatec.com/en/complete-set-front-and-rear-view-camera-for-vw-id4-e21/47293
Huomaa että aktivointiin tarvitaan firma jolla on käytössä GEKO oikeudet...
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä: ID.4, Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Onion - 11.08.25 - klo:21:00tuossa olisi tuollainen kokonainen kahva/kamera kombo tarjolla suht edullisesti purkuautosta

Ihan vain sellainen sivuhuomio että eikös ID.4:ssä ole kamera siinä VW logossa eikä takaluukun kahvassa? Takaluukun avauskahva/mikrokytkin on siellä alempana erikseen.
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

Daatta

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 11.08.25 - klo:22:59Ihan vain sellainen sivuhuomio että eikös ID.4:ssä ole kamera siinä VW logossa eikä takaluukun kahvassa? Takaluukun avauskahva/mikrokytkin on siellä alempana erikseen.

Kolmosessa on kamera VW logossa, mikä avautuu näppärästi peruuttaessa eikä ole koskaan likainen. Nelosessa on perinteinen peruutuskamera luukun alareunassa, kahvan vieressä. Tämä kamera on aina kurassa, pesuri auttaa jonkun verran mutta sitä saa käyttää usein ja samalla takalasi kastuu.

Yhden retrofitin tein ensimmäiseen Cupraan, ei ollut helppoa eikä hauskaa. No harrastuksena toki meni. Se oli aikaa ennen tehdasaktivointeja, nyt ei pelkkä VCDS riitä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: jarmaho - 11.08.25 - klo:21:36Kurkkaapa tuolta, tässä yhteen vaihtoehtoon linkki: https://kufatec.com/en/complete-set-front-and-rear-view-camera-for-vw-id4-e21/47293
Huomaa että aktivointiin tarvitaan firma jolla on käytössä GEKO oikeudet...
Tuo linkin setti on käytännössä "lowline" 360' kamera.
Meillä onnistuu tarvittaessa asennus, koodaus sekä geko/grp.

Tässä pelkkä johtosarja yhdelle kameralle taakse https://kufatec.com/en/cable-set-rear-view-camera-for-vw-id4-e21/46673
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099

Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (198hv/355Nm)
- A6 S-line 55 TFSIe 2.0 DLGA 2021 (367hv/500Nm)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 12.08.25 - klo:08:10Kolmosessa on kamera VW logossa, mikä avautuu näppärästi peruuttaessa eikä ole koskaan likainen. Nelosessa on perinteinen peruutuskamera luukun alareunassa, kahvan vieressä. Tämä kamera on aina kurassa, pesuri auttaa jonkun verran mutta sitä saa käyttää usein ja samalla takalasi kastuu.

Yhden retrofitin tein ensimmäiseen Cupraan, ei ollut helppoa eikä hauskaa. No harrastuksena toki meni. Se oli aikaa ennen tehdasaktivointeja, nyt ei pelkkä VCDS riitä.

Niin teidän kyllä että id3:ssa kamera, luukun kahva ja logo on samassa kuten oamssani ja muutenkin on ollut aika yleisesti volkkareissa viimeisen parin kymmenen vuoden aikana.

Muistelin vaan että kaverin id4:ssa kamera olisi ollut logossa mutta ehkä se sitten oli etukamera tai id.buzz tai joku muu vw jossa kamera on siinä logossa ilman että logo toimii avauskahvana.

Id.4:ssa on siis audi tyylin peruutuskamera joka on syksyllä ja talvella aina kuran peitossa..
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

f080421

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 14.08.25 - klo:11:57Niin teidän kyllä että id3:ssa kamera, luukun kahva ja logo on samassa kuten oamssani ja muutenkin on ollut aika yleisesti volkkareissa viimeisen parin kymmenen vuoden aikana.

Muistelin vaan että kaverin id4:ssa kamera olisi ollut logossa mutta ehkä se sitten oli etukamera tai id.buzz tai joku muu vw jossa kamera on siinä logossa ilman että logo toimii avauskahvana.

Id.4:ssa on siis audi tyylin peruutuskamera joka on syksyllä ja talvella aina kuran peitossa..

Olisi kyllä kiva tietää, että miksei se ole ID.4:ssä samanlainen (ja hyvä) kuin ID.3:ssa. Lisäksi Bornissa taitaa myös olla kurakamera. Tosin Bornissa on kaikenlaisia muitakin käsittämättömiä halpuutuksia ID.3:een verrattuna.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy